Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2013, 10:55   #121
rafkaf
Banneling

Standaard

Is het niet erg dat Europa over iets dat volgens bepaalde forumdeelnemers zo duidelijk is, er niet in slaagt dit poepsimpel uit te leggen?

Waarschijnlijk worden die mensen onderbetaald en kan men dus geen bekwaam personeel in dienst nemen.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 10:57   #122
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Is het niet erg dat Europa over iets dat volgens bepaalde forumdeelnemers zo duidelijk is, er niet in slaagt dit poepsimpel uit te leggen?

Waarschijnlijk worden die mensen onderbetaald en kan men dus geen bekwaam personeel in dienst nemen.
Europa en hun personeel onderbetalen ? Ik denk het niet...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:03   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Eerlijk gezegd heb ik zo mijn vermoeden dat ze vrezen dat al te veel consumenten aan hun betalingsverplichtingen zullen verzaken en voor financiële problemen zullen leiden bij de bedrijven.
Deze draad gaat over domiciliëringen. Bedrijven geraken het gemakkelijkste aan hun geld via domiciliëringen. Het is pas als hun klanten die domiciliëringen massaal zouden stopzetten tegen volgend jaar dat ze veel moeilijker aan hun geld geraken.
Oud 27 augustus 2013, 11:07   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht

Vier letters. Eén woord. SEPA. Tik dat in Google in, en aan al wat je wil weten geraak je via dat vierletterig woordje.

Europa is er in de eerste plaats voor zichzelf en de banken. Van de gewone burger wordt enkel verwacht dat hij voor het grootste zwarte gat ter wereld, de EU-slokop, betaalt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 augustus 2013 om 11:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:24   #125
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Eerlijk gezegd heb ik zo mijn vermoeden dat ze vrezen dat al te veel consumenten aan hun betalingsverplichtingen zullen verzaken en voor financiële problemen zullen leiden bij de bedrijven.
Idd. zeer juist. meer moeten we daar niet aan toevoegen.

Laatst gewijzigd door giserke : 27 augustus 2013 om 11:27.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:26   #126
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Deze draad gaat over domiciliëringen. Bedrijven geraken het gemakkelijkste aan hun geld via domiciliëringen. Het is pas als hun klanten die domiciliëringen massaal zouden stopzetten tegen volgend jaar dat ze veel moeilijker aan hun geld geraken.
En nu gaan we er komen.
Nutsbedrijven en energie/ telecomleveranciers zullen lobbyen om domiciliering verplicht te maken bij herhaalopdrachten.
Oud 27 augustus 2013, 11:28   #127
giserke
Banneling

Standaard

En het ergste is dat Test-Aankoop zich laat prostitueren door Europa.
Oud 27 augustus 2013, 11:37   #128
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En het ergste is dat Test-Aankoop zich laat prostitueren door Europa.
Wil je zo goed zijn dat eens uit te leggen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:38   #129
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheaptara Bekijk bericht
The exact very same as its individuality, it understands the markets and people's tastes go on modifying.

Thomas sabo charm , Towards the extraordinary occasions completely nothing at all could possibly highly nicely be a great deal the selection of knickknack provided by Sabo.

Thomas sabo jewellery , You'll obtain many masculine charms and charms that possess a way more chunky character.thomas sabo uk official site Home business could be located in Europe-Germany and gives whilst within the manufacture, improvement and promoting of present day watches, jewelries and also a selection of elegance merchandise.As of late, quite a couple of adult males are opting the Thomas Sabo UK.

Thomas sabo online shop ,1 certain assortment of Thomas Sabo's choice for Fall-Winter 2009 is certainly a rage in between lovers of gold.

Thomas sabo ,The Thomas Sabo bracelet with charms is usually a distinctive and attractive bit of jewellery.

Thomas sabo charms ,thomas sabo charms Component of obtaining your purpose out of your jewelry organization is usually to manage to meet up with the demands of an incredibly in depth viewers.
Ben jij een bloemenverkoper ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:47   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook Testaankoop heeft belang bij domiciliëringsopdrachten die minder gemakkelijk dan vandaag kunnen opgedaan gemaakt worden.

Wie, bijvoorbeeld, een abonnement neemt voor een jaar, maar na twee maanden al vaststelt dat je bedonderd werd, dan zal je niet bij het dag-of weekblad hoeven te vragen om je abonnement eerder stop te zetten.

Ik heb, bijvoorbeeld, de Knack opgezegd voor mijn jaarabonnement verviel (dat elke maand via een domiciliëring betaald werd). Dat was toen Rik Van Cauwelaert vervangen werd door Jörgen Oosterwaal. Mijn abonnement voortijdig opzeggen hielp niet. Ik kreeg het blad evengoed elke week in de bus, en elke maand werd het via mijn domiciliëring doorbetaald. Toen ik mijn domiciliëring echter één maand te vroeg introk was het opeens gedaan met mij dat blad te sturen. Bij Knack zullen ze gedacht hebben: die ene maand kost ons minder dan een procedure opstarten, dus we laten het hier maar bij.
Dat zal vanaf 1 februari volgend jaar niet meer kunnen.
Oud 27 augustus 2013, 11:53   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan men een SEPA-domiciliëring stopzetten?
6 april 2012

Opgelet, de SEPA-domiciliëring verschilt van de traditionele domiciliëring, met name in de manier om ze stop te zetten.

Het doel van de SEPA (‘Single Euro Payments Area’) is het creëren van een Europese zone waarin alle via overschrijving, bankkaart of domiciliëring verrichte betalingen even doeltreffend en tegen dezelfde kosten als een nationale verrichting verlopen. De implementatie van de SEPA is begonnen; we zijn verder gevorderd dan de buurlanden op dit gebied.

Twee domiciliëringssystemen

Sinds eind 2009 bestaan er in België twee domiciliëringssystemen naast elkaar:
- de traditionele Belgische domiciliëring, waarbij men zijn bank een mandaat geeft om de door een crediteur uitgegeven facturen te betalen;
- de Europese SEPA-domiciliëring, die toelaat wat tot dusver niet mogelijk was: de domiciliëring ten gunste van een crediteur buiten België.

Steeds meer Belgische bedrijven maken gebruik van de Europese domiciliëring voor nationale betalingen waarbij de leverancier én de consument Belg zijn. Dat is geen probleem op zich, maar opgelet met de juridische verschillen tussen deze twee types van domiciliëring.

SEPA-domiciliëring rechtstreeks verleend aan de crediteur

Het fundamentele verschil is dat de SEPA-domiciliëring rechtstreeks wordt verleend aan de crediteur (leverancier), en niet aan de bank van de consument, zoals het geval is bij een traditionele domiciliëring. Het mechanisme en de gebruikte formulieren zijn totaal anders: het SEPA-domiciliëringsformulier wordt door de klant rechtstreeks naar zijn leverancier verzonden. Bijvoorbeeld naar Electrabel, dat deel uitmaakt van de bedrijven die er al gebruik van maken voor nationale betalingen. Via dit mandaat geeft de klant Electrabel de toestemming om zijn rekening te debiteren met het bedrag van de verschuldigde facturen. Electrabel moet dit mandaat doorgeven aan zijn eigen bank, die de bank van de klant zal verwittigen.

U moet contact opnemen met de leverancier om hem mee te delen dat u het mandaat beëindigt. Om daar een bewijs van te hebben, raden we u ten zeerste aan om hem een aangetekende brief te sturen. U kunt best ook een kopie van deze brief aan uw bank bezorgen, want zij kan, op uw aanvraag, elke automatische betaling aan deze crediteur weigeren.

Indien er desondanks toch betalingen gebeuren, staat u niet machteloos; dat is overigens het grootste voordeel van de SEPA voor de consument:
- u kunt in ieder geval een incasso aanvechten tot 8 weken na de afschrijving. Uw bank moet u dan terugbetalen en zich tot de bank van de leverancier wenden, die uw bank zal debiteren;
- als u de domiciliëring hebt beëindigd en het betalingsmandaat dus niet meer geldig is, kunt u zelfs tot 13 maanden na de afschrijving het incasso aanvechten.

Daar de leverancier verantwoordelijk is voor het beheer van het mandaat, zal hij moeten instaan voor eventuele schade die u zou oplopen.
http://www.test-aankoop.be/geld/zich...ing-stopzetten
Oud 27 augustus 2013, 13:23   #132
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Je kan zelf geen domiciliëring meer stoppen, maar ze wel blokkeren. Ik vraag me af wat het subtiel verschil tussen die twee operaties wel kan zijn. Zal zo'n ongewenste domi dan voor eeuwig en altijd geblokkeerd kunnen blijven, en als spook in de administraties van alle partijen blijven rondhangen ? Waar zou dat goed voor kunnen zijn ?
Oud 27 augustus 2013, 13:30   #133
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dus daar gaat het op uit draaien : men zal uit zekerheid telkens een aangetekende brief moeten versturen.
Men rekent dus op de - gekende- passiviteit van de consument om hun ondertussen niet meer gewilde diensten verder te kunnen aanbieden, zeker bij abonnementen en "goede doelen" zoals Greenpeace, WWf,GAIA e.d.
Deze regeling is in ieder geval nadelig voor de consument, ondanks het terugvorderingselement, wat trouwens al lang in Duitsland bestaat zonder deze nieuwe beperkingen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 13:34   #134
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Opent trouwens ook weer een heel nieuwe markt voor "phishers" die de naïeve burger even iets laat tekenen dat een "toelating om een domiciliatie te openen" blijkt te zijn.
Ja zeker, dom van die gebruiker, maar men opent hier hoedanook een mogelijkheid voor derden om in uw rekening te graaien en dat kan niet goed zijn.
Oud 27 augustus 2013, 13:52   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Dus daar gaat het op uit draaien : men zal uit zekerheid telkens een aangetekende brief moeten versturen.
Men rekent dus op de - gekende- passiviteit van de consument om hun ondertussen niet meer gewilde diensten verder te kunnen aanbieden, zeker bij abonnementen en "goede doelen" zoals Greenpeace, WWf,GAIA e.d.
Deze regeling is in ieder geval nadelig voor de consument, ondanks het terugvorderingselement, wat trouwens al lang in Duitsland bestaat zonder deze nieuwe beperkingen.
Jep! "Niet aangetekend verstuurd" betekent immers al te vaak "helemaal niet ontvangen".

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=113
Oud 27 augustus 2013, 15:00   #136
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wil je zo goed zijn dat eens uit te leggen ?
Geen probleem, Knuppel was zo lief dit voor mij te doen.
Zie dus naar de reacties van Knuppel.

Kortweg, ze gedragen zich als een wolf in schapenvacht.
Oud 27 augustus 2013, 15:02   #137
giserke
Banneling

Standaard

Oef, ondanks de Rafkes, de Zwitserkes, de Schoofkes en company, zijn er toch nog een paar forumleden die verder denken en de EU verkoop praat doorzien.
Oud 27 augustus 2013, 15:17   #138
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat voor velen het best zal zijn voor hun gemoedsrust, dat ze ten eerste al hun domiciliëringen tijdig afzeggen, en onmiddellijk daarna hun rekeningen sluiten bij al hun banken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 15:22   #139
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Oef, ondanks de Rafkes, de Zwitserkes, de Schoofkes en company, zijn er toch nog een paar forumleden die verder denken en de EU verkoop praat doorzien.
Giserke, ik doe alles met doorlopende opdrachten, vallen die in de toekomst ook onder domiciliëring?
Of is er hier een bankbediende onder de forumleden, die het weet.
Als ik zelf die doorlopende opdracht geef, kan ik ze ook op ieder moment opzeggen of heb ik het mis?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 16:17   #140
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Giserke, ik doe alles met doorlopende opdrachten, vallen die in de toekomst ook onder domiciliëring?
Of is er hier een bankbediende onder de forumleden, die het weet.
Als ik zelf die doorlopende opdracht geef, kan ik ze ook op ieder moment opzeggen of heb ik het mis?
Dit moet je nakijken.

Je kunt ook werken met memodatums.
In de web applicatie van mijn bank (Argenta) kun je datums ingeven telkens een bepaalde overschrijving moet gebeuren. Dit is natuurlijk niet bij elke bank gelijk.
Sommige kunnen dit niet. hangt van de web applicatie af.
Voordeel hiervan is dat je altijd de controle houd wanneer je welk bedrag overschrijft. Dat bedrag moet dan wel op voorhand gekend zijn.
Dit gaat vb met een lening waar de bedragen gelijk zijn.
Maar vb telecomrekeningen zal niet gaan want niet alle afrekeningen en betalingsdatums zijn het zelfde.

Bij een domiciliering kan het bedrag en datum van overschrijving wijzigen. Je geeft dan opdracht aan uw bank de rekening te betalen op verzoek van de begunstigde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be