![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar héél de oorzaak hé. Ik durf dat gerust zo stellen. Citaat:
Je moet eens naar het zuiden van de VS gaan en zien hoe Spaans daar aan een opmars bezig is - en dat hangt ook samen met mores.
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier alvast een staaltje van iemand die in Thailand WOONT. Het gaat over zuid-Thailand, de grens met Maleisië. http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...139324#p139324 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of denk je dat ze ginds gaan eisen dat de maatschappij zich moet gaan aanpassen aan hun wensen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De jongetjes, en soms zelfs de meisjes, worden volgens hen zelfs niet naakt genoeg geboren: de zenuweinden in de voorhuid, die een cruciale rol spelen in het seksuele genot van de man, moeten er per se worden afgeknipt.
Maar dan wel moeilijk gaan doen over de halve of hele naaktheid van een ander natuurlijk, op andermans strand. Terwijl er zoveel plaats is in hun eigen Sahara.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens zou je als Vlaamsgezinde niet tegen de vraag voor meer autonomie in Thailand kunnen zijn. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, goed punt, maar kom toch even terug naar mijn vergelijking met hispanics in de VS.
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() van zodra religie in het spel is gaat het niet over meer autonomie, maar meer controle over anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik je al aangaf: dat betoog is eerder een pleidooi om nudisme overal toe te laten. Jij gaat een maatschappij opdelen in kleine hokjes die dan elk hun eigen wensen in vervulling moeten zien gaan. Dat maakt een maatschappij de facto onwerkbaar. Die Belgische kusttrook kan dan concreet opgedeeld worden in hallalstranden, naakstranden voor iedereen, naakstranden voor enkel vrouwen (ik wil niet dat mannen naar me kijken), naakstranden voor ouderen (ik wil niet geconfronteerd worden met jonge lichamen zonder aftakeling), naakstranden voor mooie mensen (ik wil geen lelijke mensen zien, dat is niet smakelijk), stranden voor mensen die enkel bikini's willen zien, stranden voor mensen die enkel badpakken willen zien, stranden voor mensen die niet gestoord willen worden door kinderen, stranden voor zij die het geloof van het spaghettimonster aanhangen en enkel met een vergiet op hun kop willen rondlopen, en ga zo maar verder met elke willekeurige combinatie die er maar is te bedenken. Heel werkbaar... Citaat:
Citaat:
Zoals al gezegd: naaktheid op een naakstrand is toegelaten, het is niet verplicht. Als jij naar een naaktstrand gaat en gewoon in badkledij gekleed blijft, dan gaat geen mens je daar op aanspreken, tenzij je er als ordinaire lurker/voyeur bent. Citaat:
Citaat:
Mogen homo-moslims op jouw hallal-strand komen? Mag sugar als moslima in badpak op jouw strand? Zonee, waar is dan jouw respect voor zij die anders zijn? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij erkennen de islam. En afgelopen jaren is er heel wat gebeurd om allochtonen meer kansen op de arbeidsmarkt te geven. Dit kan je toch niet ontkennen? Verder begrijp ik uw post wel, maar je moet de reacties van enkelen niet op een hele maatschappij smijten. Het is niet omdat je hier felle tegenwind krijgt met verwijten dat je dat daarom overal gaat krijgen. Ik ben nog altijd tegen. Want als we culturen gescheiden gaan houden, kan je niet meer van samenleven praten. Inclusief die zwembaden, die dag vrouwen, die dag de heren. Daar kan ik me helemaal niet in vinden. Wel begrijp ik dat de islam beschermend is over de vrouwen, daar heb ik zelfs respect voor als dit correct gebeurd. Maar hier heb je nu eenmaal de grondwet die meer van toepassing is dan de koran. En hier is iedereen gelijkgesteld (man/vrouw). Waarom ze dan in godsnaam apart laten zwemmen? Mag een moslim dan niet zwemmen met zijn vrouw en andere koppels? Als dat niet mag, dan is het maar beter niet te gaan zwemmen in het westen zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er zijn naar ik gehoord heb in frankrijk al jaren gescheiden zwembaden voor joden. Het kan dus toch zonder veel tumult? Ik verwacht niet dat iemand dat goed of slecht vindt. Is dat zo nodig om daar een uitgesproken tegenstander van te zijn enkel omdat je het zelf niet wilt. Waarom is een extra optie zo'n probleem? We kunnen apart zwemmen er zijn voldoende zwembaden die een mannen uur en vrouwen uur hebben en ook gemengd uur. Maar ik vind het jammer dat daar zoveel weerstand tegen is. Wie zou er nu echt lijden onder een hallalstrand? Ik lijd toch ook niet onder een nudistenstrand, ik vind het juist goed, dat iedereen kan doen waar die zin in heeft binnen het stalen kader van de wet. Dus zeg nu zelf, u zegt we moeten samenleven etc,, maar u vindt dat als ik niet op uw manier kan samenleven dat ik maar beter niet kan gaan zwemmen in het westen dat is toch een unilaterale manier van samenleven? Vb ik ben niet voor gemengd zwemmen maar daarom wil ik dat toch niet verbieden, ik ben ermee gelukkig als ik apart kan zwemmen. Laatst gewijzigd door Moslim! : 26 juli 2011 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een badpak is niet hallal en ik weet niet of suqar daar graag in rond zou lopen dat moet je haar eerst vragen. Homoseksualiteit ook harram voor zover ik weet. Je moet eens aan een hindoe vragen of die met een moslima mag trouwen. Maar neen u kent ongetwijfeld de sharia over dat onderwerp: het is een moslima niet toegestaan om met een niet moslim te trouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister
|
![]() Ik begrijp je. Ik zou ook gelukkig zijn moest ik een stukje strand voor me alleen krijgen zodat ik kan zwemmen in mijn eentje, op de manier die ik kies. Maar ik leef hier niet alleen he. Ik heb mij te schikken aan de regels en breek ik ze, is de kans er dat ik een boete krijg.
Zo mag mijn hond niet op het stand voor 18h. Ik kan misschien een hondenstrand aanvragen, maar de kans dat ik dat krijg is nihil. Een vrouw mag gekleed komen op het strand in de kleren die zij kiest (behalve boerka met het verbod). Inclusief de man. Waarom is het dan voor U zo belangrijk wat een ander draagt om te kunnen genieten van uw dagje strand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Omdat het fitna is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien ben ik slecht in voorbeelden geven, mijn excuses. Wel vraag ik me af waarom het zo belangrijk voor je is wat een ander op het strand draagt. Stoor je je daar werkelijk aan, koopt ge toch beter een onbewoond eiland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Parlementslid
|
![]() Een 'Westers' naaktstrand lijkt mij sowieso veel gezelligger dan een 'Oosters' Burkastrand. Kwestie van mentaliteit en traditie neem ik aan?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is ook een medische factor.
We maken vitamine D aan door zonlicht. Als je continu met kleren aan rond loopt, krijg je niet genoeg van die vitamine. Stellen dat moslims met hun vreemde kledij een chronisch gebrek aan deze vitamine zouden hebben, is kort door de bocht. Maar ons lichaam heeft zonlicht nodig. Meteen ook de reden dat mensen massaal naar het strand trekken om daar 'bij te laden'. |
![]() |
![]() |