![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
n-va heeft dat voorstel DiRupo meteen gesteund ... toen mocht het ineens niet meer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Dat grapje kost ons wel 10 miljard euro per jaar. Dan is het echt niet grappig meer, hoor.
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() Een referendum moet de volgende mogelijkheden hebben: unitair België - federaal België (status quo vóór de zesde staatshervorming) - federaal België met zesde staatshervorming - separatisme. De twee opties met het beste resultaat maken dan het voorwerp uit van een tweede referendum. Voorwaarde is wel dat elk kamp evenveel media-aandacht krijgt in de jaarlange campagne ervoor.
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat dan ook niet om een voorstel maar om een regelrechte rechtstreekse aanval van Elio Di Rupo aan het adres van N-VA.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Di Rupo heeft in 2005 al zijn staart terug ingetrokken over een referendum over separatisme. Dus kunnen we gerust deze OP als een doekje voor het bloeden bestempelen. Hij meent het helemaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het over de 2012. Daar heeft Elio Di Rupo N-VA opnieuw uitgedaagd om een referendum te houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...06_El_Pais_NVA
Zelfs in de Spaanse krant El Pais wordt duidelijk gemaakt dat N-VA niet gaat voor een referendum.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() De flaminganten handelen liever achterbaks en ondemocratisch. Zo kennen we ze goed. De collaboratie is nog niet ver weg.
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie van de bubbels was er indertijd toch ook alweer voorstander van een grotere macht voor de koning...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kunt ge daarover wat uitweiden ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Een groot euvel van die talentelligen was ook dat het al te dikwijls de facto uitdraaide op een taalreferendum in de plaats van een peiling naar het werkelijke taalgebruik.
Men wist immers wat men moest antwoorden als men wou dat een gemeente naar Wallonië zou gaan, plus het feit dat men antwoordde in funktie van welke taal men het liefst sprak of zou spreken en dus niet in funktie van het werkelijke taalgebruik. Vergelijk bijvb. de onlogische cijfers in de Platdietse streek voor en na de oorlog...... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 februari 2014 om 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |