Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2010, 09:05   #121
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
Wel, je hoeft op een examen geen avid Icke of Alex Jones aan te brengen,
want Icke bv baseert zich op andere bronnen.
Overigens zit ik hier vlakbij een Universiteitsbibliotheek, en ik kan je verzekeren dat ze veel werken die ik gelezen heb, daar niet hebben!

Tuurlijk hoef je geen David Icke aan te dragen. SF schrijvers horen inderdaad niet echt thuis op examens aan de universiteit. Dat lijkt me logisch. Zijn bron, is zijn fantasie.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 09:57   #122
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kent u geen 'bijzondere' drop outs?
Het is nooit zwart/wit natuurlijk, maar ik ken inderdaad niet zo heel veel "bijzondere" drop-outs. Al vermoed ik dat we in de rubriek "bijzonder" elk andere mensen zullen onderbrengen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 10:01   #123
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waarom zou dat de bedoeling zijn. Al eens bij stilgestaan dat er weinig extern volk rondloopt in die bibliotheken omdat de meeste mensen liever andere dingen doen. Denk je nu echt dat in je anarchistische samenleving mensen die nu - ik zeg maar wat - elk weekend op de voetbal zitten, dan plots in universiteitsbibliotheken monografieën over - opnieuw zeg ik maar wat - economie gaan zitten bestuderen? Je moet anders eens op een doordeweekse dag naar de Antwerpse stadsbibliotheek gaan (niet de OB!) of naar de KBR, daar zit het meestal vol met ouderen die allerlei min of meer wetenschappelijke werken raadplegen uit interesse. Nochtans mag je in beide bibliotheken niet uitlenen en moet je toegangsgeld betalen.
Tuurlijk wel. En je spreekt jezelf enigszins tegen want er zijn al de ouderen die het doen, zoals je zegt uit interesse. In een anarchistisch systeem zou zelf educatie gestimuleerd worden, dus ja, mensen zouden het doen, terwijl nu in ons systeem enkel consumptie gestimuleerd word.

Het is in het huidige systeem dat er miljarden worden besteed aan het bouwen van een state of the art voetbalstadion terwijl er iets verder op mensen ziek worden omdat ze geen riolering hebben (cf Zuid Afrika).

Citaat:
Wat de VUB betreft: je kan daar gerust zo binnenlopen en de collectie raadplegen, hoor. Op de ULB gebruikt men wel een toegangscontrolesysteem, maar ook daar kan je een kaart aanvragen. Trouwens, die 25 euro in Leuven is toch geen overdreven prijs voor een lidmaatschap van een jaar van de grootste universiteitsbib van ons land. Als ik lid wil worden van een OB, dan betaal ik toch ook. Hoe moeten die bibliotheken anders boeken aanschaffen?
Kijk, ik heb zelfs eens even gebeld naar de VUB bib en daar werd mij bevestigd dat je als extern gebruiker geen bibliotheekkaart kan krijgen. Wat de 25 EUR betreft in de KULeuven, voor mij is dat ook niet veel, maar voor sommigen gaat dat wel teveel zijn. Ik vind trouwens dat OB gratis moeten zijn. In plaats van miljarden te verspillen aan scholen, zou men veel beter investeren in bibliotheken die toegankelijk zijn voor iedereen.

Citaat:
Duidelijk bronnenapparaat, peer-review (geen volmaakt systeem, maar nog altijd beter dan niets), geen niet-verifieerbare claims, herhaalbaarheid (dit geldt vooral voor de exacte wetenschappen) ...
Ik ga voor een deel akkoord, maar in kennis gaan altijd waardeoordelen schuil gaan. Dat niet beseffen verhoogt evenzeer het risico op indoctrinatie.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 10:12   #124
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het ging niet over een koranschool maar over een kleuterschool..op het potje leren zitten is geen achterlijke indoctrinatie..
tzou bijgod wel een zeer jammer feit zijn moest een school het kind op een potje leren gaan he!
Mijn dochter wordt deze maand twee en heeft al reeds pipi gedaan op het potje hoor. Ik geef wel toe, het vlot nog niet perfect
Oud 2 juli 2010, 10:18   #125
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Wel, nee dat vind ik niet, het is NIET de beste manier om kinderen en jongeren kennis en vaardigheden bij te brengen.

Heeft U nog niks gelezen van het werk van John Gatto bv?
Of , zoals het wetenschapper betaamt, zegt U, ik hoef het niet te lezen?

aha! De klassieke scholing! Wel, mijn beste, dit is en mooi vb van verschil tussen image en werkelijkheid.
De klassieke geneeskunde is NIET de beste manier om ziekten te genezen.
Dat lijkt Uw hersenspoeling.
En dat is met wat ik bedoel dat in de uni-bieb geen boeken staan over alternatieve genezengen die werken!
Aanraders: Lees eens, The medical Mafia van Guylaine Lanctot, Murder By Injection: The Story Of The Medical Conspiracy Against America by Eustace Mullins
Om mee te starten dan. En ga eens kijken of U die boeken kunt vinden in de uni-bieb.
Er zijn duizend-en-één boeken te vinden die het moeten hebben van hun anti-establishment-toontje en je kunt niet verwachten dat die door iedereen serieus worden genomen, laat staan ook allemaal gelezen worden. Zelfs de meest gretige lezer moet een selectie maken uit het gigantische aanbod, en persoonlijk vertrouw ik meer op werken die tot een canon behoren dan werken van allerhande vrijbuiters. Sommige theorieën verdwijnen in de marge bij gebrek aan bondgenoten of vanwege het idiosyncratische karakter ervan, of soms zelfs vanwege de weigering van de auteur om ze volgens gangbare wetenschappelijke procédés te laten toetsen: een "canon" biedt tenminste een aantal zekerheden, o.a. dat de werken in de canon veelvuldig zijn gebruikt als leidraad voor onderzoek en langs die weg zijn getoetst, becommentarieerd, aangevuld en aangepast. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat sommige outsiders de dag vrezen dat hun werk werkelijk serieus wordt genomen en er dan ook alles aan doen om vooral aan de zijlijn te kunnen blijven staan.

P.S. Afgaande op de titels van de boeken die u aanraadt, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat het sensatiegehalte ervan groter is dan het wetenschappelijke gehalte (Murder by injection! Medical Mafia! Medical Conspiracy!). Dat zijn koppen die ik eerder op de voorpagina van een tabloid verwacht dan in een nuchter, beschouwend essay.
Oud 2 juli 2010, 10:45   #126
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Neen, kansarmoede en meertaligheid hebben niks met elkaar te maken. Meertaligheid heeft enkel, als neveneffect zeg maar, dat er een tijdelijke taalachterstand kan gemeten worden op een bepaalde leeftijd (omdat het nu eenmaal langer duurt om twee talen te leren in plaats van een), iets waar politici gretig gebruik van lijken te maken om migrantenjongeren vroeger in de kleuterscholen te krijgen.
dus, hoe vroeger je ermee begint, hoe sneller dat tijdelijke effect verholpen is (bvb voor de leeftijd van 6 jaar). En toch weiger je zelf, vanuit ideologisch oogpunt, die conclusie te trekken
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 11:01   #127
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen idee, maar vooral bij grote bedrijven heb ik enorm ongelukige mensen gezien , helemaal geknakt door het systeem.

Vreemd, ik werk al jaren voor multinationals en ik heb er maar eentje gezien met een burn out. De rest was toch tevreden met de uitdagende job en de mooie verloning.
Oud 2 juli 2010, 11:57   #128
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het is nooit zwart/wit natuurlijk, maar ik ken inderdaad niet zo heel veel "bijzondere" drop-outs. Al vermoed ik dat we in de rubriek "bijzonder" elk andere mensen zullen onderbrengen.
Eens kijken, Bill Gates, dropout, Steve Jobs, dropout, Richard Bransons, drop out etc etc etc
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 12:08   #129
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn duizend-en-één boeken te vinden die het moeten hebben van hun anti-establishment-toontje en je kunt niet verwachten dat die door iedereen serieus worden genomen, laat staan ook allemaal gelezen worden. Zelfs de meest gretige lezer moet een selectie maken uit het gigantische aanbod, en persoonlijk vertrouw ik meer op werken die tot een canon behoren dan werken van allerhande vrijbuiters. Sommige theorieën verdwijnen in de marge bij gebrek aan bondgenoten of vanwege het idiosyncratische karakter ervan, of soms zelfs vanwege de weigering van de auteur om ze volgens gangbare wetenschappelijke procédés te laten toetsen: een "canon" biedt tenminste een aantal zekerheden, o.a. dat de werken in de canon veelvuldig zijn gebruikt als leidraad voor onderzoek en langs die weg zijn getoetst, becommentarieerd, aangevuld en aangepast. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat sommige outsiders de dag vrezen dat hun werk werkelijk serieus wordt genomen en er dan ook alles aan doen om vooral aan de zijlijn te kunnen blijven staan.

P.S. Afgaande op de titels van de boeken die u aanraadt, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat het sensatiegehalte ervan groter is dan het wetenschappelijke gehalte (Murder by injection! Medical Mafia! Medical Conspiracy!). Dat zijn koppen die ik eerder op de voorpagina van een tabloid verwacht dan in een nuchter, beschouwend essay.
dit vind ik persoonlijk een beetje gebla bla.
Oud 2 juli 2010, 12:10   #130
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft ze dus niet gelezen, U GAAT de dus niet lezen en U oordeelt er wel over. Of gaat u ze wel lezen nu?

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 juli 2010 om 12:12.
Oud 2 juli 2010, 12:10   #131
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
tzou bijgod wel een zeer jammer feit zijn moest een school het kind op een potje leren gaan he!
Mijn dochter wordt deze maand twee en heeft al reeds pipi gedaan op het potje hoor. Ik geef wel toe, het vlot nog niet perfect
kans is groot dat het zover komt
Oud 2 juli 2010, 12:33   #132
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
dit vind ik persoonlijk een beetje gebla bla.
Einde discussie dan maar.

Citaat:
U heeft ze dus niet gelezen, U GAAT de dus niet lezen en U oordeelt er wel over. Of gaat u ze wel lezen nu?
Nee, ik ga ze niet lezen. Een mens kan nu eenmaal niet �*lles lezen, dus selecteert hij op een aantal criteria die hem in het verleden al goede diensten hebben bewezen (recensies, verwijzingen, etc.). Lees jij alles wat er aan publicaties op de markt verschijnt? Of wat de eerste de beste je aanraadt? Nee toch?

Straks word ik nog verplicht die boeken te lezen, louter om te bewijzen dat ik niet "star" ben. Nou, dat lijkt me een slechte motivatie om eraan te beginnen...

Ik heb tot nu toe nog maar weinig echt goed doortimmerde argumenten van jou gelezen. Uiteindelijk val je steeds weer terug op elementen die ik, als ex-universiteitsstudent en ex-universiteitsmedewerker, alleszins niet kan bevestigen - en ik niet alleen blijkbaar - wat aantoont dat dit allemaal nogal subjectief is.

Laat dat nu een criterium voor mij zijn om te zeggen: van die boer geen eieren. Als het voorsmaakje niet deugt, pas ik wel op voor de grotere hap.
Oud 2 juli 2010, 12:51   #133
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Einde discussie dan maar.

Nee, ik ga ze niet lezen. Een mens kan nu eenmaal niet �*lles lezen, dus selecteert hij op een aantal criteria die hem in het verleden al goede diensten hebben bewezen (recensies, verwijzingen, etc.). Lees jij alles wat er aan publicaties op de markt verschijnt? Of wat de eerste de beste je aanraadt? Nee toch?

Straks word ik nog verplicht die boeken te lezen, louter om te bewijzen dat ik niet "star" ben. Nou, dat lijkt me een slechte motivatie om eraan te beginnen...

Ik heb tot nu toe nog maar weinig echt goed doortimmerde argumenten van jou gelezen. Uiteindelijk val je steeds weer terug op elementen die ik, als ex-universiteitsstudent en ex-universiteitsmedewerker, alleszins niet kan bevestigen - en ik niet alleen blijkbaar - wat aantoont dat dit allemaal nogal subjectief is.

Laat dat nu een criterium voor mij zijn om te zeggen: van die boer geen eieren. Als het voorsmaakje niet deugt, pas ik wel op voor de grotere hap.
Tsja, wat ik schrijf is subjectief ja, net zo goed als wat jij schrijft ook subjectief is.(zie mijn stuk over e-prime)
Maar goed ik kan uiteraard ook niet alles lezen, maar daar ging het niet om. Je had je oordeel al klaar voor je het gelezen had en op die manier illustreer je mij je weinig wetenschappelijke en onlogische wijze.
Probeer gewoon eens een van de 2. Maar dat ga je niet doen, want dan zul je je huidige wereldbeeld moetn inruilen voor een ander wereldbeeld.
En het werk van Gatto ga je dus ook niet lezen? Veelzeggend, veelzeggend.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 juli 2010 om 12:52.
Oud 2 juli 2010, 12:55   #134
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens kijken, Bill Gates, dropout, Steve Jobs, dropout, Richard Bransons, drop out etc etc etc
Lol Bill Gates heeft zijn computerkennis enkel kunnen ontwikkelen doordat de school waar hij zat hem steunde.

Steve Jobs zegt zelfs letterlijk dat zonder de cursus caligrafie aan de universiteit de mac er nooit zo zou uitgezien hebben.
Oud 2 juli 2010, 13:04   #135
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, je hoeft op een examen geen avid Icke of Alex Jones aan te brengen,
want Icke bv baseert zich op andere bronnen.
Overigens zit ik hier vlakbij een Universiteitsbibliotheek, en ik kan je verzekeren dat ze veel werken die ik gelezen heb, daar niet hebben!
En dan? Ik heb hier in mijn kast ook heel wat boeken staan die ze niet hebben in mijn universiteitsbibliotheek. Moet dat iets bijzonders betekenen?

Citaat:
Dat weet jij toch niet? Ik was vroeger enorm pro-uni maar nu absoluut niet meer.Hoe weet jij nu of ik feiten wel of niet ken? En ik heb de uni leren kennen van binnenuit en ik verzeker U, er lopen meer gestoorde mensen rond dan daarbuiten.
Knap dat je de uni van binnenuit hebt leren kennen. Ik heb er ook gestudeerd, mijn diploma behaald en werk er intussen al een paar jaar. Je hoeft me dus niets te verzekeren, ik kan alleen maar vaststellen dat je indrukken vertekend zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 13:09   #136
Steve_M

Standaard

Citaat:
Welke basale zaken? Zo wantrouw ik bv officiele papieren van unis totaal niet!
en waarom niet? Omdat het vanaf de basis al te veel bias in zit.
Kijk bv eens naar het GW debat,wat enorm eenzijdig.
En ik heb al papers gezien van studenten die al meteen er van uit gaan dat GW echt is!
Ik zeg het nog eens hier, Universiteiten zijn een politiek instrument in de handen van de machtselite.
U kunt er zelfs een erg goed boek over lezen (niet te verkrijgen in de uni hier)
waarin dit allemaal enorm goed staat uitgelegd.
Grapjas. De universiteiten zijn instrumenten van de machtselite en daarom zeggen wetenschappers dat GW echt is. Heb je er zelf al eens bij stilgestaan dat wetenschappers dan en masse zouden zeggen dat GW niet echt is onder invloed van big oil. Dat is tenslotte de echte machtselite. De realiteit is dat je nauwelijks een ernstige wetenschapper vindt die ontkent dat GW echt is. Je kan daar veel erg goede boeken over lezen (sommige te verkrijgen in de uni hier) waarin dat allemaal enorm goed staat uitgelegd. Ik heb vorige week nog een doctoraatsverdediging bijgewoond van een bevriende bio-ingenieur over GW, gebaseerd op vier jaar experimenteren. Je doet wat je wil natuurlijk, maar dat vind ik al heel wat geloofwaardiger dan "ik heb daar eens een boek over gelezen".
Oud 2 juli 2010, 13:15   #137
Steve_M

Standaard

Citaat:
aha! De klassieke scholing! Wel, mijn beste, dit is en mooi vb van verschil tussen image en werkelijkheid.
De klassieke geneeskunde is NIET de beste manier om ziekten te genezen.
Dat lijkt Uw hersenspoeling.
En dat is met wat ik bedoel dat in de uni-bieb geen boeken staan over alternatieve genezengen die werken!
Aanraders: Lees eens, The medical Mafia van Guylaine Lanctot, Murder By Injection: The Story Of The Medical Conspiracy Against America by Eustace Mullins
Om mee te starten dan. En ga eens kijken of U die boeken kunt vinden in de uni-bieb.
Dat klopt, boeken met dergelijke sensationele titels halen meestal de universiteitsbibliotheken niet. En meestal is dat terecht. Jij hebt je twee boeken als argument, ik heb de cijfers: sinds de doorbraak van de klassieke geneeskunde is de levensverwachting van de mens meer dan verdubbeld. In gebieden zonder toegang tot geneeskunde ligt de levensverwachting beduidend lager en is de kindersterfte pakken groter.

Ik heb een van je auteurs trouwens eens gegoogled en vond het volgende:

"In 1987, Mullins authored The Curse of Canaan: A Demonology of History, in which he set forth the theory that an occult conspiracy founded in ancient Babylon controls the world monetary system, evidence of which he sees in Talmudic and Kabbalistic literature".

En dat zou ik dan serieus moeten nemen?
Oud 2 juli 2010, 13:23   #138
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik vind U totaal niet kritisch overkomen naar het systeem.
Of je het arrogant vind of niet, mijn ervaringen tellen mee, en mijn ervaring is
dat over het algemeen uni-opgeleide dom en arrogant zijn. En dat ze totaal niet meer open staan. Het is net als met een religie, potdicht vol dogma's.
n dat is niet alleen mijn ervaring.
Maar nee, kritisch ben je echt niet. Je bent voor mij een schoolvoorbeeld van wat ik beweer.
En jij bent een schoolvoorbeeld van een nepcriticus. Kritisch tegen al hetgeen bewezen waarde heeft, maar tegelijk geloof je alles wat maar enigszins "exotisch" klinkt zonder de minste bedenking: de NWO, de boosaardigheid van de geneeskunde, de boosaardigheid van het onderwijs en dit alles in de meest algemene termen. Hoeveel mensen hebben je hier nu al gevraagd de these van Gatto even kort samen te vatten? Dan kom je niet verder dan "lees dan zijn boek". Tekenend voor mensen die ergens iets gehoord hebben, maar het eigenlijk niet begrijpen.

Ik zal je eens een geheimpje verklappen: ik ben al een jaar of tien lid van het forum abovetopsecret.com. Ze zijn snel om nieuws te brengen en er kan over allerlei zaken gediscussieerd worden. Echter, de laatste paar jaar geraken de discussies daar ook steeds meer verziekt door fantasten, die zonder het minste bewijsmateriaal de meest waanzinnige theorieën verkondigen. Mij niet gelaten, die website dient daar speciaal voor. Misschien is dat wel een betere uitlaatklep voor je, je zal er in ieder geval meer bijval krijgen dan hier.
Oud 2 juli 2010, 13:27   #139
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat klopt, boeken met dergelijke sensationele titels halen meestal de universiteitsbibliotheken niet. En meestal is dat terecht. Jij hebt je twee boeken als argument, ik heb de cijfers: sinds de doorbraak van de klassieke geneeskunde is de levensverwachting van de mens meer dan verdubbeld. In gebieden zonder toegang tot geneeskunde ligt de levensverwachting beduidend lager en is de kindersterfte pakken groter.

Ik heb een van je auteurs trouwens eens gegoogled en vond het volgende:

"In 1987, Mullins authored The Curse of Canaan: A Demonology of History, in which he set forth the theory that an occult conspiracy founded in ancient Babylon controls the world monetary system, evidence of which he sees in Talmudic and Kabbalistic literature".

En dat zou ik dan serieus moeten nemen?
uit het boek van Mullins:

Citaat:
Dr. Herbert Snow, senior surgeon at the Cancer Hospital of London, voiced his concern, "In recent years many men and women in the prime of life have dropped dead suddenly, often after attending a feast or a banquet. I am convinced that some eighty percent of these deaths are caused by the inoculation or vaccination they have undergone.
I'm convinced. Who needs causation als ge uw buikgevoel hebt
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 13:53   #140
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
dus, hoe vroeger je ermee begint, hoe sneller dat tijdelijke effect verholpen is (bvb voor de leeftijd van 6 jaar). En toch weiger je zelf, vanuit ideologisch oogpunt, die conclusie te trekken
Je kan taalontwikkeling ook stimuleren buiten het schoolsysteem (ja ik zou het ook doen vóór de leeftijd van 6 jaar) en ik ben van mening dat we beter iedereen Engels laten spreken in België in plaats van onze eigen taal aan elkander op te dringen, maar dat is een andere discussie. Wat ik zeg is dat het probleem van kansarmoede niks met meertaligheid heeft te maken. In plaats van de oorzaken te zoeken in bepaalde kenmerken van de mensen zelf, zoek ik de oorzaken eerder binnen de instituties, inclusief het onderwijs.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be