Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2012, 15:20   #121
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Uiteraard. Iedereen die niet blindelings de door "de" partij uitgezette communicatie strategie ivm met hun blunder om te gaan lopen volgt kan niet anders zijn dan een traditionele belgicist, zelfs een verrader. Er volgen in 2014 nog verkiezingen en tot dan MOET die marsrichting aangehouden worden. Leuk. Dat wil zeggen dat we nog vele prettige discussies gaan hebben hier.
Shadowke heeft niets met N-VA te maken.
Oud 18 augustus 2012, 15:30   #122
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Om nog even terug te komen op het onderwerp:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves Leterme in HLN
Tweetalig? Hij spreekt alvast vrij goed Italiaans

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petit Croo in HLN
Ik apprecieer zijn inspanningen, maar een premier moet beter kunnen. Een niet-voorbereid debat in het Nederlands, ik zie het hem nog niet voeren.
Speciaal voor C2C:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HLN
Franstalige collega's zeggen trouwens dat zijn Frans ook niet foutloos is

Laatst gewijzigd door mkb : 18 augustus 2012 om 15:33.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 15:40   #123
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben die zever en dat gekwaak over wie nu verantwoordelijk is voor het buitenbonjouren van de nva, als grootste partij van het land, uit de regeringsformatie.

De enen blijven maar tandenknarsen van zus, en de anderen blijven maar monkelen van zo.

We zullen zien op 14 oktober aan wie de kiezer gelijk geeft.

Als de kiezer zich duidelijk uitspreekt, in de ene of de andere zin, dan kan de discussie gesloten worden.
(Niet dat dat simpel zal zijn om dat te interpreteren tegenover de laatste verkiezingen of tegenover de vorige gemeenteraadsverkiezingen ... maar ik hoop dat de uitslag toch "duidelijk" zal zijn.)

.
Ja, zeggen dat je de discussie beu bent en tegelijkertijd nog even de boodschap herhalen. Zo zullen we eruit geraken...

En als je wil geloven dat de kiezer zich in oktober bij de lokale verkiezingen gaat uitspreken of hij nu gelooft dat BDW is gevlucht of is buitengezet bij de federale regeringsvorming is navelstaarderij. Er zijn belangrijker dingen in de dorpsstraat dan de carrièreplanning van de n-va voorzitter.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 16:10   #124
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, zeggen dat je de discussie beu bent en tegelijkertijd nog even de boodschap herhalen. Zo zullen we eruit geraken...

En als je wil geloven dat de kiezer zich in oktober bij de lokale verkiezingen gaat uitspreken of hij nu gelooft dat BDW is gevlucht of is buitengezet bij de federale regeringsvorming is navelstaarderij. Er zijn belangrijker dingen in de dorpsstraat dan de carrièreplanning van de n-va voorzitter.
Inderdaad
De Spa klein(er) krijgen is bv een van die belangrijke dingen
Zeer juist peterken

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 augustus 2012 om 16:20.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 16:22   #125
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben die zever en dat gekwaak over wie nu verantwoordelijk is voor het buitenbonjouren van de nva, als grootste partij van het land, uit de regeringsformatie.
Veel gezever en gekwaak moet daar niet aan te pas komen
Gennez en de Croo eisen de eer op..Uiteraard enkel in de francofone media

Gennez krijgt goud en de Croo zilver voor lafhartige politiek achter derny di Rupo

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 augustus 2012 om 16:24.
Oud 18 augustus 2012, 16:23   #126
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wedden dat het 'nationale' verkiezingen zullen zijn als N-VA geen 20 % haalt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 19:21   #127
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120817_037

Ahja Di Rupo is tweetalig frans en italiaans, daarover alleszins geen leugen in betreffend artikel. Dat hij begaafd én gemotiveerd is, is daarentegen onmogelijk. Jarenlang werd gezegd dat hij geen Nederlands kon leren omwille van diverse redenen waaronder gehoorschade en ontoereikende intelligentie. Mocht hij én begaafd én gemotiveerd zijn, had hij reeds tijdens Leterme I zijn Nederlands aangescherpt.
Het Nederlands van premier Elio Di Rupo gaat erop vooruit. 'Di Rupo heeft enorme vooruitgang geboekt', zegt zijn privéleraar Bart Brusseleers in de kranten van Sudpresse. 'Voor mij is hij nu al tweetalig.'

Nu al ? Hij is 61 jaar oud en is reeds 25 jaar bedrijvig in de Belgische “federale” politiek...

Brusseleers steekt in de kranten een heuse loftrompet af over de premier. 'Het is één van de meest begaafde en gemotiveerde leerlingen die ik ooit gehad heb. Ik heb veel mensen zien passeren, onder wie ook met belangrijke functies, maar niemand heeft er ooit zo voor gestreden als hij. Hij is ongelofelijk, hij laat het nooit hangen.'

Als Di Rupo « één van de meest begaafde en gemotiveerde leerlingen » is die Brusseleers ooit heeft gehad, vraag ik mij af welke het gemiddeld niveau is van zijn “leerlingen” en/of hoe snel Brusseleers zich graag tevreden stelt met een dode mus en een beetje zakgeld. Nu ja, there’s no business like show business : een prul opblazen tot vermeende suksesproporties is nu eenmaal goede marketing, naar het schijnt.

En ook de grote woorden schuwt de privéleraar van Di Rupo niet. Voor hem is onze premier intussen 'tweetalig'. 'Ik beschouw iemand tweetalig wanneer hij over eender welk onderwerp een gesprek kan aanknopen met gelijk wie en zich verstaanbaar kan maken zonder daarbij de fouten op te stapelen.'
Als dat de norm mag zijn stikt het op dit forum ongetwijfeld van vijf- en zestaligen of méér.

Niettemin erkent Brusseleers dat een en ander nog niet perfect is, vooral op het vlak van uitspraak. Bijvoorbeeld: 'Zijn 'ge' vervormt nog te vaak naar een 'gue', een typische fout voor Franstaligen. Hij heeft ook nog werk aan zijn accenten.'

Helemaal perfect is één en ander nog niet, dus. Hoewel…. de oplossing ligt voor de hand : het probleem van de “ge”-vervorming is meteen van de baan als men zoals ikzelf de “u”-vorm gebruikt, en wie zijn/haar oren open zet en luistert hoe de ‘native speakers’ de accenten leggen, heeft daar erg snel geen moeite meer mee.
Kortom, nog enkele extra dagen bij Brusseleers, en het Nederlands van Di Rupo is “perfect”. Nou moe.

Daartegenover staat dan weer dat de premier sinds december al meer dan 2.500 nieuwe woorden heeft bijgeleerd.

Nu wordt het helemaal waanzinnig. Wat heeft het “bijleren van nieuwe woorden” te maken met het in de praktijk vlot beheersen van een taal ?

Maar vooral en meer algemeen : in hoeverre is Brusseleers een autoriteit op het gebied der Nederlandse taal, en inzake het onderwijzen ervan ? Mijn mening : als ik het uiterst belabberd Nederlands van Di Rupo in nieuwsfilmpjes hoor, en vaststel dat Brusseleers dit als quasi perfect voorstelt, geloof ik zo mogelijk nog minder in de bekwaamheid van Brusseleers dan in deze van Di Rupo…

Kortom, ik weet wel dat het Belgisch Franstalig staatsregime u allen momenteel nog méér dan voorheen vanalles tracht wijs te maken, maar de mate waarin men de Vlamingen voor uilskuikens houdt kent blijkbaar geen grenzen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 20:29   #128
born2bewild
Banneling

Standaard

Zegt voldoende over het infantiele niveau vh francofoon onderwijs.
En dan verbaasd zijn over werkloosheidscijfer van +20%

Met zo'n resultaten moest di Rupo bij mij zonder yoghurtje naar bed

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 augustus 2012 om 20:34.
Oud 18 augustus 2012, 20:33   #129
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Daartegenover staat dan weer dat de premier sinds december al meer dan 2.500 nieuwe woorden heeft bijgeleerd.
Die francofone politici moeten toch maar 1 woord kennen: "NOG!"

Di Rupo maakt zich voor niets moe

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 augustus 2012 om 20:34.
Oud 18 augustus 2012, 21:49   #130
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Het is 'dr.', met kleine 'd'. CV bij het oud papier!
Nee, voor een Eerste Minister moet dat met een hoofdletter.

Terug naar de courtoisie-klas.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 21:52   #131
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Die gehoorschade is die opgelopen bij de schandknapen aan het Fontainasplein in Brussel ?
Wow, die zat. Smerig en grof. Zo willen we het!

Gisteren hield een Evangelische Kerk in de VS zijn 5de "gayness cure walk": http://www.theonion.com/articles/eva...ss-cure,29214/
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 23:53   #132
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wedden dat het 'nationale' verkiezingen zullen zijn als N-VA geen 20 % haalt?
Dat zal ik in elk geval nooit beweren. Niet eens uit opportunistisch standpunt maar gewoon omdat het onzin is.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 23:57   #133
Sjarelgulden
Banneling

Standaard

Nen echten Belg sprekt goe zen Fraans.
Sjarelgulden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 00:41   #134
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

nu ja, het is doordat di rupo slecht nederlands spreekt dat hij daardoor een slechte premier is. laten we allemaal maar in ad hominems argumenteren.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 00:49   #135
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nu ja, het is doordat di rupo slecht nederlands spreekt dat hij daardoor een slechte premier is. laten we allemaal maar in ad hominems argumenteren.
Ja,we weten het,voor u is het blijkbaar normaal dat premiers van Vlaamstalige zijde afkomstig hun frans moeten kennen....

Voor een premier die van Franstalige zijde afkomstig is,steekt het blijkbaar niet zo nauw....

Hoe lang zit die meneer al in de nationale politiek.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 01:00   #136
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ja,we weten het,voor u is het blijkbaar normaal dat premiers van Vlaamstalige zijde afkomstig hun frans moeten kennen....

Voor een premier die van Franstalige zijde afkomstig is,steekt het blijkbaar niet zo nauw....

Hoe lang zit die meneer al in de nationale politiek.....
Nu ook nog met stropopjes spelen. mij meningen toeschrijven die ik nooit heb gehad.... Dit forum gaat zienderogend omlaag de beerput in.

Laatst gewijzigd door Sywen : 19 augustus 2012 om 01:01.
Oud 19 augustus 2012, 01:09   #137
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ook nog met stropopjes spelen. mij meningen toeschrijven die ik nooit heb gehad.... Dit forum gaat zienderogend omlaag de beerput in.

Van stropopjes wéét u alles,u bent er dan ook een expert in,en ik zou het niet wagen om u daarin naar de kroon te steken meester....

Dat vind ik ook......

Zolang u géén reden kan geven waarom Di Rupo een goede premier is....

En kan u gelijk ook vertellen in welke taal dan de voorbije regeringsonderhandelingen zijn gevoerd ,gezien de fantastische vooruitgang die deze meneer heeft geboekt na de onderhandelingen....

Laatst gewijzigd door Svennies : 19 augustus 2012 om 01:09.
Oud 19 augustus 2012, 01:09   #138
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel! Het maakt hem totaal ongeschikt
En bovendien zijn er nog vele andere redenen uiteraard.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 augustus 2012 om 01:10.
Oud 19 augustus 2012, 01:17   #139
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Van stropopjes wéét u alles,u bent er dan ook een expert in,en ik zou het niet wagen om u daarin naar de kroon te steken meester....
blijf maar komen met ad hominems. dit maakt je woorden wel zeer geloofwaardig!

Oud 19 augustus 2012, 01:26   #140
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
blijf maar komen met ad hominems. dit maakt je woorden wel zeer geloofwaardig!
Och,ja,jij bent de autoriteit...

Om vervolgens rond de vraag heen te dribbelen...

Beter nog,negeer het hélemaal....

En oppassen met stropopjes mijn beste,met dit weer kan u uw vingertjes lelijk verbranden....

Laatst gewijzigd door Svennies : 19 augustus 2012 om 01:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be