Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2015, 15:26   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Lezen is moeilijk blijkbaar? De adoptiemoeder is - zoals ik dus al eerder schreef - 49, beste circe... Dat is zelfs jonger dan de Belgische wensmoeder! En de adoptievader is idd 59, wat niet eens echt uitzonderlijk oud is voor een vader van een kind van 10. Binnen 8 jaar zal hij hij dus 67 zijn. En dat is in geen geval hoogbejaard te noemen en zelfs amper bejaard. Of ben je al vergeten dat jouw partij de pensioenleeftijd wil optrekken tot 67 en dat ze dus volgens jou zelfs bejaarden willen laten werken?
Beiden leven al jaren van een uitkering. Daarom kunnen ze nu ook naar Spanje.

Citaat:

Lastig hé, dat er ook mensen reageren, die uw leugens en verdachtmakingen telkens weer doorprikken? Je kan het blijkbaar niet laten. Ik vraag me echt af waarom je als buitenstaander (die dus ook - itt de rechtbank - niet alle feiten in het dossier kent) per se partij wil trekken. En nog minder waarom je daarom de andere partij ten alle prijzen wil zwart maken met allerlei van het net geplukte roddels. Zoals ik al eerder zei: allemaal erg fijn voor het kind in kwestie die dit vroeg of laat misschien ook te lezen zal krijgen. Vreemd voor iemand die pretendeert begaan te zijn met het welzijn van dat kind.
Misschien even aan de moderatie vragen de volledige draad te verwijderen? Of bedoel je enkel jouw (ongevraagde) bijdragen?
en o ja, de wensmoeder was op het ogenblik van de geboorte van Donna 35.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 mei 2015 om 15:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 18:13   #122
dpg
Banneling

Standaard

Uw leugens verwijderen is voldoende.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 08:42   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Uw leugens verwijderen is voldoende.
quote dan eens wat volgens U leugens zijn, uiteraard samen met een link waar "de waarheid" in staat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 mei 2015, 12:11   #124
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Beiden leven al jaren van een uitkering. Daarom kunnen ze nu ook naar Spanje.
Wat heeft het leven van een uitkering met leeftijd te maken? En ik wist niet dat huismoeders in Nederland ook een uitkering kregen? Soit, je beseft ondertussen dus wel zelf dat je weer uit je nek aan het lullen was... De adoptieouders zijn geen 60+'ers en nog lang niet bejaard.

Citaat:
1Misschien even aan de moderatie vragen de volledige draad te verwijderen? Of bedoel je enkel jouw (ongevraagde) bijdragen?
Er is niets mis met een discussie over dit onderwerp zolang mensen zich aan feiten houden. Laster is echter strafbaar, dus de moderatie zou er idd beter aan doen dit te verwijderen. Al was het maar uit respect tov het kind waar het over gaat. Als je het moeilijk hebt met andere opinies (cfr uw "ongevraagd"), dan ben je trouwens op een discussieforum gewoon niet op je plaats.

Citaat:
en o ja, de wensmoeder was op het ogenblik van de geboorte van Donna 35.
Nee, beste circe, de Belgische wensmoeder was 41 toen baby D geboren werd. Geef je nu weer opzettelijk foute informatie of zuig je gewoon wat uit je duim?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 12:47   #125
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat heeft het leven van een uitkering met leeftijd te maken? En ik wist niet dat huismoeders in Nederland ook een uitkering kregen? Soit, je beseft ondertussen dus wel zelf dat je weer uit je nek aan het lullen was... De adoptieouders zijn geen 60+'ers en nog lang niet bejaard.
Vader is 59, dus bejaard tegen dat het kind volwassen is. Ik neem aan dat zij zullen zorgen vanuit Spanje voor de universitaire opleiding van het kind? Of zouden ze het woord "universiteit" nog niet kennen?
Moeder én vader krijgen een uitkering: check uw bronnen beter.
Vader zat in de psychiatrie met een zware depressie en neigingen tot moord op vrouw en koopdochter en zelfmoord
(bekijk de reportage).

Citaat:
Er is niets mis met een discussie over dit onderwerp zolang mensen zich aan feiten houden. Laster is echter strafbaar, dus de moderatie zou er idd beter aan doen dit te verwijderen. Al was het maar uit respect tov het kind waar het over gaat. Als je het moeilijk hebt met andere opinies (cfr uw "ongevraagd"), dan ben je trouwens op een discussieforum gewoon niet op je plaats.
Nog één keer en ik dien klacht tegen je in. Ik heb hier voldoende bronnen geplaatst, in tegenstelling tot jij die gebakken lucht verkoopt.

Citaat:
Nee, beste circe, de Belgische wensmoeder was 41 toen baby D geboren werd. Geef je nu weer opzettelijk foute informatie of zuig je gewoon wat uit je duim?
Blijkbaar verschillen de bronnen. Geertrui Praet was in ieder geval ouder dan Bart Philtjens, en dus 40 op het ogenblik van bevruchting. http://www.gva.be/cnt/oid348532/arch...baby-donna-aan

dat is nog steeds jonger dan Nathalie Royaards.

Oud 30 mei 2015, 12:54   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

och, zo te zien is niet enkel vader bezig met moorden... blijkbaar ook de koopmoeder:

Citaat:
RE: baby donna
Berichtdoor De standaard in België » 02 jun 2007, 14:51

Biologische vader baby D. eist voogdij op

UTRECHT - Bart Philtjens, de biologische vader van baby Donna, heeft de rechtbank van Utrecht verzocht de pleegouders te ontzetten uit de voogdij. Ook wil hij benoemd worden tot voogd en eist hij een omgangsregeling met het kind.

Baby D. werd in februari 2005 geboren uit een Belgische draagmoeder. Die verkocht haar aan een Nederlands echtpaar, terwijl ze stelde dat de vader haar eigen man was.

Phitljens heeft dat altijd bestreden. In april bleek uit DNA-onderzoek dat Philtjens de biologische vader is. Hij stelt dat de draagmoeder de baby niet had mogen afstaan. Philtjens diende tevens bij het gerecht van Oudenaarde een klacht in tegen de draagmoeder en de Nederlandse koopouders wegens 'ontvoering en verberging van het kind'.

Philtjens wil de Nederlandse koopouders laten bewaken uit vrees dat ze met het kind op de vlucht zouden slaan.

Als oude kennis van Nathalie, kan ik inderdaad ook bevestigen, dat ze haar Donna nog liever de keel open snijdt, dan af zal geven! Obsessie is hier erg geminimaliseerd!
http://forum.zappybaby.be/viewtopic....sd=a&start=600

Oud 30 mei 2015, 13:11   #127
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, heel simpel: dat moet verboden worden.
Ofwel voedt de vrouw die het kind baart, het op, ofwel staat ze het af voor adoptie aan sociale diensten, maar heeft er dan ook niks over te zeggen WAAR dat kind heen moet.

Maar ouderschap doorverkopen, dat is schandalig. Want dat mondt dan uit in dit soort toestanden. Kinderen mogen niet industrieel geproduceerd worden voor consumptie door derden.
Hier ga ik niet mee akkoord. Een kind is niet enkel "van de moeder" maar ook "van de vader". De verwekker van het kind heeft - zeker indien het de bedoeling is om een kind te verkrijgen - het volste recht om te beslissen wat er met ZIJN kind gebeurt, net zoals de moeder dat recht heeft.

In geval van vooraf afgesproken draagmoederschap is het wel de bedoeling dat de draagmoeder het kind afstaat aan de wensvader. Niet elke vrouw zal zoiets kunnen. Zelf kom ik er in ieder geval niet voor in aanmerking. Maar blijkbaar zijn er vrouwen die dus wel hun eigen kind (eigen eicel) kunnen afstaan nadat ze bewust draagmoeder waren. (vb. de draagmoeder van de kinderen van Michael Jackson).

Het hoeft dus helemaal niet verboden te worden, maar de afspraken moeten correct worden nagevolgd. Evenmin kan men op het einde van de zwangerschap zich er even vantussen trekken omdat vb. het kindje gehandicapped is (kwam recent nog voor ergens in Thailand of zo).

Misbruiken zoals in India zijn natuurlijk ook niet aanvaardbaar. Daar worden vrouwen min of meer gedwongen om al draagmoeder te dienen, gewoon om aan een inkomen te geraken. Dit is er wel wat over volgens mij.

===============

Maar hier is de grote fout gebeurd (door het draagmonster in de eerste plaats die een handeltje wou opzetten met haar ongeboren kind, en daarvoor de nodige leugens opviste) maar vooral ook door het feit dat het DNA onderzoek werd tegengehouden door de koopouders (waarvoor ze tweemaal in beroep gingen) waardoor het kind dus al zogenaamd "gehecht" was aan dat marginaal koppel tegen dat de rechtbank het DNA onderzoek toeliet. Dit had nooit mogen gebeuren.

Laatst gewijzigd door circe : 30 mei 2015 om 13:13.
Oud 30 mei 2015, 13:16   #128
dpg
Banneling

Standaard

Uit wanhoop moet ge al reacties van andere forums gaan plukken....
Oud 30 mei 2015, 13:24   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit wanhoop moet ge al reacties van andere forums gaan plukken....
beter dan geen informatie te hebben en wat persoonlijke aanvallen op andere posters te spuien.

Oud 30 mei 2015, 13:27   #130
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
beter dan geen informatie te hebben en wat persoonlijke aanvallen op andere posters te spuien.

Dus toch wanhopig.
Oud 30 mei 2015, 13:57   #131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus toch wanhopig.
wie? me dunkt heb ik geen persoonlijke aanvallen gedaan.

Oud 31 mei 2015, 08:40   #132
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vader is 59, dus bejaard tegen dat het kind volwassen is. Ik neem aan dat zij zullen zorgen vanuit Spanje voor de universitaire opleiding van het kind? Of zouden ze het woord "universiteit" nog niet kennen?
Vader zat in de psychiatrie met een zware depressie en neigingen tot moord op vrouw en koopdochter en zelfmoord
(bekijk de reportage).
Grappig, hoe je maar blijft kronkelen, eerst was hij (en de moeder) volgens jou al 60+, daarna sprak je van hoogbejaard tegen de tijd dat het kind meerderjarig zou zijn en nu hbe je het al afgezw

Nog één keer en ik dien klacht tegen je in. Ik heb hier voldoende bronnen geplaatst, in tegenstelling tot jij die gebakken lucht verkoopt.

Blijkbaar verschillen de bronnen. Geertrui Praet was in ieder geval ouder dan Bart Philtjens, en dus 40 op het ogenblik van bevruchting. http://www.gva.be/cnt/oid348532/arch...baby-donna-aan

dat is nog steeds jonger dan Nathalie Royaards.[/quote]
Oud 31 mei 2015, 08:56   #133
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(bekijk de reportage).
Grappig, hoe je maar blijft kronkelen, eerst was hij (en de moeder) volgens jou al 60+, daarna sprak je van hoogbejaard tegen de tijd dat het kind meerderjarig zou zijn en nu heb je het al afgezwakt tot bejaard, terwijl 67 vandaag nauwelijks nog bejaard te noemen is. En helemaal geen uitzonderlijke leeftijd voor vaders met meerderjarige kinderen.
Ik lees in de krantenartikels naar aanleiding van de reportage idd dat ze allebei een uitkering krijgen, maar over een uitkering van de moeder wordt in de reportage helemaal net gesproken... En in eerdere artikels stond dat ze huismoeder was. Soit, of ze nu van een uitkering of niet leven, heeft niets te maken met hun leeftijd en al evenmin met of ze goed voor hun dochter zorgen. Dat de man zich heeft laten behandelen voor zijn depressie en daar openlijk over spreekt, spreekt alleen maar in zijn voordeel. Bij zelfmoord of familiedrama's valt men meestal uit de lucht. Dat jij iedereen die zich ooit heeft laten behandelen voor depressie afschrijft als labiel, maakt het daarom nog geen waarheid. Wat jij probeert te doen, heet gewoon karaktermoord. Het heeft niets te maken met feiten.

Citaat:
Klacht indienen? Doe maar hoor. Blijkbaar ken je het verschil niet tussen een persoonlijke aanval en iemand die je leugens en verdachtmakingen doorprikt. Jouw zogezegde bronnen voor die leugens en laster zijn blijkbaar anonieme berichten op dubieuze fora. Ik beperk mij tot de feiten zoals we die kennen uit de media en ben mij er van bewust dat die zelfs niet altijd correct zijn.

Citaat:

dat is nog steeds jonger dan Nathalie Royaards.
Zucht, nee beste circe, de adoptiemoeder was 39 toen het kind werd geboren en dus jonger dan de Belgische wensmoeder. Daar verschillen de bronnen helemaal niet over (tenzij je het weer over je dubieuze fora hebt natuurlijk). Elk krantenartikel waarin een leeftijd wordt vermeldt, haalt dezelfde leeftijden aan (tip: je moet natuurlijk wel even nagaan uit welk jaar het artikel dateert om te weten wat de leeftijd was toen het kind geboren werd).

Je maakt jezelf weer eens compleet belachelijk.
Oud 31 mei 2015, 09:05   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Voor degenen die de uitzending niet gezien hadden: http://visuals.eo.nl/baby-donna-tien-jaar-later/#s7

(noteer al even op voorhand dat het feit dat Donna tussendoor nog werd aangeboden aan een holebikoppel die de prijs te hoog vonden, is hier op dit EO programma netjes gecensureerd).

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be