![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is geen draad over centraal gezag. Die nutteloze discussie kun je elders voeren.
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden is dat fysische randvoorwaarden geen intenties hebben, maar mensen wel. En mensen die anderen kunnen dwingen hebben nooit goeie intenties met die andere. Maw, fysische randvoorwaarden zijn wat ze zijn. Maar menselijke dwang is altijd pervers. |
|
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn al genoeg draadjes over verziekt, en je bent weer bezig een draadje te verzieken met alweer hetzelfde stokpaardje. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 18 juli 2012 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
1) meer helderziende dan investeerders in de prive ? 2) gemotiveerd om de juiste beslissingen te nemen die niet eerder hun eigen dada's, belangen en dergelijke meer zouden steunen ? Kan jij in de spiegel kijken en zonder blozen tegen jezelf zeggen dat je de juiste beslissingen zal nemen, zelfs al gaan die in tegen al jouw ideeen en principes (die tenslotte niks anders dan persoonlijke voorkeuren zijn) ? Ik niet. Ik zal altijd dingen doen die IK plezant vind als ik mag beslissen. En ik heb naast mij en boven mij NOG NOOIT IETS ANDERS GEZIEN. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Aderlaten staat niet ter discussie, wel de wijze waarop aderlaten moet uitgevoerd worden zodat het het beste is voor de gezondheid. |
|
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit bericht is verborgen omdat patrickve op jouw negeerlijst staat.
![]() Ga andermans draden volspammen. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 18 juli 2012 om 13:26. |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik ook niet de godganse dag op dit forum zit he. Maar als ik iets een half uur laat compileren kan ik mij hier even komen ontspannen.
|
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Bon, ik laat deze draad maar varen.
Misschien dat ik later een andere draad opstart die specifiek praktisch gericht is (om al het wederkerende gejammer over economie enzo te vermijden) én met duidelijke waarschuwing dat het geen draad is over centraal gezag is, want sommigen menen in alles hun eigen achterhaald archaïsch stokpaardje te zien. |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat dat verstokt denken is; ik denk dat je op de voorgestelde manier gewoon de kat bij de melk zet. |
|
![]() |
![]() |
#139 | ||
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ines#Economics Zoals ge ziet is de economische wetenschap een pak uitgebreider dan uw economisch libertarisme. Citaat:
Laatst gewijzigd door Lunokhod : 18 juli 2012 om 13:53. |
||
![]() |
![]() |
#140 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het grappige aan die uitspraak was dat de draadopener het wil hebben over een specifieke invulling van een kader, maar niet wil toelaten een kritische houding te hebben ten opzichte van het kader zelf. In een filosofische dissertatie krijgt ge direct een onvoldoende als ge dat doet hoor ![]() Citaat:
Citaat:
Mijn zienswijze is nochtans een heel fundamenteel en eenvoudig punt: de fundamentele motieven waarom iemand een beslissing neemt. Mijn punt is dat dat altijd geinspireerd is door eigenbelang, al ware het maar omdat dat tautologisch is, zijnde dat eigenbelang hetgene is dat beslissingen motiveert. Daarover heeft blijkbaar niemand het. Over de rest argumenteer ik niet eens. Citaat:
Jij hebt zelfs niet eens de finaliteiten gedefinieerd. Wat wil je als finaliteit in een maatschappij ? "het grootste geluk voor iedereen" of nog van die ondefinieerbare zever ? Of "UW grootste geluk en de rest kan de pot op " (dat is tenminste duidelijk) ? Of zoveel mogelijk walvissen ? Of de snelste speelconsoles ? Of de grootste hoeveelheid energieproductie ? Of de meest efficiente vorm van proteinenkweek ? Of een zo snel en pijnloze dood voor iedereen (daar sta ik achter bijvoorbeeld) ? Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2012 om 14:27. |
||||
![]() |