Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 juli 2010, 12:05   #121
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Het nut van praten met een éénmanspartij?
Het vervalsen van mijn quote typeert u ten voeten uit Jack.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 juli 2010 om 12:07.
Fieseler is offline  
Oud 5 juli 2010, 12:20   #122
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het vervalsen van mijn quote typeert u ten voeten uit Jack.
Dat was mijn bedoeling niet.
Mijn repliek op uw quote was:
"Wat is het nut van een éénmanspartij uit te nodigen".

Paranoïa is hier nergens nodig.
Another Jack is offline  
Oud 5 juli 2010, 12:36   #123
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De vraag blijft hier natuurlijk of Olijke Bart, diep in zijn hart, wel ooit ernstig overwogen heeft om 'ja' te zeggen.
Een "ja" zoals de Vlamingen dit in het verleden veel te veel hebben geantwoord? Ik denk het niet. Het is deze maal een "ja" met een andere inhoud en verbonden aan andere voorwaarden. Iets op tegen?
Oud 5 juli 2010, 12:42   #124
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, maar dan sta je wanneer die regering heel snel valt ... volledig zonder mandaat ...
Ah ja. Just.
Oud 5 juli 2010, 13:50   #125
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat was mijn bedoeling niet.

excuses aanvaard

Citaat:
Mijn repliek op uw quote was:
"Wat is het nut van een éénmanspartij uit te nodigen".
Mijn antwoord is: wat is het nut om nog geeneens de andere V partijen uit te nodigen voor "een informatief gesprek" en zich aldus van de andere V partijen te disatntiëren.

Citaat:
Paranoïa is hier nergens nodig.
Hij nodigt iedereen uit behalve de V partijen (en Modrikamen).
U mag deze vaststelling noemen zoals u wilt.
Ikzelf noem het een vaststelling.

Dus: ik herhaal:
Hij nodigt alle partijen uit om zich te informeren over hun standpunten behalve de V partijen.
Oud 5 juli 2010, 14:49   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk graaien ze. De NVA is geen sikkepit beter dan de andere partijen. En dat wordt nu alweer eens bewezen.
Jij zou natuurlijk graag hebben dat de nva heiliger zou zijn dan de paus.
Wel, ik niet.

Ik vind wel dat de regels moeten aangepast worden - maar zolang dit niet gebeurd is, gelden de 'oude' regels.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 juli 2010, 14:53   #127
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag blijft hier natuurlijk of Olijke Bart, diep in zijn hart, wel ooit ernstig overwogen heeft om 'ja' te zeggen.
Dat is een vraag waar zelfs "echte" Vlamingen niet kunnen op antwoorden.
Henri1 is offline  
Oud 5 juli 2010, 14:55   #128
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een "ja" zoals de Vlamingen dit in het verleden veel te veel hebben geantwoord? Ik denk het niet. Het is deze maal een "ja" met een andere inhoud en verbonden aan andere voorwaarden. Iets op tegen?
Rekening houdend dat Centurio Bart in België 13% haalde van de stemmen.
Dus 87% van de Belgen zien Centurio Bart helemaal niet zitten.

We zijn dus akkoord.
Henri1 is offline  
Oud 5 juli 2010, 14:57   #129
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De politici van de traditionele partijen kunnen blijkbaar niet leven met het feit dat de mensen van de N-VA hun kiezers niet bedriegen en hun verantwoordelijkheden opnemen en hun posten blijven bemannen, ook als ze uitzicht op beter betaalde postjes hebben.
Voila. En daarmee is alles gezegd.
Oud 5 juli 2010, 14:58   #130
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Of denk ook aan Patrick Janssens, die vanuit het niets voorzitter van de SP.a werd.
Ook Vandelanotte is destijds van bovenuit gedropt in de SP-a en de regering, zonder verkozen te zijn.
Oud 5 juli 2010, 15:01   #131
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Le nouveau NVA est arrivé. Maar weinig verheffend politiek spectakel van de NVA allemaal.

En misschien is het aloude Vlaamse spreekwoord weer eens waar:
"Wanneer niet komt tot iet, kent iet zichzelve niet."

De NVA past precies in dit kader van Vlaamse volkswijsheid.
Zuur verliezersgekwijl. En de karavaan trok verder.
Oud 5 juli 2010, 15:29   #132
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zuur verliezersgekwijl. En de karavaan trok verder.
Hoe krekeliger u reageert, des te meer heb ik het gevoelen dat ik kort bij de waarheid zit.
system is offline  
Oud 5 juli 2010, 15:31   #133
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Rekening houdend dat Centurio Bart in België 13% haalde van de stemmen.
Dus 87% van de Belgen zien Centurio Bart helemaal niet zitten.

We zijn dus akkoord.
Je weet dat die vergelijking geen steek houdt.
Oud 5 juli 2010, 15:36   #134
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Probeer ons nu toch niet wijs te maken dat uitgerekend jij "vreest" voor het lot van Bart De Wever. Zeg maar dat je hoopt dat je jezelf zult kunnen vermeien in een "mislukking" van BDW. Maar troost je. Als BDW blijkt neen te zeggen, dan zullen wij ons daar al evenzeer in verheugen. Want dan zou blijken dat hij van een ander hout gesneden is dan Leterme.
Maw, u staat onvoorwaardelijk achter de Grote Leider.

Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 15:36.
system is offline  
Oud 5 juli 2010, 15:43   #135
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe krekeliger u reageert, des te meer heb ik het gevoelen dat ik kort bij de waarheid zit.
Hé System, maak je geen zorgen over mij, ik geniet buitenmaats van de paniek der Belgicisten. En ik heb in al die jaren nog nooit zo hard het gevoel gehad heel dicht bij de mainstream mening in Vlaanderen te zitten dan de laatste drie jaar. Ik hoop voor u hetzelfde.
Oud 5 juli 2010, 15:44   #136
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maw, u staat onvoorwaardelijk achter de Grote Leider.
Voordeel i!s dat hij dan nadien kan zeggen dat hij het niet "gewusst" heeft.
Henri1 is offline  
Oud 5 juli 2010, 15:45   #137
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voordeel i!s dat hij dan nadien kan zeggen dat hij het niet "gewusst" heeft.
Niet zo efficiënt, politieke tegenstanders schrijffouten verwijten en ze vervolgens zelf �* volonté maken.
Oud 5 juli 2010, 15:53   #138
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hé System, maak je geen zorgen over mij, ik geniet buitenmaats van de paniek der Belgicisten. En ik heb in al die jaren nog nooit zo hard het gevoel gehad heel dicht bij de mainstream mening in Vlaanderen te zitten dan de laatste drie jaar. Ik hoop voor u hetzelfde.
Paniek? U neemt uw dromen voor werkelijkheid. Het zal me wat. Indien een meerderheid beslist dat Belgiê moet ophouden te bestaan, wie ben ik om dit tegen te houden? Dit gezegd zijnde, vind ik het gewoon fijn om in België te wonen, een land met verschillende culturen en talen, goede sociale voorzieningen en waar het aangenaam is te leven en voorlopig zonder al te veel regelneverij en met een matig nationalisme en weinig vlaggegezwaai. Mag het? En ik ben zeker dat heel wat Vlamingen dit ook vinden.

Vele Vlamingen ('veel' is hier relatief te noemen) die op de NVA gestemd hebben, hebben dat niet gedaan uit Vlaamsnationalistische overwegingen. Maar omdat ze het geknoei van Leterme & Co de laatste 3 jaar beu waren. En dus hebben ze Olijke Bart zijn kans gegeven. Om eens te kijken of hij het beter kan. En we zullen dus zien of hij het beter kan. En als hij het niet kan, dan is het 'Bart-af'. En wordt het misschien 'Alexander-in'

Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 16:00.
system is offline  
Oud 5 juli 2010, 16:04   #139
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paniek? U neemt uw dromen voor werkelijkheid. Het zal me wat. Indien een meerderheid beslist dat Belgiê moet ophouden te bestaan, wie ben ik om dit tegen te houden? Dit gezegd zijnde, vind ik het gewoon fijn om in België te wonen, een land met verschillende culturen en talen, goede sociale voorzieningen en waar het aangenaam is te leven en voorlopig zonder al te veel regelneverij en met een matig nationalisme en weinig vlaggegezwaai. Mag het? En ik ben zeker dat heel wat Vlamingen dit ook vinden.
Ik schreef "de paniek der Belgicisten". Blijkbaar rekent u zich daaronder, vermits u gepikeerd reageert?

Citaat:
Vele Vlamingen ('veel' is hier relatief te noemen) die op de NVA gestemd hebben, hebben dat niet gedaan uit Vlaamsnationalistische overwegingen. Maar omdat ze het geknoei van Leterme & Co de laatste 3 jaar beu waren. En dus hebben ze Olijke Bart zijn kans gegeven. Om eens te kijken of hij het beter kan. En we zullen dus zien of hij het beter kan. En als hij het niet kan, dan is het 'Bart-af'. En wordt het misschien 'Alexander-in'
Vergeet het. De drie Belgicistische partijen zijn al een halve eeuw aan het afbrokkelen en ze zullen dat blijven doen tot ze de kiesdrempel bereikt hebben.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 juli 2010 om 16:04.
E. Gidius is offline  
Oud 5 juli 2010, 16:05   #140
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Die nemen dinsdag ontslag als minister om hun eed te kunnen afleggen als kamerlid en senator om meteen nadien al terug ontslag te nemen en terug minister te kunnen worden in de vlaamse regering.
Geen enkele wet is hiermee overtreden, voor zo ver ik weet.

De fout is niet dat politici dat kunstje toepassen, maar wel dat politici dat kunstje KUNNEN toepassen of MOETEN toepassen.

Naar mijn mening moet een politicus simpelweg de mogelijkheid hebben om in meerdere parlementen verkozen te worden. Als de kiezer dat nu eenmaal wilt, moet dat kunnen. Dit om de democratische waarde te verhogen. Deze politicus mag dan wel niet, ook naar mijn mening, een hoger inkomen krijgen voor het 'bezitten' van meerdere zetels.

Dat er zo maar uit een parlement gestapt wordt en zo de kiezer gedeeltelijk in de steek gelaten wordt, is een spijtige zaak. Dit is echter onvermijdelijk zolang je voor meerdere parlementen kan opkomen en slechts in één kan zetelen.

In het kort: De fout ligt niet bij de politici die dit kunstje toepassen, maar wel bij de politici die ervoor zorgen dat dit kunstje toegepast wordt, dewelke niet per se dezelfde politici zijn.

Dit zeg ik ongeacht het grote verschil tussen mijn mening en de gemiddelde N-VA-mening.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 juli 2010 om 16:15.
Robinus V is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be