![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Is het niet erg dat Europa over iets dat volgens bepaalde forumdeelnemers zo duidelijk is, er niet in slaagt dit poepsimpel uit te leggen?
Waarschijnlijk worden die mensen onderbetaald en kan men dus geen bekwaam personeel in dienst nemen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze draad gaat over domiciliëringen. Bedrijven geraken het gemakkelijkste aan hun geld via domiciliëringen. Het is pas als hun klanten die domiciliëringen massaal zouden stopzetten tegen volgend jaar dat ze veel moeilijker aan hun geld geraken.
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Europa is er in de eerste plaats voor zichzelf en de banken. Van de gewone burger wordt enkel verwacht dat hij voor het grootste zwarte gat ter wereld, de EU-slokop, betaalt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 augustus 2013 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Idd. zeer juist. meer moeten we daar niet aan toevoegen.
Laatst gewijzigd door giserke : 27 augustus 2013 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nutsbedrijven en energie/ telecomleveranciers zullen lobbyen om domiciliering verplicht te maken bij herhaalopdrachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() En het ergste is dat Test-Aankoop zich laat prostitueren door Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook Testaankoop heeft belang bij domiciliëringsopdrachten die minder gemakkelijk dan vandaag kunnen opgedaan gemaakt worden.
Wie, bijvoorbeeld, een abonnement neemt voor een jaar, maar na twee maanden al vaststelt dat je bedonderd werd, dan zal je niet bij het dag-of weekblad hoeven te vragen om je abonnement eerder stop te zetten. Ik heb, bijvoorbeeld, de Knack opgezegd voor mijn jaarabonnement verviel (dat elke maand via een domiciliëring betaald werd). Dat was toen Rik Van Cauwelaert vervangen werd door Jörgen Oosterwaal. Mijn abonnement voortijdig opzeggen hielp niet. Ik kreeg het blad evengoed elke week in de bus, en elke maand werd het via mijn domiciliëring doorbetaald. Toen ik mijn domiciliëring echter één maand te vroeg introk was het opeens gedaan met mij dat blad te sturen. Bij Knack zullen ze gedacht hebben: die ene maand kost ons minder dan een procedure opstarten, dus we laten het hier maar bij. Dat zal vanaf 1 februari volgend jaar niet meer kunnen.
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan zelf geen domiciliëring meer stoppen, maar ze wel blokkeren. Ik vraag me af wat het subtiel verschil tussen die twee operaties wel kan zijn. Zal zo'n ongewenste domi dan voor eeuwig en altijd geblokkeerd kunnen blijven, en als spook in de administraties van alle partijen blijven rondhangen ? Waar zou dat goed voor kunnen zijn ?
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Men rekent dus op de - gekende- passiviteit van de consument om hun ondertussen niet meer gewilde diensten verder te kunnen aanbieden, zeker bij abonnementen en "goede doelen" zoals Greenpeace, WWf,GAIA e.d. Deze regeling is in ieder geval nadelig voor de consument, ondanks het terugvorderingselement, wat trouwens al lang in Duitsland bestaat zonder deze nieuwe beperkingen.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opent trouwens ook weer een heel nieuwe markt voor "phishers" die de naïeve burger even iets laat tekenen dat een "toelating om een domiciliatie te openen" blijkt te zijn.
Ja zeker, dom van die gebruiker, maar men opent hier hoedanook een mogelijkheid voor derden om in uw rekening te graaien en dat kan niet goed zijn.
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=113
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Oef, ondanks de Rafkes, de Zwitserkes, de Schoofkes en company, zijn er toch nog een paar forumleden die verder denken en de EU verkoop praat doorzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat voor velen het best zal zijn voor hun gemoedsrust, dat ze ten eerste al hun domiciliëringen tijdig afzeggen, en onmiddellijk daarna hun rekeningen sluiten bij al hun banken.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of is er hier een bankbediende onder de forumleden, die het weet. Als ik zelf die doorlopende opdracht geef, kan ik ze ook op ieder moment opzeggen of heb ik het mis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kunt ook werken met memodatums. In de web applicatie van mijn bank (Argenta) kun je datums ingeven telkens een bepaalde overschrijving moet gebeuren. Dit is natuurlijk niet bij elke bank gelijk. Sommige kunnen dit niet. hangt van de web applicatie af. Voordeel hiervan is dat je altijd de controle houd wanneer je welk bedrag overschrijft. Dat bedrag moet dan wel op voorhand gekend zijn. Dit gaat vb met een lening waar de bedragen gelijk zijn. Maar vb telecomrekeningen zal niet gaan want niet alle afrekeningen en betalingsdatums zijn het zelfde. Bij een domiciliering kan het bedrag en datum van overschrijving wijzigen. Je geeft dan opdracht aan uw bank de rekening te betalen op verzoek van de begunstigde. |
|
![]() |
![]() |