Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2010, 16:26   #121
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Transseksualiteit is geen ziekte, maar een psychische aandoening van een heel erge graad. Daarom dat die mensen ook heel goed geholpen moeten worden. Er zou trouwens meer onderzoek ernaar moeten verrichten zodat ze naar de toekomst toe beter geholpen kunnen worden. Ze moeten niet geholpen worden lichaamsverbouwing, maar door acceptatie van hun lichaam of eventueel door medicatie en psychologische hulp.
Ik vind dat zever want dan kan je net zo goed stellen dat vrouwen met maar één borst maar moeten geholpen of mensen met zes vingers, hazenlip, etc worden met de acceptatie van hun lichaam zoals het is.
Het is niet een of-of verhaal maar meestal een en-en verhaal.
Elk geval is ook weer anders

Citaat:
Misschien om het in het extreme te trekken, stel je voor dat iemand zegt dat hij in het verkeerde lichaam zit, dat hij een tijger had moeten zijn. We gaan die toch ook niet opereren en er een tijger van maken.
tot nu toe vrijwel onmogelijk, maar wie weet ik de toekomst
... en bij mijn weten zijn er ook geen mensen die psychisch zo hard lijden omdat ze niet in het lichaam van een tijger zitten dat het het beste zou zijn

oeps... een da's waar ... er loopt wel ergens zo'n figuur rond

Laatst gewijzigd door praha : 3 november 2010 om 16:27.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:30   #122
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel dan onmiddellijk voor om alle psychiatrische aandoeningen rust te laten. WEg met de psychiaters en leve de zotjes
Wat begrijp je niet aan een en-en oplossing ?
Oud 3 november 2010, 16:35   #123
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige organisaties willen blijkbaar dat de man - vrouw verhouding verdwijnt en iedereen bi seksueel is
Dat zou allemaal best kunnen en waarschijnlijk denk je er ook nog voldoende bewijzen voor te hebben...
maar dat heeft dus niks te maken met over wat het hier gaat hé
Je kan net zo goed opperen dat er one-big-conspiracy aan de gang is die ijvert dat elke vrouw een barbie-pop moet zijn.

Citaat:
een lichaam naar keuze heeft. Dat is toch wel geschift en onnatuurlijk. Het is ook het toppunt van individualisme, je eigen lichaam kiezen. Zo'n denkpatronen zijn ziek. (Niet van psychiatrische aard)
da's helemaal niet zo gek.... dat doen we al eeuwen aan een stuk... en naargelang de middelen voorhanden handelen we ook zo.
Wat we nu zien is dat zulke zaken gewoon door de moderne technologie in een stroomversnelling terecht komen.
Maar ja ... ik neem aan dat jij je lichaam volledig op z'n beloop laat en geen enkele daad stelt ?

Laatst gewijzigd door praha : 3 november 2010 om 16:38.
Oud 3 november 2010, 16:42   #124
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
http://www.tegenkanker.be/borstrecon...arc_vandevoort

Dat valt dus nogal mee:

Andere vrouwen opteren voor een borstreconstructie, ook al vindt hun omgeving dat helemaal niet nodig. Die vindt dat ze al genoeg hebben meegemaakt en dat het welletjes is. Maar een reconstructie is voor vele vrouwen geen luxe.

Nergens in dat artikel worden de termen "psychisch lijden", "psychische aandoening" of "ziekte" gebruikt. Nochtans:

De mutualiteit en sommige hospitalisatieverzekeringen betalen het grootste deel van de kosten voor een reconstructie terug. Vrouwen die een reconstructie overwegen, vragen het best vooraf aan de chirurg goed hoeveel ze zelf nog moeten opleggen.
Dat ligt misschien net aan het feit dat zo'n reconstructie voor iedereen haalbaar is, geen taboe meer is, en in feite het meer een vrije keuze is geworden ?

Maar in feite is dat wel best geinig want dan kan je nog meer bedenken wat de medische noodzaak ervan is .... doch vermoed ik dat er niemand (meer) vindt dat zulke ingreep niet moet terugbetaald worden
Oud 3 november 2010, 17:53   #125
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Argumentatie tegen wat? Tegen het feit dat jij andere mensen blijkbaar het licht in de ogen niet gunt? En dan maar zeiken over "tolerantie"...

Het licht in hun ogen is gegund. Alleen zou ik dat niet compleet op de ziekenkas laten verhalen. Is iets anders, nietwaar? Ik ben ook invalide. Ik heb een bril nodig. Met ieder minpuntje dat er bij kwam (intussen gelukkig quasie stabiel in jaren) ging de ziekenkas net boven mijn kans op financiële tussenkomst. Dus alles zelf betaald. Huidige bril = 1000 euro.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 18:03   #126
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
steenduur... juist. Ge weet dat.

Over hoeveel patienten denk je dat het gaat, jaarlijks? En heb je eigenlijk een idee wat een herceptin+chemo kost, bvb, inclusief nazorg?
Ja. Mijn moeder is na jaren gevecht tegen kanker gestorven dus daar heb ik wel een idee van (ze was 46). Maar kanker is levensbedreigend en dan wil ik wel bijdragen. Iemand die zich een vrouw in een mannenlijf voelt kan misschien gewoon een spaarcentje opzij zetten. Velen met die wens qua verandering van lichaam doen dat trouwens. Ze rijden dan wel met een Nissan Micra en gaan voor alles naar dun Aldi, maar ze kunnen niet zeggen dat ze binnen de 6 maanden dood gaan zijn als er niet meteen wordt ingegrepen.

O ja... ik voel het tegenargument al aankomen. Die verkeerde lichaamsmensen zouden depri kunnen worden en onder een trein springen. Nu ja... dat geldt voor een heel scala aan personen hoor. Niet dat ik zulks leuk zou vinden, maar ze bedreigen daarmee hun eigen leven.

Beetje minder de verantwoordiger van de farmasector uithangen, zou je beter staan.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 november 2010, 18:07   #127
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
je voelt je aangesproken, typisch

maar vooral zielig
Ik weet eigenlijk niet of ik jouw reactie en de manier waarop zielig zou moeten vinden?

En ben ik nu geen prachtig roodharig meisje met het puurste blauw der ogen in plaats van een dertiger met grijs haar?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 november 2010, 18:30   #128
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Transseksualiteit is geen ziekte, maar een psychische aandoening van een heel erge graad. Daarom dat die mensen ook heel goed geholpen moeten worden. Er zou trouwens meer onderzoek ernaar moeten verrichten zodat ze naar de toekomst toe beter geholpen kunnen worden. Ze moeten niet geholpen worden lichaamsverbouwing, maar door acceptatie van hun lichaam of eventueel door medicatie en psychologische hulp.

Misschien om het in het extreme te trekken, stel je voor dat iemand zegt dat hij in het verkeerde lichaam zit, dat hij een tijger had moeten zijn. We gaan die toch ook niet opereren en er een tijger van maken.
Jij weet niet waarover jij spreekt. Dat is gevaarlijk. Jouw mond dient gesnoerd.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 18:33   #129
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Beetje minder de verantwoordiger van de farmasector uithangen, zou je beter staan.
Waarop slaagt dat?

Pieke heeft gelijk over de hoeveelheid operaties. Weet je er wel degelijk iets over of ben je gewoon je persoonlijke trauma over je familiedoden aan't gebruiken als argument?
Oud 3 november 2010, 18:54   #130
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Argumentatie tegen wat? Tegen het feit dat jij andere mensen blijkbaar het licht in de ogen niet gunt? En dan maar zeiken over "tolerantie"...

Wie gun ik het licht niet?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 18:59   #131
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ja. Mijn moeder is na jaren gevecht tegen kanker gestorven dus daar heb ik wel een idee van (ze was 46). Maar kanker is levensbedreigend en dan wil ik wel bijdragen. Iemand die zich een vrouw in een mannenlijf voelt kan misschien gewoon een spaarcentje opzij zetten. Velen met die wens qua verandering van lichaam doen dat trouwens. Ze rijden dan wel met een Nissan Micra en gaan voor alles naar dun Aldi, maar ze kunnen niet zeggen dat ze binnen de 6 maanden dood gaan zijn als er niet meteen wordt ingegrepen.

O ja... ik voel het tegenargument al aankomen. Die verkeerde lichaamsmensen zouden depri kunnen worden en onder een trein springen. Nu ja... dat geldt voor een heel scala aan personen hoor. Niet dat ik zulks leuk zou vinden, maar ze bedreigen daarmee hun eigen leven.

Geld,rendement, het solidariteisprincipe en gezondheidszorg in één zin gebruiken is een vies ding..echt vies..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:03   #132
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Deed ik ondertussen.... verandert weinig hoor DDD
Zoals ik dus al zei wens je enkel een tussenkomst als het erkend wordt als een ziekte/afwijking
Mij is dat schermen met termen ondergeschikt aan 't feit dat men deze mensen dan zou kunnen helpen.
Deel het dan mijn part onder psychische aandoeningen vanwege het psychisch lijden ervan maar niet omwille van de idee-fixe ( of hoe je het ook wilt zien ) dat ze met een verkeerd geslacht zitten.... zoiets doe je toch ook niet met vrouwen die hun tweede borst terug wensen ?
Met permissie, maar transgenders zien dat kennelijk zelf anders. Wat betekent immers "zich laten ombouwen"? Dat betekent dat men het lichaam in harmonie wil brengen met de geestelijke zelf-identificatie. Die identificatie is niet "trans", maar "man" of "vrouw". Door zich te laten ombouwen of door zich als "man" of "vrouw" te laten registreren, wil men juist het "trans"-aspect opheffen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:04   #133
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Geld,rendement, het solidariteisprincipe en gezondheidszorg in één zin gebruiken is een vies ding..echt vies..
Alsook beweren dat leed A groter is dan leed B. Ergens begrijpelijk, hij heeft het van dichtbij meegemaakt.
Maar dat moet nog altijd niet resulteren in frustratie.
Oud 3 november 2010, 19:12   #134
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet niet waarover jij spreekt. Dat is gevaarlijk. Jouw mond dient gesnoerd.
Is het niet gevaarlijker om mensen de mond te snoeren, om meningen te onderdrukken?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:17   #135
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het niet gevaarlijker om mensen de mond te snoeren, om meningen te onderdrukken?
In dit geval niet.

Ken je transgenders? Ooit uitvoerig met eentje gepraat, en met de omgeving ervan? Langdurig de relatie tussen een transgender en de omgeving geobserveerd?

Wellicht niet.

Bepaalde dingen worden gezien als vreemd en zijn misbegrepen. Door uitspraken te doen als "ze moeten er maar mee leren leven" ondersteun je het.
Oud 3 november 2010, 19:18   #136
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Met permissie, maar transgenders zien dat kennelijk zelf anders. Wat betekent immers "zich laten ombouwen"? Dat betekent dat men het lichaam in harmonie wil brengen met de geestelijke zelf-identificatie. Die identificatie is niet "trans", maar "man" of "vrouw". Door zich te laten ombouwen of door zich als "man" of "vrouw" te laten registreren, wil men juist het "trans"-aspect opheffen.
Oei... altijd oppassen geblazen als ze beginnen met 'de doelgroep ziet dat zus of zo...'

Neen serieus
Ja okay... ik volg je ... Je kan inderdaad stellen dat ze door zulke operatie trans af willen zijn.
Wat is nu precies het probleem ?
Men voelt zich mentaal meer A maar is fysisch meer B en ziet het ombouwen ( fysisch) tot A als oplossing om in het reine te komen ... mooi toch als het werkt ?

Blijkbaar heb jij nog steeds een soort wrang gevoel bij dat laten ombouwen omdat men dan ergens toegeeft aan dat psychische 'probleem' ipv dat men zich laat behandelen ervoor. Klopt dat ? ... of begrijp ik je verkeerd ?

En zo ja dan zie ik het verschil niet tussen dat en iemand met een andere afwijking/tekortkoming die er bovendien ook psychische problemen mee zou hebben.
Oud 3 november 2010, 19:19   #137
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dit geval niet.

Ken je transgenders? Ooit uitvoerig met eentje gepraat, en met de omgeving ervan? Langdurig de relatie tussen een transgender en de omgeving geobserveerd?

Wellicht niet.

Bepaalde dingen worden gezien als vreemd en zijn misbegrepen. Door uitspraken te doen als "ze moeten er maar mee leren leven" ondersteun je het.
bah hij is niks anders gewoon en moest ook maar leren leven met een gelovige te zijn
Oud 3 november 2010, 19:41   #138
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Alsook beweren dat leed A groter is dan leed B. Ergens begrijpelijk, hij heeft het van dichtbij meegemaakt.
Maar dat moet nog altijd niet resulteren in frustratie.
²
Alleen met deonthologie kan je (proberen) de mate van leed bepalen, niet met een boekhouding..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:42   #139
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoop dat er iets erg met bepaalden onder jullie gebeurt.
Dat is niet zo mooi van jou.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:42   #140
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Off-topic: Als ik mijn hond kaal scheer (behalve zijn schedel), hem op zijn twee achterste poten leer lopen, hem kleren laat dragen en desnoods hem leer spreken. Is hij dan een mens of toch nog altijd een hond (die op een mens lijkt)?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be