Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 12:54   #121
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
je snijdt een interessante invalshoek aan. zou de pseudo-theorie van de heer weggelaar (die blijft claimen dat ze wetenschap is of zelfs nog beter dan wetenschap) in staat zijn om ook maar één technologische innovatie te veroorzaken? dankzij einstein's relativiteitstheorie hebben we GPS, dankzij de quantummechanica hebben we CD-spelers. en dankzij de pseudo-theorie van de heer weggelaar?
Mijn stokpaardje tegen elke vorm van religie afdoen als "een interessante invalshoek" levert u bij deze een excommunicatie op.

Laatst gewijzigd door Cdude : 8 juni 2010 om 12:54.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 13:17   #122
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,
religie is een ander soort kennis dan (pseudo-)wetenschap. wetenschap levert ons kennis over de feiten op en als we de feiten beter kennen dan kunnen we betere technologie ontwerpen. pseudo-wetenschap levert ons verkeerde informatie over die feiten, als we op basis daarvan nieuwe technologie willen ontwerpen dan lukt dat niet (of werkt die nieuwe technologie niet). religie leert ons dat we moeten glimlachen wanneer we nieuwe technologie ontworpen hebben.

vrede,

redwasp
Oud 8 juni 2010, 13:44   #123
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
"Jouw" evolutie geeft mijn PC geen energie.
De wetenschap wel, daarom is deze juist en jij fout.
als je zo bekrompen bent dan kan ik je verder niet helpen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 13:45   #124
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Je hebt Darwin omgekocht?
Laat Darwin maar rustig in zijn graf liggen. Ik heb hem verder niet nodig.
Oud 8 juni 2010, 13:49   #125
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

je snijdt een interessante invalshoek aan. zou de pseudo-theorie van de heer weggelaar (die blijft claimen dat ze wetenschap is of zelfs nog beter dan wetenschap) in staat zijn om ook maar één technologische innovatie te veroorzaken? dankzij einstein's relativiteitstheorie hebben we GPS, dankzij de quantummechanica hebben we CD-spelers. en dankzij de pseudo-theorie van de heer weggelaar?
inzicht hoe het heelal werkelijk in elkaar zit.

Maar daar hebben de mensen geen behoefte aan. Ze kunnen alleen maar aan materialistische hebzucht denken.
En daaraan gaat de wereld dan ook ten onder.

"Wat hebben we er aan?" dat is het enige wat ze kunnen zeggen.

De waarheid is niet het hebben, maar het zijn: bewustzijn van Gods eeuwige en oneindige Geest.
Oud 8 juni 2010, 13:52   #126
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,
religie is een ander soort kennis dan (pseudo-)wetenschap. wetenschap levert ons kennis over de feiten op en als we de feiten beter kennen dan kunnen we betere technologie ontwerpen. pseudo-wetenschap levert ons verkeerde informatie over die feiten, als we op basis daarvan nieuwe technologie willen ontwerpen dan lukt dat niet (of werkt die nieuwe technologie niet). religie leert ons dat we moeten glimlachen wanneer we nieuwe technologie ontworpen hebben.

vrede,

redwasp
opnieuw de lagere hebzucht van de mens.

Van de hogere Geest der eeuwigheid en oneindigheid begrijpt hij helemaal niets.

Hij is een robot en blijft een robot.
Een mens, laat staan een god zal hij nooit worden.
Hij gebruikt en wordt gebruikt.
Oud 8 juni 2010, 13:54   #127
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
als je zo bekrompen bent dan kan ik je verder niet helpen.
Lees: "checkmate"
Oud 8 juni 2010, 14:19   #128
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en daarom is het tijd voor een nieuwe visie en dat is mijn atoomtheorie.
En nogmaals: Ze is in de wereld gebracht. En de wereld is er niet veel anders aan toe he harrie.
Integendeel, deze tijden neigen me meer en meer naartoe de bijbel. Niet vanwege geloof, maar vanwege dat ik persoonlijk een giga gelijkenis zie in de openbaringen met dezer tijden.

Ik besef heel goed dat de bijbel geen onaangeraakte bron is. Ze is zoveel macht gepasseerd vooraleer zij openbaar werd gebracht aan het volk door te drukken etc.
Ik ben op dat vlak nog sane en kan de dogma en indoctrinatie zeker wegfilteren in mijn bescheiden mening.

Ik vind het universum en al dat is zo prachtig Harrie. Zelfs de microkosmos en te weten dat ook daarin "bewustzijn" kan huizen.
Maar dat allemaal te weten of te praktiseren maakt U niet machtig genoeg een singulairity te ontlopen. Welke meerwaarde heeft het dan allemaal, als het toch vast staat en zijn gangetje gaat?
Oud 8 juni 2010, 14:42   #129
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Laat Darwin maar rustig in zijn graf liggen. Ik heb hem verder niet nodig.
aangezien de kennis van de heer weggelaar over darwin al even hoogstaand is als zijn kennis over natuur- en wiskunde, doet hij ook hier of hij erboven staat.

net als de meeste kleuters denkt de heer weggelaar dat je een discussie kunt halen door harder te roepen dan je opponent. hij probeert stoerdoenerij als strategie tegen argumentatie. vooralsnog blijft mijn uitnodiging bestaan. als hij eindelijk bewijst dat hij wel weet waar echte wetenschappers mee bezig zijn, dan denk ik dat enige discussie misschien mogelijk is.

vrede,

redwasp
Oud 8 juni 2010, 14:48   #130
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IK vrees dat hij het is. Stel je voor dat er nog zo'n gek rondloopt
Verder geloof ik niet dat jij HEEL deze thread las.

Voor meer lachplezier Harrie op TééééééééééVééééééééééé
http://www.youtube.com/watch?v=gE3l3LZHWVY
spijtig genoeg heb ik het wel volledig doorgelezen, al vond ik het meeste erg 'fuzzy' om het zo te zeggen
ik ben wetenschapper en dacht hier iets nieuw te vinden... wel ik heb iets nieuws gevonden maar erg wetenschappelijk is het niet
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 14:48   #131
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
aangezien de kennis van de heer weggelaar over darwin al even hoogstaand is als zijn kennis over natuur- en wiskunde, doet hij ook hier of hij erboven staat.

net als de meeste kleuters denkt de heer weggelaar dat je een discussie kunt halen door harder te roepen dan je opponent. hij probeert stoerdoenerij als strategie tegen argumentatie. vooralsnog blijft mijn uitnodiging bestaan. als hij eindelijk bewijst dat hij wel weet waar echte wetenschappers mee bezig zijn, dan denk ik dat enige discussie misschien mogelijk is.
Wishfull thinking
Oud 8 juni 2010, 15:38   #132
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
En nogmaals: Ze is in de wereld gebracht. En de wereld is er niet veel anders aan toe he harrie.
gods molens malen langzaam.
Citaat:
Integendeel, deze tijden neigen me meer en meer naartoe de bijbel.
des te erger voor de wereld dat ze zo terug zakt.
Citaat:
Niet vanwege geloof, maar vanwege dat ik persoonlijk een giga gelijkenis zie in de openbaringen met dezer tijden.
dan moet je wel aardig kunnen fantaseren. Maar oké, dat denk ik ook en mijn nieuwe bijbel is de oplossing en het laatste oordeel tevens.
Citaat:
Ik besef heel goed dat de bijbel geen onaangeraakte bron is. Ze is zoveel macht gepasseerd vooraleer zij openbaar werd gebracht aan het volk door te drukken etc.
Ik ben op dat vlak nog sane en kan de dogma en indoctrinatie zeker wegfilteren in mijn bescheiden mening.
ach: wie meent dat niet te kunnen? Het zegt niks, want de bijbel is uit de tijd. Als je wat al teveel filtert blijft er niks over.
Citaat:
Ik vind het universum en al dat is zo prachtig Harrie. Zelfs de microkosmos en te weten dat ook daarin "bewustzijn" kan huizen.
Maar dat allemaal te weten of te praktiseren maakt U niet machtig genoeg een singulairity te ontlopen.
Ik heb geen enkele last van singulariteiten. Ik denk eerder dat de wetenschap mijn atoomtheorie niet kan ontlopen.
Citaat:
Welke meerwaarde heeft het dan allemaal, als het toch vast staat en zijn gangetje gaat?
De meerwaarde van het weten daarvan.
De waarheid wil ook geweten worden, dus bewustzijn zijn.

Overigens: wat vind je van de Gnostiek?
Net iets over gelezen en aangezien jij zo voor Jezus bent.
De Gnostiek ligt dichter bij mijn eigen gods idee.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gnostiek
Oud 8 juni 2010, 15:44   #133
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

De evolutie theorie was al bekend bij de filosoof Schelling.
Darwin heeft er dan alleen een zielige verklaring aan toegevoegd al zou het allemaal een kwestie zijn van: "survival of the fittest!"
Dat heeft dan blijkbaar erg veel indruk gemaakt bij het domme volk dat meent dat Darwin de evolutietheorie uitgevonden zou hebben.
Een zeer grote misvatting.
Citaat:

vrede,

redwasp
ach: ik weet dat jij zelf niks anders kan dan stoer te doen met een andermans kennis: de dogma's van de wetenschap.

Maar van mijn atoomtheorie begrijp je helemaal niks.

Want dan zou je werkelijk in staat moeten zijn om kritisch over de wetenschap na te denken.

DE WETENSCHAP KAN NIET ECHT GOED VERKLAREN
1 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waar de oerknal vandaan komt.
En ook niet wat er nu vóór die Oerknal was.
2 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd.
3 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen.
Dat wordt dan maar met toeval “verklaard”.
4 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan.
5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt.
(Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn)
Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren.
Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos.
Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voort.
Oud 8 juni 2010, 15:47   #134
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
spijtig genoeg heb ik het wel volledig doorgelezen, al vond ik het meeste erg 'fuzzy' om het zo te zeggen
ik ben wetenschapper en dacht hier iets nieuw te vinden... wel ik heb iets nieuws gevonden maar erg wetenschappelijk is het niet
filosofie is de hoogste wetenschap der wetenschappen, maar daar begrijpen de wetenschappers niks meer van, omdat ze denken dat de natuurwetenschappen de enige wetenschappen zijn.
Oud 8 juni 2010, 15:53   #135
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De evolutie theorie was al bekend bij de filosoof Schelling.
Darwin heeft er dan alleen een zielige verklaring aan toegevoegd al zou het allemaal een kwestie zijn van: "survival of the fittest!"
Je kent dus niks van Darwins theorie. Darwin heeft evolutie inderdaad niet uitgevonden, hij heeft ze verklaard.
En niet door "Survival of the fittest". Die zin kende hij zelfs niet. Hij had het over "natural selection".

Dat je geen boeken leest wisten we al, maar dat je zelfs de titel niet leest en toch een mening meent te hebben is gewoon beschamend
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 16:19   #136
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

vrede,

redwasp
Hebben wij iets om mee te lachen...
Oud 8 juni 2010, 17:04   #137
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Wishfull thinking
ik ben met een paar mensen aan het broeden op een manier om de heer weggelaar een kans te geven om te bewijzen dat hij toch competenter is dan de meeste mensen hier denken.

jaren geleden (op een forum dat nu al lang niet meer bestaat) heb ik de heer weggelaar voor het eerst een paar simpele vragen voorgeschoteld om hem de kans te geven te bewijzen dat hij de wetenschappelijke theorieën die hij beweert te kunnen weerleggen ook echt begrijpt. tot nu toe ging hij nooit op dat aanbod in.

om mijn peroonlijk amateuristisch gedoe uit die tijd op een iets professionelere manier over te doen, ben ik samen met een aantal mensen een examen aan het opstellen aan de hand waarvan de heer weggelaar eindelijk tegenover iedereen kan bewijzen dat hij niet zo stom is als men op het eerste zicht zou denken.

zin om mee te brainstormen over de vragen voor dit examen? pm me gerust.

vrede,

redwasp
Oud 8 juni 2010, 17:44   #138
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Je kent dus niks van Darwins theorie. Darwin heeft evolutie inderdaad niet uitgevonden, hij heeft ze verklaard.
En niet door "Survival of the fittest". Die zin kende hij zelfs niet. Hij had het over "natural selection".
die twee termen vormen een eenheid en Darwin gebruikte die eerste term: survival of the fittest in zijn boek: the origin of species. Dus dat klopt dan niet wat je zegt.
Citaat:
Dat je geen boeken leest wisten we al, maar dat je zelfs de titel niet leest en toch een mening meent te hebben is gewoon beschamend
Je maakt een hoop drukte om niks en wat je beweert klopt bovendien niet.

Wat echter wel veel beschamender is, is dat je niets van mijn atoomtheorie begrijpt.
Darwin is echt de moeite niet waard, maar ik kan me voorstellen dat een onbenul als jij de daarmee dik maakt.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 juni 2010 om 17:48.
Oud 8 juni 2010, 17:48   #139
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

ik ben met een paar mensen aan het broeden op een manier om de heer weggelaar een kans te geven om te bewijzen dat hij toch competenter is dan de meeste mensen hier denken.

jaren geleden (op een forum dat nu al lang niet meer bestaat) heb ik de heer weggelaar voor het eerst een paar simpele vragen voorgeschoteld om hem de kans te geven te bewijzen dat hij de wetenschappelijke theorieën die hij beweert te kunnen weerleggen ook echt begrijpt. tot nu toe ging hij nooit op dat aanbod in.

om mijn peroonlijk amateuristisch gedoe uit die tijd op een iets professionelere manier over te doen, ben ik samen met een aantal mensen een examen aan het opstellen aan de hand waarvan de heer weggelaar eindelijk tegenover iedereen kan bewijzen dat hij niet zo stom is als men op het eerste zicht zou denken.

zin om mee te brainstormen over de vragen voor dit examen? pm me gerust.

vrede,

redwasp
dit heb je al zoveel malen geprobeerd, maar laat eerst maar eens zien dat je iets van mijn atoomtheorie begrijpt.

De wetenschap wordt gekend door miljarden, maar dat er niet veel van klopt dat begrijpt er maar één.

Maar ja: je bent nu eenmaal een dom massamens en niet in staat verder te denken dan wat miljarden anderen ook al denken.
Niks bijzonders dus.
Oud 8 juni 2010, 18:20   #140
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die twee termen vormen een eenheid en Darwin gebruikte die eerste term: survival of the fittest in zijn boek: the origin of species. Dus dat klopt dan niet wat je zegt.Je maakt een hoop drukte om niks en wat je beweert klopt bovendien niet.

Wat echter wel veel beschamender is, is dat je niets van mijn atoomtheorie begrijpt.
Darwin is echt de moeite niet waard, maar ik kan me voorstellen dat een onbenul als jij de daarmee dik maakt.
Herbert Spencer zal het je niet graag horen zeggen.
Ik heb daarnet een text search in "on the origin of species by means of natural selection" gedaan. Het woord "fittest" komt in heel het boek NIET voor.

En mag ik eens lachen met het woord "onbenul"?
Ik heb een vrouw die mij aanbidt, ik draag bij aan de maatschappij, ben een hulp voor mijn vrienden, succesvol in mijn carriere, en verdien meer geld dan ik kan uitgeven.
Jij zit thuis bijstand te trekken, kunt geen vrouw houden liggen en zit thuis wat te masturberen tussen idote lampionnetjes.

Als ik jou een doorgedraaide gek noem kan ik dat bewijzen ook. Je bent het gewoon.
Toon me dan eens hoe jij weet dat ik een onbenul ben?
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be