Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 februari 2011, 21:31   #121
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Waar haal je dat ik jullie wil inlijven?
Uit uw posts.
Citaat:
dat is hetzelfde als ik zou zeggen: Ik heb net een stukje Benidorm Bastards gezien. Jeetje wat een domme mensen zijn die Vlamingen.
Sedert wanneer is 'Ik vertrek' een verborgen-cameraprogramma met in scène gezette situaties?
Citaat:
Ah, dus nu komt de koloniale geschiedenis van België dus voor rekening van de Franstaligen? Jullie Vlamingen zijn echt engeltjes. Schatten!
Ging het niet over het gebruik van het Frans in Congo? En beweerde u niet dat het Nederlands niet gesproken werd in de Nederlandse kolonies? (post 73 in deze thread) Daarop heb ik u vooralsnog niet weten reageren.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:33   #122
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Kijk. Als vrouw zou u het moeten begrijpen: Vlaanderen is de tegenstribbelende ongeschonden maagd, en Nederland is de aandringende versierder.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
kijk eigenlijk zou je het zo moeten,
vlaanderen is de vrouw die niet geinteresseerd is in de opdringerige verkrachter,nederland..
2
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:34   #123
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
welnee, ik spreek namens heel Europa als ik zeg dat wij geen trek hebben om Brussel te gaan onderhouden omdat België zelf faalt. Dan is het hek van de dam
Referendummetje gehouden dat ik gemist heb?
Citaat:
Europa heeft geen mandaat om grondgebied te bezitten.
Laat staan om daar een stelletje koppige Franstaligen te gaan zitten voeden.
Europa had over een aantal jaren geeneens een mandaat om te bestaan, en toch bestaat het vandaag. Wat vandaag niet is, kan nog komen.

Laatst gewijzigd door kizzy : 5 februari 2011 om 21:35.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:34   #124
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

En dat terwijl Hofstede heeft geconstateerd dat Vlaanderen behoorlijk masculiener is dan Nederland. Nederland is een van de meest feminiene samenlevingen in de wereld.
Bij zinnebeelden over de mogelijke opheffing van het Waals-Vlaamse huwelijk (een allegorie die ik niet deel nota bene), valt het me op dat Wallonië vaak als de vrouw wordt uitgebeeld. Enkele maanden geleden bij een reportage van Christophe Deborsu over de mogelijke splitsing van België was het nog te zien.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 februari 2011 om 21:35.
Scarabaeida is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:34   #125
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Die hoofdstad is allang afgestaan en verloren gegaan. Laat die nu toch eens los. Ik blijf bij mijn standpunt waarvoor ik jaren geleden al uitgemaakt ben voor 'onVlaams': geef Brussel een apart statuut zoals bijvoorbeeld een Vaticaanstad of zo. Beter voor Europa, Brussel en voor de Vlamingen. Geen behoefte aan een 'corridor' (Vaticaanstad ligt ook middenin Italië). Europa kan dan met Europese middelen de Brusselse problemen aanpakken zonder bij ons geld te komen opeisen. Maar dit alles wel zonder 1 cm² bijkomend Brussels grondgebied he.
QED.

Net zoals het gebied dat in 1962 dat verloren ging, bij het vastleggen van de taalgrens, inmiddels losgelaten is. En indien Brussel ooit uitgebreid zal worden, zullen de Vlamingen die hun onafhankelijkheidsfetisj najagen de volgende gebiedsverkleining van Vlaanderen eveneens accepteren en ook dat afgestane gebied 'loslaten', als ze maar onafhankelijk kunnen worden. Wedden dat sommigen onder jullie er geen traan zullen om laten als uiteindelijk héél Halle-Vilvoorde voorgoed verloren zou gaan, als het rest van het Vlaamse rompstaatje zich maar in zijn 'onafhankelijkheid' zou kunnen verheugen?
Zwartengeel is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:34   #126
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit uw posts.

Sedert wanneer is 'Ik vertrek' een verborgen-cameraprogramma met in scène gezette situaties?

Ging het niet over het gebruik van het Frans in Congo? En beweerde u niet dat het Nederlands niet gesproken werd in de Nederlandse kolonies? (post 73 in deze thread) Daarop heb ik u vooralsnog niet weten reageren.
Kom kom, op een paar eilandjes wordt inderdaad nog wel wat Nederlands gesproken. Dat is verwaarloosbaar op het totaal van onze voormalige koloniën.
We hadden het over aanpassen. Er zijn miljoenen Nederlanders geëmigreerd, die hebben zich óveral aangepast. In Canada, in Nieuw Zeeland, in Amerika.

Overigens zijn de voertalen op die eilandjes niet het Nederlands. Dat is Papiaments en, jawel, Engels.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:36   #127
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Bij zinnebeelden over de scheiding van het Waals-Vlaamse huwelijk (een allegorie die ik niet deel notabene), valt me op dat Wallonië vaak als de vrouw wordt uitgebeeld. Enkele maanden geleden bij een reportage van Christophe Deborsu over de mogelijke splitsing van België was het nog te zien.
klinkt ook beter als je jezelf een slachtofferrol wilt plaatsen.

Nu is Nederland al afgeschilderd als opdringerige verkrachter. Komt dat even goed uit?

Realistisch, nee dat niet, maar wel handig.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:37   #128
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
QED.

Net zoals het gebied dat in 1962 dat verloren ging, bij het vastleggen van de taalgrens, inmiddels losgelaten is. En indien Brussel ooit uitgebreid zal worden, zullen de Vlamingen die hun onafhankelijkheidsfetisj najagen de volgende gebiedsverkleining van Vlaanderen eveneens accepteren en ook dat afgestane gebied 'loslaten', als ze maar onafhankelijk kunnen worden. Wedden dat sommigen onder jullie er geen traan zullen om laten als uiteindelijk héél Halle-Vilvoorde voorgoed verloren zou gaan, als het rest van het Vlaamse rompstaatje zich maar in zijn 'onafhankelijkheid' zou kunnen verheugen?
ZONDER 1cm² bijkomend grondgebied.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:38   #129
Hollander

Standaard

Citaat:
Referendummetje gehouden dat ik gemist heb?
nee hoor maar houd het gerust. Ik durf wel een gokje te wagen over de mening van de gemiddelde Pool of Griek die moet bikkelen om rond te komen als men vraagt of ze zin hebben om de Brusselse werklozen in stand te houden en meteen even de restauratie van het Gerechtsgebouw te helpen financieren.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:42   #130
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En onze voormalige koloniën? Die spreken allemaal géén Nederlands.
Citaat:
Kom kom, op een paar eilandjes wordt inderdaad nog wel wat Nederlands gesproken.
Géén = een paar??? Rare wiskunde hebben ze bij jullie. (Nog een beetje gif spuien, ik kon het niet laten)

Laatst gewijzigd door kizzy : 5 februari 2011 om 21:42.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:44   #131
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
nee hoor maar houd het gerust. Ik durf wel een gokje te wagen over de mening van de gemiddelde Pool of Griek die moet bikkelen om rond te komen als men vraagt of ze zin hebben om de Brusselse werklozen in stand te houden en meteen even de restauratie van het Gerechtsgebouw te helpen financieren.
Van mij mogen ze die handel afbreken, dat moet Europa dan maar zelf bepalen. Als ze het grondgebied krijgen om naar goeddunken in te richten, moeten zij maar bepalen of, waar en hoeveel gerechtsgebouwen ze nodig hebben.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:47   #132
Hollander

Standaard

Citaat:
Géén = een paar??? Rare wiskunde hebben ze bij jullie. (Nog een beetje gif spuien, ik kon het niet laten)
er wonen 200.000 mensen. Dat is wel verdomd weinig vergeleken bij al die landen waar men nu Frans, Engels, Portugees, Spaans spreekt, nietwaar?

Indonesië? Taiwan? Brazilië? Sri Lanka? Mauritius? New York? (om er maar een paar te noemen)

Daar spreekt men geen Nederlands dacht ik.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:49   #133
Hollander

Standaard

Citaat:
Van mij mogen ze die handel afbreken, dat moet Europa dan maar zelf bepalen. Als ze het grondgebied krijgen om naar goeddunken in te richten, moeten zij maar bepalen of, waar en hoeveel gerechtsgebouwen ze nodig hebben.
heel Brussel dan maar asfalteren? Lekker goedkoop in het onderhoud. Paar kuilen er in zodat de Belgen zich er prettig voelen?

Maar serieus, waar moet de Brusselse bevolking dan gaan wonen? Lost dat het probleem op?

Ik denk het niet. Eerlijk: er is maar één groep die structureel gaat werken aan de verbetering van Brussel en die er voor gaat betalen, en dat is de bevolking van Brussel.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:52   #134
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
er wonen 200.000 mensen. Dat is wel verdomd weinig vergeleken bij al die landen waar men nu Frans, Engels, Portugees, Spaans spreekt, nietwaar?

Indonesië? Taiwan? Brazilië? Sri Lanka? Mauritius? New York? (om er maar een paar te noemen)

Eerlijkheid gebiedt ons het Afrikaans erbij te betrekken. Het feit dat ze officieel een andere taal spreken was ook politiek en nationalistisch van aard. Handelsgeest getrouw echter is dat allemaal bijzaak, gezien de meerderheid der Afrikaanstaligen zichzelf niet Nederlandstalig beschouwen.

Trouwens, de meerderheid denkt dat het Afrikaans afstamt van de taal van Zeeuwse zeelieden. Niets is minder waar. Het Afrikaans stamt af van het Hollands. De reden dat de taal meer op het Zeeuws of het West-Vlaams lijkt is omdat het Hollands dat vóór de Gouden eeuw ook deed. Afrikaanstaligen spreken een taal dat afstamt van het dialect dat Hollandse zeelieden spraken. De eerste schepen kolonisten telden volgens mij meer dan 60% Hollanders en slechts 5% Zuidelijke Nederlanders (konden Brabanders of Vlamingen zijn; ik betwijfel Walen), ik heb de cijfers niet meer.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 februari 2011 om 21:59.
Scarabaeida is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:57   #135
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
QED.

Wedden als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, zonder corridor uiteraard, dat Brussel rap eieren voor zijn geld zal kiezen, en daar wordt Niets afgestaan. Doe me niet lachen, Brussel Hoofdstad van Europa, zonder haven, zonder vlieghaven, zonder niets eigenlijk. Hoelang denk je dat uw Brussel zo Hoofdstad van Europa zal blijven? Hoofdstad van Marokko misschien.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 februari 2011 om 22:00.
Garry is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:11   #136
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik denk dat u met 200.000 mensen niet toekomt, de Zuid-Afrikanen meegeteld. En, zoals ik al zei, als u de overige kolonies langer had behouden, was de voertaal ook daar Nederlands geweest. Of gaat u nu beweren dat de uitgeweken Nederlanders in Nieuw Amsterdam meteen overgestapt zijn naar het Engels?
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:12   #137
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
heel Brussel dan maar asfalteren? Lekker goedkoop in het onderhoud. Paar kuilen er in zodat de Belgen zich er prettig voelen?

Maar serieus, waar moet de Brusselse bevolking dan gaan wonen? Lost dat het probleem op?

Ik denk het niet. Eerlijk: er is maar één groep die structureel gaat werken aan de verbetering van Brussel en die er voor gaat betalen, en dat is de bevolking van Brussel.
1-: het gerechtsgebouw beslaat tot nader order niet het gehele Brusselse grondgebied.
2-100% akkoord, zolang het Brussel is en niet een Europese ministaat.

Laatst gewijzigd door kizzy : 5 februari 2011 om 22:12.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:14   #138
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wedden als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, zonder corridor uiteraard, dat Brussel rap eieren voor zijn geld zal kiezen, en daar wordt Niets afgestaan. Doe me niet lachen, Brussel Hoofdstad van Europa, zonder haven, zonder vlieghaven, zonder niets eigenlijk. Hoelang denk je dat uw Brussel zo Hoofdstad van Europa zal blijven? Hoofdstad van Marokko misschien.
Heeft Vaticaanstad een haven of vlieghaven, misschien? Is anders wel een onafhankelijke staat. Als Brussel een ministaat wordt, wordt Vlaanderen daar alleen maar beter van: om aan- en af te vliegen zullen ze toch over Vlaams grondgebied moeten en Vlaamse taksen moeten betalen, niet?

Laatst gewijzigd door kizzy : 5 februari 2011 om 22:15.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:46   #139
Hollander

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u met 200.000 mensen niet toekomt, de Zuid-Afrikanen meegeteld. En, zoals ik al zei, als u de overige kolonies langer had behouden, was de voertaal ook daar Nederlands geweest. Of gaat u nu beweren dat de uitgeweken Nederlanders in Nieuw Amsterdam meteen overgestapt zijn naar het Engels?
dat lijkt me niet logisch, want de Engelsen kwamen daar na 'ons'. 'Ons' is overigens een flinke portie Vlamingen en Walen die daar waren, maar dat ter zijde. Heel veel oorspronkelijke bewoning was er niet in dat gebied. Er waren wel enkele schermutselingen met enkele tientallen Indianen, maar het gaat hier zeker niet over grote groepen.

Indonesië is vanaf ca 1600 tot ca 1950 vrijwel nonstop onder Nederlandse invloed geweest (in welke vorm dan ook) en bij onafhankelijkheid sprak ca 1,5% van de bevolking Nederlands. We hadden er dan nog wel een tijdje kunnen zitten voordat men daar echt Nederlands had overgenomen.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:47   #140
Hollander

Standaard

Citaat:
Heeft Vaticaanstad een haven of vlieghaven, misschien? Is anders wel een onafhankelijke staat. Als Brussel een ministaat wordt, wordt Vlaanderen daar alleen maar beter van: om aan- en af te vliegen zullen ze toch over Vlaams grondgebied moeten en Vlaamse taksen moeten betalen, niet?
volgens mij heeft Vaticaanstad de nodige inkomstenbronnen vanuit de hele wereld en kent geen werkloosheid.

Bij Brussel is dat wel anders. Vaticaanstad hoeft niet te bedelen.
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be