Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou ik nu stemmen voor:
Groen 7 3,06%
SP.A 14 6,11%
CD&V 5 2,18%
Open VLD 12 5,24%
Lijst Dedecker 12 5,24%
NVA 94 41,05%
VL. Progressieven 0 0%
Vlaams Belang 49 21,40%
Ze zijn ongrondwettelijk, ik ga niet stemmen. 21 9,17%
Andere 15 6,55%
Aantal stemmers: 229. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2010, 13:39   #121
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Ik weet daar niet van, maar wil het ook niet over individuele VB'ers hebben.
Ik wil vooral de realiteit onder ogen zien, omdat je nu eenmaal niet anders kan. We hebben vroeger zelf genoeg gezegd dat de kiezer beslist, dus moet daar nu niet over gebleit worden. De verkiezingen zijn niet vandaag, maar over enkele weken, dus campagnevoeren wordt de enige boodschap tot 6 of 13 juni.
De realiteit is ook dat de islam wellicht weinig aan bod zal komen en N-VA nog meer dan VB een communautaire of BHV-partij is, qua perceptie dan.
Ook wordt het in de eerste plaats een media-campagne, waar N-VA vorig jaar zijn voordeel mee gedaan heeft.

Maar de handdoek in de ring gooien, dat ligt hoegenaamd niet in mijn aard en voor zover ik de partijtop ken : ook niet in hun aard.

Uw mening en trouw aan uw principes siert u. Het partijprogramma van uw partij gaat volgens mij recht tegen de welvaart van de individuele vlaming
(ik bedoel inwoner van vlaanderen, dus niet de volksgenoten) in. een onafhankelijk Vlaanderen dat de EU verlaat en zich angstvallig van de rest van de wereld afsluit is niet mijn ding.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 13:39   #122
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Doordat één van de VB mandatarissen het intussen klaarspeelde om een recreatieverbod in parken uitgesproken te krijgen door de raad van state
waardoor ONDER ANDERE in principe in Boekenbergpark niet meer gezwommen zou mogen worden, denk ik dat onder andere in het district met procentueel de meeste VB kiezers zitten de partij harde klappen zal krijgen. Ze zouden die mandataris beter "onverwijld" aan de deur zetten,
dat vergt alleen maar 5 minuten politieke moed...
ik denk niet dat de gemiddelde communautaire stemmer wakker ligt over wat er in het Boekenbergpark gebeurt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 13:40   #123
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waarom schaffen we de verkiezingen niet gewoon af? En vervolgens de samenstelling van het parlement laten vastleggen door een raad van 'wijze mannen'.
Breng ze niet op gedachten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 13:41   #124
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw mening en trouw aan uw principes siert u. Het partijprogramma van uw partij gaat volgens mij recht tegen de welvaart van de individuele vlaming
(ik bedoel inwoner van vlaanderen, dus niet de volksgenoten) in. een onafhankelijk Vlaanderen dat de EU verlaat en zich angstvallig van de rest van de wereld afsluit is niet mijn ding.
Is dat het programma? Uit de EU stappen? Sinds wanneer?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 13:42   #125
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk niet dat de gemiddelde communautaire stemmer wakker ligt over wat er in het Boekenbergpark gebeurt.
Mischien doet wel behalve naar computerschermen staren wat aan sport :
een beetje gaan joggen in een park of met je kinderen/kleinkinderen naar een speelpleintje gaan... Volgens VB moet dat onmiddelijk verboden worden
(omdat er ook allochtonen van deze mogelijkheden kunnen genieten).

als u af en toe eens een krant leest, was u reeds op de hoogte...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 27 april 2010, 13:43   #126
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waarom schaffen we de verkiezingen niet gewoon af? En vervolgens de samenstelling van het parlement laten vastleggen door een raad van 'wijze mannen'? Die domme kiezer snapt er immers toch niets van.
Particratie zelf doet dat al voor het parlement.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 13:43   #127
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik denk echt dat dat de meest realistische zal zijn van al.
ik denk dat ze met 7 a 8 content mogen zijn.
Voor de rest is zulke poll natuurlijk lachwekkend.
Hoewel ik n-va wel hoog zie score.
Oud 27 april 2010, 13:45   #128
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Ik denk wel dat het duidelijk is dat N-VA hallucinant hoog zal scoren (voor een partij in dit land natuurlijk) en niemand er omheen zal kunnen dat de Vlaming het beu is.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 13:46   #129
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Misschien niet, maar wat ik er ondertussen over gevonden heb wijst nogal op zeer verzuurde zakken, 4 man en een paardenkop (VB) die een openlucht badplaats waar 800 man terecht kan om zeep helpt... de boom in met dat soort volk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 13:47   #130
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht
Ik denk wel dat het duidelijk is dat N-VA hallucinant hoog zal scoren (voor een partij in dit land natuurlijk) en niemand er omheen zal kunnen dat de Vlaming het beu is.
Halucinant is een relatief begrip, dus in die zin is het altijd halucinant voor belgicisten. Een goeie 13% was dat immers al.

Maar 1 ding is duidelijk: je hoeft geen vlaams-nationalist te zijn of communautiar te denken om de NVA gelijk te geven.
leve de manmanman club
Oud 27 april 2010, 13:50   #131
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Misschien niet, maar wat ik er ondertussen over gevonden heb wijst nogal op zeer verzuurde zakken, 4 man en een paardenkop (VB) die een openlucht badplaats waar 800 man terecht kan om zeep helpt... de boom in met dat soort volk.
Heeft niets met deze topic te zien maar zulke dingen brengen een zekere overlast mee. De vorige zomers hebben dat bewezen.
Oud 27 april 2010, 14:00   #132
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Halucinant is een relatief begrip, dus in die zin is het altijd halucinant voor belgicisten. Een goeie 13% was dat immers al.

Maar 1 ding is duidelijk: je hoeft geen vlaams-nationalist te zijn of communautiar te denken om de NVA gelijk te geven.
Het grote gelijk van BDW :

zijn stelling dat België moet splitsen omdat de politieke mening van Wallonië fundamenteel van die van Vlaanderen verschilt : anderzijds is hij een fervent bewonderaar van de deelstaat Bayern. Maar geen woord over de noodzaak om deze "Freistaat Bayern" af te scheiden van de rest van de Bondsrepubliek,
alhoewel deze radicaal verschillend is van politieke publieke opinie van de rest van Duitsland : zelfs het CDU heeft in Bayern niets te zoeken : daar heerst de CSU...

Dat het normaal is dat in een federaal georganizeerde staat er politieke verschillen zijn in de diverse deelstaten schijnt voor het NV-A kiespubliek geen evidentie te zijn. Ook in een verenigde Lage Landen zullen diverse deelstaten diverse politieke meerderheden hebben ; zelfs in een afzonderlijk
onafhankelijk Vlaanderen zal die toestand er zijn.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 27 april 2010, 14:01   #133
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Heeft niets met deze topic te zien maar zulke dingen brengen een zekere overlast mee. De vorige zomers hebben dat bewezen.
Ga niet in de buurt van een park wonen, daar komt volk zich ontspannen.
Indien het fluiten van vogeltjes in de vroege zomerochtend u stoort ga dan in een stadscentrum wonen.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 27 april 2010, 14:29   #134
Steben

Standaard

Citaat:
Het grote gelijk van BDW :

zijn stelling dat België moet splitsen omdat de politieke mening van Wallonië fundamenteel van die van Vlaanderen verschilt : anderzijds is hij een fervent bewonderaar van de deelstaat Bayern. Maar geen woord over de noodzaak om deze "Freistaat Bayern" af te scheiden van de rest van de Bondsrepubliek,
alhoewel deze radicaal verschillend is van politieke publieke opinie van de rest van Duitsland : zelfs het CDU heeft in Bayern niets te zoeken : daar heerst de CSU...

Dat het normaal is dat in een federaal georganizeerde staat er politieke verschillen zijn in de diverse deelstaten schijnt voor het NV-A kiespubliek geen evidentie te zijn. Ook in een verenigde Lage Landen zullen diverse deelstaten diverse politieke meerderheden hebben ; zelfs in een afzonderlijk
onafhankelijk Vlaanderen zal die toestand er zijn.
Als je de geschiedenis er op naleest, zal je zien dat (zeker in VU-kringen) er in het begin een roep was naar concreet federalisme. Dankzij de stugge houding en schrik van de Franstaligen leven we vandaag in iets wat contrafederalisme genoemd wordt. Het is gewoon onmogelijk. België laat zelfs geen federalisme toe.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 27 april 2010 om 14:30.
Oud 27 april 2010, 14:35   #135
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ook wel even duidelijk zijn: ik stem sp.a, maar ben een voortzetting van een coalitie zoals die nu op Vlaams niveau is op federaal vlak genegen. Sp.a-CD&V-N-VA dus. OVLD mag daar gerust bij.

Ik kant me tegen een klassieke tripartite.
Oud 27 april 2010, 14:39   #136
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Wetende dat een dag in de politiek een eeuwigheid is wil ik alhier mijn voorspelling even geven ivm de vlaams nationlaistische partijen:
Ik schat VB op 16% en de NVA op 20%.
Dit betekent dus dat Vlaanderen hoe dan ook gekloot is want weer zullen we de onderhandelingen over de staatshervorming over moeten laten aan Belgicistische partijen die een lange en schabouwelijke geschiedenis van verraad met zich meedragen.

Let op!
als de sossen ook maar een half procentje vooruitgaan zullen zij met vreugde als grote overwinnaars de onderhandeingen mee voeren. Idem voor de blauwselventers.

Daartegenover staat uiteraard dat "de Vlaming" daarna niet moet komen zeiken over hoe hij weer is opgelicht en hoe erg het toch is dat hij in België nu moet betalen voor het wanbeleid van de vorige generaties...waar hij ook voor heeft gestemd.
Oud 27 april 2010, 14:40   #137
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ah Tis just, die groene islamvlaggen op die affiches gaan natuurlijk niet echt over de islam...

Uiteraard dat VB nog steeds de migratieproblematiek-partij is.
1. Het VB zegt al 30 jaar dat Vlaanderen onafhankelijk moet worden en onderhandelen met de Walen zinloos is. Dat heeft nu nog weinig nieuwswaarde natuurlijk, maar het is wel de waarheid

2. De islamisering vind ik een grotere bedreiging dan de verfransing, maar dit thema zal mogelijks volledig uit de campagne blijven. Of toch uit de aandacht van de modale kiezer.
Oud 27 april 2010, 14:40   #138
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Wetende dat een dag in de politiek een eeuwigheid is wil ik alhier mijn voorspelling even geven ivm de vlaams nationlaistische partijen:
Ik schat VB op 16% en de NVA op 20%.
Dit betekent dus dat Vlaanderen hoe dan ook gekloot is want weer zullen we de onderhandelingen over de staatshervorming over moeten laten aan Belgicistische partijen die een lange en schabouwelijke geschiedenis van verraad met zich meedragen.

Let op!
als de sossen ook maar een half procentje vooruitgaan zullen zij met vreugde als grote overwinnaars de onderhandeingen mee voeren. Idem voor de blauwselventers.

Daartegenover staat uiteraard dat "de Vlaming" daarna niet moet komen zeiken over hoe hij weer is opgelicht en hoe erg het toch is dat hij in België nu moet betalen voor het wanbeleid van de vorige generaties...waar hij ook voor heeft gestemd.
En LDD?
leve de manmanman club
Oud 27 april 2010, 14:42   #139
Steben

Standaard

7% : gaan niet stemmen...

Gaan die nu echt stoer doen?

reken ze maar bij CD&V stemmers...
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 27 april 2010 om 14:42.
Oud 27 april 2010, 14:44   #140
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
2. De islamisering vind ik een grotere bedreiging dan de verfransing, maar dit thema zal mogelijks volledig uit de campagne blijven. Of toch uit de aandacht van de modale kiezer.
Zolang de Vlamingen in de migratiedossiers het dictaat van de Franstaligen ondergaan in de federale regering kan er sowieso toch geen oplossing voor dit probleem komen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be