Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2010, 19:07   #121
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Hier alvast een moslim die absoluut beledigd MOET worden vanwege zijn verregaande religieuze achterlijkheden:

A Muslim Policeman in Britain does not have to protect a Jew

Meneer de moslim beroept zich op morele gronden om een deel van zijn werk, dat bestaat uit het bewaken van de Israëlische ambassade, niet te hoeven doen. En wordt daar blijkbaar nog in gesteund ook door zijn dhimmiesuperieuren.

Zoals in het commentaar op het filmpje ook al wordt opgemerkt: wat als burgers op morele gronden belastinggeld dat gebruikt wordt om zijn loon te betalen, weigeren af te dragen?
Wat als niet-islamitische belastingbetalers weigeren om op morele gronden nog belastingen te betalen die verdwijnen in de uitkeringen van moslims. Gaan de dhimmielinksen nog akkoord gaan?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 19:27   #122
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Wat als niet-islamitische belastingbetalers weigeren om op morele gronden nog belastingen te betalen die verdwijnen in de uitkeringen van moslims. Gaan de dhimmielinksen nog akkoord gaan?
Ha nee! Dat gaat er door de dhimmielinksen onmiddellijk geschermd worden met woorden en begrippen als '(verplichte) solidariteit', 'rasiesme' en 'dieskriemienazi'.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 19:29   #123
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha nee! Dat gaat er door de dhimmielinksen onmiddellijk geschermd worden met woorden en begrippen als '(verplichte) solidariteit', 'rasiesme' en 'dieskriemienazi'.
Ach ja, we zullen hun gebruikelijke achterbakse gesplegen tong weer horen.
Oud 15 oktober 2010, 19:33   #124
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Bedoel eigenlijk eerder dat ze beledigd moet KUNNEN worden.
Wanneer dit niet meer kan, krijg je iets dat onaantastbaar is, een absolute macht.
En wat de ene persoon als spot ziet, kan de andere beledigend zien, en laat dat dan juist de persoon zijn die de plak zwaait.
Omdat je nu eenmaal geen grens kan trekken tussen spot en beledigen.
Moeten KUNNEN beledigd worden; daar kan ik mee akkoord gaan.
Zeker omdat, indien dit niet meer kan, er inderdaad een risico is op onaantastbaar zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 19:36   #125
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
In de voorgaande 113 berichten stelt niemand dat moslims niet beledigd mogen worden.

Er zijn twee twijfelgevallen, die gaan meer over het beledigen in het algemeen, niet specifiek over moslims.

Er blijkt grote overstemming te zijn over de mogelijkheid om moslims te kunnen beledigen. Toch gaat de discussie al meer dan honderd berichten voort. Eigenaardig dat over iets waar grote overeenstemming over bestaat, zoveel te zeveren valt.
Mijn uitspraak
Iemand beledigen legt niet een kiem om verder te denken. Integendeel.
ging niet over het al dan niet mogen beledigen.
Dat ging over het nut. Wat brengt het op?
Oud 15 oktober 2010, 19:43   #126
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
...Dat ging over het nut. Wat brengt het op?

a) functioneel vijandschap
b) publiciteit
c) electoraal gewin/verlies
d) agendering issue
e) afleiding van andere evenementen

Er zijn dus best een aantal rationele argumenten te vinden om groepen te beledigen.

Zoals er ook argumenten zijn om het niet te doen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 oktober 2010 om 19:43.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 19:56   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Het is ons probleem niet dat zij niet kunnen (willen) wennen aan onze westerse open cultuur.
De ervaring van beledigen ligt bij de ontvanger en als die nog gelooft in een goddelijke maan of zon zou die wel eens beledigd kunnen raken als ik hem vertel hoe het echt zit.
Een beetje intelligente echter gaat dankbaar zijn en zijn kennis vergroten, bij Moslims is dat echter uitgesloten.
Pech voor hen.

Ondertussen heeft het openbaar ministerie in het Wildersproces gesproken.
Een persoon kan je beledigen, een religie niet = VRIJSPRAAK
De ervaring van beledigen ligt ook bij de ontvanger; maar ook dikwijls bij de zender.

Ik weet wel dat sommigen zich rap beledigd voelen, anderzijds heb je ook kraks in beledigen. (zonder enige gegronde kritiek te uiten)

Indien je iemands kennis wil vergroten; zou ik niet starten met beledigen. Want dan raak je die ander in zijn/haar gevoelens; terwijl je de ratio moet aanspreken om kennis te vergroten, inzichten te verwerven.

Laatst gewijzigd door artisjok : 15 oktober 2010 om 19:56.
Oud 15 oktober 2010, 20:09   #128
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
De ervaring van beledigen ligt ook bij de ontvanger; maar ook dikwijls bij de zender.

Ik weet wel dat sommigen zich rap beledigd voelen, [b]anderzijds heb je ook kraks in beledigen. [/B](zonder enige gegronde kritiek te uiten)
Indien je iemands kennis wil vergroten; zou ik niet starten met beledigen. Want dan raak je die ander in zijn/haar gevoelens; terwijl je de ratio moet aanspreken om kennis te vergroten, inzichten te verwerven.
Vertaal het maar in't Arabisch, Berbers, Turks, zodat uw dutskes die kraks zijn in het beledigen het begrijpen Artisjok.

Citaat:
"De islam voor varkens, apen, ezels en andere beesten"
Hans Jansen Uitgeverij Van Praag, Amsterdam, 2008.

De titel van dit boek is afgeleid van benamingen die de Koran gebruikt voor ongelovigen en joden.

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/re...e-beesten.html
Oud 16 oktober 2010, 00:35   #129
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is al enige tijd geleden dat ik de film nog zag; maar ik kan me niet herinneren dat de ideologie zelf te kijk werd gesteld.
Toch wel,

In "The life of Brian" wordt Jezus afgeschilderd als een doodnormale mens die ten onrechte verafgood wordt door blinde fanatiekelingen (alles wat hij doet, zelf de meest gewone dingen, worden aanzien als goddelijk). Jezus is helemaal geen Messias, maar wordt gewoon gebombardeerd tot Messias door de mensen. De bedoeling hierachter is dan ook het Christendom een soort spiegel voor te houden : Jullie zien alles als een daad van God, zelfs in de meest idiote dingen. Een blinde geneest=Het werk van God, iemand wordt blind=God's wegen zijn ondoorgrondelijk.

Maak een identieke film maar vervang Brian aka Jezus door Achmed aka Mohammed en de halve wereld staat op zijn kop.
Oud 16 oktober 2010, 08:11   #130
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Toch wel,

In "The life of Brian" wordt Jezus afgeschilderd als een doodnormale mens die ten onrechte verafgood wordt door blinde fanatiekelingen (alles wat hij doet, zelf de meest gewone dingen, worden aanzien als goddelijk). Jezus is helemaal geen Messias, maar wordt gewoon gebombardeerd tot Messias door de mensen. De bedoeling hierachter is dan ook het Christendom een soort spiegel voor te houden : Jullie zien alles als een daad van God, zelfs in de meest idiote dingen. Een blinde geneest=Het werk van God, iemand wordt blind=God's wegen zijn ondoorgrondelijk.

Maak een identieke film maar vervang Brian aka Jezus door Achmed aka Mohammed en de halve wereld staat op zijn kop.
²!!
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 08:16   #131
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Toch wel,

Wat je beschrijft is eigen aan elke godsdienst; ongeacht de ideologie van die godsdienst.
Oud 16 oktober 2010, 08:21   #132
sperma
Banneling

Standaard

Moslinnis zij toch bave gast
sperma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 09:41   #133
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat je beschrijft is eigen aan elke godsdienst; ongeacht de ideologie van die godsdienst.
Maar het zijn wel enkel uw moslimtroetels die met geweld dreigen als er cartoons uitkomen en er zelf voor moorden. Welke critici van het katholicisme of de joodse godsdienst kunnen niet zonder bodyguards buiten omdat ze hun mening zeggen.Vergelijk dat maar 's met wat er gebeurt als er op uw lievelingsreligie kritiek gegeven wordt.
Oud 16 oktober 2010, 09:45   #134
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar het zijn wel enkel uw moslimtroetels die met geweld dreigen als er cartoons uitkomen en er zelf voor moorden. Welke critici van het katholicisme of de joodse godsdienst kunnen niet zonder bodyguards buiten omdat ze hun mening zeggen.Vergelijk dat maar 's met wat er gebeurt als er op uw lievelingsreligie kritiek gegeven wordt.
Dit is grosso modo correct (behalve wat jij beweert dat mijn lievelingsgodsdienst zou zijn).
Is dit een argument voor of tegen mogen/moeten beledigen?
Oud 16 oktober 2010, 09:50   #135
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is grosso modo correct
Waarom schreef je dan
Citaat:
wetende dat jouw troetels met geweld en doodslag dreigen?
Oud 16 oktober 2010, 09:54   #136
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier alvast een moslim die absoluut beledigd MOET worden vanwege zijn verregaande religieuze achterlijkheden:

A Muslim Policeman in Britain does not have to protect a Jew

Meneer de moslim beroept zich op morele gronden om een deel van zijn werk, dat bestaat uit het bewaken van de Israëlische ambassade, niet te hoeven doen. En wordt daar blijkbaar nog in gesteund ook door zijn dhimmiesuperieuren.

Zoals in het commentaar op het filmpje ook al wordt opgemerkt: wat als burgers op morele gronden belastinggeld dat gebruikt wordt om zijn loon te betalen, weigeren af te dragen?
Suske , ik sta aan uw kant maar ik raad je toch aan je bronnen te checken want :
Citaat:
The decision not to place Pc Basha outside the embassy is understood to be largely because his managers were worried that if the officer became involved in a shooting incident or violent confrontation, his motives could be challenged.

Deputy Commissioner Paul Stephenson strongly denied reports that the constable had been moved from the two-hour guard duty for political reasons or because he asked for permission not to work at the embassy because he objected to the bombing of Lebanon.
http://www.independent.co.uk/news/uk...sy-418901.html
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 12:52   #137
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom schreef je dan
wetende dat jouw troetels met geweld en doodslag dreigen?
Omdat wat Rapture beschreef over de film voor iedere religie geldt.
Je hebt toch gelezen waarop ik reageerde?
http://forum.politics.be/showthread....57#post5034957

In de veronderstelling dat je met "jouw troetels" de moslims bedoelt; wil ik er je even op wijzen dat niet alle moslims met geweld en doodslag dreigen.
Anderzijds zijn er tussen de volgelingen van andere godsdiensten ook wel individuen te vinden die dreigen met geweld en doodslag.
Daarom schreef ik "grosso modo".
Oud 16 oktober 2010, 13:01   #138
Vyvyan
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat sommigen zich rap beledigd voelen
Natuurlijk weet jij dat. Je bent er zelf eentje van.

Citaat:
Het heeft helemaal geen nut om iemand die zich snel beledigd voelt op zijn verstand aan te spreken want dat gebruikt hij toch niet. Anders ging hij zich niet zo snel beledigd voelen.
Vyvyan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 13:40   #139
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

met joden met gerust gelachen worden, en alsook met andere religies. Moslims zijn zo blind dat zij denken dat religie hetzelfde is als ras.
Wat vooral spijtig is dat onze media daar ook in meespeelt en doet alsof je als mens niet zelf beslist in welke leugen je trapt. Een religie is geen ras.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 14:36   #140
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De belgische wetten, nog nooit van gehoord?
Begin dan maar eens met het staatsblad te lezen, liefst vanin het begin. http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/welcome.pl
Er is geen Belgische wet die zegt dat joden beledigen onder antisemitisme valt of dat negers beledigen onder rasisme valt of dat homo`s beledigen onder discriminatie valt of dat dit allemaal niet mag maar moslims beledigen wel.

Laatst gewijzigd door illwill : 16 oktober 2010 om 14:47.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be