![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geef je eigenlijk helemaal gelijk Anna. Maar ik probeerde mij de situatie voor te stellen ... Er is een moord gepleegd en jouw wapen wordt daaraan gelinkt. Je zult het dus goed moeten kunnen uitleggen om je daaruit te gaan lullen. En dan heb ik nog niet over het feit of je het nu wel of niet gedaan zou hebben.
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() ik ga t filmpje niet herbekijken, maar ik had begrepen dat de eigenaar de auto had uitgeleend aan de bijrijder, maar dat ze beiden niet wisten wie de chauffeur was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() weer gelijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat met het geweer is dan weer iets anders. Ik moet niet bewijzen dat ik geen moordenaar ben, het openbaar ministerie moet bewijzen dat ik het wel ben. En, "het was zijn geweer" is dan wel wat te mager. Mijn geweer =/= ik ben de dader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() Dus volgens jou als ik mijn wagen aan jou zou uitlenen en jij rijdt er iemand mee dood. De passagier bij jou in de auto weigert een verklaring af te leggen, jij bent ondertussen gaan lopen. De politie komt natuurlijk bij mij terecht en ik zou jou naam ook niet willen geven. Het onderzoek zal worden gestaakt, bij gebrek aan bewijzen???
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is het eigenlijk dus niet de schuld van die te brave agenten dat zulk gespuis in de waan verkeert dat alles kan en mag of is dat toch de schuld van de rechters ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herinner u de Nomads in Nederland, er werden daar drie leden van vermoord gevonden. Elf mensen werden beschuldigd en veroordeeld tot zes jaar. Bij de uitspraak echter op het beroepshof zei de rechter dat het voor iedereen vrijspraak was omdat alhoewel men wist dat de moordenaars bij de elf waren men toch niet kon bewijzen wie er wel en niet schuldig was, ook al omdat niemand van de elf zijn medewerking had verleend aan het onderzoek. Zij hadden dus allemaal gezwegen en het gevolg was dat ze allemaal vrijgesproken werden van moord. Bel gerust uw collega in Nederland om dit te checken. Nederlandse justitie werkt niet zoals de Belgische, in Nederland is iemand die de rechten van de verdediging gebruikt niet automatisch schuldig zoals hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij de registratie van diefstal voor het doodrijden is bevestigd, is de eigenaar de lul.
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik die dacht dat het in België al absurdistan was ![]()
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar er zijn er die daar blijkbaar een andere visie over hebben
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgie is absurdistan want wie zwijgt volgens de rechten van de verdediging is schuldig. In Nederland wordt alleen diegene veroordeeld waar men bewijzen tegen heeft.
Dat jullie niet inzien dat zwijgen niet gelijk staat aan schuldig is absurdistan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als jij als getuige uw medewerking weigert dan kan dit worden aanzien als belemmering van de rechtsgang (er zijn nog voorbeelden dit is er maar een van) Lijkt mij toch aanvaardbaar, toch?
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() maar in B zijn die drie HA wel veroordeeld terwijl er maar 1 het kon gedaan hebben, voor zo ver ik het mij zo herinner ...
ik vind in deze (verkeer is iets anders) NL toch minder absurdistan dan B waar men drie mensen binnensteekt terwijl men weet dat er 2 niet betrokken zijn, maar verkozen te zwijgen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() ik zei het ... t is al een paar jaar geleden en t was uit geheugen
en voor ne simpelen burger is dat allemaal éne pot nat hé HA of Outlaws ![]() als ik mij niet vergis heeft er na t proces trouwens éne bekend, maar was dat geen reden om t proces over te doen ... en zitten er dus twee (k zou ni zeggen onschuldigen maar toch) onterecht vast |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus nee, zwijgen is niet het onderzoek belemmeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() en is dat dan dezelfde straf als moord ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |