Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2011, 15:30   #121
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stiertje Bekijk bericht
Dat is een onzin logica , stuur deze mensen op pensioen en deze jongeren gaan huizen enz.. kunnen kopen en meer opbrengen voor de economie dan een oudere die werkt. Die oudere heeft al een huis dus die kan best wel met een pensioen overleven en ik denk dat die zelfs meer gaat uitgeven dan dat hij werkt. Het is allom geweten dat deze groep de vetste spaarpotjes hebben geld dat moet rollen om de economie te laten draaien.
toch wat bijlezen in enkele cursussen economie hoor stiertje
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 15:33   #122
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Ik zei dat als je een bewuste handeling uitvoert die gemikt is naar bepaalde mensen (de mensen met een hoofddoek) én je terwijl er ook nog eens naar kijkt dat dat aanzien kan worden als provocatie. Je kijkt immers niet zomaar je rond, je mikt je blik naar personen toe. Jij vindt van niet, dus wat houdt je tegen? School is zo meteen gedaan.
Dus als een moslima met hoofddoek naar mij kijkt, mag ik dat volgens uw logica ook beschouwen als provocatie? Als man is die hoofddoek toch ook specifiek naar mijn soort mensen gericht om mijn zogezegd oncontroleerbaar libido in bedwang te houden?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 15:37   #123
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en zo eens knipogen naar zo'n gehoofddoekte vrouw, mag dat nog ?
Geen idee, geen interesse voor.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 15:37   #124
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij vindt toch dat dit deel uitmaakt van onze cultuur?
als men tegen iemand spreekt kijkt men recht in diens gezicht ja. een niet gluiperig ernaast.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 15:38   #125
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
als men tegen iemand spreekt kijkt men recht in diens gezicht ja. een niet gluiperig ernaast.
en je bent zeker dat elke Vlaming dat doet?
Oud 16 februari 2011, 15:40   #126
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
sommige mensen met auti aanleg hebben er wat moeite mee, maar ik probeer dat mijn kinderen toch aan te leren als elementaire beleefdheid hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 15:40   #127
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Dus als een moslima met hoofddoek naar mij kijkt, mag ik dat volgens uw logica ook beschouwen als provocatie? Als man is die hoofddoek toch ook specifiek naar mijn soort mensen gericht om mijn zogezegd oncontroleerbaar libido in bedwang te houden?
Dat oncontroleerbaar libido is ook aanwezig binnen hun eigen religie, eigenlijk provoceren te iedereen door aan te tonen dat ze een lustobject kunnen zijn zonder bedekking. Het verhoogt zelf de interesse om het uit te pakken.En als ze blijft kijken dan zou ik wel vragen wat haar probleem precies is.
Oud 16 februari 2011, 15:41   #128
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar heb ik gezegd dat jij dit constant doet? Ik was toen over mezelf bezig

Ik zei dat als je een bewuste handeling uitvoert die gemikt is naar bepaalde mensen (de mensen met een hoofddoek) én je terwijl er ook nog eens naar kijkt dat dat aanzien kan worden als provocatie. Je kijkt immers niet zomaar je rond, je mikt je blik naar personen toe. Jij vindt van niet, dus wat houdt je tegen? School is zo meteen gedaan.
tja als er mensen zijn die specifiek willen opvallen door zo'n lap stof om hun hoofd te draaien, dan moeten ze niet verschieten dat mijn aandacht daardoor wordt getrokken;
Als ik dan voor hen bid dat ze niet naar de hel gaan, dan kijk ik ze natuurlijk aan, dan weten ze dat ik voor hen aan het bidden ben hé.
Oud 16 februari 2011, 15:42   #129
stiertje
Banneling

Standaard

Citaat:
toch wat bijlezen in enkele cursussen economie hoor stiertje

Zonder job kan je geen toekomst opbouwen en dat is slecht voor de economie. Ze vergelijken het hier met het scandinavisch model , mar in die landen is er een lage werkloosheid dus die vergelijking gaat niet op. Ik denk dat je de activiteitsgraat per leeftijdsgroep eens moet raadplegen het is wel duidelijk dat hoe meer ouderen er aan het werk blijven des te minder jongeren werk vinden.
stiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 15:42   #130
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Iedere ochtend en 's avonds eens lezen en na een week kun je het
Geeft dat nu meer punten in het latijn dan in het Nederlands? Zou onzevader in feite wel Nederlands kennen? allah schijnt namelijk alleen maar arabisch te kennen.
Oud 16 februari 2011, 15:43   #131
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sommige mensen met auti aanleg hebben er wat moeite mee, maar ik probeer dat mijn kinderen toch aan te leren als elementaire beleefdheid hoor ...
ja, maar echt staan aanstaren als je er in feite niets tegen zegt, blijft toch een bizar gezicht hoor.

allé, wat zou jij doen mocht er plots iemand naar jou komen en jou recht in de ogen begint te kijken en dan begint met te bidden? wat zou jouw eerste reactie zijn?
Oud 16 februari 2011, 15:43   #132
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder job kan je geen toekomst opbouwen en dat is slecht voor de economie. Ze vergelijken het hier met het scandinavisch model , mar in die landen is er een lage werkloosheid dus die vergelijking gaat niet op. Ik denk dat je de activiteitsgraat per leeftijdsgroep eens moet raadplegen het is wel duidelijk dat hoe meer ouderen er aan het werk blijven des te minder jongeren werk vinden.
wat heeft dit te maken met het onzevader en weesgegroet prevelen als je een hoofddoek ontwaart?
Oud 16 februari 2011, 15:44   #133
stiertje
Banneling

Standaard

Citaat:
tja als er mensen zijn die specifiek willen opvallen door zo'n lap stof om hun hoofd te draaien, dan moeten ze niet verschieten dat mijn aandacht daardoor wordt getrokken;
Als ik dan voor hen bid dat ze niet naar de hel gaan, dan kijk ik ze natuurlijk aan, dan weten ze dat ik voor hen aan het bidden ben hé.

Wat heb jij toch me dat bidden ? Ik begrijp uw bedoeling of het nut daarvan niet , wat wil je daarmee bereiken ?
Oud 16 februari 2011, 15:47   #134
stiertje
Banneling

Standaard

Citaat:
wat heeft dit te maken met het onzevader en weesgegroet prevelen als je een hoofddoek ontwaart?

Ik vroeg u al wat uitleg over dat bidde maar kreeg die niet , nu zijn we over iets anders bezig. Dat is toch niet erg ?
Oud 16 februari 2011, 15:48   #135
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
maar nee, je hebt ook mensen die gluiperig naast je gezicht kijken. dat geeft een heel vies gevoel.
Oud 16 februari 2011, 15:50   #136
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heb jij toch me dat bidden ? Ik begrijp uw bedoeling of het nut daarvan niet , wat wil je daarmee bereiken ?
wel die hoofddoekmadammen zijn duidelijk op het verkeerde ongelovige pad want ze aanbidden dus de maangod Allah.
Ik kan hen helpen door voor hen te bidden en ervoor te zorgen dat ze niet in de hel komen. Dat is toch een menslievend doel?
Oud 16 februari 2011, 15:57   #137
stiertje
Banneling

Standaard

Citaat:
wel die hoofddoekmadammen zijn duidelijk op het verkeerde ongelovige pad want ze aanbidden dus de maangod Allah.
Ik kan hen helpen door voor hen te bidden en ervoor te zorgen dat ze niet in de hel komen. Dat is toch een menslievend doel?

Helpen met bidden ? Ik denk dat jij hulp kan gebruiken .
Oud 16 februari 2011, 15:57   #138
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat oncontroleerbaar libido is ook aanwezig binnen hun eigen religie, eigenlijk provoceren te iedereen door aan te tonen dat ze een lustobject kunnen zijn zonder bedekking. Het verhoogt zelf de interesse om het uit te pakken.En als ze blijft kijken dan zou ik wel vragen wat haar probleem precies is.
Dus provocatie komt vaak van twee kanten: de ene kant provoceert misschien (te) vaak en (te) snel maar de andere kant voelt zich misschien ook (te) vaak en (te) snel geprovoceerd.
Ik zie echter niet in waarom het behoren tot een bepaalde godsdienst iemand plotseling veel meer recht geeft om zich al dan niet terecht geprovoceerd te voelen dan iemand die geen godsdienst aanhangt en juist de tekenen van 'vijandige' godsdiensten op zich provocerend vindt.
Oud 16 februari 2011, 16:07   #139
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik zie echter niet in waarom het behoren tot een bepaalde godsdienst iemand plotseling veel meer recht geeft om zich al dan niet terecht geprovoceerd te voelen dan iemand die geen godsdienst aanhangt en juist de tekenen van 'vijandige' godsdiensten op zich provocerend vindt.
Ik ook niet. Maar ik zie ook niet in hoe een puberale actie waarbij de actievoerder zichzelf in de voet zou schieten enig nut heeft.
Oud 16 februari 2011, 16:14   #140
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ook niet. Maar ik zie ook niet in hoe een puberale actie waarbij de actievoerder zichzelf in de voet zou schieten enig nut heeft.
Die actie op zich heeft inderdaad geen enkel nut maar ik denk (hoop) dat het eerder de bedoeling was om de hypocrisie aan te kaarten die leeft onder 'verdraagzamen' die uitingen van een katholiek geloof uitermate belachelijk vinden terwijl ze een bijna oneindig respect eisen en opleggen voor, objectief gezien, al even belachelijke uitingen van andere godsdiensten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be