Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2012, 15:36   #121
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
maar schuif eerst die kopspleet van uw bourka wat meer open dat ziet ge het staan.
Ja, want iemand die niet radicaal tegenstander is van mensen met een hoofddoek in de open lucht, die is natuurlijk voor de bourka. Dat spreekt vanzelf. Mijn god wat zijn sommige mensen dom.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 6 juni 2012 om 15:40.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 15:38   #122
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sieraad is dus hoofdhaar? of is het schaamhaar? Aangezicht is het alvast niet want anders moesten ze allemaal naar een zandbakland gaan verhuizen.
...aanschouw dus precies waarom er zoveel discussie is over wat nu wel en wat nu niet moet worden bedekt. Je maakt mijn punt perfect voor me, bedankt!
Oud 6 juni 2012, 15:47   #123
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ja, want iemand die niet radicaal tegenstander is van mensen met een hoofddoek in de open lucht, die is natuurlijk voor de bourka. Dat spreekt vanzelf. Mijn god wat zijn sommige mensen dom.
Jij klopt dan toch alle records want je kan nog altijd niet juist quoteren niettegenstaande het al verschillende malen gezegd is hoe het moet. Anderen doen het goed. Maar misschien was ik vergeten dat jullie anders zijn en doen om gewoon anders te zijn en om op te vallen.

DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 15:53   #124
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...aanschouw dus precies waarom er zoveel discussie is over wat nu wel en wat nu niet moet worden bedekt. Je maakt mijn punt perfect voor me, bedankt!
Ik vind ( en het gerecht vind dat ook ! ) het misdadig vrouwen te verplichten hun gezicht te verstoppen voor iedereen in de maatschappij.
Anderzijds is het verboden om uw gezicht te verstoppen volgens onze wetten, dit om te vermijdden dat mensen daar van profiteren om misdaden te begaan terwijl men hen niet kan herkennen. Nog nooit gezien dat bandieten hun gezicht verstoppen voor bvb een overval te doen ?
Dus verdere discussie is eigenlijk overbodig : dat is hier niet toegestaan, en iedereen is gelijk voor de wet.
Conclusie : boerkadragers en andere gemaskerden zijn in overtreding en riskeren straf.
Zij zijn gewaarschuwd en moeten dus niet bleitten & zagen als ze gesnapt worden. Agenten hun neus en tanden breken als ze u hierop aanspreken zijn natuurlijk verzwarende omstandigheden, dat hoef ik u niet uit te leggen zeker ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 16:04   #125
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij klopt dan toch alle records want je kan nog altijd niet juist quoteren niettegenstaande het al verschillende malen gezegd is hoe het moet.
Quoteren kan ik goed genoeg hoor, kijk:

0/10

Goed he?

Ach, je bedoelt natuurlijk citeren, een heel ander beestje. Kan ik ook hoor, kijk:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Jij klopt dan toch alle records want je kan nog altijd niet juist quoteren niettegenstaande het al verschillende malen gezegd is hoe het moet.
...alleen reageer ik liever via de 'snel reageren' functie, omdat het voor de meeste mensen die een klein beetje hun verstand gebruiken duidelijk is wie er geciteerd wordt zonder dat de naam expliciet vermeld dient te worden. Jullie behoren duidelijk niet tot deze categorie, dus zal ik voortaan steeds jullie naampje vermelden. Goed zo?

Als jij nu nog eens een keer zou leren wat de woorden die je gebruikt betekenen, kunnen we heel misschien misverstanden in de toekomst voorkomen.
Oud 6 juni 2012, 16:07   #126
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik vind ( en het gerecht vind dat ook ! ) het misdadig vrouwen te verplichten hun gezicht te verstoppen voor iedereen in de maatschappij.
Anderzijds is het verboden om uw gezicht te verstoppen volgens onze wetten, dit om te vermijdden dat mensen daar van profiteren om misdaden te begaan terwijl men hen niet kan herkennen.
En hier ben ik het 100% met je over eens.

Citaat:
Dus verdere discussie is eigenlijk overbodig : dat is hier niet toegestaan, en iedereen is gelijk voor de wet.
Misschien de discussie waarvan je beweert dat ze overbodig is eens herlezen: het gaat hier namelijk niet over de boerka, wel over hoofddoeken bij de AH.
Oud 6 juni 2012, 16:23   #127
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij nu echt niet intelligenter dan dat? Lees er eender welke documentatie op na, en je zal zien wat de historische achtergrond is van die hoofddoek: dat de vrouw haar schoonheid verbergt, om op die manier te voorkomen dat ze wordt lastiggevallen door andere mannen.
Wat die historische achtergrond nu betreft: ik heb al ettelijke malen gezegd dat de jonge moslim vrouwen die een hoofddoek dragen die historische achtergrond totaal niet kennen. Historische achtergrond die jij wel een klein beetje kent dus. Maar zij weten en kennen er in elk geval geen bal van.

Ik heb nl. reeds gezegd dat er in de zomer trula's rondlopen met doorzichtige kleding en met heel opzichtige hoofddoeken dus niet nederig zwart zoals het in feite hoort. Hun stringslip en beha is duidelijk te zien. Die kennen totaal niets van de koran of de islam maar doen gewoon met de grote hoop mee omdat provoceren "in" is en willen opvallen met hun geloofsovertuiging i.p.v. het tegenovergestelde zoals Mohammed het toch in feite bedoelde - ge zegt het zelf. Gaat ge nu eindelijk eens beseffen dat de ware oorsprong of reden om die hoofddoeken te dragen bij dat soort moslima's kompleet vergeten is (voorzover ze het ooit geweten hebben), maar ze die hoofddoek gewoon dragen om te provoceren. Nederigheid is bij die moslima's ver te zoeken.
Oud 6 juni 2012, 16:33   #128
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
...alleen reageer ik liever via de 'snel reageren' functie, omdat het voor de meeste mensen die een klein beetje hun verstand gebruiken duidelijk is wie er geciteerd wordt zonder dat de naam expliciet vermeld dient te worden. Jullie behoren duidelijk niet tot deze categorie, dus zal ik voortaan steeds jullie naampje vermelden. Goed zo?
Bravo ! Eindelijk gesnapt ! Ik zou zeggen maak het niet moeilijker dan het al is. De meesten gebruiken gewoon de knop rechts onder. Voor anderen die niet gepost hebben is het dan in elk geval duidelijker wie wat gezegd heeft. Misschien had je daaraan nog niet gedacht. Zo trekken die citaten dus op niets en weten degenen die niet aan deze discussie deelnemen onmiddellijk wie welke domheid gezegd heeft. En dat zijn er al 1002-128. Reken het zelf maar uit hoeveel mensen je ondertussen mogelijk geergerd hebt met je no-name citaten.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 6 juni 2012 om 16:36.
Oud 6 juni 2012, 16:50   #129
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Agenten hun neus en tanden breken als ze u hierop aanspreken zijn natuurlijk verzwarende omstandigheden, dat hoef ik u niet uit te leggen zeker ?
Dat lijkt me een duidelijke hatecrime, die dubbel moet bestraft worden.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 16:52   #130
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...aanschouw dus precies waarom er zoveel discussie is over wat nu wel en wat nu niet moet worden bedekt.
Alleen die discussie al hoort niet thuis in dit land. Verhuizen naar een land waar dit soort onnozelteiten wel een maatschappelijk belang hebben!
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
Oud 6 juni 2012, 16:52   #131
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Wat die historische achtergrond nu betreft: ik heb al ettelijke malen gezegd dat de jonge moslim vrouwen die een hoofddoek dragen die historische achtergrond totaal niet kennen. Historische achtergrond die jij wel een klein beetje kent dus. Maar zij weten en kennen er in elk geval geen bal van.
Ongetwijfeld juist dat heel wat van hen die achtergrond niet kennen, maar dat geldt voor de gebruiken van zowat alle religies, en ontneemt hen niet het recht die gewoonte aan te houden. Of mag een Christen enkel Kerstmis vieren als hij de historische achtergrond kent van waarom men dat op 25 december gezet heeft?

Citaat:
Ik heb nl. reeds gezegd dat er in de zomer trula's rondlopen met doorzichtige kleding en met heel opzichtige hoofddoeken dus niet nederig zwart zoals het in feite hoort.
En er zijn een hoop zogenaamde 'christenen' die denken dat Kerstmis vooral dient om pakjes te geven en de kerstman te vieren.

Alle gebruiken worden, in alle godsdiensten, met de tijd binnen bepaalde facties verwaterd tot er van de originele bedoeling weinig tot niks meer resteert. Maar nogmaals, dat betekent niet dat de mensen het recht moet ontnomen worden om zich aan die gebruiken te houden.

Citaat:
Die kennen totaal niets van de koran of de islam maar doen gewoon met de grote hoop mee omdat provoceren "in" is en willen opvallen met hun geloofsovertuiging
Hoewel er ongetwijfeld hier en daar tussen zitten die dat doen om te provoceren, zijn er ook heel wat die dat niet om die reden doen. En ja, het heeft voor nogal wat van die meisjes te maken met een soort 'modeverschijnsel', maar ook dat neemt niet weg dat ze er wel degelijk het recht toe hebben. En voor hen die het doen om te provoceren, wel, die slagen daar overduidelijk geweldig goed in, aan de reacties hier te zien. Jullie trappen er met beide voeten in! Mission accomplished voor die meisjes, zou ik zo zeggen!
Oud 6 juni 2012, 17:00   #132
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Welke producten zijn irrelevant, wij vallen anderen doorgaans niet lastig met ons geloof.
Voila, daar gaat het om. En wij verwachten van iedereen hetzelfde, ook van moslims: val ons niet lastig met uw geloof.
Oud 6 juni 2012, 17:05   #133
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat dat volgens sommige interpretaties van de Islam moet. Duh...
En waarom zou dat in godsnaam van enige relevantie zijn?

Heeft wat de islam, of welke andere club dan ook, wilt, enig belang?
Oud 6 juni 2012, 17:08   #134
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de historische achtergrond is van die hoofddoek: dat de vrouw haar schoonheid verbergt, om op die manier te voorkomen dat ze wordt lastiggevallen door andere mannen.
Als je dat écht meent, én in de feiten doordrijft, ben je dan iets meer ontwikkeld dan een straathond?
Oud 6 juni 2012, 17:11   #135
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoeveel keer per dag ejaculeer jij eigenlijk met al die ongehoofddoekte westerse sletten in de straat?
Dat wil jij niet weten.
Oud 6 juni 2012, 17:15   #136
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En waarom zou dat in godsnaam van enige relevantie zijn?

Heeft wat de islam, of welke andere club dan ook, wilt, enig belang?
En waar wordt dit postje verondersteld op te slagen? Iemand vraagt waarom sommige moslima's een hoofddoek dragen ik antwoord dat dat is omdat dat volgens een aantal stromingen binnen de islam zo moet. Wat jouw reactie daar mee te maken heeft is me niet helemaal duidelijk...

Hetzelfde geldt trouwens voor dit:
Citaat:
Als je dat écht meent, én in de feiten doordrijft, ben je dan iets meer ontwikkeld dan een straathond?
...waar moet dat nu weer op slaan?
Oud 6 juni 2012, 17:18   #137
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waar wordt dit postje verondersteld op te slagen? Iemand vraagt waarom sommige moslima's een hoofddoek dragen ik antwoord dat dat is omdat dat volgens een aantal stromingen binnen de islam zo moet. Wat jouw reactie daar mee te maken heeft is me niet helemaal duidelijk...
Je verklaring verklaart misschien waarom ze dat doen (ik betwijfel dat), maar ze geeft niet de minste reden waarom wij dat zouden moeten accepteren.
Oud 6 juni 2012, 17:20   #138
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Je verklaring verklaart misschien waarom ze dat doen (ik betwijfel dat), maar ze geeft niet de minste reden waarom wij dat zouden moeten accepteren.
Godsdienstvrijheid, ooit van gehoord?
Oud 6 juni 2012, 17:21   #139
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Godsdienstvrijheid, ooit van gehoord?
Als goeie Islamiet , neen, dat bestaat niet.

Of Moslim, of dhimmie, of slaaf, of dood. Geniale keuze nietwaar?
Oud 6 juni 2012, 17:23   #140
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als goeie Islamiet , neen, dat bestaat niet.

Of Moslim, of dhimmie, of slaaf, of dood. Geniale keuze nietwaar?
...wat?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be