Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 september 2011, 20:01   #121
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Onjuist. Het zal gebaseerd zijn op al dan niet eenzijdige onderhandelingen. Beetje zoals het altijd al geweest is hier.
Droom maar verder. Tenzij Vlaanderen meer schulden zou willen opnemen waar ik niet in geloof zal de verdeelsleutel het aantal inwoners zijn. U denkt toch niet dat de internationale financiële instellingen zouden instemmen dat alle schulden naar Wallonië zouden gaan? Ze zullen mee aan tafel zitten, of U het wenst of niet.
DucDEnghien is offline  
Oud 5 september 2011, 20:13   #122
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Limburgers zijn geen Vlamingen, Brabanders evenmin. Dus er is geen sprake van Vlamingen enkel van Belgen. Belgen zijn overal gekend iedereen kent Manneken Pis, Belgische bier, de Belgische chocolade, Brussel, Brugge enz.
Maar wie kent Vlaanderen nu, dat is maar iets kunstmatigs ontstaan dankzij België.
Verder werken we naar één Europa, waarom splitsen, dat is toch het tegenovergestelde. We moeten solidair zijn. Over een aantal decennia zal Wallonië voor onze vergrijzingskosten opdraaine, dan hebben wij hen nodig, dus nu splitsen is gewoon een kortzichtig idee.
Bovendien zal bij splitsing, Wallonië zo sterk verarmen, dat het Vlaanderen zal meezuigen naar de afgrond. Beide economieën zijn immers sterk verstrengeld. Denk bijvoorbeeld maar aan het kleine Griekenland, dat de ganse Eurozone de dieperik in stuurt. Het effect van verarming in onafhankelijk Wallonië zal ook ongeveer 2 X zo groot zijn als de verrijking van Vlaanderen (vanwege verschil in aantal tewerkgestelden die dit moeten dragen). Maw de winst van de transfers zal teniet gedaan worden door het dubbele effect van de verarming.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 5 september 2011 om 20:15.
Dirk A is offline  
Oud 5 september 2011, 20:50   #123
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Bovendien zal bij splitsing, Wallonië zo sterk verarmen, dat het Vlaanderen zal meezuigen naar de afgrond. Beide economieën zijn immers sterk verstrengeld. Denk bijvoorbeeld maar aan het kleine Griekenland, dat de ganse Eurozone de dieperik in stuurt. Het effect van verarming in onafhankelijk Wallonië zal ook ongeveer 2 X zo groot zijn als de verrijking van Vlaanderen (vanwege verschil in aantal tewerkgestelden die dit moeten dragen). Maw de winst van de transfers zal teniet gedaan worden door het dubbele effect van de verarming.
Geloof ik niet zomaar omdat Wallonië bijna niets uitvoert. Die gaan volledig terugplooien. Vlaanderen darentegen voert veel meer uit en niet naar Wallonië maar naar heel de wereld.
stuyckp is offline  
Oud 5 september 2011, 20:52   #124
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Geloof ik niet zomaar omdat Wallonië bijna niets uitvoert. Die gaan volledig terugplooien. Vlaanderen darentegen voert veel meer uit en niet naar Wallonië maar naar heel de wereld.
Ik raad U aan om de kapitaalstructuren van Vlaamse bedrijven eens goed te bestuderen ...
DucDEnghien is offline  
Oud 5 september 2011, 20:54   #125
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yup haven van antwerpen is de tweede grootste haven van europa, Maarja sommige hier menen dat we wallonie een corridor naar de zee moeten geven.
Oud 5 september 2011, 21:01   #126
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik raad U aan om de kapitaalstructuren van Vlaamse bedrijven eens goed te bestuderen ...
Hier heb ik niets aan. Voorbeelden! Argumenten.
stuyckp is offline  
Oud 5 september 2011, 21:10   #127
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeft ook niet.
Uiteraard niet, maar het ging hierover:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een, vermoed ik, niet vaak vernoemd argument in acht te nemen bij een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring. Het landsdeel dat zich afscheurt dient nieuwe ambassades te installeren over heel de wereld. Neem wat er met de USSR gebeurde als voorbeeld. Rusland bleef met alle ambassades zitten.

T' is maar een detail dat ik effe wou vernoemen.
Dat is dus enkel het geval indien er wél een opvolgersstaat is.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 5 september 2011, 21:28   #128
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Wie heeft Ijsboerke in handen?
DucDEnghien is offline  
Oud 6 september 2011, 00:24   #129
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, de economie van Vlaanderen is weinig afhankelijk van Wallonië en zal bijgevolg ook weinig beïnvloed worden door Wallonië, in geval van splitsing.

Zelfs het volledig terugplooien zal niet gebeuren.
Bij een gelijk politiek beleid en het stoppen van de transfers, worden de Walen veel meer geactiveerd en creëert men echte economie in Wallonië ipv het gesubsidieerd staatsjobs- en hangmatten politiek beleid, die ze nu voeren. Ze kunnen dan niet meer aan de zuigfles blijven hangen en moeten wel de grens durven oversteken om aldaar de vele openstaande vacatures op te vullen. Een globale achteruitgang zal in het begin onvermijdelijk zijn, maar dat behoort nu eenmaal tot het proces van activering.
Het is onzin om te geloven dat Wallonië, omsingeld door regio's met de laagste werkloosheid, een arme regio gaat worden na splitsing.

Bij een verbeterd politiek beleid en een politiek die gericht is op de echte problemen van Vlaanderen, zal de economie in Vlaanderen een nog grotere boost krijgen en het aanbod van jobs zal nog groter zijn.

De huidige vorm van België blijven verdedigen is nu eenmaal niet mogelijk hé.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 6 september 2011, 05:55   #130
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een, vermoed ik, niet vaak vernoemd argument in acht te nemen bij een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring. Het landsdeel dat zich afscheurt dient nieuwe ambassades te installeren over heel de wereld. Neem wat er met de USSR gebeurde als voorbeeld. Rusland bleef met alle ambassades zitten.

T' is maar een detail dat ik effe wou vernoemen.
Is niet nodig met de uitvoering van het plan-N.
Oud 6 september 2011, 07:13   #131
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
NEVLA begint al te klinken zoals DeVlag....

Toch maar iets anders kiezen...
Ik dacht dat ik een van de oudste op dit forum was. Maar jij komt nog aandraven met "De Vlag"!? Er zullen in het hedendaagse Vlaanderen toch weinigen zijn die dergelijke associatie maken hoor.
Oud 6 september 2011, 08:55   #132
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar neen, op dat punt verschillen wij niet eens zo veel van de Nederlanders uit Noord-Brabant, Oost-Limburg, Gelderland enz.
dit insinueert dat Nederland moet gesplitst worden i.p.v. België
daar kunnen wij Groot-Nederlanders niet akkoord mee gaan
jogo is nu online  
Oud 6 september 2011, 09:01   #133
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
dit insinueert dat Nederland moet gesplitst worden i.p.v. België
daar kunnen wij Groot-Nederlanders niet akkoord mee gaan
Er is wel "une petite différence". Nederland heeft geen expansionistische francofonen.
Oud 6 september 2011, 09:07   #134
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een voorbeeld?

Citaat:
Metris
Metris
Beurs Euronext: MTRS
Oprichting 1995
Sleutelfiguren Bart Van Coppenolle
Producten Dimensionele meetsystemen
Omzet € ? (2006)
Winst € 8.944.580 (2006)
Website Metris

Metris is een Vlaams technologiebedrijf met hoofdzetel in Leuven. Het bedrijf werd opgericht in 1995 als spin-off van de Katholieke Universiteit Leuven en ontwikkelt dimensionele meetsystemen voor de auto- en vliegtuigindustrie.

Metris levert technologie aan bedrijven als Airbus, Boeing, DaimlerChrysler, BMW, General Electric en Volvo. Metris heeft vestigingen in België, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en China. Wereldwijd stelt het bedrijf 420 mensen te werk.

Metris werd op 24 oktober 2006 verkozen tot onderneming van het jaar 2006. [1] Het bedrijf werd door de jury geprezen voor zijn "niet-aflatende inventief dynamisme, de originele strategische ontwikkeling en het toepassen van deugdelijk bestuur". Metris is na Option in 2005 de tweede spin-off van de K.U.Leuven die de prijs in de wacht sleepte.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Metris

Wat er niet bij staat:
Citaat:
Gebaseerd op: Trends (22-10-2009)Dat Nikon dezelfde toekomstvisie heeft als het Vlaamse Metris, gaf voor ceo Bart van Coppenolle van Metris de doorslag om akkoord te gaan met de overname door Nikon. Het Japanse bedrijf legde 71,5 miljoen euro op tafel en nam de uitstaande schulden van Metris over ter waarde van 87 miljoen euro.
Dat jonge Vlaamse hi-tech-bedrijf is dus volledig in Japanse handen.
En dat is maar een van de vele voorbeelden.

Het is niet omdat er een Vlaamse naam op de gevel staat dat de grote beslissingen in Vlaanderen genomen worden, of dat de winsten naar Vlaanderen gaan.
pajoske is offline  
Oud 6 september 2011, 09:17   #135
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is wel "une petite différence". Nederland heeft geen expansionistische francofonen.
dat jij alweer franse woorden gebruikt bewijst dat de ontluizing zeer grondig moet gebeuren.
jogo is nu online  
Oud 6 september 2011, 09:30   #136
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat ik een van de oudste op dit forum was. Maar jij komt nog aandraven met "De Vlag"!? Er zullen in het hedendaagse Vlaanderen toch weinigen zijn die dergelijke associatie maken hoor.
Ik ben niet oud. Ik ben gewoon geïnteresseerd in geschiedenis.

En de linkse media zal die associatie wel maken voor de grote massa.
Albrecht is offline  
Oud 6 september 2011, 13:47   #137
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
dat jij alweer franse woorden gebruikt bewijst dat de ontluizing zeer grondig moet gebeuren.
Oei! Pardon dat ik mij verexcuseer ...
Oud 6 september 2011, 14:11   #138
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De Belgische staat is na een opeenvolging van politieke compromissen een kluwen waar een kat haar jongen niet terugvindt ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ach, Vlaanderen wordt door zoveel méér dan taal alleen verbonden...
ja lap, Bruno heeft onder de verkeerde nick ingelogd en zit in zijn Vl. nationale modus.
Overigens een goede analyse, bwarrior.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 6 september 2011 om 14:12.
Miguelito is offline  
Oud 6 september 2011, 17:06   #139
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Droom maar verder. Tenzij Vlaanderen meer schulden zou willen opnemen waar ik niet in geloof zal de verdeelsleutel het aantal inwoners zijn. U denkt toch niet dat de internationale financiële instellingen zouden instemmen dat alle schulden naar Wallonië zouden gaan? Ze zullen mee aan tafel zitten, of U het wenst of niet.
Als WalloBrux de naam België opeist, wegens merknaam enzo, dan mogen ze ook de bijhorende verplichtingen aanvaarden.

Sowieso zou ik tijdens een secessie weigeren om ook maar 1 cent federale schuld op te nemen op de nieuwe Vlaamse staat, en wel om 2 redenen:
- terugbetaling van transfers
- de schulden zijn vrijwel volledig te danken aan Franstalig België

Bijgevolg kan een onafhankelijk Vlaanderen niet verantwoordelijk worden gesteld voor de federale schuldenlast.

Het gevolg voor Vlaamse obligaties is vrij simpel: sterke economie, geen schulden, ergo zeer lage interestvoeten.

Laatst gewijzigd door Effect : 6 september 2011 om 17:07.
Effect is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be