![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Betreffende het kindergeld ... | |||
dit is goed zoals het is. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,09% |
dit moet nog toenemen met onder meer een aanvullende kinderbijslag. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
dit moet gewoon afgeschaft worden. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 25,45% |
dit moet beperkt worden tot 2, maximaal 3 kinderen. |
![]() ![]() ![]() |
30 | 54,55% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe werd dit opgelost in pakweg China ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We willen misschien dat wie haar (of zijn) kinderen niet wilt laten onderhouden door de overheid, dat die gewoonweg wat geld gaat verdienen. Maar zo is de realiteit niet. Kwestie van je kennissenkring. Wie zich niet schuldig voelt als de gemeenschap financieel opdraait voor de (kinder)wens steekt een tandje bij. En zo zijn er bitter veel. Of hadden we solidariteit in gedachten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het Paaseiland is er een mooi voorbeeld van. En maar blijven kweken, en maar bomen blijven kappen ... tot complete chaos, kannibalisme, ... en uiteindelijk de uitroeiing van de beschaving toe. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 18 oktober 2010 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bomen hakken om te overleven heeft een ander doel, dan neuken om nadien vast te stellen dat iemand daar zwanger van wordt. Laatst gewijzigd door Rudy : 18 oktober 2010 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus kinderen gaan dan alleen iets zijn wat de rijksten kunnen betalen ??... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk deel precies, Rudy ?
Dat het krijgen/willen van kinderen een vorm van 'egoïsme' is, is hier al ergens beantwoord door Artisjok. Dus ik vermoed dat je het naar het bijkomstig refereert ? In dat deel zet ik naast die zuivere drang twee aspecten waar we als rationeel wezen toch even mogen bij stilstaan : - Het toenemend aantal mensen op deze aardkloot met alle gevolgen van dien.... dus ook voor die kinderen die we op die aardkloot hebben willen willen deponeren zuiver omwille van onze eigen behoefte te bevredigen - Het opzadelen met de gevolgen van de erfzonde voor die kinderen Twee aspecten waar mijn eigen ouders (zaliger), naar mijn mening, nogal erg lichtzinnig over heen gegaan zijn en waar ik ze niet voor bedank Ik hoop dat het zo net iets duidelijker voor je was, Rudy |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zie ik niet onmiddellijk het probleem in het tevens afdwingbaar maken van die beperking ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
is het stillen van de honger dan ook egoisme? sinds wanneer zijn mensen rationele wezens?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Het mag dan een sprookje lijken voor jou, voor mij is het de enige oplossing voor de autochtone Europese bevolking om niet uit te sterven, en vervangen te worden door ( ...zelf invullen ...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beiden staan volledig naast elkaar Ik denk niet dat je me daar begrepen hebt Maar... Om je vraag/opmerking enigszins te beantwoorden.... Nou neen... ik vind niet dat we met téveel volk op aarde zijn..... er zijn bij mijn weten niet echt beperkingen Wat we wel kunnen vaststellen is als we in deze trend verder doen we wel degelijk in de problemen geraken En als er zekere beperkingen zijn ...dan ... tjah dan zijn die nu pas een issue... in het verleden is er steeds een groei ( beperkingen ingecalculeerd ) geweest zonder noemenswaardige problemen. Je vraagt je af met hoeveel we zouden zijn zonder dat er eens deftig gesnoeid wordt... moeilijk te beantwoorden ... daar de expansiedrang ook sterk afhankelijk is van de middelen die voorhanden zijn. En neen... Ik ben helemaal geen groot bewonderaar van al wat je me daar toedicht. Als je nog maar de helft van wat ik schreef juist interpreteert dan is die vraag/opmerking zelfs compleet irrelevant Waarom zou er 'nood' zijn aan massamoordenaars, epidemieën, ed, laat staan dat ik er een bewonderaar van zou zijn, als ik net kom te zeggen dat ik niemand deze aardkloot toewens ? En dan maak jij daarvan dat ik zeg dat het weinige positieve dat je er nog van kan maken eens je er op zit ook nog moet verkloot worden ? Laatst gewijzigd door praha : 19 oktober 2010 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() Vervang kindergeld door een aftrekbaar bedrag van uw belastingen per kind. Op die manier worden enkel zij die bijdragen, vergoedt. Maak sterilisatie gratis, komt goedkoper uit op langere termijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoezo? Ik pleit voor een beperking tot 3 kinderen vb, dus waarom zouden kinderen dan alleen voor de rijken zijn? Iedereen heeft in principe het recht op kinderen, maar thans zie je vaak dat 'ik zien gère kindjes" een voldoende reden om er maar op los te kweken, zonder enige verantwoordelijkheid of zich af te vragen of ze wel voor die kinderen kunnen zorgen. Het zijn thans vooral de minder ontwikkelden die het meeste kinderen hebben, met schrijnende sociale gevallen als gevolg. Kijk naar die stier van Marcinelle, een product van het huidige systeem. Hij voelt zich hoe dan ook totaal niet geremd om zijn afwijking, het hebben van 30 kinderen, te verwezelijken en stelt zich voor de rest daar totaal geen vragen bij. Waarom zou hij, hij krijgt immers toch geld om ze te onderhouden. Moest het kindergeld beperkt zijn tot 3, wees dan maar zeker dat hij er niet zoveel zou hebben.
Laatst gewijzigd door Blue Sky : 19 oktober 2010 om 08:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
nah, ik had een zoon, en kreeg er 2 bij ![]() ![]() Geen idee hoe ze het in china aanpakken bij meerlingen... Zou die beperking dan enkel opgaan voor natuurlijke meerlingzwangerschappen of via kunstmatige middelen ook? En dan hoeveel kinderen? 2 of 3? Vanaf wanneer kan je bepalen dat de maatschappij hier niet meer voor kan opdraaien... Als maatschappij draai je ook dubbel op voor die kinderen, he... Eerste keer via het kindergeld, ook belastingen zijn veel leuker bij meer kinderen en dan kan je ook nog eens alle opvang in de belastingen brengen die die kinderen teweeg brengen... Ik ga niet liegen... Dat maandelijks bedrag is zeer leuk om te krijgen, maar tegelijk vind ik ook wel dat er een limiet op mag staan. Ik ken mensen die een 4de krijgen "belastingen", mensen die zich eind december laten inleiden zodat hun kind nog heel het jaar ten laste is geweest... |
|
![]() |
![]() |