Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2013, 15:38   #121
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Zeer juist. Het lag aan de N-VA om een kandidaat voor te dragen. Ze dragen een onafhankelijke kandidaat voor. Of, voor sommigen: een 'onafhankelijke' kandidaat.
Een onafhankelijke kandidaat kan niet worden voorgedragen door een politieke partij.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 15:42   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een onafhankelijke kandidaat kan niet worden voorgedragen door een politieke partij.
Mis.
Er is één partij die dat wel kan. De naam van die partij begint met Nieuw en eindigt met Alliantie.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 15:50   #123
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is diep intriest gesteld met de politiek als het niet mogelijk is een technocraat te benoemen. Waarom zou partijpolitiek voor goed bestuur moeten gaan? Ten gronde is dat toch hetgeen de bevolking vraagt. Ongeacht politieke kleur beweren alle partijen daarnaar te streven.

Partijloze technocraten voordragen voor topjobs zou de regel moeten zijn, niet de uitzondering.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 15:54   #124
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. Net gebeurd.
Oud 17 januari 2013, 15:57   #125
Chillmate
Vreemdeling

Standaard

De kracht van verandering brengt duidelijk frustraties naar boven bij Bepaalde mensen!!!!!

Laatst gewijzigd door Chillmate : 17 januari 2013 om 15:59.
Chillmate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 15:57   #126
Chillmate
Vreemdeling

Standaard

Sorry, bepaalde mensen
Chillmate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 17:30   #127
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. De tijd dat de 'traditionele' partijen luid applaus, gejuich en vreugdekreten kregen is voorbij. Die eer komt nu aan de N-VA toe.
U maakt zich het verblijf op dit forum onnodig moeilijk.

Dit:

Ik ben er vrij zeker van dat het niet zozeer de figuur van Briers, Jan, jr. is die de criticasters op hun stokpaard zet(te), maar het feit dat hij door de N-VA wordt voorgedragen.

De voordracht van Briers, Jan, jr. door om het even welke 'traditionele' partij zou ongetwijfeld op luid applaus, gejuich en vreugdekreten - indien al geen vuurwerk - onthaald zijn.

was de bijdrage waarop u reageerde met: "De resultaten van de jongste verkiezingen zijn bij jou nog altijd niet doorgedrongen." Daarop repliceerde ik dan weer: "Is dat heus zo?"

Merk evenwel in de tweede bijzin van de eerste zin van mijn bijdrage het lijdend voorwerp 'de criticasters' op.

Begrijp vervolgens dat dit het verzwegen handelend voorwerp van de tweede zin is.

Denk nu nog eens over uw reactie na.

Zo héél érg moeilijk kan het allemaal toch niet zijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 17:32   #128
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chillmate Bekijk bericht
De kracht van verandering brengt duidelijk frustraties naar boven bij Bepaalde mensen!!!!!
Pas op. Je kan op vele wijzen "veranderen". Je kan bijv. ook seniel worden.
Oud 17 januari 2013, 17:35   #129
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@djimi

Bedankt voor je verduidelijking. Nu die criticasters waar jij het over hebt vormen een onbeduidende minderheid die moeizaam een "luid applaus" zouden kunnen luiden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 17 januari 2013, 17:37   #130
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ambtenaren worden benoemd (of een variant daarop bla bla ...;
politiekers worden verkozen.

Super eerlijk nu:
mogelijks zit er ergens in de provincie Oost-Vlaanderen nu een lid van de nva die zich wel bekwaam achtte voor die post, gefrustreerd te zijn omdat hij/zij het niet haalde.
Maar ... dat weegt niet op tegen de publiciteit,
en ...
dat weegt nog veel minder op tegen het tandengeknars van de concurrentie, zowel op partij-niveau als op individueel niveau (vb. bij de Sas ...)

.
De volgende stunt is?
Wat was Lieten ook alweer? Is dit niet ook een gecoöpteerde, waar iedereen zo op fulmineerde?
Provincieraden en gouverneurs, die er enkel zijn om zichzelf in stand te houden zijn altijd al een niet democratisch gegeven.
Je kiest voor de provincie, maar de particratie beslist.
Het blijft een nutteloze post eender wie hem bezet.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 17:38   #131
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@djimi

1) Bedankt voor je verduidelijking.

2) Nu die criticasters waar jij het over hebt vormen een onbeduidende minderheid die moeizaam een "luid applaus" zouden kunnen luiden.
1) Graag gedaan

2) Daar hebt u gelijk in. Bedankt voor de terechtwijzing.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 17:49   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet meer. Vertel. Welk 'examen' ? Welk 'bepaald redelijk besloten clubje' ?

Ik ben altijd wel te vinden voor een goed gebracht samenzweringscomplot. Het is zelfs een apart topic waard.
Iedereen heeft onmiddellijk door dat het om de loge gaat waar broeder Bracke ook de plak zwaait.

Ik geef het je op een briefje: deze benoeming is een goudhaantje op iets langere termijn voor de nva (en voor alle duidelijkheid: niet omwille van de persoon van Briers .... 'k moet hier echt overal tekeningen bij maken zeker ..)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 18:08   #133
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iedereen heeft onmiddellijk door dat het om de loge gaat waar broeder Bracke ook de plak zwaait.

Ik geef het je op een briefje: deze benoeming is een goudhaantje op iets langere termijn voor de nva (en voor alle duidelijkheid: niet omwille van de persoon van Briers .... 'k moet hier echt overal tekeningen bij maken zeker ..)

.
Je moet er geen tekening bij maken maar je mag gerust je complottheorie hier meedelen en ons Diets maken waarom die gouverneursvoordracht een goudhaantje op iets langere termijn is voor de N-VA en de rol van Le Grand Orient de Belgique.

Oud 17 januari 2013, 20:09   #134
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk "misbegrijpen" ?
""""Wat vind jij dan wel zo suspect aan het Festival van Vlaanderen en waarom is het voor jou pre-fascistisch ?"""" En doe nu niet zo trolachtig door te beweren dat je het niet begrijpt....'t begint echt op te vallen dat je om de haverklap iemand ofwel zogezegd niet begrijpt, ofwel woorden in de mond legt door de zinnen te verdraaien....
Oud 17 januari 2013, 20:20   #135
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
""""Wat vind jij dan wel zo suspect aan het Festival van Vlaanderen en waarom is het voor jou pre-fascistisch ?"""" En doe nu niet zo trolachtig door te beweren dat je het niet begrijpt....'t begint echt op te vallen dat je om de haverklap iemand ofwel zogezegd niet begrijpt, ofwel woorden in de mond legt door de zinnen te verdraaien....
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=83

Ik heb nog altijd niet vernomen wat Nyquist zo suspect en waarschijnlijk ook pre-fascistich vindt aan het Festival van Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 januari 2013 om 20:22.
Oud 17 januari 2013, 20:22   #136
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Hoe zou jij dan partijen omschrijven die postjes opeisen waar ze niet eens bekwame kandidaten voor hebben?
Ø-VLD?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 20:23   #137
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:

Ik heb nog altijd niet vernomen wat Nyquist zo suspect en waarschijnlijk ook pre-fascistich vindt aan het Festival van Vlaanderen.
ach, volgende stadium : circelredenering.
Oud 17 januari 2013, 20:25   #138
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:

Waarschijnlijkk, ik schud maar iets uit de losse mouw,
omdat hij dat niet vindt, maar afleidt uit jouw posts dat jij dat vindt.......
aangezien jij alles wat met NVA te maken heeft nu eenmaal zo betitelt...uit principe.... Moet ik nog meer uitleg gevenover jouw 'misbegrijpen', of heb je het nu eindelijk door ?

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 17 januari 2013 om 20:26.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 20:27   #139
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik heb inderdaad mijn twijfels over het aanstellen van een culturo zonder enige politieke ervaring als gouverneur, ja.
Is een gedelegeerd bestuurder van het Festival van Vlaanderen een "culturo" zonder politieke ervaring? Waar haalde het Festival zijn centen dan vandaan?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 20:30   #140
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Waarschijnlijkk, ik schud maar iets uit de losse mouw,
omdat hij dat niet vindt, maar afleidt uit jouw posts dat jij dat vindt.......
aangezien jij alles wat met NVA te maken heeft nu eenmaal zo betitelt...uit principe.... Moet ik nog meer uitleg gevenover jouw 'misbegrijpen', of heb je het nu eindelijk door ?
Ik betitel de N-VA nergens op die manier. Dat er anderen zijn die dat wel doen betreur ik ten zeerste. Net zoals ik betreur dat N-VA sympathysanten zich graag alzo laten betitelen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 januari 2013 om 20:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be