![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Om nog even terug te komen op het onderwerp:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door mkb : 18 augustus 2012 om 15:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En als je wil geloven dat de kiezer zich in oktober bij de lokale verkiezingen gaat uitspreken of hij nu gelooft dat BDW is gevlucht of is buitengezet bij de federale regeringsvorming is navelstaarderij. Er zijn belangrijker dingen in de dorpsstraat dan de carrièreplanning van de n-va voorzitter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Spa klein(er) krijgen is bv een van die belangrijke dingen Zeer juist peterken Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 augustus 2012 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gennez en de Croo eisen de eer op..Uiteraard enkel in de francofone media Gennez krijgt goud en de Croo zilver voor lafhartige politiek achter derny di Rupo Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 augustus 2012 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu al ? Hij is 61 jaar oud en is reeds 25 jaar bedrijvig in de Belgische “federale” politiek... Brusseleers steekt in de kranten een heuse loftrompet af over de premier. 'Het is één van de meest begaafde en gemotiveerde leerlingen die ik ooit gehad heb. Ik heb veel mensen zien passeren, onder wie ook met belangrijke functies, maar niemand heeft er ooit zo voor gestreden als hij. Hij is ongelofelijk, hij laat het nooit hangen.' Als Di Rupo « één van de meest begaafde en gemotiveerde leerlingen » is die Brusseleers ooit heeft gehad, vraag ik mij af welke het gemiddeld niveau is van zijn “leerlingen” en/of hoe snel Brusseleers zich graag tevreden stelt met een dode mus en een beetje zakgeld. Nu ja, there’s no business like show business : een prul opblazen tot vermeende suksesproporties is nu eenmaal goede marketing, naar het schijnt. En ook de grote woorden schuwt de privéleraar van Di Rupo niet. Voor hem is onze premier intussen 'tweetalig'. 'Ik beschouw iemand tweetalig wanneer hij over eender welk onderwerp een gesprek kan aanknopen met gelijk wie en zich verstaanbaar kan maken zonder daarbij de fouten op te stapelen.' Als dat de norm mag zijn stikt het op dit forum ongetwijfeld van vijf- en zestaligen of méér. Niettemin erkent Brusseleers dat een en ander nog niet perfect is, vooral op het vlak van uitspraak. Bijvoorbeeld: 'Zijn 'ge' vervormt nog te vaak naar een 'gue', een typische fout voor Franstaligen. Hij heeft ook nog werk aan zijn accenten.' Helemaal perfect is één en ander nog niet, dus. Hoewel…. de oplossing ligt voor de hand : het probleem van de “ge”-vervorming is meteen van de baan als men zoals ikzelf de “u”-vorm gebruikt, en wie zijn/haar oren open zet en luistert hoe de ‘native speakers’ de accenten leggen, heeft daar erg snel geen moeite meer mee. Kortom, nog enkele extra dagen bij Brusseleers, en het Nederlands van Di Rupo is “perfect”. Nou moe. Daartegenover staat dan weer dat de premier sinds december al meer dan 2.500 nieuwe woorden heeft bijgeleerd. Nu wordt het helemaal waanzinnig. Wat heeft het “bijleren van nieuwe woorden” te maken met het in de praktijk vlot beheersen van een taal ? Maar vooral en meer algemeen : in hoeverre is Brusseleers een autoriteit op het gebied der Nederlandse taal, en inzake het onderwijzen ervan ? Mijn mening : als ik het uiterst belabberd Nederlands van Di Rupo in nieuwsfilmpjes hoor, en vaststel dat Brusseleers dit als quasi perfect voorstelt, geloof ik zo mogelijk nog minder in de bekwaamheid van Brusseleers dan in deze van Di Rupo… Kortom, ik weet wel dat het Belgisch Franstalig staatsregime u allen momenteel nog méér dan voorheen vanalles tracht wijs te maken, maar de mate waarin men de Vlamingen voor uilskuikens houdt kent blijkbaar geen grenzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Zegt voldoende over het infantiele niveau vh francofoon onderwijs.
En dan verbaasd zijn over werkloosheidscijfer van +20% Met zo'n resultaten moest di Rupo bij mij zonder yoghurtje naar bed Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 augustus 2012 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Di Rupo maakt zich voor niets moe Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 augustus 2012 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Nee, voor een Eerste Minister moet dat met een hoofdletter.
Terug naar de courtoisie-klas.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Gisteren hield een Evangelische Kerk in de VS zijn 5de "gayness cure walk": http://www.theonion.com/articles/eva...ss-cure,29214/
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Nen echten Belg sprekt goe zen Fraans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() nu ja, het is doordat di rupo slecht nederlands spreekt dat hij daardoor een slechte premier is. laten we allemaal maar in ad hominems argumenteren.
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een premier die van Franstalige zijde afkomstig is,steekt het blijkbaar niet zo nauw.... Hoe lang zit die meneer al in de nationale politiek..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 19 augustus 2012 om 01:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van stropopjes wéét u alles,u bent er dan ook een expert in,en ik zou het niet wagen om u daarin naar de kroon te steken meester.... Dat vind ik ook...... Zolang u géén reden kan geven waarom Di Rupo een goede premier is.... En kan u gelijk ook vertellen in welke taal dan de voorbije regeringsonderhandelingen zijn gevoerd ,gezien de fantastische vooruitgang die deze meneer heeft geboekt na de onderhandelingen.... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 19 augustus 2012 om 01:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En bovendien zijn er nog vele andere redenen uiteraard. Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 augustus 2012 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() blijf maar komen met ad hominems. dit maakt je woorden wel zeer geloofwaardig!
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Om vervolgens rond de vraag heen te dribbelen... ![]() ![]() Beter nog,negeer het hélemaal.... En oppassen met stropopjes mijn beste,met dit weer kan u uw vingertjes lelijk verbranden.... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 19 augustus 2012 om 01:31. |
|
![]() |
![]() |