![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doch enkel met een activeringscontract, waarbij de overheid het grootste deel van het loon betaald en niet Volvo. Ik voldeed dus aan het profiel dat ze daar willen, mensen die werken zonder dat die hen meer kost dan een Chinese arbeider. Nu mensen van +50 die nog aan de band willen en kunnen werken zijn inderdaad moeilijk te vinden. Ik heb hen feestelijk bedank voor de job die ze aanboden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan toch? Als je 50 bent, 30 jaar gewerkt hebt, en 2 jaar werkloos bent geweest heb je én ervaring, én je bent langdurig werkloos.
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat je voor een job waarin je constant vijzen moet draaien solliciteert, en je krijgt als test: vijzen draaien. Als je daar hard op geoefend hebt, en je kan op de test beter vijzen indraaien dan 2 maand geleden, dan is dat niet erg eh. Ik heb op m'n laatste sollicitatie die ik gedaan heb een theoretisch examen gekregen over de inhoud van m'n job (autisme). Ik heb daar flink voor gestudeerd (boek gekocht en literatuur opgezocht en dat netjes geblokt). Ik was blijkbaar degene met de hoogste score op de test. Dat is niet erg eh, 't ging dan wat rapper vooruit aangezien ik anders die kennis zo snel mogelijk ging moeten verwerven nadat ik was aangenomen. Dat was gewoon een relevante test: ze wilden iemand met wat voorkennis, en ik heb ervoor gezorgd dat ik die voorkennis had.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 21 juni 2010 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar onze vriend formuleerde het zo: Laatst gewijzigd door Bobke : 21 juni 2010 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel, da's toch 1 van de gangbare definities die daarvoor gebruikt wordt?
vanuit sommige hoeken (zie bijv. https://www.werk.be/c-en-o/cijfers/k...rkloosheid.htm) spreken ze zelfs vanaf 12 maand over langdurige werkloosheid. Definitie RVA: http://www.rva.be/D_help/Definities/TxtNL-39.htm dus jah.
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch voor efkes
![]() (nieuwe job ondertussen) Ze kregen ook wel iemand die langer werkloos is geweest dan strikt nodig aangezien ik voor alle sollicitaties die ik gedaan heb per sé wou studeren en ik me dus niét ingeschreven heb in alle interimbureaus om zo snel mogelijk een job te hebben ![]()
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee, er waren veel interne kandidaten en al minstens 2 kandidaten die al een andere job hadden in de sector. Maar het zou me wel héél sterk verbazen mochten er geen kandidaten geweest zijn die langer werkloos waren dan mij.
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Volvo zoekt 200 arbeiders in tijden dat we 200”000 werklozen hebben en vind er geen. Dus per duizend werklozen is niet 1 ervan bereid om te gaan werken? Welk excuus kan men nog verzinnen om dit te verklaren?" kan/wil/is zo eerlijk; toe te geven dat dit er toch over is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is er zo danig over dat het ze eerst in het lang en in het breed op de tv hebben moeten geven alvorens er wat reactie is beginnen komen. Anders stond daar nog geen kat. Of misschien een kat die muizen aan het vangen was.
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je denkt toch niet dat die werklozen nu plots bereidwillig werden door het nieuwsitem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zou het geen nieuwsitem zijn. Terwijl er zoveel werklozen alle dagen zo naarstig op zoek zijn is dat toch wreed eigenaardig.
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men hoort op het nieuws bij de voorstelling van een nieuw auto-model dat er (tijdelijk) werk is; en spontaan bieden zo veel werklozen zich aan dat men spreekt van : "Volvo Cars overspoeld door werkzoekenden GENT - Volvo Cars werd gisteren overspoeld door telefoons en mails van mensen die interesse toonden voor een tijdelijke baan bij Volvo. Bij de voorstelling deze week van de nieuwe Volvo S60 klaagde de autoconstructeur dat zo'n 200 vacatures maar niet ingevuld raakten." http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleid=QC2RLGDB |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen ze dan doorspoelen naar al die andere knelpunten en bedrijven die nog aan het zoeken zijn. aléz hup alles opgelost in een wip. Geen vacatures meer voorlopig, alles ingevuld.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 21 juni 2010 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() Maak je geen zorgen Mambo. Ik heb Reynders net op tv horen zeggen dat het begrotingstekort tot 100% mag oplopen en dat dat geen groot probleem vormt want er staat toch meer dan genoeg geld op de belgische spaarboekjes. Amaai, wat een geruststelling
![]() Nogal pretentieuze zakskes daar op de schoolbanken. Een heel jaar feesten en dan 2 maanden alles geven, nipt hun diploma behalen en dan nog zo een loon eisen. Moesten hier psychologische testen voor bestaan....dat zijn er die hun werk later ook niet al te serieus nemen, als het werk maar af is op een zo simpel mogelijke manier, zonder te veel moeten nadenken. http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...oog-loon.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je het echt niet opbrengen om toe te geven dat je "Volvo zoekt 200 arbeiders in tijden dat we 200”000 werklozen hebben en vind er geen. Dus per duizend werklozen is niet 1 ervan bereid om te gaan werken? Welk excuus kan men nog verzinnen om dit te verklaren?" erover is. Welk excuus kan je anders nog verzinnen? Er waren hier nog zo'n reacties die wel om een rechtzetting vragen. "Hoge dopuitkeringen voor mensen die niets willen doen. Schaf dat af en het volk zal nogal rap afgaan op die plaatsen." zie post #33 |
|
![]() |
![]() |