![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Gouverneur
|
![]() Jij hoeft het ook helemaal niet te begrijpen. Dat mensen doen wat ze doen en willen wat ze willen is niet iets wat eerst door jou begrepen moet worden voordat het kan worden toegestaan. Dat jij het licht hebt gezien betekent niet dat je kunt bepalen hoe anderen zich moeten gedragen en hoe ze het gezellig moeten hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() Wat een uitleg. Wat een gekronkel. Je kunt gewoon niet antwoorden, dat is zo klaar als een klontje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Nog iemand die niet begrijpt dat het rookverbod in de horeca er in de eerste plaats gekomen is om de werknemers te beschermen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Misschien van uw realiteit, ik heb nooit moeten zeuren bij mijn niet-rokende vrienden, die gingen gewoon naar zaken waar zij zin in hadden, rookvrij of niet..zoals dat gebruikelijk is bij 'normale' niet-rokers..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij hebt je tijd ook gehad, alleen die besteed aan achter de rokers aanhobbelen. Dat was jouw keuze, daar moet je nu niet anderen mee lastig gaan vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De werkelijkheid is dat niemand eigenlijk ooit geinteresseerd was in de gezondheid van die werknemers. De wil is om het roken terug te dringen, koste wat het kost. Dat is sinds jaren de beleidslijn en daar wordt het meeroken voor misbruikt. Het moet en het zal, en als mensen niet zelf overtuigd raken dat het belangrijk is om gezond te leven, dan moet het maar via de sociale chantage van het argument dat je ook anderen schade zou berokkenen. Welk argument dan door middel van leugens en manipulatie wordt geconstrueerd. Dat is het eigenlijke doel waarover wordt gehuicheld. Ik ben op zich trouwens ook niet tegen het uitgangspunt van het recht op een rookvrije werkplek. Ik ben ook voor geluidsarme en gevaarloze werkplekken, maar niet in die mate dat het een dogma wordt en daardoor de werkplekken in de steigerbouw, visserij en benzinestations verdwijnen. De aard van sommig werk brengt omstandigheden mee die de meeste andere werknemers niet hoeven te verduren, dat is een heel normaal economisch gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je gaat fucking dood aan tabak, daar kan je niet omheen, alleen dringt dat pas door wanneer de kanker er daadwerkelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe oud ben je eigenlijk ?...binnen mijn leeftijdscategorie beseft men dat je geen enkele garantie hebt op een lang leven, ook niet als je supergezond leeft.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb geen garantie dat ik lang leef. U heeft echter wel de garantie vroeg te sterven, en pijnlijk af te takelen. Het is zelfs niet eens uw vrije keuze, want het is immers door een verslaving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Degenen die, met de sigaret in de hand, met veel show verkondigen dat je toch van iets moet sterven en bijgevolg ostentatief nog eens flink van hun sigaret trekken, zijn dezelfde die, jaren later, amper nog een schim van zichzelf zijn als ze geconfronteerd worden met een bepaalde diagnose. In het gevreesde dokterskabinet smelt hun gekunstelde attitude dan weg als sneeuw voor de zon en dan komen de tranen en de spijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rokers sterven niet (allemaal) gegarandeerd vroeger...als je wat ouder bent weet je dat dit een 'overdrijving' is omwille van de 'goede' zaak.. Trouwens ik ben geen roker (meer) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het 'bewijs' van de schadelijkheid van meeroken is overigens flinterdun, zoniet onvindbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Rokers (zullen altijd) creperen aan vreselijke ziektes op veel te jonge leeftijd...uit eigen keuze... Just saying. Als je een risicofactor kunt elimineren, en er in 1 keer veel geld mee kunt uitsparen, en je doet het niet. Dan ben je ofwel dom, ofwel verslaafd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Roken is een risicofactor die je kan elimineren door het niet te doen..daar is idd geen discussie over.. |
|
![]() |
![]() |