![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga nooit respect hebben voor de vernietigende intentie van die protestanten ook al ben ik geen katholiek... Wat is dat voor een onzin, respect hebben voor (religieuze) criminele vandalen..alhoewel ik het in uw geval dat wel snap...moslims mogen altijd wat meer hé... ![]() ik ben klaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals voorheen heb je de helft van de tekst niet gelezen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet je toch de context van de Tachtjarige Oorlog bestuderen, dan ga je zien dat het toch wat genuanceerder is dan jouw "criminele protestanten"... Overigens moet ik ook jou een 0/10 geven qua begrijpend lezen want jij spreekt over een "vernietigende intentie", terwijl ik heb het over de "intentie achter". De intentie erachter was komaf te maken met een aantal misbruiken in de Kerk en terugkeren naar de zuiverheid van de leer van Jezus Christus. Respect hebben voor de intentie betekent niet respect hebben voor de daden die eruit voortvloeien. De daden kunnen namelijk op een vergissing gebaseerd zijn. Als je als politieagent b.v. een man neerschiet omdat je denkt dat hij een groep kinderen gaat neerschieten, dan heb je een goede intentie, nl. de kinderen redden, ook als later blijkt dat je je vergist hebt en de man eigenlijk een speelgoedgeweer vasthad. Met deze intentie om terug te keren naar de zuiverheid van de leer van Jezus Christus en de misbruiken in de Kerk aanpakken kunnen ook katholieken leven. Zij achten echter dat een beeldenstorm op een vergissing, een dwaling berust.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 juli 2012 om 17:00. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar je hebt wel respect voor de intentie van die beeldenstormers waarmee je eigenlijk, gezien de context van de discussie, respect te hebben voor jouw mohammedaanse broeders die daar in Timboektoe zaken aan het vernielen zijn.
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het vernielen van (andermans) eigendom is voor mij criminaliteit..punt aan de lijn...ik heb totaal geen begrip voor hersenloze idioten die een oud gebouw of beeld als bedreigend ervaren..nogmaals ik leef in de 21ste eeuw.. Ik herhaal,desondanks begrijp ik dat een hersenloze bekeerling geen kritiek durf te uiten op barbaarse gebruiken van medegelovigen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Burgemeester
|
![]() Ook in Kenia zaaien moslimextremisten vernieling en dood:
Achttien doden bij aanslag op kerken in Kenia Opnieuw is Kenia opgeschrikt door een aanslag op kerken. Bij een aanval op twee kerken in de Keniaanse stad Garissa zijn achttien christenen omgekomen en zesenzestig mensen gewond geraakt. Ten minste vier slachtoffers liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis. Dat meldt Open Doors Aanvallers drongen de Africa Inland Church (AIC) en een katholieke kerk binnen en openden het vuur op de kerkgangers. Ook werden handgranaten het kerkgebouw ingegooid. De situatie in de grensregio tussen Kenia en Somalië, waar Garissa ligt, is de laatste maanden erg gespannen. De Keniaanse overheid stuurde in oktober troepen naar het zuiden van Somalië om daar te strijden tegen de rebellenbeweging al-Shabaab. Er wordt gespeculeerd dat de aanslagen uit wraak zijn gepleegd door al-Shabaab. 6-7-2012 | auteur: Patrick Simons | copyright: www.cip.nl ww.opendoors.nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik veroordeel het vernielen van moskee's,kerken en ander cultureel erfgoed door eender wie Kalikles veroordeel het vernielen van moskee's door ongelovigen en respecteert de intentie voor het vernielen van religieuze gebouwen door moslims Maar ik zou dan wel de islamofobe racist moeten zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() Ik merk gewoon op dat alle moslims waar ik het er al over gehad heb dit als een foute theorie zien. Ze vinden het zelfs serieus beschamend moesten we van een aap afstammen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister
|
![]() Vanzelfsprekend vinden ze dat. In de koran staat immers dat joden verachtelijke apen zijn, en daaruit volgt dat mohammedanen dat dan niet kunnen zijn.
![]() |
#134 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij een vreemde gedachte dat de Koran of de Bijbel een biologieboek zou zijn. Als alle biologische kennis reeds vervat zit in de Koran of de Bijbel, waarom zou de profeet (vrede zij met hem) ons dan oproepen om de kennis te gaan halen "tot in China", bij niet-moslims dus? Is dat niet omdat voor de biologie de empirische en experimentele methode aangewezen is? Overigens is de evolutietheorie geen kwestie van geloof of geloven, maar van wetenschap. En dan denk ik spontaan aan de uitspraak van Rorty: "look at the normal scientific discourse of our day bifocally, both as patterns adopted for various historical reasons and as the achievement of objective truth, where 'objective truth' is no more and no less than the best idea we currently have about how to explain what is going on." M.a.w.: de evolutietheorie heeft een geschiedenis, en doorheen deze geschiedenis kun je ook de sociale en politieke condities van haar ontstaan analyseren, maar het is ook "objectieve waarheid", wat niet meer is dan de beste manier die we vandaag hebben om uit te leggen wat er gebeurt. Ik "geloof" dus niet in deze theorie, maar ik neem haar als "objectief waar", als de beste stand van de wetenschap, tot ze weerlegd wordt en ev. vervangen door een betere theorie. Vandaar ook het grote onderscheid tussen waarheid en zekerheid.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij leest mijn bijdragen niet, scheldt alleen en kent de geschiedenis van de Nederlanden niet. Dat soort mensen zouden we moeten uitwijzen en vervangen door pan-Germaans ingestelde moslims.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mausoleumbestormers zijn precies de protestanten, de puriteinen van de islam. Geen aanwinst, voorwaar...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |