![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is één van de twee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongens jongens toch, het is echt niet zo moeilijk hoor.
Persoon A: "jij bent lelijk" Persoon B: "jij bent zelf lelijk want je gebruikt dezelfde make-up als ik" Is persoon A nu lelijk? Niet noodzakelijk, dat is slechts de mening van persoon B. Is persoon B nu lelijk? Niet noodzakelijk, dat is slechts de mening van persoon A. Vindt persoon B zichzelf lelijk? Absoluut, zij gebruikt haar eigen make-up immers als argument om te beweren dat persoon A lelijk is. Mutatis mutandis: Is de N-VA nu racistisch? Dat is slechts de mening van Dewinter. Is het VB nu racistisch? Dat is slechts de mening van de N-VA. Beschouwt Dewinter het 70-punten plan en zijn eigen gedachtengoed als racistisch? Absoluut, hij haalde dat plan immers aan om te beweren dat co-auteurs racisten zijn. Dus zegt hij impliciet dat volgens hem het plan racistisch is, en dat volgens hem hijzelf een racist is (hij schreef er ook aan). Gesnopen nu?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dewinters gedachtengang kan als volgt gaan: "Godvertoemme, de concurrentie schiet onder mijn duiven" "Ik zal er gebruik van maken om hen in diskrediet te brengen" "Ik zal veinzen van racist geweest te zijn, en dat het 70-puntenprogramma racistisch was en dus ook de co-auteurs" "Ze kunnen niet anders dan dit beamen, want ze hebben het zelf steeds zo gesteld" "Ik racist, Karim racist, Karim bij N-Va, N-Va haalt racisten binnen, nu kan ik hen ook verwijten racist te zijn." Het is dus een totaal futiel spelletje. De ene speelt al vlotter dan de andere (femelende, ongemakkelijke, Bracke is een ramp voor N-Va)
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een woordspelletje, een levelling-game. "Ziet ge nu wat er van komt om ons voor racist te verwijten? ALS uw verwijt terecht was, dan zit ge nu zelf met een racist opgescheept" Hij heeft nergens zwart op wit gesteld een echte racist te zijn. Maar dat willen wij er natuurlijk graag van maken, waarom niet? In love and politics all is fair. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Jarenlang en tot op de dag van vandaag heeft de NVA het VB (en daardoor de ganse Vlaams Nationale familie) racistisch genoemd. Deze week heeft FDW zwart op wit aangetoond dat de NVA mensen aanneemt van wie zij zelf hebben gezegd dat het racisten waren. Hij heeft de NVA dus voor die zelfbevlekking een goede muilpeer gegeven. Hoe meer en hoe langer sommigen die uppercut blijven herkouwen des te effectiever wordt hij later in de match...
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() En maar niet willen inzien dat Dewinter een uitschuiver heeft gemaakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
De semantische chopping? Na het verkrachten van het woord eer, trouw, woord, racisme, fascisme, recht, rechtvaardigheid enz...nu het woord uitschuiver? ![]() Welnu: als een "uitschuiver" nu betekent dat men de scheldwoorden van iemand anders onthoudt én tegen hun gebruikt dan mag Filip van mij elke dag zo'n "uitschuiver" maken.... Het zal waarschijnlijk ook daarom zijn dat de NVA zo strikt het CS blijft steunen; kwestie van de "uitschuivers" van Filip en co niet al te zeer in de openbaarheid te brengen... ![]()
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het moet me van het hart.
Die 20 Belangers die wij (nva) binnengehaald hebben, moeten vast en zeker van het beste politieke kaliber zijn dat ook maar bestaat. Want het Belang zelf zit maar en blijft maar hameren op het feit dat ze zo'n echte Belangers waren, en dat het toch zo spijtig is dat ze ze kwijt zijn. En de andere partijen zitten maar te kappen op dit overwinningsfeit; het moet zijn dat ze echt met de poepers zitten dat die ex-belangers een nog grotere landslide gaan veroorzaken bij de volgende gemeente- en daarnavolgende verkiezingen. Doe zo verder gasten !! Hoe meer gratis publiciteit hoe beter !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Evenwel moet mij ook iets van het hart. FDW heeft eigenlijk met deze onnozele twittertoestand de vinger op een open wonde gelegd. Ikzelf begrijp voor de volle 100% dat de NVA zijn weg heeft moeten zoeken in de niche tussen VB en de postjespartijen. Zeer slim van BDW om met alle middelen aan de mensen aan te tonen: "Wij zijn geen VB, wij zijn anders". Deze methode was niet alleen strategisch heilzaam maar ook perfect politiek en betamelijk. Hij wist, slim als hij is, dat hij daarmee zou kunnen surfen op de golven van de almachtige en vlaamsvijandige media. Hij is er door deze strategie in geslaagd om de postjespartijen als een colablikje samen te nijpen en is nu bezig om hun te vermorzelen. Als Vlaams Nationalist geeft dat een extatisch gevoel. Dat hij frontaal tegen het VB aanramde was enerzijds de logica zelve en anderzijds een prima alibi om zich tav de andere partijen als "onbevlekt" te profileren. Tot daar toe alle lof voor BDW en het NVA project. Echter: Laat het door deze VB sympathisant gezegd zijn: de vuile wijze waarop zijn partij nu, gebruik makend van het antidemocratische CS, het VB blijft aanvallen begint de grenzen van goed fatsoen en welvoeglijkheid te bereiken. Op termijn zal dat contraproduktief werken. De vijand zit hem niet binnen het VB dat vrij machteloos is achter zijn cordon en bijgevolg alle leugens hunaangaande machteloos moeten slikken zonder recht op antwoord. Neen: het gevaar zit hem bij de andere partijen die niet zullen nalaten om bij de domme Vlaam uit te leggen dat al die Vlaams Nationalisten toch vuile collabo's zijn, racisten, fascisten, xenofoben, populisten enz.... Op dat ogenblik (en de messen worden op alle redacties al lang geslepen voor die vuile oorlog) zal het VB berustend de ogen ten hemel moeten slaan en moeten zeggen: "told you so". Deze draad is dienangaande een perfect voorbeeld van hoe men met die domme racisme-leugens zichzelf in de voet kan schieten...
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Deze draad bewijst vooral, waarom het VB haar kiezers kwijt speelt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Oeps..."giserke modus aan" nu heeft Fi toegegeven dat alle kiezers van het VB racisten zijn "giserke modus uit"... ![]()
![]() |
![]() |
#133 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Ja Giser...ik ben aan het flippen, de NVA zijn allemaal racisten en Filip De Winter is uitgeschoven, 70 punten programma is racistisch, en alle vlaams nationalisten zijn nazi's...neem nog een pilleke en ga eens en frisse boswandeling maken...
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 februari 2012 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige waar ze dan in de realiteit voor passen is het "Vlaanderen onafhankelijk" punt. Want het "Vlaanderen onafhankelijk" maar dan binnen 50 jaar is niet echt realistisch. En Belgie staat erbij en zag dat het goed was, want de enige regering waar de N-VA mag meespelen is de "Vlaamse" regering aan de Belgische leiband. En doen alsof de N-VA volgende maal van de Walen op federaal niveau zal mogen meespelen is zichzelf leugens wijsmaken, want de N-VA zal nooit in de federale regering aanvaard worden, want daar zijn de Walen baas. Het zal dus niet blijven bij het binnen halen van VB kiezers en mandatarissen blijven, ook de neergang die het VB gekend heeft na de grote overwinningen zal de N-VA te beurt vallen. Maar voor de N-VA dit gaat geloven/toegeven - in de eerste plaats aan zichzelf, moeten er nog eens 8 jaar/2 federale verkiezingen verloren gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geniet van de "overwinningen" waarbij de N-VA niettemin aan kant blijft staan, het begrip "pyrrusoverwinning," is u dat bekend? Arm Vlaanderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Geloof je ineens niet meer in 2014?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diegene die niet met zijn hoofd in wolken loopt die kan aan het verleden de toekomst (enigszins) voorspellen.
De meeste N-VA'ers, van stemmers, leden tot en met de top, weigeren van de realiteit te aanvaarden. Die realiteit is gewoon dat eender hoe groot de overwinningen van de N-VA eventueel gaan worden het toch de federale Vlaamse minderheidsregering zal zijn die de lakens uitdeelt in Belgie. Voor de Walen is het simpel, de N-VA komt nooit in de federale regering. En de naïviteit van de N-VA op dat gebied, speelt hen alleen maar in de kaart. De N-VA /BDW geloofde blijkbaar echt dat hij op de CD&V/OVLD/SPa kon rekenen in de strijd tegen Belgie, hoe onnozel/naief ben je dan?
![]() |
![]() |