![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou ik nu stemmen voor: | |||
Groen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 3,06% |
SP.A |
![]() ![]() ![]() |
14 | 6,11% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
5 | 2,18% |
Open VLD |
![]() ![]() ![]() |
12 | 5,24% |
Lijst Dedecker |
![]() ![]() ![]() |
12 | 5,24% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
94 | 41,05% |
VL. Progressieven |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
49 | 21,40% |
Ze zijn ongrondwettelijk, ik ga niet stemmen. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 9,17% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
15 | 6,55% |
Aantal stemmers: 229. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw mening en trouw aan uw principes siert u. Het partijprogramma van uw partij gaat volgens mij recht tegen de welvaart van de individuele vlaming (ik bedoel inwoner van vlaanderen, dus niet de volksgenoten) in. een onafhankelijk Vlaanderen dat de EU verlaat en zich angstvallig van de rest van de wereld afsluit is niet mijn ding.
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een beetje gaan joggen in een park of met je kinderen/kleinkinderen naar een speelpleintje gaan... Volgens VB moet dat onmiddelijk verboden worden (omdat er ook allochtonen van deze mogelijkheden kunnen genieten). als u af en toe eens een krant leest, was u reeds op de hoogte...
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Particratie zelf doet dat al voor het parlement.
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de rest is zulke poll natuurlijk lachwekkend. Hoewel ik n-va wel hoog zie score.
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk wel dat het duidelijk is dat N-VA hallucinant hoog zal scoren (voor een partij in dit land natuurlijk) en niemand er omheen zal kunnen dat de Vlaming het beu is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Misschien niet, maar wat ik er ondertussen over gevonden heb wijst nogal op zeer verzuurde zakken, 4 man en een paardenkop (VB) die een openlucht badplaats waar 800 man terecht kan om zeep helpt... de boom in met dat soort volk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Maar 1 ding is duidelijk: je hoeft geen vlaams-nationalist te zijn of communautiar te denken om de NVA gelijk te geven.
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Heeft niets met deze topic te zien maar zulke dingen brengen een zekere overlast mee. De vorige zomers hebben dat bewezen.
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zijn stelling dat België moet splitsen omdat de politieke mening van Wallonië fundamenteel van die van Vlaanderen verschilt : anderzijds is hij een fervent bewonderaar van de deelstaat Bayern. Maar geen woord over de noodzaak om deze "Freistaat Bayern" af te scheiden van de rest van de Bondsrepubliek, alhoewel deze radicaal verschillend is van politieke publieke opinie van de rest van Duitsland : zelfs het CDU heeft in Bayern niets te zoeken : daar heerst de CSU... Dat het normaal is dat in een federaal georganizeerde staat er politieke verschillen zijn in de diverse deelstaten schijnt voor het NV-A kiespubliek geen evidentie te zijn. Ook in een verenigde Lage Landen zullen diverse deelstaten diverse politieke meerderheden hebben ; zelfs in een afzonderlijk onafhankelijk Vlaanderen zal die toestand er zijn.
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien het fluiten van vogeltjes in de vroege zomerochtend u stoort ga dan in een stadscentrum wonen.
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 april 2010 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook wel even duidelijk zijn: ik stem sp.a, maar ben een voortzetting van een coalitie zoals die nu op Vlaams niveau is op federaal vlak genegen. Sp.a-CD&V-N-VA dus. OVLD mag daar gerust bij.
Ik kant me tegen een klassieke tripartite.
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() Wetende dat een dag in de politiek een eeuwigheid is wil ik alhier mijn voorspelling even geven ivm de vlaams nationlaistische partijen:
Ik schat VB op 16% en de NVA op 20%. Dit betekent dus dat Vlaanderen hoe dan ook gekloot is want weer zullen we de onderhandelingen over de staatshervorming over moeten laten aan Belgicistische partijen die een lange en schabouwelijke geschiedenis van verraad met zich meedragen. Let op! als de sossen ook maar een half procentje vooruitgaan zullen zij met vreugde als grote overwinnaars de onderhandeingen mee voeren. Idem voor de blauwselventers. Daartegenover staat uiteraard dat "de Vlaming" daarna niet moet komen zeiken over hoe hij weer is opgelicht en hoe erg het toch is dat hij in België nu moet betalen voor het wanbeleid van de vorige generaties...waar hij ook voor heeft gestemd.
![]() |
#137 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
2. De islamisering vind ik een grotere bedreiging dan de verfransing, maar dit thema zal mogelijks volledig uit de campagne blijven. Of toch uit de aandacht van de modale kiezer.
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() 7% : gaan niet stemmen...
Gaan die nu echt stoer doen? reken ze maar bij CD&V stemmers...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 april 2010 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang de Vlamingen in de migratiedossiers het dictaat van de Franstaligen ondergaan in de federale regering kan er sowieso toch geen oplossing voor dit probleem komen.
|
![]() |
![]() |