Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 november 2011, 18:49   #121
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
N-VA mag zonder problemen de belastignen voor alle werkende Vlamingen verhogen maar o wé als Di Rupo voorstelt om de top 5% iets bij te laten betalen.
Dat fabeltje werd al doorprikt maar laat u daar vooral niet door tegenhouden hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 18 november 2011, 18:52   #122
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Wat is het nu? 16000, 26000 of 35000? Er wordt gegoocheld met cijfertjes, maar wie heeft het bij het rechte eind?
26722 voor inkomstenjaar 2008.

http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...id_leven/fisc/
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 november 2011 om 18:52.
fox is offline  
Oud 18 november 2011, 18:53   #123
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat fabeltje werd al doorprikt maar laat u daar vooral niet door tegenhouden hé.
Helemaal niet. Wat een onzin is dat. Waar zou dat fabeltje doorprikt zijn. De afschaffing van de jobkorting was dus geen verhoging van de belastingen? Wat was het dan wel?
solidarnosc is offline  
Oud 18 november 2011, 18:53   #124
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA mag zonder problemen de belastignen voor alle werkende Vlamingen verhogen maar o wé als Di Rupo voorstelt om de top 5% iets bij te laten betalen.
Citaat:
Ik kan me vergissen, maar was de jobkorting geen vermindering van de bedrijfsvoorheffing, dus niet de eigenlijke personenbelasting? In dat opzicht is het dus geen belastingsverhoging maar een gratis lening door deze af te schaffen. Toch wel een belangrijk verschil.
Hier werd nooit op geantwoord. Ik wist overigens niet dat het N-VA was dat de jobkorting had afgeschaft, weeral wat bijgeleerd.

Maar de kern van de zaak: dit is geen belastingsverhoging, het is wél een renteloze lening aan de staat. Ook niet goed, punten af voor wie het afgeschaft heeft (N-VA naar het schijnt dus), maar zeker veeeeel minder erg dan wat Di Rupo doet.
Vito is offline  
Oud 18 november 2011, 18:53   #125
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet erg constructieve bijdrage. Want de conclusie is: dus toch maar pakken van de middenklasse, daar kunnen we wel aan.
100.000K is geen middenklasse.
solidarnosc is offline  
Oud 18 november 2011, 18:54   #126
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier werd nooit op geantwoord. Ik wist overigens niet dat het N-VA was dat de jobkorting had afgeschaft, weeral wat bijgeleerd.

Maar de kern van de zaak: dit is geen belastingsverhoging, het is wél een renteloze lening aan de staat. Ook niet goed, punten af voor wie het afgeschaft heeft (N-VA naar het schijnt dus), maar zeker veeeeel minder erg dan wat Di Rupo doet.
Heb ik nu 300€ meer of minder?
solidarnosc is offline  
Oud 18 november 2011, 18:54   #127
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Wat een onzin is dat. Waar zou dat fabeltje doorprikt zijn. De afschaffing van de jobkorting was dus geen verhoging van de belastingen? Wat was het dan wel?
Zoals ik reeds zei:

Citaat:
Ik kan me vergissen, maar was de jobkorting geen vermindering van de bedrijfsvoorheffing, dus niet de eigenlijke personenbelasting? In dat opzicht is het dus geen belastingsverhoging maar een gratis lening door deze af te schaffen. Toch wel een belangrijk verschil.
Een renteloze lening aan de staat.

Zal ik het nog een keer zeggen?
Vito is offline  
Oud 18 november 2011, 18:55   #128
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gemiddeld nettobelastbaar per aangifte voor jaar 2008 was 27K. Voor 2012 gaan we dus zeker en vast boven de 30K zitten en dus boven de 60K voor de gemiddelde 2 verdiener. Dus nee, rijk ben je niet met 100K.
Het gemiddelde inkomen per gemeenschappelijke aangifte (gehuwden) was €45.000 ..

Hoe je je ook weert als een duiveltje in een wijwatervat, > €100k verdieners zijn geen onbemiddelde mensen...
Eigenzinnig is offline  
Oud 18 november 2011, 18:55   #129
Another Jack
Banneling

Standaard

Het is wachten op een partij die:

- Het hangmatprofitariaat geleidelijk aan drooglegt.
- De werkenden iets langer doet werken.
- De grote vermogens evenveel als arbeid belast.

Iedereen, van elke "klasse" neemt zo zijn verantwoordelijkheid.
Als dat dan op Europees niveua kan georganiseerd worden...
Another Jack is offline  
Oud 18 november 2011, 19:00   #130
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Stel koppel met > €100k heeft een roerend inkomen van €10k (!) dat geeft dan €500 extra taks !!!..boehoehoe..ik voel daar echt niks bij

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 november 2011 om 19:19.
Eigenzinnig is offline  
Oud 18 november 2011, 19:00   #131
born2bewild
Banneling

Standaard

gekkie
born2bewild is offline  
Oud 18 november 2011, 19:19   #132
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Stel koppel met > €100k heeft een inkomen van €10k roerend (!) dan geeft dan €500 extra taks !!!..boehoehoe..ik voel daar echt niks bij
Natuurlijk voel jij daar wel iets bij. Jij grinnikt als een peuter omwille van deze jaloezietaks.
fox is offline  
Oud 18 november 2011, 19:21   #133
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
http://statbel.fgov.be/nl/modules/pu...ns_2008_c1.jsp

Verschilt nauwelijks.

Per individuele aangifte: 17912 (gemiddeld)/15104 (mediaan)
Per gemeenschappelijke aangifte: 43195/34713

Hier heb je de rest van de cijfers:

http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...id_leven/fisc/
Ook die cijfers spreken dat niet tegen. Jouw fameuze 15266€ per jaar is het netto belastbare inkomen verdeeld over alle Belgen. Dat kan je zelf ook lezen in de tabel die je in je eigen eerste link ook postte en die ook naar dezelfde sites doorlinkt als diegene waar je hier nu naar verwijst.
Sfax is offline  
Oud 18 november 2011, 19:21   #134
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, dat zijn ze wel. Het gemiddeld netto belastbaar inkomen van de Belg bedraagt zo'n € 26.000. Iemand die daar een viervoud van verdient, is rijk.
Jouw redenering slaat nergens op. Iemand kan wel brutto 4x zo veel verdienen, maar door de progressieve belastingschalen, verdient die netto helemaal niet 4x zo veel.
schietboog is offline  
Oud 18 november 2011, 19:22   #135
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gemiddelde inkomen per gemeenschappelijke aangifte (gehuwden) was €45.000 ..

Hoe je je ook weert als een duiveltje in een wijwatervat, > €100k verdieners zijn geen onbemiddelde mensen...
Ik heb het over 2012. Hoe kan er dan sprake zijn van "was".

Ik heb trouwens nergens gesteld dat mensen met 100K onbemiddeld zijn. Ik stel alleen dat ze niet rijk zijn. Als je daar geen verschil in ziet, tjah, niet echt mijn probleem

Daarenboven heb ik ook gesteld dat het complete onzin is om een vermogenstaks in te voeren op basis van een jaarinkomen.

Dus misschien ook eens inhoudelijk antwoorden in plaats van te kirren van plezier omdat de vlaamse middenklasse geviseerd wordt met allerhande maatregeltjes.
fox is offline  
Oud 18 november 2011, 19:27   #136
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
In ieder geval weten we nu dat de personen die > €4.000 aanduiden in de 'wat verdien jij' draad niet gelogen hebben..
Als het je happy maakt, dat was inderdaad niet gelogen.

En als het je nog meer happy maakt: de BE staat krijgt daar geen € belasting meer van . For all I care taxeren ze dus maar tot ze een ons wegen.
Sfax is offline  
Oud 18 november 2011, 19:29   #137
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat zal wel zijn. Zogezegde "arme zelfstandigen, die het zout op hun patatten niet verdienen" zeker... Neenee, dat netto zal tussen de € 7.000 en de € 8.000 schommelen.

Rijk dus.
Maar manneke toch. Ik ben een werknemer en zit boven die € 100.000,- netto belastbaar inkomen (deels vast maandloon, deels eindejaarsbonus). Ik hou daar minder dan de helft van over. Ik kan comfortabel leven, maar ik ben echt niet rijk.
Dit is gewoon weer een maatregel die de "betere" middenklasse treft die geen echte stem heeft en noch door de politiek, noch door de vakbonden verdedigt wordt. Bedrijfswagenbelasting, vermogensbelasting en al wat er nog zal volgen, het komt allemaal op de schouders van dezelfden terecht. En de echte rijken ontsnappen er weeral aan.
schietboog is offline  
Oud 18 november 2011, 21:09   #138
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk voel jij daar wel iets bij. Jij grinnikt als een peuter omwille van deze jaloezietaks.
IK heb verleden jaar 10% van mijn inkomen moeten inleveren om mijn werk te kunnen houden...

Dus niet doen alsof u de enige bent die moet bloeden...

Als die paar honderd euro(?) roerende taks het enige was dat ik ga moeten extra bijdragen zou ik er direct voor tekenen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 november 2011 om 21:12.
Eigenzinnig is offline  
Oud 18 november 2011, 21:13   #139
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Maar manneke toch. Ik ben een werknemer en zit boven die € 100.000,- netto belastbaar inkomen (deels vast maandloon, deels eindejaarsbonus). Ik hou daar minder dan de helft van over. Ik kan comfortabel leven, maar ik ben echt niet rijk.
Dit is gewoon weer een maatregel die de "betere" middenklasse treft die geen echte stem heeft en noch door de politiek, noch door de vakbonden verdedigt wordt. Bedrijfswagenbelasting, vermogensbelasting en al wat er nog zal volgen, het komt allemaal op de schouders van dezelfden terecht. En de echte rijken ontsnappen er weeral aan.
CEO"s zijn ook 'werknemers'...
Eigenzinnig is offline  
Oud 18 november 2011, 21:16   #140
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
gekkie
Doe jij eens een paar voorstellen...
Wees niet bang kleine, je wordt hier niet belast op volzinnen of op hoofdletters.
Another Jack is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be