![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zal de NVA mee BHV stemmen? | |||
Ja, zeker wel. |
![]() ![]() ![]() |
24 | 44,44% |
Neen, ze onthouden zich. |
![]() ![]() ![]() |
30 | 55,56% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet u, de ironie wil dat het wetsvoorstel voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde door mezelf en Herman Van Rompuy is ingediend. Daarin is geen sprake van ook maar de minste toegeving. Wij willen allemaal de zuivere splitsing van BHV. Veel marge heeft Dehaene niet.' |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp het ook niet. Blij dat ik niet in de kamer zit voor NVA want ik zou nooit in eer en geweten kunnen onthouden bij stemming. Enerzijds verkiezingen boycotten en dan als de kans komt om de zaak wettelijk op te lossen niets doen ???? Stel je voor, Nelson Mandela die het ANC vraagt om zich te onthouden van stemming tot afschaffing van de apartheid omdat hij eerst nog wat wil palaveren met het blanke regime. Denken ze dat de Franstaligen zich soepeler gaan opstellen door dit gebaar of zo ? Wat een naïviteit. Fel benieuwd of er dissidenten zullen zijn bij de stemming. Voor een HV ingezetene moet dat toch een bittere pil zijn. Welk lepeltje suiker kan De Wever daar tegenover stelen ? Laatst gewijzigd door Zucht : 10 oktober 2010 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Den duikboot was alleszins niet onder den indruk.
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer gaat het dan wel hoogdringend zijn... na 200 dagen... een jaar....? |
|
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dit wel een goede beslissing. Als men nu echt wil dat men verder kan onderhandelen, dan is dit een hopelijk laatste geste van de Vlamingen. Die 10 dagen is geen ultimatum zoals men nu al in de Franstalige pers en ook in enkele Vlaamse kranten schrijft, maar een laatste kans.(en vastgelegd door de koning)
Dat alle andere Vlaamse partijen daarin meegaan, vind ik ook positief. Dus als nu blijkt dat de Franstaligen geen fundamentele veranderingen willen, dan zal eindelijk de macht van de meerderheid spreken, alhoewel de andere kant alweer dreigt met alarmbellen. De standpunten zijn ondertussen wel veranderd, in Vlaanderen worden meer en meer mensen het beu en de Franstaligen leren het niet. Di Rupo sprak deze morgen op RTBF straffe taal en niets , maar dan ook niets wees op een goede wil of een verandering in hun standpunten. Ik zie al reikhalzend uit naar de "kaakslag" van de Vlamingen op 18 oktober, want alle tekens wijzen erop dat DW niet veel meer kan verduidelijken, tenzij misschien eindelijk eens publiek maken wat de Franstaligen op tafel hadden liggen en waarover ze wel een akkoord wilden . Wat ik wel een verkeerde strategie vind, is net die discretie, want nu kan iedereen zeggen dat de andere liegt, terwijl niemand het kan bewijzen. Nog 10 dagen en dan "kaarten op tafel " en gewoon iedere avond een stand van zaken in de media!! |
![]() |
![]() |
#127 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anderzijds, tja, ik zal toch echt wel eens een cursus "Nederlands interpreteren" moeten volgen. Ik heb ook op dit forum reeds ervaren dat je kennelijk niet moet lezen wat een sprekende tekst zegt, maar deze zodanig moet interpreteren tot je inziet dat deze niet zelden zowat het tegenovergestelde betekent van wat er geschreven staat. |
|
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() Als uw Vlaamse politieke voormannen op deze manier verder blijven doen, zult u dat over een jaar of veertig nog steeds kunnen zeggen.
|
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() Je begrijpt me verkeerd, ik bedoel het concreter. Ik bedoel dat NV-A de stemming van BHV niet moet plannan voor 18 oktober maar dat ze deze wel achter de hand moet houden. Zijn de FR onredelijk (wat praktisch zeker is) dan moet NV-A het op de eerstvolgende zitting na de 18de agenderen.
|
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat zou ik nu ook eens willen weten
Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 10 oktober 2010 om 13:43. |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() De week wachten gaat het verschil niet maken Zucht, ik verwacht natuurlijk wel dat de NV-A niet in een regering stapt zonder een staatshervorming en zeer zware druk zet om BHV zo snel mogelijk te splitsen. Voorts, alhoewel ik er mijn hand niet voor in het vuur zou steken, heb ik mijn twijfels of de Franstaligen terug ingrondwettelijke verkiezingen zou riskeren, dan bewijs je gewoon dat België niet werkt.
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#136 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 10 oktober 2010 om 14:04. |
|||||||
![]() |
![]() |
#137 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U krijgt een felbegeerde Triple-B.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Handig en mooi verpakt venijn. U krijgt een triple-B.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever stond gewoon als kopstuk op de Senaatslijst. Net als elk kopstuk van elke partij. |
|
![]() |