![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En een sterker lampje gaat dat net niet voorkomen. Licht rond je huis en er word nooit ingebroken ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets met donkere hoekjes/steegjes enzo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is geen probleem mee. Het is zelfs volstrekt irrelevant in deze discussie. Wat mensen zèlf kenbaar maken via die sociale netwerksites, valt onder hun eigen verantwoordelijkheid. Dit gaat over de openbare ruimte. Dat de openbare ruimte "openbaar" is, betekent allerminst dat men er zijn rechten op privacy moet opgeven. Integendeel: juist daar moet dat recht nog extra beschermd worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad volkomen logisch. Maar of je dat Illwill aan het verstand gepeuterd gaat krijgen, is nog een heel ander paar mouwen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 26 juni 2010 om 10:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() we herhalen: wie niets te verbergen heeft hoeft niets te vrezen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat beteknt dat je sowieso in het vaarwater komt van diegenen die er ook geen plegen. Dus dat moet steeds uiterst goed afgewogen worden. In het voorbeeld dat je geeft gaat het om nogal een lullige maatregel waar niemand echt iets kan tegen hebben op argumenten als energiebesparing/lichtvervuiling na... de meerderheid zal het zelfs aanmoedigen al was het maar louter gevoelsmatig. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() neen hoor, dat zie je fout "Privacy is een ruim begrip: het gaat onder meer om de bescherming van persoonsgegevens, de bescherming van het eigen lichaam en van de eigen woning, de bescherming van familie- en gezinsleven, en het recht vertrouwelijk te communiceren via, brief, telefoon, e-mail en dergelijke. Privacy betekent dat men dingen kan doen zonder dat de buitenwereld daar inbreuk op maakt of zelfs weet van heeft" Openbaar ruimte wilt gewoon zeggen dat het voor iedereen toegankelijk is maar wilt niet zeggen dat er geen recht op privacy meer zou zijn. Uiteraard ligt het praktisch net iets anders. Als je een bv een gsm-gesprek hebt dan moet ge erbij nemen dat omstaanders jouw deel van de conversatie kunnen horen en geef je dus zelf een stukje van dat vertrouwelijk communiceren op. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't schijnt dat beeldmateriaal blijvend is, massaal te verspreiden is, gemakkelijk manipuleerbaar en uit de context te halen is en blijkbaar maar al te vaak door het publiek als 'bewijslast' wordt aanzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangeboren tegendraadsheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk gewoon dat camera's meer en zwaardere criminelen afschrikt dan een beter lampje. Idd, zo van die donkere steegjes...maar dan gaat het om vandalisme, drugs ed. Men kan moeilijk een donker steegje overvallen bv. ![]()
![]() |
![]() |