Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 november 2011, 14:21   #121
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Vind je dat Verhofstadt met zijn weggesmeten burgermanifesten er een hogere ethiek op na hield dan de klassieke machtspartijen ? Zijn manifesten maken duidelijk dat juist het teveel aan overheid het probleem is. In zijn beleid hebben ze de politiek vermaakt tot een dure theatershow door Villa Politica toe te laten in het parlement.
Waar staat dat? Verhofstadt is iemand die alleen kijkt waar de wind waait.
Zijn burgermanifest heeft hij geschreven om destijds opportunisten van de VU te doen overlopen. niet meer niet min.
Toen de buit binnen was, bespeelde hij een andere snaar, om dan vanaf 2001 zijn ware gelaat te tonen.

Verhofstadt is een belgicist puresang, omdat de Loge hem dit oplegt.

Laatst gewijzigd door giserke : 24 november 2011 om 14:21.
giserke is offline  
Oud 24 november 2011, 15:26   #122
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Momenteel is de situatie dermate ernstig dat schadenfreude van buitenaf niet gewenst is. Ik reken je erop dat de stijlloze tegenaanvallen op Uw inmenging kan relativeren aan de ernst van de situatie.

Uiteraard bent U welkom en ik nodig je ook uit om mee te doen aan volgende enquêtes:

http://forum.politics.be/showthread.php?p=5818285
Wil N-VA echt een noodregering opstarten ?

http://forum.politics.be/poll.php?do...ts&pollid=6702
Kan (mag) Bart De Wever premier worden ?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=163668
Regering van Nationale Eenheid versus volwaardige regering lopende zaken.

Het is niet van mijn gewoonte om op korte tijd zoveel enquêtes te lanceren maar dit zijn ook geen gewone tijden.
Toch even vijf minuutjes tussendoor om terug te komen op uw post…

Ich habe null Schadenfreude, mijnheer ViveLaBelgique.

Ik vind het helemaal niet leuk dat de bevolking, het weze bij u als bij ons en elders in Europa, nu moet opdraaien voor de schrijnende onkunde en het wanbestuur van politiekers en bankiers.

Wanneer daarbij, in een poging tot (begin van) oplossing van de problemen, dan nog eens apert verkeerde keuzes worden gemaakt, zegge als het Belgisch regime het eigen voortbestaan kennelijk belangrijker acht dan de wil en het welzijn van de bevolking, en het zich veroorlooft om een overduidelijke politieke evolutie bij de veruit grootste bevolkingsgroep van het land eenvoudigweg terzijde te schuiven en die bevolkingsgroep de politieke evolutie en geplogenheden van de minderheidsbevolkingsgroep op te dringen, dan vind ik dat dit mag, ja zelfs moet aangeklaagd worden door eenieder die minstens de basisprincipes der democratie voorstaat.

In concreto :
Het Belgisch regime heeft er alles aan gedaan om de grootste politieke partij van het land monddood te maken en van het landsbestuur weg te houden. Wanneer dan een allegaartje door het regime naar voren wordt geduwd om de loutere reden dat het bestaat uit partijtjes die het regime blind nalopen, moet men niet verbaasd zijn als daar niets nuttigs kan uit voortspruiten. Als bovendien blijkt dat bedoeld allegaartje zelfs onderling uitblinkt in wantrouwen en onkunde, is kritiek volkomen gerechtigd. En vermits de basisprincipes der democratie universeel zijn, vind ik dat het geen ongewenste bemoeienis of inmenging inhoudt als enige kritische commentaar ook al eens van een buitenlandse kan komen.
Aan uw (en andere) enquêtes op onderhavig forum neem ik evenwel niet deel, omdat deze specifieke keuzes betreffen die u allen zelf moet maken, en niet ik.

In fine :
Kunt het met mij eens zijn dat er onder uw zowat 10.600.000 landgenoten ongetwijfeld mensen moeten te vinden zijn die wat meer bekwaamheid en carrure hebben dan de mislukkelingen die nu (al dan niet) rond de tafel zitten om een oplossing te vinden voor de zeer ernstige problemen die België doormaakt ?
Zo ja, kunt u zelfs vanuit uw strikt Belgisch nationalistische visie aanvaarden dat ook een welmenende buitenlandse zich durft afvragen waarom die ongetwijfeld meer capabele mensen kennelijk niet aan bod mogen cq. willen cq. kunnen komen ?
Kunt u overigens nog inzien dat wat reeds anderhalf jaar (en zelfs voordien) in politiek België gebeurt het voor de hand liggend gevolg is van een ten allen koste vasthouden aan een in se ondemocratisch staatsregime, veeleer dan een probleem waaraan de bevolking zelve schuld heeft ?
Gwylan is offline  
Oud 24 november 2011, 15:59   #123
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@Gwylan

Ik heb geen Belgisch nationalistische visie. Deze haalt trouwens hier niet eens de kiesdrempel.

Ik ben voorstander van een onverwijlde oplossing van de communautaire problematiek want elke andere aanpak speelt in de kaarten van de perverse machtsbastions. Het is niet prettig om vast te stellen dat bijvoorbeeld bij Ethias en Arco nog niet de minste sanering is doorgevoerd en dat dezelfde mensen bescherming blijven genieten ondanks de uitslag van de verkiezingen. Doordat ze door de overheden borg staan blijft het moreel risico hier tieren, evenals in onze banksector.

Dat hier geen oplossing komt, en ook niet in andere landen, is uiteraard omdat er niet één oplossing is maar velen met elk verschillende paden om er toe te komen. Beter is te spreken van de nood aan blijvende aanpak van problematieken in plaats van te spreken over problemen en oplossingen.

Wat mij betreft is de beste aanpak niet om meer democratie te hebben maar eerder een beleid met gebruik van volmachten. Persoonlijk ben ik voorstander van een sociaal-liberaal beleid met het nodige realisme voor de soevereine schuldcrisis.

De oplossing die ik zie is dat Bart De Wever premier wordt. Ik wordt echter beschouwd als een N-VA forum op een politiek forum als ik dit echter naar voor schijf.

Go figure.

We zijn hier nog niet aan het einde van onze politieke crisis maar vooralsnog is er nog geen braindrain op gang.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 november 2011, 16:37   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar staan dan de politici die je niet onder die noemer laat vallen ? Ofwel aan de zijlijn ofwel worden ze eruit gerangeerd. Je kan moeilijk blijven discussiëren over welk van die 2 het nu is. Feit blijft dat als je in de politieke arena stapt jezelf niet mag verraden door een hoge ethiek of moraliteitsbesef aan te hangen. Je wordt altijd op gepakt.
Juist. Dat is wat ik altijd maar zeg, dat de staat inherent corrupt is. Want anders geraak je niet aan een machtspositie binnen het staatsmachien - machtspositie met enige impakt van de potentiele corruptie, welteverstaan.
patrickve is offline  
Oud 24 november 2011, 16:45   #125
Stingray
Banneling

Standaard

Stel je voor : BE crasht, EU crasht, wereld crasht. En dat allemaal door een klein land als BE.

Wat als BE zegt : foert EU, wij doen gewoon verder, loop naar de pomp. Afspraken : je m'en fous.
Stingray is offline  
Oud 24 november 2011, 16:50   #126
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen Belgisch nationalistische visie. Deze haalt trouwens hier niet eens de kiesdrempel.

Dus je profielnaam en avatar zijn maar om te lachen ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 24 november 2011, 21:42   #127
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Wat als BE zegt : foert EU, wij doen gewoon verder, loop naar de pomp. Afspraken : je m'en fous.
Dan is dat een stabiliteitspact.
Oud 24 november 2011, 21:44   #128
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Alle morgen zulle we wete of Strikske er de brui aan geeft en dat er een andere clown het circus in wordt gestuurd, of dat hij verder wilt gaan en dat gaat de soap gewoon verder.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 24 november 2011 om 21:48.
matthias999 is offline  
Oud 24 november 2011, 21:49   #129
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
@Gwylan

Ik ben voorstander van een onverwijlde oplossing van de communautaire problematiek want elke andere aanpak speelt in de kaarten van de perverse machtsbastions. Het is niet prettig om vast te stellen dat bijvoorbeeld bij Ethias en Arco nog niet de minste sanering is doorgevoerd en dat dezelfde mensen bescherming blijven genieten ondanks de uitslag van de verkiezingen. Doordat ze door de overheden borg staan blijft het moreel risico hier tieren, evenals in onze banksector.

Dat hier geen oplossing komt, en ook niet in andere landen, is uiteraard omdat er niet één oplossing is maar velen met elk verschillende paden om er toe te komen. Beter is te spreken van de nood aan blijvende aanpak van problematieken in plaats van te spreken over problemen en oplossingen.

Wat mij betreft is de beste aanpak niet om meer democratie te hebben maar eerder een beleid met gebruik van volmachten. Persoonlijk ben ik voorstander van een sociaal-liberaal beleid met het nodige realisme voor de soevereine schuldcrisis.

De oplossing die ik zie is dat Bart De Wever premier wordt. Ik wordt echter beschouwd als een N-VA forum op een politiek forum als ik dit echter naar voor schijf.

Go figure.

We zijn hier nog niet aan het einde van onze politieke crisis maar vooralsnog is er nog geen braindrain op gang.
Neen, we nemen u gewoonweg niet serieus.
stuyckp is offline  
Oud 25 november 2011, 10:06   #130
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Di Rupo kan het niet:
http://www.knack.be/opinie/columns/w...0009708754.htm

Citaat:
Dat komt zowel door het gedrag van zijn partij als bij de kandidaat-premier. De PS beseft nog niet dat zij de partij is die de premier levert, en de prijs die dat kost. Di Rupo aanvaardt nog niet alle consequenties bij de functie van een regeringsleider. In de eerste plaats: afstand nemen van zijn eigen partij.
Di Rupo dacht dat hij als premier wel de standpunten van de PS kon doordrukken. niet dus.
Oud 25 november 2011, 10:08   #131
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Di Rupo kan het niet:
http://www.knack.be/opinie/columns/w...0009708754.htm

Di Rupo dacht dat hij als premier wel de standpunten van de PS kon doordrukken. niet dus.
Di Rupo beseft dat wel, maar zijn partij laat het niet toe.
Het minste dat hij beweegt knijpt de PS in zijn ballen.

Laatst gewijzigd door giserke : 25 november 2011 om 10:08.
giserke is offline  
Oud 25 november 2011, 10:13   #132
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Di Rupo beseft dat wel, maar zijn partij laat het niet toe.
Het minste dat hij beweegt knijpt de PS in zijn ballen.
en dat gaat hij graag hebben...
Brakelaar is offline  
Oud 25 november 2011, 10:13   #133
matthias999
Minister

Standaard

Net op radio 2: Het is nog niet duidelijk of Di Rupo zijn opdracht als formateur verder zal zetten. Hij heeft nog steeds enkele billateriale contacten.

Den strikske weet het precies nie zo goe...
matthias999 is offline  
Oud 25 november 2011, 10:14   #134
matthias999
Minister

Standaard

Net op radio 2: Het is nog niet duidelijk of Di Rupo zijn opdracht als formateur verder zal zetten. Hij heeft nog steeds enkele billateriale contacten.

Het strikske weet het precies nie zo goe...
matthias999 is offline  
Oud 25 november 2011, 10:23   #135
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht

Den strikske weet het precies nie zo goe...
ik schrijf ondertussen een vacature uit hoor, we kunnen nie tmeer wachten

http://forum.politics.be/attachment....0&d=1322210052
brother paul is offline  
Oud 25 november 2011, 10:26   #136
freelancer
Banneling

Standaard

Persoonlijk vind ik Eliootje een sympathieke kerel... maar als premier totaal ongeschikt...

Hoe kan zo'n man ons door één van de moeilijkste periodes van de laatste 6.000 eeuwen loodsen?
freelancer is offline  
Oud 25 november 2011, 10:27   #137
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik Eliootje een sympathieke kerel... maar als premier totaal ongeschikt...

Hoe kan zo'n man ons door één van de moeilijkste periodes van de laatste 6.000 eeuwen loodsen?
Dardenne is ook wel een toffe peer op café.
giserke is offline  
Oud 25 november 2011, 10:52   #138
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad... ik zou er graag een pint mee drinken...
freelancer is offline  
Oud 25 november 2011, 11:12   #139
Rangzen
Burger

Standaard

Citaat:
Het is wel Daerden. Die mens heeft een Vlaamse naam zoals zovelen van onze franstalige landgenoten.
Oud 25 november 2011, 13:04   #140
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangzen Bekijk bericht
Het is wel Daerden. Die mens heeft een Vlaamse naam zoals zovelen van onze franstalige landgenoten.
Ja,maar het staat niet als franstalige om deze naam op de correcte manier uit te spreken...

Daar zit dan immers een inferieure wanklank achter die verwijst naar de Vlaamse Üntermensch die toevallig in hetzelfde land woont en waar de roots van de heer Daerden liggen...

Dardenne klinkt héél wat voornamer om uit te spreken aangezien de franstalige klank dan de boventoon in de uitspraak voert....
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be