Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 oktober 2010, 14:10   #121
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Vlamingen != vlaams-nationalisten
Ik heb NVA gestemd omdat ik een democratisch land wil, NVA wil voor een staatshervorming gaan welk tot meer democratie kan leiden. Of mijn passpoort Vlaanderen zegt, of België kan me geen ruk schelen, en ik absoluut niet alleen met die opinie
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:11   #122
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Walen hebben geen interesse (meer) voor Vlaanderen en weten helemaal niet wat er daar gebeurt. Ze hebben Frankrijk ernaast die veel interessanter is en die veel dichter is kwa taal, cultuur, mentaliteit betreft.
Niet dus, volgens Magnette, de man die een Anschluss van Wallonië met Duitsland wil. De mentaliteit van de Walen is van dien aard dat zij beter bij de Duitse mentaliteit past, dan bij de Franse.

In plaats van hun blik van Frankrijk te verplaatsen naar Duitsland kunnen ze misschien ook eens overwegen om in een confederatie met Vlaanderen te stappen ?
Oud 22 oktober 2010, 14:11   #123
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Volgens Vlaams-nationalisten toch.
En volgens deze pragmatist ook.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:12   #124
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Vlamingen != vlaams-nationalisten
onnozelaar!
schaduwpremier is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:12   #125
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Philippe Geluck, Cécile de France, Marie Gillain, Benoit Poelvoorde, Maurane, Salvatore Adamo, Plastic Bertrand, Alec Mansion (Léopold Nord et Vous), Stromae, Annie Cordy, Olivier Gourmet, Virginie Hocq om een paar voorbeelden te geven.........
Ik ken er twee van, en die zijn niet echt vers meer
Amon_Re is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:13   #126
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe Duitsland denken over de annexatie van Duitsland door Wallonoe als lebensraum?
"Wir wollen keine 2. Ost-Deutschland mehr !"
Oud 22 oktober 2010, 14:13   #127
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Slechts een deel van de transfers zijn bij wet geregeld.
Maar ondanks die wetten, moet de ministerraad ze elke jaar opnieuw goedkeuren bij begrotingsvoorstellen en moeten kamer en senaat ze aanvaarden.

De federale overheid mag namelijk geen cent uitgeven zonder dat ze in de begroting is opgenomen en zonder dat deze begroting door kamer en senaat is aanvaard.

Ook het overheidspersoneel dat op pensioen gaat vervangen kan niet, daar er dan examens moeten uitgeschreven worden en dit niet valt onder lopende zaken.

Het is zelfs zo erg dat de aftredende regering binnenkort toelating moet gaan vragen aan kamer en senaat om kantoorbenodigdheden te mogen aankopen en te betalen, of zelfs dit kan binnen enkele maanden niet meer.
I like it
Amon_Re is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:17   #128
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik ken er twee van, en die zijn niet echt vers meer
En Plastic Bertrand is dan nog een Vlaming
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:17   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb NVA gestemd omdat ik een democratisch land wil, NVA wil voor een staatshervorming gaan welk tot meer democratie kan leiden. Of mijn passpoort Vlaanderen zegt, of België kan me geen ruk schelen, en ik absoluut niet alleen met die opinie
Inderdaad, van hier 't zelfde. Ik heb mij nooit iets aangetrokken van communautaire kwesties. Maar zoals die affaires de laatste jaren het bestuur in Belgie onmogelijk gemaakt hebben, geeft aan (heeft mijn ogen geopend) dat er twee gemeenschappen in Belgie zijn die samen niet veel meer WILLEN doen... behalve dat er een is die op de kap van de andere leeft en nog moeilijk doet ook.
Als ik bedenk dat een van de redenen waarom ik het in Belgie niet meer leefbaar vind, de fiscale druk is, en dat die fiscale druk er grotendeels gekomen is vanwege een ziekelijk en kwistig overheidsbeleid dat HEEL VAAK om communautaire vrede te behouden/af te kopen, met geld heeft gezwierd, als ik zie dat er in het zuiden van het land blijkbaar geen beterschap in 't zicht is (zie het succes van de PS) en dat dat een geldbeugel is met een gat onderin, en dat men in Vlaanderen mag doen wat men wil, via het federale sas verdwijnt elke inspanning in dat gat, dan vind ik dat dat moet stoppen. En het taalgedoe heeft mij nooit geinteresseerd hierbij.

Mijn vraag hier is: welk voordeel heeft de gemiddelde Vlaming eraan dat er nog Walen in zijn land leven ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2010 om 14:18.
patrickve is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:21   #130
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat die ondertiteld moet worden telkens hij op een nederlandstalige zender te zien is wellicht.
Ik weet niet WIE er vandaag dat figuurtje speelt, maar "ca plane pour moi" waarmee die bekend is geworden, DAT was een Vlaming. Ik ken het gehele ontstaan ervan, dus eerst beter informeren
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:24   #131
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, van hier 't zelfde. Ik heb mij nooit iets aangetrokken van communautaire kwesties. Maar zoals die affaires de laatste jaren het bestuur in Belgie onmogelijk gemaakt hebben, geeft aan (heeft mijn ogen geopend) dat er twee gemeenschappen in Belgie zijn die samen niet veel meer WILLEN doen... behalve dat er een is die op de kap van de andere leeft en nog moeilijk doet ook.
Als ik bedenk dat een van de redenen waarom ik het in Belgie niet meer leefbaar vind, de fiscale druk is, en dat die fiscale druk er grotendeels gekomen is vanwege een ziekelijk en kwistig overheidsbeleid dat HEEL VAAK om communautaire vrede te behouden/af te kopen, met geld heeft gezwierd, als ik zie dat er in het zuiden van het land blijkbaar geen beterschap in 't zicht is (zie het succes van de PS) en dat dat een geldbeugel is met een gat onderin, en dat men in Vlaanderen mag doen wat men wil, via het federale sas verdwijnt elke inspanning in dat gat, dan vind ik dat dat moet stoppen. En het taalgedoe heeft mij nooit geinteresseerd hierbij.

Mijn vraag hier is: welk voordeel heeft de gemiddelde Vlaming eraan dat er nog Walen in zijn land leven ?
Ik zou hier nog willen aan toevoegen dat de Belgische politiek erbovenop ook nog eens corrupt is, kortzichtig, en enkel uit op eigen zakken vullen.
Amon_Re is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:50   #132
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou hier nog willen aan toevoegen dat de Belgische politiek erbovenop ook nog eens corrupt is, kortzichtig, en enkel uit op eigen zakken vullen.
Ja, maar dat is politiek altijd, he
patrickve is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:51   #133
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar dat is politiek altijd, he
Ja, maar in andere landen zijn ze discreter
Amon_Re is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:17   #134
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
onnozelaar!
Sterk argument! Flink gezegd ook. Een echte Vlaamse Kerel quoi.
abou Anis is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:18   #135
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik weet niet WIE er vandaag dat figuurtje speelt, maar "ca plane pour moi" waarmee die bekend is geworden, DAT was een Vlaming. Ik ken het gehele ontstaan ervan, dus eerst beter informeren
Zeg eens wie dat was dan, Plastic Bertrand. Degene die het figuurtje speelde in 1977.
abou Anis is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:19   #136
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg eens wie dat was dan, Plastic Bertrand. Degene die het figuurtje speelde in 1977.
Lou Deprijck. Allee, dat was de zanger toch.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 oktober 2010 om 15:19.
Zwartengeel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:39   #137
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Lou Deprijck. Allee, dat was de zanger toch.
Ja, dat weet ik wel. Maar die bedoelt EddyBal vast niet. Want Lou Deprijck was misschien wel de zanger, maar niet degene die "het figuurtje" speelde in 1977. Dat was die andere Vlaming...
abou Anis is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:40   #138
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En voila de grootste partij België wordt niet eens uitgenodigd bij de koning bij het laatste rondje.
Ja zeg, dat is er echt mee lachen hé, de Vlamingen weer maar eens een oplaai van formaat geven.
De NV-A werd noch uitgenodigd bij de koning, noch geconsulteerd wat ze vinden van VDL als bemiddelaar; of hoe de franstaligen hier weer de scepter proberen naar zich toe te halen. Man man man waarmee zijn we toch bezig, ik die vorige keer nog met twijfel en pijn in het hart voor de NV-A gestemd (tja eerste maal sinds jaaaaaaren op een andere partij stemmen) heb zal dat volgende keer met hééél grote overtuiging doen
Ook openVLD, LDD en VB werd niet uitgenodigd. Dus na 120+ dagen vindt men het niet meer nodig om de mening van 60% van de Vlamingen te vragen. Het is een mooi voorproefje op de regering die ons te wachten staat. Alleen zie ik dan ook CD&V niet echt happig om daar in te stappen. Maar dat is geen probleem. Die kunnen ze eventueel vervangen door de MR.

SPA en groen als Vlaamse vertegenwoordiging in een regering van "nationale eenheid". Dat wordt lachen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:42   #139
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ook openVLD, LDD en VB werd niet uitgenodigd. Dus na 120+ dagen vindt men het niet meer nodig om de mening van 60% van de Vlamingen te vragen. Het is een mooi voorproefje op de regering die ons te wachten staat. Alleen zie ik dan ook CD&V niet echt happig om daar in te stappen. Maar dat is geen probleem. Die kunnen ze eventueel vervangen door de MR.

SPA en groen als Vlaamse vertegenwoordiging in een regering van "nationale eenheid". Dat wordt lachen.
Ik zou liever hebben dat CD&V hun ware gezicht laat zien en dat ze mee in de anti-N-VA regering stappen.
Oud 22 oktober 2010, 15:55   #140
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou liever hebben dat CD&V hun ware gezicht laat zien en dat ze mee in de anti-N-VA regering stappen.
Ik ook, maar in tegenstelling tot groen en SPA dicht ik hen nog enige intellectuele capaciteiten toe. Je kan Beke totaal niet vergelijken met amoebes zoals Genez en Van Besien
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be