Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 september 2011, 09:42   #121
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
zo een gevoel heb ik evenzeer bij mensen zoals u...

De perfecte quislings...
Als hij nu nog eens zonder d/t fouten kon schrijven .
Pericles is offline  
Oud 4 september 2011, 09:45   #122
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als ik de grenzen van alle Europese landen bekijk zijn die allemaal kunstmatig en in de meeste van die landen leven verschillende bevolkingsgroepen die qua cultuur en soms ook qua taal van elkaar verschillen dus ik begrijp echt niet wat je punt is.
Lees eens wat meer dan de eerste zin van een post! Dat helpt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 september 2011, 10:35   #123
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Uiteraard. Maar u blijft afgedwaald. De realiteit is ook dat men in serieuze (ev. wetenschappelijke) artikels omtrent etniciteit men nooit zal spreken over een Belgische volk, omdat dat 'volk' gebaseerd is op een staat, daar waar Vlamingen en Walen een 'volk' zijn gebaseerd op etniciteit. Het Belgische 'volk' bestaat dus maar zolang de staat België bestaat, daar waar de etnische groep Vlamingen er zijn zolang België bestaat, maar ook erna, wanneer een andere staat zou gevormd worden. Belg is een nationaliteit maar geen etniciteit, Vlaming is een etniciteit die nog geen nationaliteit is.
Heb ik ooit, er zijn verschillende soorten volkeren. De niet-ethische en de ethnische. U leest wel erg serieuze, eventueel wetenschappelijke, artikels.

Wat houdt dit in voor de volksverraders? Zijn er niet-ethnische en ethnische volksverraders? Hoe ze uit elkaar houden?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 4 september 2011, 10:38   #124
Albrecht
Banneling

Standaard

Zijn wij geen Germanen?
Albrecht is offline  
Oud 4 september 2011, 10:42   #125
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Tja , je kan maar een "volksverrader" zijn als JIJ me nu eens een omschrijving geeft van het concept "volk".
In deze context het "Belgische volk", maar dat is mijn "volk" niet, Belgie is mijn land niet.

Dus ik voel me geen "volksverrader" !

Antwoord op je vragen.

Neen/non/nein/no
Neen/non/nein/no
Neen/non/nein/no

Maar , wat is dat juist .....dat Belgische "volk" ?

Onvoorstelbaar, u hebt het door, men kan pas een volksverrader zijn als er een volk is; en als er iets te verraden valt.

Blij toe dat u zich geen volksverrader voelt. Wat valt er feitelijk aan een volk te verraden?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 4 september 2011, 10:44   #126
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U kan ook stellen dat een partij bepaalde veranderingen in het vooruitzicht stelt.
Daarna halen ze een zeer goede score en weigeren daar iets mee te doen.

Raad eens over welke partij het gaat ?
Eens zien, een partij die belooft het land een toekomst te geven en belooft het land te redden en veel stemmen haalt.
Een partij die symptomatisch daar weigert iets mee te doen.
Dat kan alleen maar de PS zijn. Deze partij haalt al 23 jaar veel stemmen en is al 23 jaar aan de macht en weigert hier iets mee te doen, tenzij je werkloosheid bevorderen, schulden opstapelen, vergrijzingsprobleem niet oplossen, ... zinnige activiteiten vindt.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 4 september 2011, 10:49   #127
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Heb ik ooit, er zijn verschillende soorten volkeren. De niet-ethische en de ethnische. U leest wel erg serieuze, eventueel wetenschappelijke, artikels.
U bent nooit te oud om te leren. Er bestaan inderdaad verschillende visies op de terminologie 'volk'. En die zijn in de twee eerder vernoemde categorieën in te delen: 1) de bevolking van een land en 2) een groep die door culturele en historische gelijkenissen zichzelf als één beschouwt en ook door buitenstaanders als één beschouwd wordt (waarbij de interne verschillen dus niet van die fundamentele aard zijn dat een duidelijke opdeling van die groep mogelijk is; taal wordt algemeen als een fundamenteel verschil gezien (vroeger niet, nu wel), dialect niet).

(Overigens is het een etnische en niet ethnische groep. U geraakt in de verwarring denk ik door het woord 'ethisch'. En neen, ik doe dit niet vanwege de Basta-regels van de internetetiquette, maar omdat u die fout enkele keren herhaalt.)

Citaat:
Wat houdt dit in voor de volksverraders? Zijn er niet-ethnische en ethnische volksverraders? Hoe ze uit elkaar houden?
In principe wel. Men zou dus kunnen stellen dat volgens de eerste definitie een volksverrader iemand is die de belangen van de bevolking van een land bewust niet behartigt. Wanneer men de tweede definitie hanteert, kan men stellen dat een volksverrader iemand is die de belangen van zijn culturele groep omschreven in de definitie bewust niet behartigt. In beide gevallen kan het niet streven naar een bepaalde staatsvorm (vb. het niet streven naar het behoud van België [definitie 1] of het niet streven naar een onafhankelijk Vlaanderen [definitie 2]) geen vorm van volksverraad zijn wanneer men overtuigd is dat die staatsvorm niet optimaal is voor het volk (gebruikmakend van de bijhorende definitie uiteraard).

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 4 september 2011 om 10:59.
Nebur is offline  
Oud 4 september 2011, 10:52   #128
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Onvoorstelbaar, u hebt het door, men kan pas een volksverrader zijn als er een volk is; en als er iets te verraden valt.

Blij toe dat u zich geen volksverrader voelt. Wat valt er feitelijk aan een volk te verraden?
Mensen met zelfkennis - zoals U - zouden toch perfect moeten weten wat een volksverrader is...
freelancer is offline  
Oud 4 september 2011, 10:53   #129
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan ook stellen dat een partij bepaalde veranderingen in het vooruitzicht stelt.

Hmm, is dat een partij in België? Ik vind namelijk geen partij in België die aan die omschrijving voldoet.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 4 september 2011, 11:29   #130
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Hmm, is dat een partij in België? Ik vind namelijk geen partij in België die aan die omschrijving voldoet.
Ik ken wel één partij die bepaalde veranderingen in het vooruitzicht stelde en een goede score behaalde. Maar die mocht daarmee dan weer niets doen.
SDG is offline  
Oud 4 september 2011, 11:52   #131
respublica
Minister

Standaard

Citaat:

U zal zien dat slechts weinig kiezers die redenering zullen volgen. Wanneer de N-VA neen zegt op een nota, die nog slechter is dan de nota waarop CD&V en N-VA reeds eerder neen gezegd hebben, "zet ze een stap opzij." Wanneer Di Rupo, Milquet en Javaux neen zeggen tegen de nota De Wever, zegt niemand dat de Franstaligen unilateraal een stap opzij gezet hebben. Terwijl dat is wat er echt gebeurt: Nederlandstaligen en Franstaligen kunnen in het huidige federale systeem geen akkoorden meer sluiten, tenzij de Vlamingen volledig op de knieën gaan. Het is tijd voor confederalisme, dan wel voor separatisme. Van al het andere kan niets goed meer komen.

Laatst gewijzigd door respublica : 4 september 2011 om 11:53.
respublica is offline  
Oud 4 september 2011, 12:17   #132
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze weigerden niet om daar iets mee te doen, he. Die partij had op zich geen meerderheid, en de anderen weigerden om zelfs maar het kleinste beetje van die veranderingen in een akkoord mee op te nemen.

Stel dat ge als Jodenpartij in Nazi-duitsland voorstelt om de concentratiekampen op te doeken. Stel dat een zeker deel van de Duitsers daarvoor stemt, maar dat die Jodenpartij op zich geen meerderheid heeft, en dus een coalitie moet aangaan met de andere grote winnaar, de Nazi's.

De Jodenpartij weet ook wel dat ze niet het volledige opdoeken van de concentratiekampen zal kunnen bekomen in een keer, maar wenst toch iets in die richting van enige betekenis te bekomen. Bijvoorbeeld 20% minder vergassingen of zo. Dat wordt binnen het uur afgeschoten. Nadien legt iemand anders op tafel: wat meer eten voor zij die zullen vergast worden. Dat wordt ook afgeschoten.

Uiteindelijk legt de nazi partij het voorstel op tafel om het transport naar de kampen trachten efficienter en goedkoper te maken, door een nieuwe manier van stapelen van de slachtoffers, en ook om nieuwe crematoria te bouwen met betere rookfilters om bij verhoogde kadans in de kampen, de geur wat te bestrijden.
Moet de Jodenpartij daarmee in coalitie stappen of "een stap opzij" zetten ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2011 om 12:21.
patrickve is offline  
Oud 4 september 2011, 12:39   #133
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als ik de grenzen van alle Europese landen bekijk zijn die allemaal kunstmatig en in de meeste van die landen leven verschillende bevolkingsgroepen die qua cultuur en soms ook qua taal van elkaar verschillen dus ik begrijp echt niet wat je punt is.
Dat er nog wel meer landen zijn dan België die kandidaat zijn voor splitsing. Spanje, Groot-Britannië: hoelang zullen zij nog blijven bestaan als ze niet in staat zijn een meerwaarde te betekenen voor een of meerdere volkeren die op hun grondgebied leven?

Laatst gewijzigd door fonne : 4 september 2011 om 12:47.
fonne is offline  
Oud 4 september 2011, 12:46   #134
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan mij vagelijks iets herinnneren van een partij die VLD heette en hele positieve veranderingen in het vooruitzicht stelde. Minder belastingen, een efficiënte staat, confederalisme, .. Ze haalden daarmee zo een goede score dat ze de CD&V uit de regering konden wippen. Maar eenmaal zelf in de regering weigerden ze er iets mee te doen. Integendeel, ze voerden het partijprogramma van de tegenstander uit. Gelukkig is er in Vlaanderen één partij die niet op die manier aan politiek doet, maar consequent haar programma en de belangen van de Vlamingen verdedigt. En die wordt daar door de kiezer meer en meer voor beloond.

Laatst gewijzigd door fonne : 4 september 2011 om 12:47.
fonne is offline  
Oud 4 september 2011, 12:49   #135
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ze weigerden niet om daar iets mee te doen, he. Die partij had op zich geen meerderheid, en de anderen weigerden om zelfs maar het kleinste beetje van die veranderingen in een akkoord mee op te nemen.

Stel dat ge als Jodenpartij in Nazi-duitsland voorstelt om de concentratiekampen op te doeken. Stel dat een zeker deel van de Duitsers daarvoor stemt, maar dat die Jodenpartij op zich geen meerderheid heeft, en dus een coalitie moet aangaan met de andere grote winnaar, de Nazi's.

De Jodenpartij weet ook wel dat ze niet het volledige opdoeken van de concentratiekampen zal kunnen bekomen in een keer, maar wenst toch iets in die richting van enige betekenis te bekomen. Bijvoorbeeld 20% minder vergassingen of zo. Dat wordt binnen het uur afgeschoten. Nadien legt iemand anders op tafel: wat meer eten voor zij die zullen vergast worden. Dat wordt ook afgeschoten.

Uiteindelijk legt de nazi partij het voorstel op tafel om het transport naar de kampen trachten efficienter en goedkoper te maken, door een nieuwe manier van stapelen van de slachtoffers, en ook om nieuwe crematoria te bouwen met betere rookfilters om bij verhoogde kadans in de kampen, de geur wat te bestrijden.
Moet de Jodenpartij daarmee in coalitie stappen of "een stap opzij" zetten ?
Een walgelijk voorbeeld maar wel de nagel op de kop.
Effect is offline  
Oud 4 september 2011, 12:51   #136
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de threads rond "verkiezingen 2010 en regeringsvorming" worden personen en partijen vaak bedacht met de - wellicht weinig benijdenswaardige - term : volksverraders.

ik raak er maar niet aan uit. Wie zijn die volksverraders, wat doen, welk volk verraden ze en vooral hoe voelt dat volk zich bij dit verraad.

Is Elio Di Rupo een volksverrader ?
Is Ben Wuyts een volksverrader ?
Ben jij een volksverrader?
Voor kleingeestige Vlamingen zijn Vlaamse volksverraders Vlamingen die niet voor de splitsing van België zijn. Zelfs Vlamingen die met Franstaligen spreken, zijn als volksverraders beschouwd.
Everytime is offline  
Oud 4 september 2011, 13:04   #137
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Op de threads rond "verkiezingen 2010 en regeringsvorming" worden personen en partijen vaak bedacht met de - wellicht weinig benijdenswaardige - term : volksverraders.

ik raak er maar niet aan uit. Wie zijn die volksverraders, wat doen, welk volk verraden ze en vooral hoe voelt dat volk zich bij dit verraad.

Is Elio Di Rupo een volksverrader ?
Is Ben Wuyts een volksverrader ?
Ben jij een volksverrader?
System, je gaat de hamvraag uit de weg.

Is Beke een volkverrader?
Is De Croo een volksverrader?
Effect is offline  
Oud 4 september 2011, 13:10   #138
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Voor kleingeestige Vlamingen zijn Vlaamse volksverraders Vlamingen die niet voor de splitsing van België zijn. Zelfs Vlamingen die met Franstaligen spreken, zijn als volksverraders beschouwd.
Voor ruimdenkende Vlamingen zijn Vlaamse volksverraders Vlamingen die het signaal van de kiezer naast zich neerleggen. Zelfs franstaligen die niet met vlaamstaligen willen spreken, zijn als volksverraders beschouwd.

Kleingeestige wil zeggen "niet ruim denkend", of met andere woorden de status quo nastreven.
Wat ik niet begrijp is mensen die de status quo willen behouden en niet inzien dat België langzaam op weg is naar de afgrond. Zelfs Belgicisten moeten toch inzien dat het de verkeerde weg opgaat met België.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 4 september 2011, 13:13   #139
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Kan het nog iets simpeler en kleingeestiger?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 september 2011, 13:33   #140
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Voor ruimdenkende Vlamingen zijn Vlaamse volksverraders Vlamingen die het signaal van de kiezer naast zich neerleggen. Zelfs franstaligen die niet met vlaamstaligen willen spreken, zijn als volksverraders beschouwd.

Kleingeestige wil zeggen "niet ruim denkend", of met andere woorden de status quo nastreven.
Wat ik niet begrijp is mensen die de status quo willen behouden en niet inzien dat België langzaam op weg is naar de afgrond. Zelfs Belgicisten moeten toch inzien dat het de verkeerde weg opgaat met België.
Accepteer gewoon Belgie zoals ze is, punt aan de lijn. U zal niet sterven omdat u België accepteert zoals ze is. U verandert juist van mening, dat is alles : niets ergs dus. Het bestaan van het Vlaams-Nationalisme moet zowiezo de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen massaal doen versterken. Het ideaalst zou zelf een absolute Franstalige meerderheid in heel Vlaanderen zijn. En tant pis als dit tot een burgeroorlog leidt. Vlaams-Nationalisten willen zowiezo een burgeroorlog.
Everytime is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be