Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2010, 13:59   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Idd, kinderen zijn vatbaar hiervoor. BBC heeft toch een speciale videoreeks voor jonge kinderen speciaal omdat ze de taal vroeger oppikken. Zijn trouwens genoeg allochtonen die frans én engels én nederlands én arabisch én turks én ... babbelen.
Onder de leeftijd van vijf jaar kunnen kinderen spelenderwijze twee of meer talen tegelijk aanleren.
Hun hersenen zijn nog niet volledig ontwikkeld en op die leeftijd maken ze voor elke taal nog een apart hersengedeelte aan zodat ze later die verschillende talen spelenderwijze uit elkaar kunnen houden. Ze "vertalen" dus niks, maar nemen de informatie rechtstreeks binnen.

Vanaf een jaar of zes is dat proces gedaan, elke nieuwe taal die men dan bij aanleert gaat via het orginele taalgebied en dan pas in een apart taalgedeelte in de hersenen. (het wordt "vertaald") Vanaf die leeftijd wordt het dus langzamerheid hoe langer hoe moeilijker om nog een nieuwe taal bij te leren.

Zet kinderen in de kleuterklas bijeen om Nederlands te leren en de rest volgt spelenderwijze.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 november 2010 om 14:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:01   #122
Buddha
Banneling

Buddha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Mensen als jou vormen dus een probleem. Een heerser die mijn plan zou realiseren moet het durven om vuur te openen als jullie op straat komen.

Grote plannen eisen harde maatregelen.
Dat is een niet mis te verstane oproep tot geweld op een forummer.
Moderator? Wo bist du bleben?
Buddha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:05   #123
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buddha Bekijk bericht
Dat is een niet mis te verstane oproep tot geweld op een forummer.
Moderator? Wo bist du bleben?
Een wetsvoorstel is geen oproep tot geweld. In dat geval zou men alle oproepen tot doodstraf die letterlijk na elk op het forum geciteerd krantenartikel verschijnen ook als oproep tot geweld beschouwen.
Dit gebeurt niet.

Om over de oproepen tot "harde aanpak tegen migranten" niet te spreken.

Wat ik zei past perfect binnen het wettelijk kader. Indien een bepaalde wet wordt ingevoerd, kan de machtshebber de oproerpolitie inschakelen indien ongesanctioneerd en gewelddadig protest uitbreekt tegen de door de machtshebber in kwestie doorgevoerde maatregelen.
Daar rellen tussen oproerenden en oproerpolitie niet echt lijken op een petanquewedstrijd qua softheid maar eerder vrij gewelddadig zijn, kan het gebruik van bean bags, traangasgranaten en andere niet-dodelijke projectielen worden overwogen om zo de opgejutte menigte te controleren en schade aan privaat en openbaar eigendom alsook onschuldige voorbijgangers tot een absoluut minimum te beperken.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 18 november 2010 om 17:08.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:34   #124
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Verplichte spreiding.
Ja, maar hoe, vroeg ik. Er zijn dure wijken, er zijn goedkope wijken. Binnen de ring staan er krotten waar de allochtonen samenhokken, buiten de ring villawijken waar de bedrijfsleiders zitten.

Je zal dan ook die bedrijfsleiders moeten dwingen te verhuizen. En een villa kopen voor iemand die het niet kan betalen. Die krottenwijken heropwaarderen.

Ik vind het maar vreemd. Verplichte spreiding lijkt me misschien zo slecht nog niet, maar hoe je dat praktisch uitvoert is een ander paar mouwen.

Laatst gewijzigd door Pølle : 18 november 2010 om 17:36.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:37   #125
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Ja, maar hoe, vroeg ik. Er zijn dure wijken, er zijn goedkope wijken. Binnen de ring staan er krotten waar de allochtonen samenhokken, buiten de ring villawijken waar de bedrijfsleiders zitten.

Je zal dan ook die bedrijfsleiders moeten dwingen te verhuizen. En een villa kopen voor iemand die het niet kan betalen.

Ik vind het maar vreemd. Verplichte spreiding lijkt me misschien zo slecht nog niet, maar hoe je dat praktisch uitvoert is een ander paar mouwen.
Dure wijken zijn niet overal duur. Ik woon in Brasschaat, en we hebben hier een sociale wijk en wijken met erg betaalbare woonst.
Rijke gemeenten bestaan doorgaans niet uit uitsluitend villa's.
En dan heb je goedkope wijken van het type "op den buiten" die blank zijn maar door hun locatie niet bepaald duur.

Bovendien zakken de prijzen vanzelf als je een paar migranten in een wijk steekt.
En op het domein van volksheld Pfaff kan men zo'n 20 mensen huisvesten.
Oud 18 november 2010, 17:40   #126
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Zoiets praktisch doorvoeren zal hier en daar misnoeging en protest opleveren.

Momenteel politiek niet haalbaar.

Hoewel ze Doel wel kunnen opkuisen omdat de economie moet draaien.

Ik verwacht ook geen realistische oplossing voor dit probleem. Ik verwacht dat de krottenwijken enkel zullen verergeren en dat de alienatie van de daar opgesloten volkeren steeds groter zal worden.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 18 november 2010 om 17:41.
Oud 18 november 2010, 17:42   #127
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In Engeland is men toch al leuk bezig.

Citaat:
Veroordeelde haatpreker Abu Hamza mag niet worden uitgezet en zijn familie woont in huis van een miljoen
Ingediend door copywriter op 15 november, 2010 - 11:32. Overheid
Engeland, november 2010

De gemeente Hammersmith and Fulham huisvest de familie van de gevangen haat-prediker Abu Hamza . Hoewel Hamza officieel zou zijn gescheiden van zijn Marokkaanse vrouw, verbleef hij tot zijn arrestatie in 2004 met grote regelmaat bij zijn vrouw en acht kinderen.
De familie van Hamza woont in een exclusieve straat in West Londen. Om een idee te geven: een van de buren verkocht zijn huis voor 1 miljoen pond. Het gezin zit in de bijstand. De gemeente Hammersmith and Fulham: ‘dit is een van de weinige huizen in onze gemeente waar een groot gezin in past. We zijn dan natuurlijk ook verplicht om het huis te onderhouden’. Hamza is veroordeeld voor oproepen tot moord en racisme. Hij zou een jihad-kamp hebben opgezet in de Amerikaanse staat Oregon.
Een rechtbank bepaalde deze week dat Hamza zijn Britse paspoort mag houden. Daarom mag hij bij vrijlating niet worden uitgezet naar zijn geboorteland Egypte. Het Europees Hof voor de Mensenrechten buigt zich binnenkort over het verzoek van de Britse regering hem het land uit te zetten.
Alle kinderen van Hamza zijn geboren in Engeland, ze blijven daarmee recht op bijstand en kinderbijslag houden
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/4012

zo ziet de lieverd eruit:

Zouden zijn kinderen al een woordje of twee engels spreken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 november 2010, 17:45   #128
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Ah, jij noemt dat culturele verrijking? De meeste belgen zijn liever verlost van die koeltoer. Meerwaarde = zero.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:48   #129
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In Engeland is men toch al leuk bezig.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/4012

zo ziet de lieverd eruit:

Zouden zijn kinderen al een woordje of twee engels spreken?
uit je www.nieuwreligieuspeil.net:
http://www.nieuwreligieuspeil.net/taxonomy/term/7
Toffe bronnen heb jij...

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 november 2010 om 17:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:54   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ben je even kwijt filo.

In Italie wordt een penis-monument weggehaald omdat de paus op bezoek komt, in Engeland krijgt de familie van een terroristische moslimfundamentalist een villa van +1miljoen pond gratis ter beschikking + de nodige uitkeringen zodat ze ook nog boterhammekes kunnen komen.

Ik mis hier de vergelijking.
Of hoeft die er niet te zijn?

Ik heb er dan ook nog een leuke:

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...weigeren.dhtml

Oud 18 november 2010, 19:25   #131
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat is er mis met die bronnen Filosoof?
Kwetst de waarheid weer ter hard?
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 21:11   #132
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en nadien kan de werknemer een boete oplopen omdat hij "racist" is als 'm die gediplomeerde leeglopers niet wenst aan te werven.
Neen, je hebt het verkeerd voor.

Je mag gerust een werknemer selecteren op basis van talenkennis, diploma,..
Je bent een racist indien je een werknemer weigert, puur op basis van zijn naam, of afkomst, e.d.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 21:26   #133
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Je bent een racist indien je een werknemer weigert, puur op basis van zijn naam, of afkomst, e.d.
En als er nu twee gelijke diploma's en heel de zever voor m'n neus krijg , kan ik dan als werkgever vrij kiezen ? En op basis van welke criteria dan wel ?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 21:32   #134
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:

Moslims die zuivere moslimschoonzonen eisen voor hun dochters, en kaffer schoonzonen weigeren puur op basis van naam en afkomst, zijn dus racisten.
Mits 75 % van moslims nog steeds zo'n geloofszuiver schoonkind invoert, is van 75% van die gemeenschap racistisch.
Ik neem aan je geen racistisch onderscheid maakt artisjok tussen een huwelijkspartner en een partner in employment, of toch?
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 23:01   #135
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 18 november 2010 om 23:02.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 00:47   #136
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht

Je zal dan ook die bedrijfsleiders moeten dwingen te verhuizen. En een villa kopen voor iemand die het niet kan betalen. Die krottenwijken heropwaarderen.

De spreiding moet als volgt verlopen : de Europeanen binnen de Europese grenzen, en de allochtonen buiten de Europese grenzen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 00:57   #137
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja, da's verboden hé tegenwoordig. Geen nood, je vind als werkgever toch wel een andere reden om iemand niet aan te nemen zeker ? Ik ben ook al verschillende keren afgewezen toen ik solliciteren ging, had ik dan klacht in moeten dienen voor anti-blank racisme ? Want ik mag hopen dat de wet voor iedereen gelijk is ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 06:25   #138
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ja, da's verboden hé tegenwoordig. Geen nood, je vind als werkgever toch wel een andere reden om iemand niet aan te nemen zeker ? Ik ben ook al verschillende keren afgewezen toen ik solliciteren ging, had ik dan klacht in moeten dienen voor anti-blank racisme ? Want ik mag hopen dat de wet voor iedereen gelijk is ?
Indien je geweigerd werd op basis van je naam of afkomst had je klacht moeten indienen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 06:36   #139
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
In de praktijk blijkt er nauwelijks vervolgd te worden voor racisme, omdat dat bijzonder moeilijk te bewijzen is. Anders gezegd: je klacht zou wellicht bijzonder weinig resultaten opgeleverd hebben aangezien je die beschuldigingen tav die werkgever toch niet hard kan maken.
Oud 19 november 2010, 10:23   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
In de praktijk blijkt er nauwelijks vervolgd te worden voor racisme, omdat dat bijzonder moeilijk te bewijzen is. Anders gezegd: je klacht zou wellicht bijzonder weinig resultaten opgeleverd hebben aangezien je die beschuldigingen tav die werkgever toch niet hard kan maken.
Nochtans heeft men weldegelijk de omgekeerde bewijslast al ingevoerd in geval van vermoeden van racisme.

Als Mohammed zegt dat ik hem racistisch heb behandeld, moet IK bewijzen dat dit niet correct is.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be