Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2010, 17:37   #121
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jawel, want die hebben vergunningen nodig van het land waar ze willen verkopen en krijgen die dus niet, omdat ze geen werkgelegenheid brengen in het land van verkoop.
En toch is dat wat Wallonie zal doen, of het nu aan Vlaanderen die vergunning geeft of aan een ander land, het zal aan iemand die vergunningen moeten geven, nee?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 17:48   #122
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En toch is dat wat Wallonie zal doen, of het nu aan Vlaanderen die vergunning geeft of aan een ander land, het zal aan iemand die vergunningen moeten geven, nee?
Niet echt, want Wallonië heeft ook raffinaderijen, alleen draaien die slechts op 1/4 van hun capaciteiten. Dit omdat het voor de bedrijven goedkoper is de afgewerkte producten van Vlaanderen naar Wallonië te transporteren, dan om binnenvaartschepen met ruwe olie vanuit Rotterdam naar Wallonië te laten varen.

En deel van de werkloosheid in Wallonië is dus zelfs een direct gevolg van deze manier van werken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 17:51   #123
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet echt, want Wallonië heeft ook raffinaderijen, alleen draaien die slechts op 1/4 van hun capaciteiten. Dit omdat het voor de bedrijven goedkoper is de afgewerkte producten van Vlaanderen naar Wallonië te transporteren, dan om binnenvaartschepen met ruwe olie vanuit Rotterdam naar Wallonië te laten varen.

En deel van de werkloosheid in Wallonië is dus zelfs een direct gevolg van deze manier van werken.
Wallonie gaat er dus sterk op vooruit gaan eens het zelf begint te werken?

Nuja, dat klinkt maar logisch.

Het is dus eigenlijk misdadig om de bestaande situatie te laten voortduren.
Oud 17 april 2010, 18:12   #124
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wallonie gaat er dus sterk op vooruit gaan eens het zelf begint te werken?

Nuja, dat klinkt maar logisch.

Het is dus eigenlijk misdadig om de bestaande situatie te laten voortduren.
De bestaande situatie is gewoon een gevolg van het liberale beleid en van de bevoegdheidsverdeling.

Zo'n 30 jaar geleden was het voor de bedrijven gezonder om de productie verdeeld te houden over Vlaanderen en Wallonië.
Want als zij hun productie in slechts één gewest hielden en hun verkoop over heel België kregen zij een boete. Het was een onderdeel van de wafelijzerpolitiek.

Je kan het verlies van economie na het opdelen van de bevoegdheden niet zomaar Wallonië in de schoenen schuiven.
Vlaanderen is daarvoor ook een deel verantwoordelijk en heeft zelfs economisch voordeel gehaald uit die achteruitgang.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 18:28   #125
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bestaande situatie is gewoon een gevolg van het liberale beleid en van de bevoegdheidsverdeling.

Zo'n 30 jaar geleden was het voor de bedrijven gezonder om de productie verdeeld te houden over Vlaanderen en Wallonië.
Want als zij hun productie in slechts één gewest hielden en hun verkoop over heel België kregen zij een boete. Het was een onderdeel van de wafelijzerpolitiek.

Je kan het verlies van economie na het opdelen van de bevoegdheden niet zomaar Wallonië in de schoenen schuiven.
Vlaanderen is daarvoor ook een deel verantwoordelijk en heeft zelfs economisch voordeel gehaald uit die achteruitgang.
Jaja, ok, het gaat me niet over schuld en boete. Het gaat er mij om dat we - Wallonie en Vlaanderen, beter af zijn als we op eigen benen staan en samenwerken.
Oud 17 april 2010, 18:32   #126
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NU Vlaanderen leeft indirect wel voor een deel op Waalse kosten.

Zonder Wallonië valt de Vlaamse economie voor meer dan 50% stil.
Dat wil ik nog eerst zien gebeuren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 18:46   #127
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Shadowke, wie denk je dat de brandstoffen geproduceerd in Vlaanderen gebruikt?

De Vlaamse raffinaderijen mogen geen benzine, diesel, mazout of andere brandstoffen verkopen in het buitenland.
Daar zijn namelijk bepaalde vergunningen voor nodig die door de overheden moeten uitgeschreven worden.

Voor veevoeder en graangewassen verwerkt tot goederen voor menselijke consumptie zijn ook vergunningen nodig die door de overheden moeten uitgeschreven worden.

Zelfs voor vlees en slachtvee zijn vergunningen nodig en die vergunningen worden enkel aan bedrijven die binnen eigen landsgrenzen werken uitgereikt.

Enkel het contract tussen Rotterdam en de Luikse binnenvaart haven kost Antwerpen een kleine 6000 jobs.
Maar ja, voor jou moet Antwerpen zich maar bezig houden met autotransport en zijn raffinaderijen en verder van het zeetransport zijn handen terugtrekken.
Wel het autotransport zit Zeebrugge en de raffinaderijen mogen voor 50% sluiten als Vlaanderen Wallonië los laat.
Wat mogen dan wel Vlaamse raffinaderijen zijn? Gans de petroleum te Antwerpen zijn multinationals. Die zijn alleen in Vlaanderen gelegen vanwege de haven. Vandaar worden de derivaten naar overal vervoert, zowel per binnenschip als per citernewagens (per trein en per vrachtwagen).
Oud 17 april 2010, 19:12   #128
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat wil ik nog eerst zien gebeuren.
Ik niet, want dan is het al te laat.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 19:42   #129
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik moet zeggen, in het begin wist ik dikwijls niet altijd wat ik van u moest denken.

Nu bezie ik u al als een vaste waarde, ik weet dikwijls al wat u gaat schrijven voor je het daadwerkelijk doet.
Oud 17 april 2010, 19:59   #130
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen, in het begin wist ik dikwijls niet altijd wat ik van u moest denken.

Nu bezie ik u al als een vaste waarde, ik weet dikwijls al wat u gaat schrijven voor je het daadwerkelijk doet.
ja dat heb je met konsekwente mensen hé.

Voor mij is het spannender, ik moet telkens afwachten of ze deze keer voor "de wet" gaan of voor "begrip" en "uitzonderingen"
Oud 17 april 2010, 20:13   #131
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor mij is het spannender, ik moet telkens afwachten of ze deze keer voor "de wet" gaan of voor "begrip" en "uitzonderingen"
Voor mij persoonlijk maakt het niet uit, ik ga voor waar ik recht op heb - waar de Vlaming, recht op heeft, zelfbeschikking!

Winst of verlies, een eigen identiteit staat daar boven.
Oud 17 april 2010, 20:34   #132
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor mij persoonlijk maakt het niet uit, ik ga voor waar ik recht op heb - waar de Vlaming, recht op heeft, zelfbeschikking!

Winst of verlies, een eigen identiteit staat daar boven.
mijn identiteit die heb ik door de jaren opgebouwd, en die is uniek en van mij en heeft absoluut niks te maken met waar ik woon of onder welke bestuursvorm ik zit. Ik heb in het algemmen geen enkele behoefte om mij op te trekken aan een groep waar ik per toeval toe behoor.

Ik bepaal mijn vrienden, mijn standpunten en mijn opinies onafhankelijk, zonder mij vast te pinnen in een ideologie die mij mijn princiepes zou doen verloochenen naargelang het uitkomt of niet.

Ik ben democraat, altijd, en niet enkel als het goed uitkomt. Ik ben opgevoed door mijn ouders met de wijsheid, dat wat anderen doen NOOIT een excuus kan inhouden om zelf over de schreef te gaan. Met de wijsheid dat je nooit anderen moet aandoen, wat je zelf niet wil aangedaan worden. Met de wijsheid om steeds te trachten me in de anderen in te leven, en zo te proberen begrijpen waarom er een meningsverschil is. Met de wijsheid dat je minstens twee klokken en klepels moet horen, alvorens te oordelen laat staan te veroordelen. Met de wijsheid dat "gelijk" bijna nooit het exclusieve bezit is van één partij, met.....

U begrijpt dat ik me dus niet snel zal bekeren tot het huidige nationalisme. Of ik daarmee geen vlaming ban zoals sommigen beweren weet ik niet.
Als de huidig actiemiddelen een voorafspiegeling zijn van de toekomstige vlaams staat, dan hoeft die voor mij niet.

Als die daarentegen na onderzoek haalbaar en leefbaar zou zijn en op eigen kracht en eigen waarde met respect en begrip voor iedereen tot stand zou komen ipv nu louter als "afzetten tegen" andere mensen, dan zal ik daar geen probleem mee hebben.
Oud 17 april 2010, 21:33   #133
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

Ik ben democraat, ...
Dan zal het u goed uitkomen dat de splitsing van BHV met een democratische meerderheid zonder toegevingen gestemt wordt.
Oud 17 april 2010, 22:44   #134
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar 't zal niet gebeuren, dus kan het niet te laat zijn
Oud 17 april 2010, 22:48   #135
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat noemt men mensenkennis hebben.
Oud 18 april 2010, 01:44   #136
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal het u goed uitkomen dat de splitsing van BHV met een democratische meerderheid zonder toegevingen gestemt wordt.

1-0!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 06:23   #137
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is zo ja.
Oud 18 april 2010, 08:45   #138
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Datis dan een afweging tussen "democraat" en "doe een ander niet aan wat je zelf niet wil aangedaan worden"

Dus als wij éénzijdig, door wetswijzigingen in een situatie komen waar we inderdaad over de democtarische meerderheid beschikken, maar ook éénzijdig de status quo afgesproken op hertoginne dal doorbreken, dan lijk onderhandelen mij de aangawezen manier.

Ik wil ookniet dat iemand anders zijn afspraken met mij niet nakomt, en toch de prijs die toen betaals werd ook niet wil teruggeven.

Dat is nu net het simplisme dat ik nationalisten verwijt. De ene keer de letter van de wet, en goed fatsoen en respect, wat ze dan als het hen weer goed uitkomt compleetoverboord gooien.

Laatst gewijzigd door spherelike : 18 april 2010 om 08:48.
Oud 18 april 2010, 08:45   #139
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar 't zal niet gebeuren, dus kan het niet te laat zijn
Welk merk glazen bol? of enige argumentatie? of is het puur geloof?

Laatst gewijzigd door spherelike : 18 april 2010 om 09:14.
Oud 18 april 2010, 08:47   #140
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
1-0!
toch niet, doelpunt gemaakt in buitenspel, uitleg zie hierboven
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be