Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 31 mei 2010, 12:53   #121
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb geen 'haat'. Tegen niets of niemand. Bovendien is 'haat' een slechte raadgever. Maar men moet me geen oren komen aannaaien.
Waarom verzin je dan constant zaken en blijf je die herhalen zelfs al wijst men je erop dat dit verkeerd is?

Citaat:
Nogmaals, let nu goed op. Indien de Wever aan zet is na de verkiezingen, zal hij het spel zo subtiel spelen en zijn eisen zo hoog stellen, dat hij al op voorhand weet dat het niet zal kunnen lukken. En vervolgens trekt hij de stekker uit het stopkontakt, terwijl hij met een onschuldig gezicht roept: 'zeg nu niet dat ik het niet heb geprobeerd'.
Dus volgens jou moet de wever zijn eisen nu al laten vallen? Moet hij nu een programma aanvaarden waar hij zelf niet in gelooft? Ken je het princiepe van een democratie wel?

En nogmaals indien dit zo was waar waren de absurde eisen in 2007 dan? De NVA heeft maandenlang constructief meeonderhandeld zelfs tot grote schande van het VB en LDD die hen al als halve veraders beschouwde omdat ze het kartel niet wilde opblazen.

Citaat:
Zo kennen de insiders hem wel. Alleen de goegemeent trapt nog in zijn grollen en grappen. En mijn voorspelling is heel duidelijk: de Wever zit op zijn hoogtepunt. En als hij denkt dat hij hezelfde spelletje kan spelen als het VB, door altijd aan de kant te blijven staan, dan komt hij aan zoals het VB, maar meer nog zoals de parafrasering van de titel van de film :
'hij danste maar één zomer'.
"insiders" grappig.

En nogmaals je negeeert straal dat de NVA al 2 regingen in de vlaamse zit.

Nee ik denk echt dat op de 1 of andere manier je de NVA zo haat dat je gewoon alle feiten die niet stroken negeert.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 31 mei 2010, 12:55   #122
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een onderhandelde oplossing voor de impasse......

Voor Olijke Bart en consoorten wil dat zeggen een "confederatie" als tussenstap voor een feitelijke scheiding. Met minder neemt de man geen genoegen......
Heet U dat een compromis ?
Dat laatste weten of beseffen de kiezers niet.

Maak U geen zorgen. Deze confederatie is niet voor morgen.
Je beseft toch dat dit verkiezingseisen zijn? Als je elke partij pakt en hun verkiezingsprogramma bekijkt kom je tot de conslusie dat NIEMAND met elkaar kan samenwerken overal zitten wel tegenstellingen.

De NVA wil trouwens confederatie als eindpunt om dan een langzame verdamping richting EU. Een belangrijke nuance.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:00   #123
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onderhandelen? U gekscheert. .ja en dan weglopen. Dat is de taktiek van Dewever. U laat zich ook vanalles wijsmaken.
Doen alsof: de meeste franstaligen doen alsof ze willen onderhandelen over een grote staatshervorming.
Na 3 jaar: wie gelooft die mensen nog ?
Boduo is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:00   #124
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Hij zei nochtans heel zinnige dingen.

En ook verfrissend om eens een andere politoloog uit Wallonië te horen dan de gebruikelijke.

Hij zei bijv: VL is voor de Vlamingen een realiteit maar dat betekent niet automatisch dat WAL dat is voor de FR Belgen. Een heel grot deel van de WAL identificeert zich met BE.
en de VL zouden o zo graag BE in 2 delen: VL en WAL; maar voor de Franstaligen bestaat BE uit VL, WAL en.. BRUX
De Walen hebben zelfs Les Fourons laten vallen om van BRUX een bijna 3de gewest te kunnen maken.
De Walen hebben helemaal niks laten vallen. De Voerstreek diende als pasmunt voor het verkwanselen van Komen en Moeskroen, 4.500 personen tegenover ruim 60.000. Geen slechte deal dus voor de franstaligen. Maar dat was niet voldoende voor onze Waalse broeders. De incidenten in de Voerstreek waren niet te tellen. Gelukkig is de Voerstreek nu volledig Vlaams, we hebben jullie buitengesmeten, zoals we een halt zullen toeroepen aan jullie imperialistische aanspraken op annexatie van de Vlaamse randgemeenten.

Je gebrek aan kennis van de belgische politiek is werkelijk onvoorstelbaar, wat je niet belet overal je slebber tussen te slaan. Typisch voor keffertjes van je gehalte.
robert t is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:06   #125
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U draait in circeltjes. We hebben het hier niet over Vlaamse onafhankelijkheid. We hebben het over een confederatie. Zijn uiteindelijk doel is totaal irrelevant in deze.

Wat hebt u tegen een confederatie? Als Vlamingen en Walen goed overeenkomen kan er nog heel veel samen gerealiseerd worden. Enkel de dingen waarin we niet overeenkomen doen we apart. Hebt u misschien schrik dat er niet veel overeenstemmingspunten zullen zijn misschien?
Ik denk dat de vlag de lading niet dekt.

Ik heb het recht toch om ertegen te zijn ?
Henri1 is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:08   #126
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de vlag de lading niet dekt.

Ik heb het recht toch om ertegen te zijn ?
En wij hebben het recht te vragen waarom, zonder dat ge daarom moet beginnen schelden, veralgemenen, gemeenplaatsen beginnen gebruiken en dergelijke. Geef nu eens een argument, dat zou echt wel helpen.
Torkilson is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:08   #127
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
En wij hebben het recht te vragen waarom, zonder dat ge daarom moet beginnen schelden, veralgemenen, gemeenplaatsen beginnen gebruiken en dergelijke. Geef nu eens een argument, dat zou echt wel helpen.
Ik ga nergens schelden.
Henri1 is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:20   #128
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
'Dezevendedag' ging vandaag niet 'live'
Het probleem was dat er 'Franstalige' aanwezig waren, en dat men voor ondertiteling moest zorgen.
Daarom werd het programma voor opgenomen.

Wat blijkt nu, alle Franstalige politici spraken Nederlands, zij het gebrekkig maar kom.
Toch kon men het programma niet live uitzenden. Want ene zekere politicoloog van de universiteit van Luik 'wil' of kon geen Nederlands spreken

Kon men dan echt geen andere Waalse politicoloog vinden die wel Nederlands spreekt.

Want zeg nu eerlijk een politicoloog van een "universiteit" in België die geen Nederlands kan.

Het lijkt er dus meer op dat die man het waarschijnlijk vertikte om zich in het Nederlands uit te drukken, en de "V"RT is daarvoor gezwicht.
Een historicus heeft mij enkele jaren geleden toevertrouwd dat er aan de univ van Luik zelfs proffen waren die vertikten vakliteratuur te lezen die niet in het Frans was opgesteld.
Oud 31 mei 2010, 13:21   #129
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een historicus heeft mij enkele jaren geleden toevertrouwd dat er aan de univ van Luik zelfs proffen waren die vertikten vakliteratuur te lezen die niet in het Frans was opgesteld.
Dat lijkt me perfect logisch in de grote Franstalige natie die Belgie is.
Oud 31 mei 2010, 13:27   #130
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ga nergens schelden.
Ik heb hieronder een aantal quotes van u verzameld, oordeel zelf.

Citaat:
Het probleem met vlaamsnationalisten is, en dat weet U ook zeer goed is, als U die één vinger geeft dan trekken ze er de hele arm af.
Deze valt nog mee, dit is enkel een veralgemening die niet wordt onderbouwd.

Citaat:
Ik heb het over die "endlösung van Olijke Bart en zijn N.VA.
Dit is ronduit strafbaar.

Citaat:
Broeder Bracke met een pateroutfit en een bivakmuts op
Is dat dan niet beledigend en provocatief?

Citaat:
Dewinter is een kakker die uitgekakt is.
De rol van kakker numero uno is op dit moment overgenomen door een ander vloms boegbeeld (letterlijk en figuurlijk).
We eindigen in schoonheid, als men dat zo kan noemen.
Torkilson is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:32   #131
k9

Standaard

Citaat:
Ik ga nergens schelden.
Je bent niet beter dan een doorsnee VB'er hoor.

k9 is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:36   #132
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Onderhandelen? U gekscheert. Doen alsof ja en dan weglopen. Dat is de taktiek van Dewever. U laat zich ook vanalles wijsmaken.
Ik meen me nochtans te herinneren dat Milquet zelf heeft verklaard dat De Wever, in tegenstelling tot sommige andere partijen, op een heel ernstige en correcte manier onderhandelde.
gertc is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:41   #133
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hieronder een aantal quotes van u verzameld, oordeel zelf.

Deze valt nog mee, dit is enkel een veralgemening die niet wordt onderbouwd.

Dit is ronduit strafbaar.

Is dat dan niet beledigend en provocatief?

We eindigen in schoonheid, als men dat zo kan noemen.
U zei "schelden".
Henri1 is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:42   #134
Torkilson
Gouverneur

Standaard

"Dewinter is een kakker" posten is schelden. Is dat niet duidelijk genoeg? Ik had het trouwens over meer dan schelden alleen, maar daar kijkt ge "voor het gemak" even over.
Torkilson is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:43   #135
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Dewinter is een kakker" posten is schelden. Is dat niet duidelijk genoeg? Ik had het trouwens over meer dan schelden alleen, maar daar kijkt ge "voor het gemak" even over.
Neen dat is niet schelden.
Henri1 is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:50   #136
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Wat is dat dan wel?
Torkilson is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:53   #137
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dat dan wel?
De "normen" van Henri zijn waals...
Onze normen zijn anders...
Boduo is offline  
Oud 31 mei 2010, 13:56   #138
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De "normen" van Henri zijn waals...
Onze normen zijn anders...
Daar kan een mens toch niet bij? en dan beweren dat er geen verschillen zijn zeker.
Torkilson is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:11   #139
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dat dan wel?
Als alles wat hier van eender wie gezegd wordt moet geïnterpreteerd worden als schelden kunnen we het forum opdoeken.

Ik heb evenwel meer en meer de indruk dat het U niet te doen is om de discussie op zich, maar in het opjagen van bepaalde forumleden.
Ik heb besloten U daarin niet te volgen.
Henri1 is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:15   #140
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Ge gaat mij niet volgen in het geven van argumenten, onderbouwde argumenten? Dat is het enige waar ik u mee "opjaag". Niet alles wat men zegt hier op dit forum is schelden, ik zie hier en daar mensen persoonlijk worden en geef daar mijn mening op.
Ge geeft geen antwoord op de vraag van fox met als "argument": "Ik mag toch tegen zijn?" Ik vraag u nogmaals: waarom?
Torkilson is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be