Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2010, 20:53   #121
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zoiets beïnvloedt iedereen, niet enkel een volksjury.

Ik ben geen groot voorstander van het gebruik van een volksjury, maar het is zeer unfair om de mensen die gekozen worden af te schilderen als idioten, terwijl er niet de minste reden voor is.

Het is ook zeer oneerlijk en bijzonder cru om een jong meisje de mantel uit te vegen omdat ze heel even haar emoties niet de baas kon. Net alsof ze daar voor haar plezier zat.

Val het systeem aan, maar niet de slachtoffers.
t'is uiteraard hun schuld niet, maar zoals ik al zei zou zo'n jury in grote trekken een spiegel van onze maatschappij moeten zijn. Wel het waren daar in Tongeren nog maar eens 12 midclass prille veertigers. Daar zit geen logica in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 20:54   #122
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is al goed mr. self control. Ik zou jou eens willen zien in een assisenzaak, eens kijken wat van je logica en zelfcontrole overblijft.
EC bleef toch rustig en stoorde niemand ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 08:34   #123
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het rondje jury-bashing is weer eens begonnen blijkbaar. Iedereen krijgt er nog eens extra van langs, zowel de advocaten, de nabestaanden, het slachtoffer en de jury.

Ik zie, qua samenstelling, niets verkeerds aan deze jury, en ik daag je uit om iets verkeerds te vinden. Ik daag je ook uit om een betere volksjury samen te stellen.
Ik daag je uit om een bewijs te vinden

Sterkte Els,

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 08:39   #124
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat kan perfect zijn, maar ik weet nog steeds niet waarom deze jury afgeschilderd wordt als een bende idioten, zonder ook maar één iemand van dicht bij gezien te hebben.

Heeft met de uitspraak te maken, Vermassen noemde hen wijs en prees zich gelukkig dat het "geen idioten" waren wat uiteraard duidelijk maakt wat hij van hen had gevonden in geval van vrijspraak.

Sterkte Els,

Noorman
Oud 23 oktober 2010, 08:44   #125
kameleon
Minister

Standaard

Vandaag lees ik een interview in het Nieuwsblad met 1 van de juryleden. Hij zei dat het proces heel zwaar is en emotioneel zeker door de getuigenissen van Jan de Wilde & de kinderen. Dat zegt genoeg voor mij !
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 08:56   #126
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En dan ?

Ze mag niet huilen, want dat is fake volgens jou. Ze mag niet even lachen als de moordenares veroordeeld wordt, want dat is leedvermaak volgens jou.

Moeilijke mens hoor. Het is zeer moeilijk om het te passen bij jou
Gaan we diezelfde redenering eens toepassen op Els Clottemans ?

Als ze lacht, dan lacht ze de nabestaanden of de speurders uit, als ze huilt, speelt ze komedie en als ze er onbewogen bijzit, is ze een psychopate.

Consequentie is niet jullie sterkste kant hé,

Sterkte Els,

Noorman
Oud 23 oktober 2010, 08:57   #127
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Vandaag lees ik een interview in het Nieuwsblad met 1 van de juryleden. Hij zei dat het proces heel zwaar is en emotioneel zeker door de getuigenissen van Jan de Wilde & de kinderen. Dat zegt genoeg voor mij !
Grappig want net hun getuigenissen hadden niets met de feiten te maken en waren enkel bedoeld om de figuur EVD op te hemelen en zo de emoties te bespelen ...
Oud 23 oktober 2010, 08:59   #128
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Mijn mening

Dikke nekke worden soms geduld,wel dit is een schoolvoorbeeld ervan !!
Oud 23 oktober 2010, 09:00   #129
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Zoiets beïnvloedt iedereen, niet enkel een volksjury.

Ik ben geen groot voorstander van het gebruik van een volksjury, maar het is zeer unfair om de mensen die gekozen worden af te schilderen als idioten, terwijl er niet de minste reden voor is.

Het is ook zeer oneerlijk en bijzonder cru om een jong meisje de mantel uit te vegen omdat ze heel even haar emoties niet de baas kon. Net alsof ze daar voor haar plezier zat.

Val het systeem aan, maar niet de slachtoffers.
Heel even ? Enkel op strategische momenten, zul je bedoelen.

Zoals tijdens het laatste woord van de beschuldigde

Als slachtoffers dan worden aangevallen, zoeken ze dat zelf,

Sterkte Els,

Noorman
Oud 23 oktober 2010, 09:16   #130
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Heel even ? Enkel op strategische momenten, zul je bedoelen.

Zoals tijdens het laatste woord van de beschuldigde

Als slachtoffers dan worden aangevallen, zoeken ze dat zelf
Wat jij "strategisch" noemt, noem ik een zeer emotioneel moment. Maar ik weet dat ik tegen een muur praat, want enkele keikoppen hier zijn er rotsvast van overtuigd dat elke traan van de nabestaanden pure komedie was.

Mensenkennis en een minimum van empathie is niet jullie sterkste kant.

Citaat:
Sterkte Els,

Noorman
Gezien je vele sympathiebetuigingen voor Els Clottemans, stel ik voor dat je een fanclub begint. Mijn sympathie ligt echter in de eerste plaats nog altijd bij de slachtoffers en de nabestaanden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 09:18   #131
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik daag je uit om een bewijs te vinden

Sterkte Els,

Noorman
Waar kom jij nu mee af ? Ik heb geen letter gezegd van eventueel bewijsmateriaal.
Oud 23 oktober 2010, 09:20   #132
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
EC bleef toch rustig en stoorde niemand ...
Rustig ? Stoorde niemand ? Weeral fout. Els Clottemans bleef uiterlijk vrij stoïcijns, maar was inwendig één brok zenuwen.

Iedereen ergerde zich over haar schijnbaar onverschillige houding.
Oud 23 oktober 2010, 09:24   #133
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rustig ? Stoorde niemand ? Weeral fout. Els Clottemans bleef uiterlijk vrij stoïcijns, maar was inwendig één brok zenuwen.

Iedereen ergerde zich over haar schijnbaar onverschillige houding.
Inwendig zal ze wel een brok zenuwen geweest zijn , vrij normaal als je daar zit , maar ze heeft tenminste het respect gehad om de getuigenissen en pleidooien niet te storen ...
Zij was de enige die daar een reden had om emotioneel te doen maar ze heeft zich waardig gedragen, had ze mss ook demonstratief luid huilend haar onschuld moeten uitroepen ?
Oud 23 oktober 2010, 09:30   #134
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inwendig zal ze wel een brok zenuwen geweest zijn , vrij normaal als je daar zit , maar ze heeft tenminste het respect gehad om de getuigenissen en pleidooien niet te storen ...
Zij was de enige die daar een reden had om emotioneel te doen maar ze heeft zich waardig gedragen, had ze mss ook demonstratief luid huilend haar onschuld moeten uitroepen ?
Els Clottemans heeft niet de minste vorm van sympathie opgewekt, of droefnis, of verslagenheid. Ze zat daar compleet onverschillig. Innerlijk uiteraard één brok zenuwen, maar uiterlijk zat ze daar alsof ze naar een saaie tennismatch aan het kijken was.

Jij noemt dat "respect" hebben, en "zich waardig gedragen", ik noem dat onverschilligheid.

Grappig hoe je de onverschilligheid van Els Clottemans prijst, en een emotionele reactie van een jong meisje die haar moeder opnieuw dient te begraven tijdens een proces, volledig afbreekt.

Grappig ook hoe je de onverschilligheid van Els Clottemans waardeert en de reactie van de nabestaanden komedie vindt, maar de gedachte dat Els Clottemans komedie speelt, al dan niet op verzoek van haar advocaat, komt niet in je op.

Je vooroordelen beïnvloeden je.
Oud 23 oktober 2010, 09:31   #135
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan ?

Ze mag niet huilen, want dat is fake volgens jou. Ze mag niet even lachen als de moordenares veroordeeld wordt, want dat is leedvermaak volgens jou.

Moeilijke mens hoor. Het is zeer moeilijk om het te passen bij jou.

Dat zijn mijn zaken niet, die van jou ook niet en hebben geen greintje te maken met deze zaak.
Ah nee? 'Die zaken' zijn anders nochtans redelijk cruciaal geweest voor de veroordeling van Clottemans?
Oud 23 oktober 2010, 09:31   #136
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat jij "strategisch" noemt, noem ik een zeer emotioneel moment. Maar ik weet dat ik tegen een muur praat, want enkele keikoppen hier zijn er rotsvast van overtuigd dat elke traan van de nabestaanden pure komedie was.

Mensenkennis en een minimum van empathie is niet jullie sterkste kant.

Gezien je vele sympathiebetuigingen voor Els Clottemans, stel ik voor dat je een fanclub begint. Mijn sympathie ligt echter in de eerste plaats nog altijd bij de slachtoffers en de nabestaanden.
Pot, ketel zwart, verwijt, ziet, de, de, hij dat.

Maak er een zinnetje mee

De nabestaanden zijn niet uit op uw sympathie, de morele schade is al "berekend".

Meer dan ooit, sterkte Els,

Noorman
Oud 23 oktober 2010, 09:33   #137
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Els Clottemans heeft niet de minste vorm van sympathie opgewekt, of droefnis, of verslagenheid. Ze zat daar compleet onverschillig. Innerlijk uiteraard één brok zenuwen, maar uiterlijk zat ze daar alsof ze naar een saaie tennismatch aan het kijken was.

Jij noemt dat "respect" hebben, en "zich waardig gedragen", ik noem dat onverschilligheid.

Grappig hoe je de onverschilligheid van Els Clottemans prijst, en een emotionele reactie van een jong meisje die haar moeder opnieuw dient te begraven tijdens een proces, volledig afbreekt.

Grappig ook hoe je de onverschilligheid van Els Clottemans waardeert en de reactie van de nabestaanden komedie vindt, maar de gedachte dat Els Clottemans komedie speelt, al dan niet op verzoek van haar advocaat, komt niet in je op.

Je vooroordelen beïnvloeden je.
Als Els Clottemans onschuldig is, dan is haar 'onverschillige' houding toch niet zo vreemd hoor, vanuit psychologisch standpunt. Afscherming, dissociatie,... enzovoort.
Oud 23 oktober 2010, 09:34   #138
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had daar als onschuldige inderdaad staan roepen "Maar dat kan toch niet! Ik heb het niet gedaan!" en dat zo'n beetje ononderbroken 3 weken lang. Zonder knevel had ik nooit mijn eigen proces mogen bijwonen.
Oud 23 oktober 2010, 09:35   #139
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nabestaanden zijn niet uit op uw sympathie, de morele schade is al "berekend".
Dus omdat de nabestaanden morelde schade vragen, zijn ze niet zuiver op de graat ? Plotseling zijn ze verdacht, berekend, koud ?

Ik zou ook morele schadevergoeding vragen, en jij ook zonder enige twijfel.
Oud 23 oktober 2010, 09:35   #140
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Waar kom jij nu mee af ? Ik heb geen letter gezegd van eventueel bewijsmateriaal.
Zo zijn er wel meer

Sterkte Els,

Noorman
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be