![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de mate dat er werk is kan het echter niet dat mensen zich uit het arbeidscircuit terugtrekken op kosten van de belastingsbetaler. Citaat:
Arbeidsmarktbeleid en Sociale Zekerheid Daarnaast blijven natuurlijk de verplichtingen die via de EU worden opgelegd, zoals ouderschapsverlof
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 8 augustus 2012 om 16:27. |
||
![]() |
![]() |
#122 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* zorgen dat er jobs gecreëerd worden ==> stimulatie maatregelen * zorgen dat ervaren mensen in het arbeidscircuit blijven ==> uitdoven brugpensioen * zorgen dat mensen zich niet in het werkloosheidsstelsel gaan nestelen ==> uitkering in de tijd beperkt + heropleiding + betere afstemming prive/werk Citaat:
De vrouw van de dokter zal dat inderdaad erg vinden dat ze plots niets meer krijgt omdat haar echtgenoot al te veel verdiend.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|||
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is het normaal dat een vrouw die thuisblijft om familiale redenen geen loon krijgt. Maar er is in de gouden jaren toen het niet opkon een nefaste cultuur gekomen dat die mensen zich dan maar in de werkloosheid "den dop" moeten gaan nestelen en zo ook wat gezinsinkomen kunnen verwerven. Dat is natuurlijk totaal misbruik van het systeem, maar ik besef maar al te goed dat dit op zeer grote schaal is toegepast. We moeten ook eerlijk zijn en toegeven dat de echte excessen op dat vlak er in vlaanderen al enkele jaren zijn uitgesmeten en de laatste jaren schrappen de walen zelfs meer volk dan wij . Niet toevallig zijn dat dikwijls dergelijke parasieten. Ik heb daar weinig empathie mee : die mensen zijn een dagdagelijkse belediging aan alle honderdduizenden gezinnen waar ze met twee gaan werken, en hun kinderen opvoeden zonder parasitair gedrag om van het sociale zekerheidstelsel te profiteren. Ik ken enkel zeggen dat naar mijn mening jouw echtgenote de logische gevolgtrekking maakte van slechts part-time te werken. De parasieten die dan liever op den dop gaan staan moeten eruit gesmeten worden. Het is idd niet logisch dat die mensen onrechtstreeks betere pensioenrechten verwerven. Het aspekt opleiding is een terechte zorg. Ja, we zitten nu eenmaal met een aantal duizend mensen die kunstonderwijs, sportschool, snit en naad en kappersschool volgden. De echte vraag is : gaan we die mensen van hun 20 tot hun 60 of 65 een werkloosheidsvergoeding geven, of gaan we ze herscholen op kosten van de gemeenschap (wat op termijn bekeken zelfs een investering is doordat ze terug aan de slag kunnen). Zo rond 1975 zou men zeker gekozen hebben om ze af te schrijven en een vergoeding te geven ad perpetuum. Nu zal iedereen al wel beseffen dat die keuze niet juist is en trouwens ook niet juist was toen. Systemen fluctueren dikwijls tussen uitersten, wat niet altijd zo fraai is. Er is volgens mij geen enkel alternatief naast een trajekt van eerst vrijwillige opleiding, dan verplichte opleiding, en dan het verplicht opnemen van de job die je aangewezen krijgt. Maar dat laatste moet op één of andere liefst zo bedrijfseconomisch mogelijke manier een koppeling krijgen aan quota in ondernemingen op vlak van laag en (her)geschoolden en vooral 50-plussers. Het is te gemakkelijk om te lopen fulmineren tegen werkloosheidsvergoeding en dan te merken dat er in veel grote bedrijven nog nauwlijks mensen werken van +55 jaar en dat diezelfde categorie puur pro forma moet blijven soliciteren doch dat niemand ze wil aannemen. Al mijn klanten zijn kleinere KMO's en ik kan je verzekeren dat het quasi onbespreekbaar is om een 50 jarige vrouw nog in dienst te nemen, zelfs al zitten ze met hun handen in hun haar te wrijven van ellende omdat ze "geen goeie kandidaten " vinden. Een deel van het totaal te betalen % aan patronale sociale zekerheidsbijdragen door een bedrijf zou moeten afhankelijk gemaakt worden van de sociale mix inzake leeftijdscategoriën in hun personeelsbestand. |
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor het geval ge het niet weet, vele van die vergoedingen zijn door hun aard al beperkt in tijd, alleen de volledige werkloosheidsvergoeding is nog steeds onbeperkt in tijd. De RVA is immers geen dienst van werkloosheidsvergoedingen. Wat is er dus niet duidelijk aan de werkloosheidsvergoedingen moeten beperkt worden in tijd. Is er sprake geweest van andere vergoedingen in tijd te beperken, het is niet omdat de RVA een vergoeding betaald dat het een werkloosheidsvergoeding is, maar waarom je die koppeling steeds opnieuw blijft maken is overduidelijk, zo doorzichtig. |
|
![]() |
![]() |
#125 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Woluwe Saint Pierre en nu gij nog eens.
|
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zelfs het vermoeden durven uiten dat N-VA in Sint-Pieters-Woluwe geen enkele stem haalt.
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#128 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik daar lees blijft allemaal nogal vaag. En je kan wel inzetten op meer werk, arbeidsplaatsen maar in de werledeconomie is België, laat staan Vlaanderen veel te klein om daar veel invloed op te hebben. Neem maar als voorbeeld de grote woorden van Peeters die eens ging zorgen dat Opel als werkgever in Antwerpen zou blijven. Het resultaat kennen we. Wat betreft tijdspaarrekening. Dat blijft erg vaag. En van welke pot ga je dat betalen? Toch niet van de werkloosheidspot? Zo niet hoe ga je dat in evenwicht brengen met andere statuten zoals zelfstandigen als ej daar geen aparte inkomenspot voor maakt ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Samengevat. Principieel kan ik me wel vinden in veel punten van het NVA programma. Maar ik ben wel overtuigd dat een groot deel van de NVA-kiezers, die zot gemaakt zijn met het communautaire programma, niet meer NVA zouden stemmen indien ze het sociale programma van de NVA zouden kennen, en zouden beseffen wat de financiële gevolgen van hun stem zou kunnen zijn. Laatst gewijzigd door pajoske : 9 augustus 2012 om 21:16. |
||||
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee vraagjes:
Mocht ik een zelfklever van een Vlaamse Leeuw op mijn auto hebben (wat niet is, uit vrees voor vandalisme), zou ik hem gerust kunnen parkeren in jouw gemeente ? Is jouw gemeente solidair met de andere gemeentes in jullie gewest ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#131 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die mensen weten heel goed wat de financiële gevolgen zouden zijn van hun keuze: minder transfers, minder SZ misbruik, meer werk, ==> meer inkomen voor iedereen.
||||||||
![]() |
![]() |
#132 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan 40 uren per week werken en toch een vergoeding krijgen van de RVA, is dat dan ook een werklozenvergoeding terwijl je 40 uren per week werkt ? Is iemand die technisch werkloos is om economische redenen dan ook de kas aan het bestelen omdat die voor die dagen geen ander werk zoekt, is iemand die zijn verlof betaald krijgt van de RVA de kas aan het bestelen. De RVA is geen dienst voor werklozen of een werklozenkas maar een Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening, die mensen krijgen dus een vergoeding van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening en niet van de werkloosheidskas die je gemakkelijksheidhalve zo blijft noemen omdat u dat dan beter uitkomt. |
||
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze maken het de N-VA natuurlijk wel gemakkelijk om te winnen.
Bracke: 'Regering spint out of control'
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zeggen dat die machtspartijen het wisten, en het openlijk zegden. Kort na 13 juni 2010 klonk het in koor: de nva moet mee in het bad, want met de recessie die er is en blijft, zouden ze in een zetel zitten en kunnen schieten op al wat beweegt in de regering die onpopulaire maatregelen moet nemen. En wat doen ze ? Toch de nva niet mee in het bad trekken. En nu denken dat ze de crisis gaan aankunnen, door waterachtige halfslachtige ps-maatregelen te nemen. Echt zo stom als 't achterste van een varken ! .
|
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @speurneus
Citaat:
(ik peins dat onze speurneus met vakantie geweest is, maar nu toch terug on line)
|
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb een dergelijke pot hier in Duitsland. 2/3e van mijn SZ gaat belastingvrij naar een persoonlijke account waar niemand anders aan komt. 1/3e wordt gebruikt om de SZ van de minderbedeelden te steunen (gehandicapten, ongelukken etc). Uiteraard is die pot beperkt, maar dat is ze in België ook. Iemand moet immers die werkloosheidsuitkeringen betalen, dus waarom niet de werkloze zelf, met zijn zelfgespaarde pot? In dat geval heeft hij alle recht om zo lang werkloos te zijn als hij zelf kan bekostigen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 21 augustus 2012 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
#138 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men kan dan alsnog werk aannemen, of terecht bij familie of vrienden als die daartoe bereid zijn, maar dat is geen verantwoordelijkheid van de overheid. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @speurneus
Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht Twee vraagjes: Mocht ik een zelfklever van een Vlaamse Leeuw op mijn auto hebben (wat niet is, uit vrees voor vandalisme), zou ik hem gerust kunnen parkeren in jouw gemeente ? Is jouw gemeente solidair met de andere gemeentes in jullie gewest ? . Benieuwd of er nog een antwoordje gaat komen. (ik peins dat onze speurneus met vakantie geweest is, maar nu toch terug on line)
![]() |
![]() |
#140 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat is de reden waarom het VB zoveel kiezers heeft verloren omdat men blijft vast zitten in dat uiterste en dat trekt alleen het verkeerde soort mensen aan. En spijtig genoeg zitten er bij de n-va ook al een aantal van dat soort. |
|
![]() |