Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2011, 14:44   #121
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Daar bestaan subsidies voor, wees gerust.
mja

alleen moet je eerst alles voorschieten en dan in een administratie stappen die maanden duurt.
tegen dat je subsidies krijgt heeft de deurwaarder je huis al geplunderd.

ik heb het gevoel dat heel veel mensen hier geen armoede kennen en die paar hier die fantaseren er maar op los.
van 700 per maand of de bekende 5O euro per week vh ocmw kun je echt niet leven.

en die ene loewe tv is echt geen bewijs dat elke mens in schulden er zelf om gevraagd heeft.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 06:57   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ga bij Uw OCMW de lonen opvragen. de barema's moeten u ter beschikking gesteld worden
raadslid ocmw
Kan je dan ook bevestigen of ontkennen dat ze goedkoop kunnen eten 's middags, dat ze een hospitalisatieverzekering hebben, haard of standplaatsvergoeding (vakantiegeld en eindejaarspremie moet ge niet bevestigen, want dat is zeker) ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 07:00   #123
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat jij hier verkondingd, komen de meeste mensen tegen hun wil in de problemen.
En vaak komen die mensen niet aan de oppervlakte, juist door het idee dat het hun eigen schuld is dat ze in de problemen zijn geraakt.
Laatst nog in het nieuws, veel mensen die de schoolrekeningen van hun kinderen niet meer kunnen betalen.

Reden, vaak lopen die schoolrekeningen op tot meer dan 1000€/jaar.
Als je dan als alleenstaande ouder met slechts een inkomen van 1300€/maand moet zorgen voor 3 kinderen zit je direct al in de problemen.
Is dat (alweer) fantasie ?

Want met mijn drie kinderen, heb ik dat nooit meegemaakt (tenzij inschrijvingsgeld universiteit meegerekend, maar ik had wegens teveel verdienen geen recht op beursstudent voor mijn addergebroed).

Dus, vertel ons eens een keer: van waar weet ge datgene wat ge beweert.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 07:06   #124
somme
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Onzin! Ik heb zelf een tijd voor een deurwaarderskantoor gewerkt en ben dat gestopt na wat ik daar allemaal heb zien gebeuren.
Deurwaarders mogen geen medewerkers de baan opsturen, zij zijn verplicht zelf de dagvaardingen, aanmaningen, inboedel-opschrijvingen,... zelf te doen. Ik ben destijds zelf nog meegeweest op toer maar mocht geen juridisch bindende handelingen stellen.
De jonge kandidaat deurwaarder kan dat echter wel.
somme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 07:09   #125
somme
Vreemdeling

Standaard

Als ik moet betaald worden en tegenpartij weigert dat, ben ik blij dat ik mijn vonnis kan laten uitvoeren door een deurwaarder. Waarom zou ik de kosten moeten dragen van iemand die niet wil of kan betalen? Ik heb ook mijn kosten en ik ben geen bank noch ocmw.
somme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 08:50   #126
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door somme Bekijk bericht
Als ik moet betaald worden en tegenpartij weigert dat, ben ik blij dat ik mijn vonnis kan laten uitvoeren door een deurwaarder. Waarom zou ik de kosten moeten dragen van iemand die niet wil of kan betalen? Ik heb ook mijn kosten en ik ben geen bank noch ocmw.
Daar gaat het niet om.

uiteraard moeten schulden terugbetaald worden maar hoe ga jij ooit je geld zien als de deurwaarder een inboedel ter waarde van € 1000 verpatst voor € 150 en van die € 150 euro nog eens € 50 in eigen zak steekt onder het mom van administratiekosten?

als iemand 500 schulden heeft bij jou en dan heb jij er geen baat bij dat die dief/deurwaarder dat bedrag onmiddelijk verdubbelt en verdrievoudigt. hij krijgt namelijk voorrang op jou als het om afbetalen gaat.
Oud 28 oktober 2011, 08:59   #127
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
1207
de bekende 5O euro per week vh ocmw
Wat is dat?

(ik heb in al mijn misère het OCMW nooit nodig gehad )
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 10:08   #128
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan je dan ook bevestigen of ontkennen dat ze goedkoop kunnen eten 's middags, dat ze een hospitalisatieverzekering hebben, haard of standplaatsvergoeding (vakantiegeld en eindejaarspremie moet ge niet bevestigen, want dat is zeker) ?
ze kunnen heel goedkoop eten als ze hun bokes zelf mee brengen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 10:20   #129
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb het al gezegd, en ik blijf het zeggen: de kredietverstrekking loopt te gemmakkellijk.

Banken weten nu dat ze het geld krijgen bij mensen. Ofwel via loonsbeslag, ofwel via een schuldregeling. Daarom blijven ze maar krediet toekennen. Ook al zorgt dit voor gestegen armoede.

Indien men schulden niet meer kan recupereren als de persoon in kwesite bankroet is, gaat een bank niet snel meer gevaarlijke leningen of kredieten verstrekken, en lost het probleem zichzelf op.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 10:57   #130
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
hoe ga jij ooit je geld zien als de deurwaarder een inboedel ter waarde van € 1000 verpatst voor € 150 en van die € 150 euro nog eens € 50 in eigen zak steekt
En dan hebben we het nog niet gehad over curatoren ....
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 11:43   #131
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Als ik mijn ouders hoor praten dan zijn de lonen amper gestegen de afgelopen 15 jaar. Daarnaast zijn de dagelijkse kosten wel erg hoog geworden, ik geloof nooit dat je met zo een loon gelukkig kan zijn en kan rondkomen.
Dan hebben uw ouders het verkeerd of ze moeten dringend eens met hun werkgever gaan praten. Die ontduikt namelijk de index.
Oud 28 oktober 2011, 11:45   #132
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
UItkeringen onder de armoedegrens=>lenen om te overleven, niet bij banken, want die lenen je niets, maar bij vrienden of familie=>geen werk vinden=>schulden niet kunnen betalen=> ruzie met vrienden en familie=>deurwaarder=> weeral eens een kei gestroopt
Ga maar eens bij Cofidis en dergelijke, die lenen je graag geld. Hoe armer je bent, hoe gemakkelijker je lening.
Oud 28 oktober 2011, 11:48   #133
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
mja

alleen moet je eerst alles voorschieten en dan in een administratie stappen die maanden duurt.
tegen dat je subsidies krijgt heeft de deurwaarder je huis al geplunderd.

ik heb het gevoel dat heel veel mensen hier geen armoede kennen en die paar hier die fantaseren er maar op los.
van 700 per maand of de bekende 5O euro per week vh ocmw kun je echt niet leven.

en die ene loewe tv is echt geen bewijs dat elke mens in schulden er zelf om gevraagd heeft.
Echt, ik ben de laatste persoon om 'armoede' over één kam te scheren. De minimumuitkeringen zijn véél te laag, de gaten in het sociaal vangnet zijn te groot, ...

Maar wees er maar zeker van dat deurwaarders niet alleen bij 'armen' terechtkomen, hoor.
Oud 28 oktober 2011, 11:59   #134
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga maar eens bij Cofidis en dergelijke, die lenen je graag geld. Hoe armer je bent, hoe gemakkelijker je lening.
Totaal belachelijke uitspraak.

Ik heb vruchteloos geprobeerd bij Cofidis op internet.

Ook mijn eigen bank niet, waar mijn inkomen op de rekening komt.

Daardoor rij in nu niet met een moto, die ik cash zou kunnen betalen, maar waarvoor ik mijn rekening niet wil leegplunderen.

Ezels.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 oktober 2011 om 12:04.
Oud 28 oktober 2011, 12:09   #135
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daardoor rij in nu niet met een moto, die ik cash zou kunnen betalen, maar waarvoor ik mijn rekening niet wil leegplunderen.
* KNIP *.

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 28 oktober 2011 om 12:50.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 12:37   #136
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ezels.
Nog effe sparen dan! De beloning zal des te groter zijn.
Oud 28 oktober 2011, 12:47   #137
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog effe sparen dan! De beloning zal des te groter zijn.
Trek dat door op wereldvlak en ge hebt een dubbeldip
Oud 28 oktober 2011, 12:57   #138
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Echt, ik ben de laatste persoon om 'armoede' over één kam te scheren. De minimumuitkeringen zijn véél te laag, de gaten in het sociaal vangnet zijn te groot, ...

Maar wees er maar zeker van dat deurwaarders niet alleen bij 'armen' terechtkomen, hoor.
Het gaat er niet om waar deurwaarders terechtkomen of hoe men aan schulden is geraakt en uiteraard moet men schulden afbetalen.

het gaat om de handelspraktijken vd deurwaarders en hun woekertarieven/diefstal/afzetterij die mensen systematisch vd kant in de goot duwt.
Oud 28 oktober 2011, 13:35   #139
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hebben uw ouders het verkeerd of ze moeten dringend eens met hun werkgever gaan praten. Die ontduikt namelijk de index.
Je weet toch dat een deel van de dagelijkse kosten, uit de index gehaald werden. Sedert volgen we de "gezondheids"index. Mooi woord, hé.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 13:47   #140
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je weet toch dat een deel van de dagelijkse kosten, uit de index gehaald werden. Sedert volgen we de "gezondheids"index. Mooi woord, hé.
Nu nog een "crepeerindex" om de neocons te plezieren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be