![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn burgermanifest heeft hij geschreven om destijds opportunisten van de VU te doen overlopen. niet meer niet min. Toen de buit binnen was, bespeelde hij een andere snaar, om dan vanaf 2001 zijn ware gelaat te tonen. Verhofstadt is een belgicist puresang, omdat de Loge hem dit oplegt. Laatst gewijzigd door giserke : 24 november 2011 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ich habe null Schadenfreude, mijnheer ViveLaBelgique. Ik vind het helemaal niet leuk dat de bevolking, het weze bij u als bij ons en elders in Europa, nu moet opdraaien voor de schrijnende onkunde en het wanbestuur van politiekers en bankiers. Wanneer daarbij, in een poging tot (begin van) oplossing van de problemen, dan nog eens apert verkeerde keuzes worden gemaakt, zegge als het Belgisch regime het eigen voortbestaan kennelijk belangrijker acht dan de wil en het welzijn van de bevolking, en het zich veroorlooft om een overduidelijke politieke evolutie bij de veruit grootste bevolkingsgroep van het land eenvoudigweg terzijde te schuiven en die bevolkingsgroep de politieke evolutie en geplogenheden van de minderheidsbevolkingsgroep op te dringen, dan vind ik dat dit mag, ja zelfs moet aangeklaagd worden door eenieder die minstens de basisprincipes der democratie voorstaat. In concreto : Het Belgisch regime heeft er alles aan gedaan om de grootste politieke partij van het land monddood te maken en van het landsbestuur weg te houden. Wanneer dan een allegaartje door het regime naar voren wordt geduwd om de loutere reden dat het bestaat uit partijtjes die het regime blind nalopen, moet men niet verbaasd zijn als daar niets nuttigs kan uit voortspruiten. Als bovendien blijkt dat bedoeld allegaartje zelfs onderling uitblinkt in wantrouwen en onkunde, is kritiek volkomen gerechtigd. En vermits de basisprincipes der democratie universeel zijn, vind ik dat het geen ongewenste bemoeienis of inmenging inhoudt als enige kritische commentaar ook al eens van een buitenlandse kan komen. Aan uw (en andere) enquêtes op onderhavig forum neem ik evenwel niet deel, omdat deze specifieke keuzes betreffen die u allen zelf moet maken, en niet ik. In fine : Kunt het met mij eens zijn dat er onder uw zowat 10.600.000 landgenoten ongetwijfeld mensen moeten te vinden zijn die wat meer bekwaamheid en carrure hebben dan de mislukkelingen die nu (al dan niet) rond de tafel zitten om een oplossing te vinden voor de zeer ernstige problemen die België doormaakt ? Zo ja, kunt u zelfs vanuit uw strikt Belgisch nationalistische visie aanvaarden dat ook een welmenende buitenlandse zich durft afvragen waarom die ongetwijfeld meer capabele mensen kennelijk niet aan bod mogen cq. willen cq. kunnen komen ? Kunt u overigens nog inzien dat wat reeds anderhalf jaar (en zelfs voordien) in politiek België gebeurt het voor de hand liggend gevolg is van een ten allen koste vasthouden aan een in se ondemocratisch staatsregime, veeleer dan een probleem waaraan de bevolking zelve schuld heeft ? |
|
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Gwylan
Ik heb geen Belgisch nationalistische visie. Deze haalt trouwens hier niet eens de kiesdrempel. Ik ben voorstander van een onverwijlde oplossing van de communautaire problematiek want elke andere aanpak speelt in de kaarten van de perverse machtsbastions. Het is niet prettig om vast te stellen dat bijvoorbeeld bij Ethias en Arco nog niet de minste sanering is doorgevoerd en dat dezelfde mensen bescherming blijven genieten ondanks de uitslag van de verkiezingen. Doordat ze door de overheden borg staan blijft het moreel risico hier tieren, evenals in onze banksector. Dat hier geen oplossing komt, en ook niet in andere landen, is uiteraard omdat er niet één oplossing is maar velen met elk verschillende paden om er toe te komen. Beter is te spreken van de nood aan blijvende aanpak van problematieken in plaats van te spreken over problemen en oplossingen. Wat mij betreft is de beste aanpak niet om meer democratie te hebben maar eerder een beleid met gebruik van volmachten. Persoonlijk ben ik voorstander van een sociaal-liberaal beleid met het nodige realisme voor de soevereine schuldcrisis. De oplossing die ik zie is dat Bart De Wever premier wordt. Ik wordt echter beschouwd als een N-VA forum op een politiek forum als ik dit echter naar voor schijf. Go figure. We zijn hier nog niet aan het einde van onze politieke crisis maar vooralsnog is er nog geen braindrain op gang.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Stel je voor : BE crasht, EU crasht, wereld crasht. En dat allemaal door een klein land als BE.
Wat als BE zegt : foert EU, wij doen gewoon verder, loop naar de pomp. Afspraken : je m'en fous. |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan is dat een stabiliteitspact.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Alle morgen zulle we wete of Strikske er de brui aan geeft en dat er een andere clown het circus in wordt gestuurd, of dat hij verder wilt gaan en dat gaat de soap gewoon verder.
![]() Laatst gewijzigd door matthias999 : 24 november 2011 om 21:48. |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Di Rupo kan het niet:
http://www.knack.be/opinie/columns/w...0009708754.htm Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het minste dat hij beweegt knijpt de PS in zijn ballen. Laatst gewijzigd door giserke : 25 november 2011 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister
|
![]() Net op radio 2: Het is nog niet duidelijk of Di Rupo zijn opdracht als formateur verder zal zetten. Hij heeft nog steeds enkele billateriale contacten.
Den strikske weet het precies nie zo goe... |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister
|
![]() Net op radio 2: Het is nog niet duidelijk of Di Rupo zijn opdracht als formateur verder zal zetten. Hij heeft nog steeds enkele billateriale contacten.
Het strikske weet het precies nie zo goe... |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/attachment....0&d=1322210052 |
|
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Persoonlijk vind ik Eliootje een sympathieke kerel... maar als premier totaal ongeschikt...
Hoe kan zo'n man ons door één van de moeilijkste periodes van de laatste 6.000 eeuwen loodsen? ![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Burger
|
![]() Het is wel Daerden. Die mens heeft een Vlaamse naam zoals zovelen van onze franstalige landgenoten.
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zit dan immers een inferieure wanklank achter die verwijst naar de Vlaamse Üntermensch die toevallig in hetzelfde land woont en waar de roots van de heer Daerden liggen... Dardenne klinkt héél wat voornamer om uit te spreken aangezien de franstalige klank dan de boventoon in de uitspraak voert.... |
|
![]() |