Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2011, 13:48   #121
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Het is niet omdat ze het waard zijn dat ze onze cultuur mogen komen verkrachten. Daarom zie ik ze hier liever niet.
Correctie: 'wil ik ze hier niet'.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 13:50   #122
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat ze het waard zijn dat ze onze cultuur mogen komen verkrachten. Daarom zie ik ze hier liever niet.
Als ik het me goed herinner; zie je iemand die een hoofddoek draagt ook liever niet.

Dat is nochtans niet "onze cultuur verkrachten"; je weet evenmin wat die persoon waard is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 17:44   #123
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het was me zeer duidelijk wat Alberto schreef, ik ben het er DUS ( gevolgtrrekking Arti, mag dat ?) niet mee eens dat je " culturele gebruiken moet respecteren" omdat en dat blijkt zeer duidelijk uit mijn repliek , er nogal wat zijn die in strijd zijn met onze wetgeving en zelfs mensenrechten!
En dat is dus de stropop, gezien ik al een aantal keer gezegd heb, ook tegen u dat culturele verschillen moeten kunnen zolang ze niet buiten de wetgeving vallen is het vrij zinloos om te zegen dat ik DUS onwettige zaken goedkeur.

Is het een beetje duidelijker nu?
Oud 19 januari 2011, 20:12   #124
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als ik het me goed herinner; zie je iemand die een hoofddoek draagt ook liever niet.
Dat is nochtans niet "onze cultuur verkrachten"; je weet evenmin wat die persoon waard is.
Toch wel, als duidelijk is dat die hoofddoek staat voor islamcultuur dan wil ik die hoofddoek hier niet, noch de persoon die eronder zit, omdat haar denken, doen, geloven en eisen niet passen in onze vlaamse cultuur. Ik zal ze hooguit tolereren als toerist hier. Ik ben niet principieel tegen hoofddoeken; als de hoofddoek gebruikt wordt om niet nat te worden in de regen heb ik er geen probleem mee.
Oud 19 januari 2011, 20:15   #125
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, als duidelijk is dat die hoofddoek staat voor islamcultuur dan wil ik die hoofddoek hier niet, noch de persoon die eronder zit, omdat haar denken, doen, geloven en eisen niet passen in onze vlaamse cultuur. Ik zal ze hooguit tolereren als toerist hier. Ik ben niet principieel tegen hoofddoeken; als de hoofddoek gebruikt wordt om niet nat te worden in de regen heb ik er geen probleem mee.
Er bestaat geen Vlaamse cultuur. Dacht jij nou echt dat er iemand zou wakker liggen van het feit dat jij anti-hoofddoeken bent?
Oud 19 januari 2011, 20:36   #126
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Er bestaat geen Vlaamse cultuur. Dacht jij nou echt dat er iemand zou wakker liggen van het feit dat jij anti-hoofddoeken bent?
Ik hoop van niet. Vraag ik ook niet. Maar gelukkig liggen er wel steeds meer wakker van het feit dat er zoveel hoofddoeken onze cultuur verpesten. Daar (die groter wordende wakkerliggende) lig ik wel niet wakker van, integendeel ik slaap er alsmaar beter door.

Laatst gewijzigd door kwantum : 19 januari 2011 om 20:39.
Oud 19 januari 2011, 21:06   #127
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch niet.
Wat bedoel je met "islamcultuur"? Welke islamcultuur? Er bestaat niet zoiets als DE islamcultuur.
Hoe zou jij dan weten wat de persoon die een hoofddoek draagt denkt, doet, gelooft en eist en of dit past in onze Vlaamse cultuur?

Laatst gewijzigd door artisjok : 19 januari 2011 om 21:07.
Oud 19 januari 2011, 21:36   #128
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch niet.
Wat bedoel je met "islamcultuur"? Welke islamcultuur? Er bestaat niet zoiets als DE islamcultuur.
Hoe zou jij dan weten wat de persoon die een hoofddoek draagt denkt, doet, gelooft en eist en of dit past in onze Vlaamse cultuur?
Waarom passen de vlamingen of pakweg west-europeanen niet in de arabische of islamculturen? Zijn wij daar welkom misschien?

Laatst gewijzigd door kwantum : 19 januari 2011 om 21:37.
Oud 19 januari 2011, 21:41   #129
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaat wel degelijk een vlaamse cultuur die zo rijk en divers is dat ze niet in één alinea kan samengevat worden...
Voor een derdegraads immigrant heb je bitter weinig respect voor 'uw' geboorteland.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 21:48   #130
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is hier toch echt dè grote dooddoener : er bestaat geen Vlaamse cultuur. Kom, wat voor cultuur erkent u wel? Alleen maar de islam cultuur? Uit wat bestaat die dan wel? Mogen we het weten?
In hoeverre is het leven volgens "uw cultuur" beter dan volgens de naar uw mening niet bestaande Vlaamse cultuur?
Als de Vlaamse cultuur niet bestaat en u enkel minachtend over Vlaanderen kunt praten dan vraag ik u - en 't is niet de eerste keer dat ik die vraag stel - wat doet u hier? Als het op een ander zoveel beter is, waarom vertrekt u dan niet naar die betere oorden met "echte" cultuur?
Toch niet moedig genoeg om het uit te proberen, hé?
Oud 19 januari 2011, 21:49   #131
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Er bestaat wel degelijk een vlaamse cultuur die zo rijk en divers is dat ze niet in één alinea kan samengevat worden...
Voor een derdegraads immigrant heb je bitter weinig respect voor 'uw' geboorteland.
Men denkt dat omdat de vlaamse cultuur zo verscheiden is en doorspekt door vreemde invloeden.
En dan zou men nog gaan beweren dat ze niet voor vreemde gebruiken openstaan.
Ga maar eens kijken hoeveel vlamingen er bij de pittaboer staan aan re schuiven.
Ga daarna eens vragen hoeveel moslims er klant zijn bij het draakje.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 21:55   #132
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch niet.
Over welke cultuur hebben ze het hier dan altijd?
De Vlaamse bestaat zogezegd niet en dat wordt gewoonlijk op een minachtend toontje geconstateerd alsof andere volkeren cultureel hoogstaand zijn in tegenstelling tot ons arme Vlaanderen. Maar u beweert dat de islam cultuur ook niet bestaat, wat mij betreft klopt dat wel, er zijn verschillende islamitische volkeren en die hebben verschillende gebruiken. Maar door hun geloof staan ze alle haaks op onze Vlaamse cultuur (ik zeg dat die wel bestaat) in het bijzonder of op de Westerse cultuur in het algemeen.
De personen met hoofddoek dragen die omwille van een gemeenschappelijke geloofsovertuiging en dat vormt de basis voor een cultuur (een vereniging van gewoonten en gebruiken) gebaseerd op een eerder intolerante godsdienst.
Oud 19 januari 2011, 21:56   #133
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

-

Laatst gewijzigd door kwantum : 19 januari 2011 om 22:06.
Oud 19 januari 2011, 21:57   #134
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Men denkt dat omdat de vlaamse cultuur zo verscheiden is en doorspekt door vreemde invloeden.
En dan zou men nog gaan beweren dat ze niet voor vreemde gebruiken openstaan.
Ga maar eens kijken hoeveel vlamingen er bij de pittaboer staan aan re schuiven.
Ga daarna eens vragen hoeveel moslims er klant zijn bij het draakje.
Oud 19 januari 2011, 22:10   #135
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Op dit forum kan eigenlijk niet gediscussieerd worden. Telkens weer is het duidelijk dat sommige gedachtengoed te ver verwijderd is van mijn gedachtengoed. Daarmee is dan ook alles gezegd.

Laatst gewijzigd door kwantum : 19 januari 2011 om 22:11.
Oud 19 januari 2011, 22:30   #136
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom passen de vlamingen of pakweg west-europeanen niet in de arabische of islamculturen? Zijn wij daar welkom misschien?
In welke van de islamculturen?
Van waar nu "de Arabische of islamculturen"? Je denkt toch niet dat Arabisch en islam synoniemen zijn?
Oud 19 januari 2011, 23:44   #137
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cultuur is de geschiedenis van een volk en land. Onze cultuur wordt weergegeven door o.a onze wetgeving,architectuur,literatuur, kunst,sociale voorzieningen,politieke structuren,verenigingsleven, ordening van samenleving en culturele gebruiken.
Zeggen dat dit onbestaande is lijkt me toch wel erg vijandig en kleinerend,als Belg mag u best wat meer belangstelling hebben voor waar u ook deel van uitmaakt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 23:46   #138
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welke van de islamculturen?
Van waar nu "de Arabische of islamculturen"? Je denkt toch niet dat Arabisch en islam synoniemen zijn?
De Arabische culturen zijn onderdeel van Islamitische culturen, kunt u ook gewoon eens antwoorden op de vraag? Zijn anderen binnen die cultuur welkom?
Oud 19 januari 2011, 23:47   #139
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Het bestaan van een Islamitische meta-ethniciteit, een onderwerp van discussie.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 19 januari 2011 om 23:49.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 23:48   #140
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En dat is dus de stropop, gezien ik al een aantal keer gezegd heb, ook tegen u dat culturele verschillen moeten kunnen zolang ze niet buiten de wetgeving vallen is het vrij zinloos om te zegen dat ik DUS onwettige zaken goedkeur.

Is het een beetje duidelijker nu?
Dat deed u pas na mijn repliek, maar blij te lezen dat u wat nuanceert wat uw mening betrof dat we andere culturen moeten respecteren, u poppengedoe was dus totaal overbodig!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be