Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2010, 12:29   #121
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
me dunkt wordt hier het Testament herschreven: een kudde gelovigen op zoek naar hun thuisland.
Ofwel zei de groepsleider in Wingene in volle coleire: ik ga naar d'hoere!

Ik vraag me overigens af waar die gasten hun geld vandaan halen om met zo'n karavaan dure wagens en nog duurdere caravans en mobilhomes rond te trekken?
"handel" in wagens en "goud".

http://www.chauffeursforum.nl/showth...angs-snelwegen
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 12:30   #122
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Hij maakt er geen camping van , hij "verhuurt" zijn grond als parking.
Doen mensen in buurt van festivals ook

Mijn gedacht trouwens.
Strikt genomen is het zelfs verboden je eigen auto in je tuin te zetten. Laat staan, een weide verhuren als parking...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 12:39   #123
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Strikt genomen is het zelfs verboden je eigen auto in je tuin te zetten. Laat staan, een weide verhuren als parking...
Wat niet weet ....cash in't handje
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 12:49   #124
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Er heeft er mij zo eens een aangesproken in Frankrijk met plastieken goud, eerst beleefd geweigerd, ... ja da verstaat dat soort krapuul dus niet, dus dan maar wat minder beleefd geweigerd, met mijn "vraag het nog eens en ik klop uw muil" blik en dan had hij het plotseling wel begrepen...

Soms versta ik de mensen niet goed, nee, is toch nee, ? Als ik dan toch de behoefte zou voelen om goud te kopen, dan ga ik wel naar ne juwelier...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 12:54   #125
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat is zo een artikel van een pseudo-intellectueel waar Peumans het nog over had in zijn 11-juli toespraak, gebaseerd op de mening van een andere pseudo-intellectueel die door de overheid daar dan ook nog voor betaald wordt. Kakken op de Vlamingen voor het plezier van het kakken. Waarschijnlijk hadden ze toen de uitspraken van de burgemeester van Dour nog niet gehoord toen die het had over het verhoogde aantal diefstallen en de overlast toen de zigeuners er vorig jaar stonden. Maar dat komt natuurlijk allemaal omdat de Walen zo kosmopolitisch ingesteld zijn in tegenstelling van de Vlaamse boerenpummels. Wanneer gaat Alexandra nog eens wat gazetten opstoken? Ik zal er met plezier de kakgazet op gooien die de Standaard geworden is.
Inderdaad, 'laten we de Vlaming nog eens wat schuldgevoelens en zelfhaat inpeperen', moeten ze gedacht hebben. Nu staan ze wellicht allemaal met hun mond vol tanden, nu blijkt dat men ook in Wallonië enige realiteitszin aan de dag legt en het niet het tolerante, filantropische paradijs is waar alles kan en alles mag dat ze de Vlaming steeds willen voorspiegelen?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 28 juli 2010 om 12:55.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 13:25   #126
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Inderdaad, 'laten we de Vlaming nog eens wat schuldgevoelens en zelfhaat inpeperen', moeten ze gedacht hebben. Nu staan ze wellicht allemaal met hun mond vol tanden, nu blijkt dat men ook in Wallonië enige realiteitszin aan de dag legt en het niet het tolerante, filantropische paradijs is waar alles kan en alles mag dat ze de Vlaming steeds willen voorspiegelen?
Nu de Walen nog onverdraagzamer blijken ("ze waren hier al eens en toen werd er overal gestolen") dan de Vlamingen, gaan ze waarschijnlijk beweren dat Walen en Vlamingen eigenlijk van dezelfde soort zijn en dat het dus onzin is dit land te willen splitsen.
Oud 28 juli 2010, 13:35   #127
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Mocht ik een groot stuk weiland bezitten, dan zou ik hen met plezier op mijn lap grond laten verblijven. Maar dan wel aan een campingtarief van pakweg 20€/persoon per nacht + de bijkomende grondtaks ,verbruik elekticiteit/water en eindschoonmaak.Voor hun huisdieren reken ik 2.50€ per nacht. En zo'n 250 zigeuners ? Ja ,zou ik echt wel zien zitten.
Dit zou echt wel duur zijn voor een weide die niet als kampeerterrein is ingericht. Wat ik me afvraag: zouden die zigeuners werkelijk maar één euro per man voor een week verblijf hebben betaald, of hebben ze die boer misschien iets toegestopt waar wij geen weet van hebben? Al denk ik niet dat die 1000, of 300, euro belast worden. Wordt dat belast? In dat geval zullen ze misschien iets "in het zwart" geregeld hebben. Lijkt me echt wel een punt waarop de Belgische burgerzin en de zigeunercultuur bij elkaar kunnen aansluiten.
Oud 28 juli 2010, 13:48   #128
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Er wonen daar veel ingeweken Vlamingen in de streek. Wellicht dat ze nog niet volledig zijn geïntegreerd en nog wat van die onverdraagzaamheid hebben overgehouden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 13:49   #129
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nu de Walen nog onverdraagzamer blijken ("ze waren hier al eens en toen werd er overal gestolen") dan de Vlamingen, gaan ze waarschijnlijk beweren dat Walen en Vlamingen eigenlijk van dezelfde soort zijn en dat het dus onzin is dit land te willen splitsen.
Tja. Als ik u er een plezier mee kan doen om te zeggen dat Vlamingen vele malen onverdraagzamer zijn dan de Walen dan moet u het maar vragen, ook al tonen de feiten op dit punt het tegendeel aan.
Oud 28 juli 2010, 13:51   #130
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Soms versta ik de mensen niet goed, nee, is toch nee, ? Als ik dan toch de behoefte zou voelen om goud te kopen, dan ga ik wel naar ne juwelier...
Ik heb evenveel vertrouwen in een doorsnee Vlaamse middenstander als een zigeuner. Het enigste verschil is dat de eerste makkelijker te traceren is nadat je er werd opgelegd.
Oud 28 juli 2010, 14:02   #131
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Er was ooit een tijd dat wij bekend stonden als een gastvrij volk. Wat is er met ons gebeurd?
Religieuze zigeuners die gewoon landbouwgrond komen inpalmen, daar hoort geen enkel land gastvrij voor te zijn. Smijt ze gewoon buiten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 14:08   #132
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik heb evenveel vertrouwen in een doorsnee Vlaamse middenstander als een zigeuner. Het enigste verschil is dat de eerste makkelijker te traceren is nadat je er werd opgelegd.
e voilla...

trouwens als ge iets koopt in die branche zitten daar wel de nodige certificaten bij, die wel degelijk bewijzen dat het om een echt stuk gaat.
Oud 28 juli 2010, 14:11   #133
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Logisch, Centurio Bart schijnt niet veel progressie te maken.
Ah, het is BDW zijn schuld. Goed om te weten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 14:11   #134
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
e voilla...

trouwens als ge iets koopt in die branche zitten daar wel de nodige certificaten bij, die wel degelijk bewijzen dat het om een echt stuk gaat.
Ik zou het niet weten. Het is dan ook al weer een end geleden dat ik nog goud ben gaan kopen.
Oud 28 juli 2010, 14:24   #135
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik zou het niet weten. Het is dan ook al weer een end geleden dat ik nog goud ben gaan kopen.
Geen goud, ik ben daar niet zo voor, maar op de laat ons zeggen degelijkere (duurdere) horloges, van bepaalde merken zitten certificaten bij om te bewijzen dat het dus wel degelijk een echt is. Hangt al af van het merk natuurlijk.

Maar zelf op een Rodania of Festina van 100 euro staat al een serienummer op de achterzijde. Dus als ge voor uw madame iets in de duurdere prijsklasse gaat halen, zitten daar wel degelijk de nodige papierkes bij om aan te tonen dat het niet van een zigeuner op een snelwegparking komt.
Oud 28 juli 2010, 14:32   #136
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was ooit een tijd dat wij bekend stonden als een gastvrij volk. Wat is er met ons gebeurd?
Misschien als de "woordvoerder" de beleefdheid had gehad om eerst te vragen of ze de weide mochten gebruiken.
Anders moeten ze met hun fikken van andermans eigendom blijven.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 14:39   #137
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat die mensen toch gerust. Voor die paar dagen dat ze op een wei gaan staan...
En mocht u een wei bezitten.....ben je bereid het open te stellen????
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 16:23   #138
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Zolang men geen overlast veroorzaakt, en je niet gehinderd wordt in het 'normaal gebruik' van je eigendom.

Ik denk ook dat ik niet gediend zal zijn met het antwoord "eigendom is diefstel", wanneer er één of andere hippie de mening is toegedaan dat mijn douche toch groot genoeg is voor twee.
Dan wordt ik in mijn privacy gehinderd door die nitwit.

Aan de andere kant: toen ik klein was, klom ik met vrienden over de tuinmuur van een leegstaand en instortend kasteel (met verwilderd park) om er te gaan rondlopen en kastanjes te rapen. Nochtans was de concierge van mening dat geen enkele ongenodigde gast toegang mocht hebben. Wij vonden dat geen fundamenteel recht.
Ik vind nog steeds dat wij niets mis deden door over de muur te kruipen. We bezorgden niemand overlast.
Maar dat is juist het probleem :

De essentie van de zaak is, mag men zonder toestemming, gebruik maken van iemands anders zijn eigendom.

Je kan daar mooie verhalen rond plaatsen gelijk die zigeuners, gelijk jeugd dewelke over een muur en/of omheining kruipen en zo verder.

Maar vervang zigeuners eens door Blood & honeur dewelke gaan kamperen in dat grasveld, of een dievenbende dewelke over de muur kruipt, en bij het betrapt worden, juist maar hun bal gingen halen.

Als je smorgens 4 stapel zatte mensen terug vind in je tuinhuis en zo verder. Hangslot open gebroken, maar ze waren van plan om geld neer te leggen voor een nieuw.

Gerechterlijke macht kan heel moeilijk uitzonderingen maken op regels.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 16:24   #139
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Zigeuners zijn het ondertussen zat en beweren niet weer te verhuizen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 16:25   #140
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar vervang zigeuners eens door Blood & honeur dewelke gaan kamperen in dat grasveld, geef je ze nog altijd toestemming?
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be