Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 1 oktober 2010, 22:12   #121
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Waarde vrijevlaeming,

Kan u mij even uw persoonlijke gegevens overmaken?

Ik ben namelijk in juni laatst voor de zoveelste keer opgeroepen om te 'gaan tellen'. Dit keer vind ik dat, na in het verleden al ettelijke malen opgeroepen te zijn en al even ettelijke malen conscientieus gevolg gegeven te heben aan die oproep en gedurende uren stemmen geteld te hebben, het niet langer kunnen dat "carrotiers", waar mee ik zeer expliciet u voor ogen heb, mij een vrije en zonovergoten zondagnamiddag afhandig gemaakt hebben. Daarom wil ik hiervoor een schadeloosstelling op u verhalen.

Alvast bedankt voor uw spoedige medewerking.

cu in court
Ik ben niet vrijevlaming, maar wil hier toch effe op antwoorden.

U zou beter uw kantonvoorzitter/ster en/of burgemeester dagvaarden.
Hier is bijv. een omzendbrief van 2009 gericht aan die voorzitters.
http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin...0090408_NL.pdf

Citaat:
Met het oog op de motivatie en vernieuwing van de kiesbureaus wordt, gezien bovenmelde statistieken, dus aangeraden om kiezers niet meer dan twee maal aan te wijzen voor dergelijke functies tijdens verschillende verkiezingen.

Hiertoe is het aangeraden voor de gemeentebesturen om de kiezers die al twee maal aangewezen zijn, niet langer deel te laten uitmaken van de lijsten bedoeld in art. 95, §12, van het Kieswetboek, die doorgestuurd worden aan de Voorzitters van de kantonhoofdbureaus.

De gemeentebesturen moeten de lijsten die doorgestuurd worden aan de Voorzitters van de kantonhoofdbureaus dus nauwgezet beheren en bijwerken, opdat de personen die al twee maal effectief gezeteld hebben in een kiesbureau, niet meer op deze lijsten zouden voorkomen.
Ikzelf ben mee gaan tellen in 2006 voor de gemeenteraadsverkiezingen. No problemo, aangezien die georganiseerd worden door het Vlaams gewest, dat geen enkele macht heeft om de kieskringen te veranderen.
Zou er geen discriminatie meer geweest zijn voor de federale verkiezingen van 2010, dan zou ik dit keer ook mijn burgerplicht verricht hebben, maar nee dus. Ik wil geen Onckelinckx vooraan op mijn stembiljet voor de kamer zien staan, wetende dat de Vlamingen in het zuiden NIET mogen stemmen op Brusselse Vlamingen.
Heeft dus helemaal niets met carottentrekken te maken.

't zou trouwens heel wat gemakkelijker geweest zijn om de taak gewoon op te nemen , of een doktersbriefje te vragen, dan gewetensbezwaar in te roepen en misschien nog jaren in een politiek/gerechtelijke molen te moeten meedraaien vooraleer te weten of je een veroordeling aan je kont krijgt of niet.

Laatst gewijzigd door Zucht : 1 oktober 2010 om 22:25.
Zucht is nu online  
Oud 29 oktober 2010, 09:06   #122
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Ik heb vandaag een leuk verjaardagskado gekregen met de post: een dagvaarding voor d rechtbank. 17/11 is het normaal gezien van dattem.
vrijevlaming is offline  
Oud 29 oktober 2010, 09:12   #123
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Ik heb vandaag een leuk verjaardagskado gekregen met de post: een dagvaarding voor d rechtbank. 17/11 is het normaal gezien van dattem.
We zijn benieuwd naar het vervolg

Heb je al een mailtje gestuurd naar je verdediging?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 29 oktober 2010, 10:05   #124
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
We zijn benieuwd naar het vervolg

Heb je al een mailtje gestuurd naar je verdediging?
ja hoor. Blijkbaar moeten er nog voorkomen in kortrijk op dezelfde dag. Missschien kom ik daar nog bekende gezichten tegen.
vrijevlaming is offline  
Oud 20 december 2010, 22:57   #125
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

http://www.gva.be/oost-vlaanderen/de...kiezingen.aspx

Citaat:
"Deze onzekerheid zaait twijfel bij mensen die in kiesbureaus moeten zetelen, wat een rechtsgeldig motief is om niet op te dagen in de bureaus", luidt het. Over de vraag of de verkiezingen al dan niet rechtsgeldig waren, sprak de rechtbank zich niet uit.
Zucht is nu online  
Oud 21 december 2010, 10:12   #126
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Goed nieuws voor Vrije Vlaming. Maar gelet op zijn hedendaagse rijkdom aan contacten, zou hij wel een goede verdediging hebben.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 januari 2011, 11:32   #127
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Goed nieuws voor Vrije Vlaming. Maar gelet op zijn hedendaagse rijkdom aan contacten, zou hij wel een goede verdediging hebben.
Mathias Storme doet de verdediging. Volgende week worden de gegroepeerde zaken door hem gepleit. Het zijn er bij ons een zestal dacht ik.

Ondertussen zijn er daadwerkelijk al mensen veroordeeld wegens niet-zetelen. We gaan zien hé
vrijevlaming is offline  
Oud 17 januari 2011, 20:13   #128
vrijevlaming
Banneling

Standaard

vandaag is mijn zaak gepleit door Storme. Op twee februari is er uitspraak
vrijevlaming is offline  
Oud 1 november 2011, 16:16   #129
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Onlangs nog eens gepolst bij HAVIKO omdat ik sinds mijn verhoor in september vorig jaar geen enkel nieuws meer gekregen heb van politie of justitie.

Hier is het antwoord :
Citaat:
Beste,

U mag er zeker van zijn dat deze zaak definitief van de baan is. Sedert ten laatste 10 juni 2011 is er immers verjaring ingetreden.

In Halle-vilvoorde werd niemand vervolgd !
Ook elders zijn alle zaken uitgedraaid op vrijspraak en/of verjaring.

De actie mag dus een succes genoemd worden.

Vr gr,
secretariaat
Ikzelf zou de actie niet echt een succes noemen aangezien het blijkbaar weinig invloed heeft gehad op de splitsing van BHV. Het is nog altijd een kromme situatie.
Maar sancties tegen de "burgerlijk ongehoorzamen" zullen er dus niet meer komen.
Zucht is nu online  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be