Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2010, 18:12   #121
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Niet zo zeker dat "een westerse opvoeding" de oplossing is, het probleem is tweevoudig, enerzijds is er een probleem van de straffeloosheid, en anderzijds de ouders.

De staat kan moeilijk de ouders van alle jongeren volgen, maar de staat kan wél iets doen aan de straffeloosheid.
Tja, als je niks aan de opvoeding doet zal er niks veranderen. De aangeleerde denkwijze (die men dan nog domweg zit te subsidieren) van vele nieuwkomers zorgt immers voor de talloze problemen. Dat gaat men niet oplossen door die nieuwkomers de Belgische nationaliteit te geven naast hun buitenlandse en die Nederlands te doen leren.
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=31

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2010 om 18:19.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 18:59   #122
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Die gast zou z'n genetisch materiaal niet meer 'op natuurlijk wijze' kunnen verspreiden
Ik vind dat goed van u, maar wat zal het gerecht zeggen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 19:02   #123
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik zie ook autochtonen in Molenbeek rondlopen dus bron graag?
Verloren gelopen toeristen ? Zotten ? Mannen die drugs komen kopen, of een vuurwapen ?
Oud 11 november 2010, 19:05   #124
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat het om een allochtoon gaat? Bron?

Dit soort moet hard gestraft worden, afkomst is totaal niet relevant.
Het gaat in de eerste plaats om jongeren, u doet alsof vlaamse jongeren zo een stoten niet zouden durven uithalen. Paar dagen geleden stond ik op een middelbare school (een klas die bestond uit 10 autochtonen, 4 turken en een neger). Ik zag jongeren die geen blaadje voor de mond hielden 'Seg juffrouwke, kem ne condoom bij, uitproberen ofwa?', vliegtuigkes vouwen en naar medeleerlingen mikken, elkaar 'op een speelse' manier rammel verkopen. Maar al bij al vind ik het onverantwoord om te stellen dat alle allochtonen crapuul zijn of alle autochtonen of alle jongeren. Vaak gaat het om jongeren die aandacht te kort komen of gewoon geen opvoeding hebben genoten. Jammer genoeg worden vele jongeren aan hun lot overgelaten en als iedereen eens zou proberen om die jongeren te helpen ipv in een hokje te duwen, dat zou al veel behelpen heb ik gezien.

Geweldig idee. Hebben ze genoeg plaats voor al die aanhangers van leonard?
1/Ben je dan lerares ? Wat doe jij anders op een middelbaar school ?
2/ dewelke zei dat van die condoom ? De neger, een turk, of een autochtoon ?
Oud 11 november 2010, 19:07   #125
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het prentje is inderdaad niet zo zwart/wit als velen lijken te denken.

Nu moet ik wel zeggen: ik kén de school waar het incident zich afspeelde, en de kans dat het een 'autochtone' leerling is die door het lint ging is wel héél erg klein.

Dat neemt evenwel niet weg dat er - bijvoorbeeld in de school waar ik zelf les geef - heel wat 'allochtone' leerlingen helemaal géén problemen veroorzaken, integendeel zelfs.

Zo heb ik nu al twee jaar na elkaar de eer en het genoegen een aantal meisjes en enkele jongens voor mij in de klas te hebben die ik zonder aarzelen een échte aanwinst voor onze samenleving durf te noemen.

En bij diegenen die ik voor het éérst in de klas heb, zitten er ook een paar erg beloftevolle 'exemplaren'. Ik hoop dat ik ze zal kunnen helpen om 'op het goede pad' te blijven.
Dat is dan goed nieuws, en ik wens jou - en hén - veel succes.
Oud 11 november 2010, 19:08   #126
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
de kans is groot dat die leerling er ook nog trots op is en ermee opschept
Een leerkracht zijn tanden uitslagen is inderdaad goed voor zijn reputatie tussen zijn soort krapuul.
Oud 11 november 2010, 19:12   #127
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat geloof ik best Djimi. Ik praat de daden van bepaalde allochtonen ook niet goed maar het is echt verkeerd om te stellen dat 'alle allochtonen crapuul zijn' want op die manier zet ge ze aan om de crimineel uit te hangen. Heb vaak gehoord 'ja, maar waarom zou ik me voorbeeldig moeten gedragen als ze me toch haten en me als dief bestempelen, dan kan ik toch beter dief worden'

Op de school waar ik werk mogen we ook niet klagen, echte schatten gewoon. En al zeg ik het zelf: hele intelligente jongeren.

Het is niet altijd even gemakkelijk maar door mee te gaan met de menigte die alle schuld naar de jongeren schuiven staan we nog verder van huis. Heel vaak zijn de 'stoute' jongeren de jongeren die aan hun lot zijn overgelaten, deze jongeren schreeuwen om hulp maar men interpreteert dit anders tegenwoordig. Die jongeren die hebben iemand nodig die in hen gelooft en die hen een duwtje in de rug geeft en zegt 'je kan het!'.

Ik wens je alleszins veel succes en geduld toe
Om hulp schreeuwen terwijl je iemand zijn tanden uit de mond slaagt ? Zou het niet kunnen dat zulke jongens geen boodschap hebben aan de school, vermits zij reeds besloten hebben dat ze de criminele weg zullen bewandelen, als het niet reeds het geval is, en zij dus geen diploma's nodig hebben ?
Oud 11 november 2010, 19:13   #128
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik zal wel degene zijn die totaal geen kennis heeft over mijn religie. Jij daarentegen bent een islamoloog.

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag.

Maar goed, doe geen moeite. Ik discussieer niet graag met gevallen die de jongeren nog dieper in de put willen duwen. Ik heb het al eens gezegd: afkomt is niet relevant. Het helpen en bijstaan van deze verloren jongeren is belangrijker. Dat u dat niet wilt begrijpen en liever verder zevert over de 'allahtonen' is niet mijn probleem.
Kennis is één ding. Objectiviteit is een ander ding. En dat laatste zal je wel missen, zoals alle gelovigen.
Oud 11 november 2010, 19:14   #129
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Een oplossing om die jongere te helpen is niet ermee praten, maar zelfs eens goed afranselen en hem zwaar vernederen voor zijn medeleerlingen dat geen enkel nog durf te denken om iets verkeerd te doen.
Een schandpaal in het midden van de speelkoer ?
Oud 11 november 2010, 19:15   #130
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Om te beginnen, maar dan wel zonder kleren aan.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 19:20   #131
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Als juf zou een gepaste reactie kunnen zijn, indien de toon "humoristisch" zou bestempeld worden.

"Knul, ik doe niet aan pedofilie, geen kleuters aan mijn lijf".
Of
"Zolang je je wenkbrouwen niet kan likken, vergeet het maar".

Indien het gemeend zou klinken

"We zien hier op een school, niet bij jou thuis".
Oud 11 november 2010, 19:21   #132
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Breng me niet op ideen.
Oud 11 november 2010, 19:37   #133
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat goed van u, maar wat zal het gerecht zeggen ?
Ik vermoed dat ik me dat pas achteraf zou beginnen afvragen, als het al 'te laat' is

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 19:40   #134
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan goed nieuws, en ik wens jou - en hén - veel succes.
Mag ik u - ook in hun naam - daarvoor oprecht bedanken?

Bij dezen dan: dank u

Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 19:41.
Oud 11 november 2010, 20:37   #135
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Tja, als je niks aan de opvoeding doet zal er niks veranderen.
Wat ga je doen? Een staatswerker naar elk gezin sturen om te zien of ze hun kids goed opvoeden? Good luck with that.

Citaat:
De aangeleerde denkwijze (die men dan nog domweg zit te subsidieren) van vele nieuwkomers zorgt immers voor de talloze problemen.
En de aangeleerde denkwijze is....?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 20:38   #136
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om hulp schreeuwen terwijl je iemand zijn tanden uit de mond slaagt ? Zou het niet kunnen dat zulke jongens geen boodschap hebben aan de school, vermits zij reeds besloten hebben dat ze de criminele weg zullen bewandelen, als het niet reeds het geval is, en zij dus geen diploma's nodig hebben ?
Zo simpel is 't leven nu ook weer nie zelle
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 20:39   #137
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Ja, dat weet ik.

Ik hoop dat ik zelf nooit met van die domme veralgemeningen op de proppen kom.

Het is echter mogelijk dat ik wat dat betreft toch al een paar steken heb laten vallen, maar dan tegenover de autochtone, ééntalige Belge francophone

2. Ah, geeft u ook les? In welk(e) vak(ken)?
Of houdt u zich eerder met andere taken bezig?

3. De meeste mensen schijnen te vergeten dat niemand zichzelf helemaal alleen opvoedt, hé.
Zelfs 'wilde kinderen' werden door andere wezens 'opgevoed' (soms apen, soms wolven, ...).

Ik vind het een beetje spijtig dat mijn leerlingen al op een leeftijd zijn waar 'de schade' - als die er is - nauwelijks nog te herstellen valt.

Maar ik heb er toch al enkele in een andere richting weten te sturen.

Ik schold ze de huid vol, gaf ze een paar flinke - figuurlijke - oorvijgen, en dan begon ik over de kwaliteiten waar ze - meestal zonder dat ze het zélf beseften - ook over beschikten, en over wat ze konden doen om die kwaliteiten te ontwikkelen, en pas na veel vijven en zessen en nog een paar flinke discussies gaf ik hen dat duwtje in de rug. Ik wilde toch eerst zeker zijn dat ze de les ook echt begrepen hadden, en niet 'deden alsof'.

4. Bedankt, en voor u van 't zelfde, hé
1. Klopt. Dat is zoiets als beweren dat alle Nederlanders gierig zijn, alle vlamingen racisten. Mensen over eenzelfde kam scheren zorgt voor niet anders dan haat en miserie.

2. Ja, ik geef les. Check je pm.

3. Het probleem is dat ze daar niks van willen weten. Men schuift alle problemen onder de mat en gilt over 'de jeugd van tegenwoordig'. Die kinderen zijn in nood van iemand die hen op goede weg zet. Geen enkel kind wilt zichzelf in de goot zien belanden. Ik vind het alleszins enorm zielig om te zien hoe bepaalde probleemjongeren aan hun lot worden overgelaten.

Ik heb ervoor gekozen om op een lagere school te staan. Ik heb vanalles gedaan en ben altijd tot de conclusie gekomen dat ge die kinderen kunt kneden in een bepaalde gewenste vorm. De eerste keer dat ik aan de slag ging als leerkracht wist ik niet waar ik me aan kon verwachten. Ik was zelf nog maar van de schoolbanken (voel me vaak dus zelf nog een kind).

Heb toch wel wat allochtone kinderen die ik onderwijs en echt, ik noch de directie hebben te klagen. De manier hoe die allochtoontjes en autochtoontjes omgaan met elkaar is prachtig om te zien. Dat soort kinderen geef ik vele liever les trouwens dan jongeren die al naar het middelbaar gaan. Daar haal ik persoonlijk een grotere voldoening uit. De lagere school kinderen zijn zo onschuldig en zacht van aard. Ik liep deze week op de speelplaats en kreeg een bal tegen mijn hoofd. Nou, nog voor ik de dader had gevonden, zag ik hem al afkomen met tranende ogen. Op zo'n momenten kunt ge wel tegen een stootje. Anderzijds hebt ge ook kinderen die u durven te schoppen als het hun niet zint (zelf nog nooit meegemaakt maar een collega wel). Toen ik zoiets zag heb ik hem naar de directeur gestuurd en mocht hij niet meer binnen tijdens mijn les, ik verafschuw dat soort daden. Maar als ge eens verder ging zoeken waarom dat kind zoiets had gedaan, stootte ik op bepaalde zaken die wij als 'volwassenen' niet zouden aankunnen en van ons een ander mens zouden maken. Laat staan een kind dat zo een onrecht aangedaan wordt en verbannen is door de ouders.

U geeft les in het middelbaar, ik denk dat het daar wat moeilijker is om bepaalde jongeren in een vorm te kneden. Daar is het 'soms' wat te laat voor. In de lagere school lukt dat nog.

4. Dank je wel

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 november 2010 om 20:41.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 20:51   #138
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Sommige moslims verkopen hun vrouw een pak slaag. Dat is verwerpelijk.

Sommige vlamingen geven hun vrouw een pak slaag. Dat is even verwerpelijk.

Vraag die we ons mogen stellen is wat er DAN zou gebeuren ?

De Vlaamse man die zoiets deed zal terechtgewezen worden , niet enkel door de familie van zijn vrouw maar ook door zijn eigen familie. Het argument "dat mag van de bijbel" lijkt me vandaag de dag niet echt ( meer ?) te pakken.

De moslim die zijn vrouw bijelkaar rammelt, zal die op een even afwijzend front stuiten in zijn eigen gemeenschap ? Dat is een vraag die toch wel afweging verdient. ( Let wel, ik zeg niet dat het zo is, ook niet dat het niet zo is, ik vraag het me alleen maar af )

En kijk verder, een vlaming die geweld pleegt op vrouwen kan een bezoekje van het gerecht verwachten, de man in pakweg Saoudi Arabië/Afghanistan/etcetera ook ?

Je hoeft dat zelfs niet in de schoenen van de Koran schuiven, kan ook een verkeerde oosterse mentaliteit zijn nietwaar ? Probleem lijkt mij te zijn dat die jongeren geografisch wel hier zijn, maar cultureel toch nog teveel daar. En als je daar iets aan wil doen wordt je automatisch geconfronteerd met de Koran, veelal omdat de allochtonen die er zelf steeds bijsleuren.
( Tenminste, die indruk krijg ik helaas )

mvg. Sint Ignacius
Het is mooi dat u de vragen stelt en niet onmiddellijk over een hele gemeenschap oordeelt.

Het slagen van een vrouw is inderdaad verwerpelijk en dan mogen bepaalde forumislamologen beweren wat ze willen.

Ik heb mijn vader mn moeder nooit een klets zien geven en de dag dat ik dat zou zien, zou mn broer op mn pa vliegen. En terecht, van ons moeder blijft ge met uw fikken af. Goed, dit zou ik niet snel zien gebeuren, mn vader en moeder hangen na al die jaren nog steeds als tortelduiven rond elkaar.

Ikzelf heb het wel eens gehad dat een man me vastgreep bij de polsen (marokkaan) en ik ben onmiddellijk klacht gaan neerleggen. Ik spaar geen vrouwen-mishandelaars (geen autochtonen en ook geen allochtonen). Met zulke venten heb ik geen genade en zijn de naam 'man' niet waardig.

Wat uw vraag betreft: ik denk persoonlijk niet dat een moslim zich beroept op de koran om een vrouw te slagen (op wat zou een vlaming zich beroepen denk je?), het ligt aan de mentaliteit van de man zelf en opvoeding kan een grote rol spelen. Een jongen die het gewend is om te zien dat zn moeder wordt afgerammeld door zn vader zal later misschien sneller geneigd zijn een voorbeeld te nemen aan zn vader (allochtoon en autochtoon maakt niet veel uit) of net niet.

Nu goed, dit is wat ik denk.
Oud 11 november 2010, 20:56   #139
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
1. Ja
2. Dat zei de autochtoon.

Het spelen en onnozel doen: neger. De Turken waren volgens een collega zichzelf niet, ik denk dat dat had te maken met het feit dat er een geloofsgenote van voor in de klas stond en dat ze zich een beetje schaamden om onnozelheid te verkopen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 november 2010 om 21:07.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 21:36   #140
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, den dinges, gewelddadig gedrag is soms - niet altijd - een noodkreet van iemand die geen andere taal meer kan gebruiken, omdat hij/zij al té diep in de shit zit om er nog woorden voor te vinden.

In andere gevallen heeft iemand nooit écht een andere taal geleerd. Ook dat kan gebeuren.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat er ook onvervalst 'crapuul' rondloopt dat wel degelijk over de nodige verbale en mentale vaardigheden beschikt om het ook zonder geweld aan en af te kunnen, maar om de een of andere - soms letterlijk! - 'duistere' reden op geweld kickt.

Mensen zijn noch biologisch noch psychologisch voor onze massale, moderne, hoogtechnologische wereld 'gemaakt'.

Het verwondert mij alvast niet dat zo velen onder ons het er zo moeilijk mee hebben zich aan die wereld aan te passen, en zich er in te 'integreren'.

Op biologisch en psychologisch vlak hebben we zelfs de overgang van het stenen tijdperk naar de bronstijd nog niet helemaal verwerkt, en we hebben onszelf al met een Derde (of is het ondertussen Vierde of zelfs Vijfde?) Industriële Revolutie opgezadeld.

Geen wonder dat daar brokken van komen, als je 't mij vraagt.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be