Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2010, 06:58   #121
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Voor zover bekend is het de POLITIEKE wereld die dat probleem moet oplossen.
Als één v.d. partners dat "nooit" kan aflossen dan moet de EU dat land catalogeren bij de ontwikkelingsgebieden en dus ondersteunen...
Zo een zuinigheidsplan zoals in Griekenenland voor Wallonië dan ? Of internationale hulp zoals voor de Palestijnen ? Met de Vlamingen in de rol van de " slechten "...De nazis, de egoïsten ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 08:16   #122
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Langzaam maar zeker wordt duidelijk dat het toedienen van zoveel morfine slecht is voor de lever v.d. patient. Men zoekt een andere dokter...

Door de patient middendoor te snijden en hem een nieuwe naam te geven, zal hij op miraculeuze wijze genezen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 09:10   #123
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Door de patient middendoor te snijden en hem een nieuwe naam te geven, zal hij op miraculeuze wijze genezen?
Volgende genezingen zijn helemaal niet miraculeus:

- een bedrijf dat om ekonomische redenen splitst
- een herverkaveling
- nieuwe landen zoals Tsechië, Slovakije, Slovenië ...
- een slecht huwelijk dat ontbonden wordt

Een land is maar een organisatie hoor. Het is geen godsdienstig eeuwig dogmatisch gegeven.
Het is ook geen natuurkundige wetmatig gegeven: water kan alleen maar h2o zijn ... bla bla ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 09:57   #124
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nou ja wat heet patient, eerder een siamese tweeling die dringend gescheiden moet worden omdat de situatie levensbedreigend is geworden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 10:01   #125
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, dat begint hier te trekken op de vertegenwoordigingen in de kamer van het federaal parlement !!
Sinds wanneer zitten de BUB, de PVDA en de LSP in het parlement?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 11:42   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Sinds wanneer zitten de BUB, de PVDA en de LSP in het parlement?
Bub: Schouppe
PVDA en LSP: groen!

Maar je hebt gelijk. Behoudens 'mollen in andere partijen' zijn er geen verkozen geraakt.
En de euthanasiewet laat niet toe ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 8 augustus 2010, 21:45   #127
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaan ze in Limburg de kolenmijnen terug opendoen om rond te komen en al die mensen die vandaag buiten Limburg gaan werken lokaal tewerk te stellen?
Dan hebben de Sami in de noorse Finnmark betere kansen om onafhankelijk te worden, die hebben tenminste nog gasvelden. Voor wat Antwerpen betreft: dat gezever houdt wel op als Bart de Wever burgemeester is. Denk jij echt dat er iemand wakker ligt van een hol vat als Patrick Jansens?
Je onderschat de Limburgse schatten. Zoveel is zeker. Samen met Nederlands Limburg (en eventueel een stukje Duits) zou het met gemak (economisch) kunnen overleven. Ook heb ik het niet specifiek over PJ, maar in mijn ogen is er geen veel sterkere Vlaamse identiteit dan een Belgische. Antwerpenaren, Vlamingen en Limburgers; allemaal een verschillend 'ras'. (Sire, il n'y a pas de Belges ~ President, er zijn geen Vlamingen ??? )

Citaat:
Ja, en? En dan kan je daar iets aan doen. Een goede regionale investeringspolitiek, zorgen dat er betere verbindingen gebouwd worden, ...
Er is niets tegen objectief gerechtvaardigde transfers zolang die de totaal-opbrengst niet in gevaar brengen. Ik bedoel: we gaan de Limburgse kolenmijnen niet terug opendoen met geld dat beter besteed wordt aan het verhogen van de capaciteit van de zeehavens.
En waarom dan niet met Wallonië?

Citaat:
Dus in een confederaal Belgie zijn er geen regionale transfers meer binnen Vlaanderen en is er niemand die zich nog inzet voor het belang van zijn streek? Waar ligt nou eigenlijk het verschil? Waarom zou Limburg wel onafhankelijkheid van Vlaanderen willen en niet van België?
Dat is wat jij ervan maakt.

Mijn stelling (of noem het maar vrees) is dus dat de Vlamingen in een onafhankelijk Vlaanderen enorm enthousiast, patriottistisch enz. gaan zijn, maar dat deze vreugde maar van korte duur zal zijn.
Net zoals er nu meningsverschillen bestaan tussen Vlaming-Waal, zullen die nvolgens mij gewoon verschuiven naar problemen tussen Vlaming-Vlaming.
Oud 8 augustus 2010, 21:47   #128
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Zo een zuinigheidsplan zoals in Griekenenland voor Wallonië dan ? Of internationale hulp zoals voor de Palestijnen ? Met de Vlamingen in de rol van de " slechten "...De nazis, de egoïsten ?
Neen, België hoort steun te krijgen van de EU, IMF,... als blijkt dat Wallonië niet met eigen beheer te redden valt. Niet Wallonië zelf, dat is gewoon absurd. En anders is splitsen de enige andere mogelijkheid.
Oud 8 augustus 2010, 21:49   #129
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Volgende genezingen zijn helemaal niet miraculeus:

- een bedrijf dat om ekonomische redenen splitst
- een herverkaveling
- nieuwe landen zoals Tsechië, Slovakije, Slovenië ...
- een slecht huwelijk dat ontbonden wordt

Een land is maar een organisatie hoor. Het is geen godsdienstig eeuwig dogmatisch gegeven.
Het is ook geen natuurkundige wetmatig gegeven: water kan alleen maar h2o zijn ... bla bla ...
Daar ga ik niet over kankeren: Vlaanderen zou economisch beter af zijn zonder Wallonië.
Oud 8 augustus 2010, 22:54   #130
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Daar ga ik niet over kankeren: Vlaanderen zou economisch beter af zijn zonder Wallonië.
Eenmaal orde op zaken gesteld, zal Walenland er ook wel bij varen.
Dat is toch al duizend keer gesteld !

Oud 8 augustus 2010, 23:07   #131
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Eenmaal orde op zaken gesteld, zal Walenland er ook wel bij varen.
Dat is toch al duizend keer gesteld !
Inderdaad, daarover ben ik het ook met je eens, maar:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Je onderschat de Limburgse schatten. Zoveel is zeker. Samen met Nederlands Limburg (en eventueel een stukje Duits) zou het met gemak (economisch) kunnen overleven. Ook heb ik het niet specifiek over PJ, maar in mijn ogen is er geen veel sterkere Vlaamse identiteit dan een Belgische. Antwerpenaren, Vlamingen en Limburgers; allemaal een verschillend 'ras'. (Sire, il n'y a pas de Belges ~ President, er zijn geen Vlamingen ??? )

En waarom dan niet met Wallonië?

Dat is wat jij ervan maakt.

Mijn stelling (of noem het maar vrees) is dus dat de Vlamingen in een onafhankelijk Vlaanderen enorm enthousiast, patriottistisch enz. gaan zijn, maar dat deze vreugde maar van korte duur zal zijn.
Net zoals er nu meningsverschillen bestaan tussen Vlaming-Waal, zullen die nvolgens mij gewoon verschuiven naar problemen tussen Vlaming-Vlaming.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be