Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2004, 21:26   #121
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Als wij van alle Belgen of Vlamingen 100 generaties zouden terug gaan dan zullen er niet al te veel oude belgen tussen zitten
Om jouw eigen woorden te gebruiken, wat voor een achterlijke opmerking is dat nu weer?
Dat is appels met peren vergelijken wat je doet en daardoor heb je zelf een achterlijke opmerking gemaakt.
Wie een put graaft voor een ander ...
De Vlamingen die hier leven, al zijn ze niet Vlaming tot exact 100 generaties terug hebben de identiteit van Vlaanderen volledig tot zich eigen gemaakt zonder problemen.
De 'nieuwe Belgen' daarentegen die zich niet willen integreren zullen na 100 generaties zich nog altijd niet aangepast hebben aan de Vlaamse identiteit daar ze hun eigen van vreemde oorsprong cultuur dan nog steeds zullen beschouwen als belangrijkste norm en de onze via multikul nog steeds zullen defragmenteren.
Het is niet omdat dankzij de Linkse smeerlapperij, nl. de snelbelgwet, een vreemdeling nu Belg heet dat integratie op hun niet meer van toepassing zou zijn.
Het is niet omdat ze nakomelingen laten geboren worden op Vlaams grondgebied, dat dit een voldoende feit van integratie betekent.
Eagle of Silver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 21:28   #122
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Als wij van alle Belgen of Vlamingen 100 generaties zouden terug gaan dan zullen er niet al te veel oude belgen tussen zitten
Om jouw eigen woorden te gebruiken, wat voor een achterlijke opmerking is dat nu weer?
Niks rofl, clichés kan iedereen gebruiken. De Afrikanen zijn niet de Italianen en de Polen van gisteren. De intra-Europese immigraties, die bijna nooit voor problemen op gebied van integratie gezorgd hebben, vergelijken met de massale komst van Afro-Aziatische bevolkingsgroepen staat gelijk aan het verborgen houden van de etnische realiteit van de menselijke samenlevingen. Zet eens een Vlaming en een nieuwe Belg naast elkaar en je ziet onmiddelijk het verschil.
Oud 27 augustus 2004, 21:35   #123
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Inderdaad dat was ik vergeten, de nieuwe politiek-correcte term is: "nieuwe Belgen". Het heeft al dezelfde vieze bijklank gekregen als migrant en allochtoon, zo snel gaat dat.
Beetje dûr de comprenure hé gij?

Citaat:
Onze Europese waarden en normen aannemen, aanpassen aan onze cultuur, gelijkheid tussen man en vrouw aanvaarden, geen islam meer belijden,...
Kortom: Vlaming onder de Vlamingen worden. Geen achterlijke multicultuur!
Ik weet niet wat dat is, "Onze Europese waarden en normen". Wil je dat eens wat gedetailleerder omschrijven? Geen islam meer belijden? Dat is zeker al geen van "Onze Europese waarden en normen", zelfs geen Belgische, want wij geloven namelijk in vrijheid van godsdienst.

Citaat:
Een oud cliché waar naïve multikulers en de "slachtoffer spelende allochtonen" graag mee uitpakken om aan te klagen hoe intollerant onze samenleving wel zou zijn. Niets is minder waar, in alle grote bedrijven staan vreemdelingen op de loondienst. Misschien in sommige kleine bedrijven dat het nog gebeurd, maar dat is eerder uit negatieve ervaringen uit het verleden. Als je een luie Turk en een Marokkaan met losse handjes gehad hebt is het misschien veiliger om een eerlijke en hard werkende Vlaming aan te nemen.
Dat is jouw simplistische visie. Ik deel ze niet.

Citaat:
Waarom niet? Het blijven vreemdelingen, zelfs na honderd generaties zullen ze nog niet tot het eigen volk behoren. Ze houden hun eigen cultuur in stand met importbruiden en achterlijke gebruiken. De moeilijkheidsgraad van de re-integratie in het thuisland is te verwaarlozen.
Dat klopt, want hun thuisland is HIER.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 21:37   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle of Silver
De Vlamingen die hier leven, al zijn ze niet Vlaming tot exact 100 generaties terug hebben de identiteit van Vlaanderen volledig tot zich eigen gemaakt zonder problemen.
De 'nieuwe Belgen' daarentegen die zich niet willen integreren zullen na 100 generaties zich nog altijd niet aangepast hebben aan de Vlaamse identiteit
Flauwekul! er bestaat niet zoiets als een "Vlaamse identiteit".
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 augustus 2004, 21:51   #125
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Flauwekul! er bestaat niet zoiets als een "Vlaamse identiteit".
Omdat jij je identiteit verwerpt, trouwens zelf de natuur tegenwerkt door je geäardheid, wil dat nog niet zeggen dat een Vlaamse identiteit niet bestaat.
Oud 27 augustus 2004, 22:14   #126
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat jij je identiteit verwerpt, trouwens zelf de natuur tegenwerkt door je geäardheid, wil dat nog niet zeggen dat een Vlaamse identiteit niet bestaat.
Ah? Heeft de Vlaamse identiteit ook een geaardheid (merk op: geen trema!)? Leg meteen ook eens uit wat dat precies is, die Vlaamse identiteit...

Citaat:
Oud 27 augustus 2004, 22:34   #127
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Ah? Heeft de Vlaamse identiteit ook een geaardheid (merk op: geen trema!)? Leg meteen ook eens uit wat dat precies is, die Vlaamse identiteit...
De nationale identiteit is niet gemakkelijk te omschrijven, iedereen heeft zijn eigen unieke identiteit: als individu, als lid van een gezin, als volk. Als Vlamingen hebben wij een nationale identiteit dat zich onderscheid van andere volkeren.
Oud 27 augustus 2004, 22:46   #128
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat dat is, "Onze Europese waarden en normen". Wil je dat eens wat gedetailleerder omschrijven? Geen islam meer belijden? Dat is zeker al geen van "Onze Europese waarden en normen", zelfs geen Belgische, want wij geloven namelijk in vrijheid van godsdienst.
Daarom ook dat ik voorstander ben om de erkenning van de islam in te trekken. Dit is geen religie maar een politieke ideologie.

Citaat:
Dat is jouw simplistische visie. Ik deel ze niet.
Ik sprak dan ook over naïve multikulers, bij deze weeral bewezen.

Citaat:
Dat klopt, want hun thuisland is HIER.
Neen, hun thuidsland is waar hun schotels op gericht staan. Het enige wat vreemdelingen hier onderscheid van hun thuisland is de geografische ligging, voor de rest hebben ze niets met ons gemeen.

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 27 augustus 2004 om 22:47.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 22:49   #129
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nationale identiteit is niet gemakkelijk te omschrijven, iedereen heeft zijn eigen unieke identiteit: als individu, als lid van een gezin, als volk. Als Vlamingen hebben wij een nationale identiteit dat zich onderscheid van andere volkeren.
Maar volgens het zilveren vogeltje heeft de Vlaamse identiteit ook een geaardheid. Klopt dat volgens jou?

Citaat:
Oud 27 augustus 2004, 22:53   #130
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom ook dat ik voorstander ben om de erkenning van de islam in te trekken. Dit is geen religie maar een politieke ideologie.
Ah, je bent niet alleen tegen vrijheid van godsdienst maar ook nog eens tegen vrijheid van meningsuiting... Zo genoteerd.

Citaat:
Ik sprak dan ook over naïve multikulers, bij deze weeral bewezen.
Jij bent misschien erg vlug tevreden; ik niet. Je hebt nog helemaal niets bewezen behalve dat je boordevol vooroordelen zit.

Citaat:
Neen, hun thuidsland is waar hun schotels op gericht staan. Het enige wat vreemdelingen hier onderscheid van hun thuisland is de geografische ligging, voor de rest hebben ze niets met ons gemeen.
Niks van! Die mensen zijn hier al generaties lang. Die zijn evenveel Belg als jij en ik.

Citaat:
Oud 27 augustus 2004, 23:02   #131
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar volgens het zilveren vogeltje heeft de Vlaamse identiteit ook een geaardheid. Klopt dat volgens jou?
Dat Zilveren Vogeltje heeft dit helemaal niet beweerd. Dat is wat jij ervan gemaakt hebt, afgaande op je eigen vooroordelen.
IK gebruikte dit feit enkel om aan te tonen dat iemand die het niet zo nauw neemt met natuurwetten zeker de les niet moet komen spellen dat er zoiets als Vlaamse identiteit niet bestaat.
Maar nee, je tracht weer m'n woorden uit z'n context te halen en zodanig te verdraaien onder invloed van je vooroordelen ...
Oud 27 augustus 2004, 23:04   #132
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Zilveren Vogeltje heeft dit helemaal niet beweerd. Dat is wat jij ervan gemaakt hebt, afgaande op je eigen vooroordelen.
IK gebruikte dit feit enkel om aan te tonen dat iemand die het niet zo nauw neemt met natuurwetten zeker de les niet moet komen spellen dat er zoiets als Vlaamse identiteit niet bestaat.
Maar nee, je tracht weer m'n woorden uit z'n context te halen en zodanig te verdraaien onder invloed van je vooroordelen ...
Waarom begin jij dan te zeveren over geaardheid? Dat heeft met deze discussie in het geheel niets te maken. Wat heeft die geaardheid overigens met "natuurwetten" te maken?

Volgens mij probeer je je gebrek aan degelijke argumentatie te maskeren achter een persoonlijke aanval tegen mij.

Citaat:
Oud 27 augustus 2004, 23:27   #133
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom begin jij dan te zeveren over geaardheid? Dat heeft met deze discussie in het geheel niets te maken. Wat heeft die geaardheid overigens met "natuurwetten" te maken?

Volgens mij probeer je je gebrek aan degelijke argumentatie te maskeren achter een persoonlijke aanval tegen mij.
Als jij dit al als persoonlijke aanval aanschouwd dan ben je wel een heel lichtgeraakt type hoor die maar weinig verdragen kan.
Jouw vraag over wat geaardheid te maken heeft met natuurwetten laat ik links liggen daar er reeds threads op dit forum aanwezig zijn die jouw vraag meer dan voldoende beäntwoorden.
Heb geen zin om daarover te gaan beginnen te discussiëren daar in diezelfde threads voldoende erover staat gepost die dit feit volledig bekrachtigen. Ga dus niet speciaal voor jou postings van anderen gaan herhalen in m'n eigen woorden.

Wat het maskeren van een gebrek aan argumentatie betreft, dat moet juist jij me durven te vertellen met je regelmatig opduikend slaapemoticons in quote-beäntwoordingen. Dus laat me aub niet lachen.

Wat de Islam betreft, zoals reeds door een ander forumganger beweerd, gaat het hier inderdaad om een politieke ideologie.
Deze wordt in een religieus kleedje gestopt ter camouflage in een poging hun haat te rechtvaardigen door de nadruk te leggen dat het om goddelijke wil gaat en niet om de wil van gewone mensen. Een opium van haat die een vleugje religie meegekregen heeft.
Oud 27 augustus 2004, 23:44   #134
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij dit al als persoonlijke aanval aanschouwd dan ben je wel een heel lichtgeraakt type hoor die maar weinig verdragen kan.
Jij insinueert dat mijn visie op de maatschappij minderwaardig is omwille van mijn geaardheid; dat beschouw ik niet alleen als een persoonlijke aanval, dat IS er ook een.

Citaat:
Oud 28 augustus 2004, 00:00   #135
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij insinueert dat mijn visie op de maatschappij minderwaardig is omwille van mijn geaardheid; dat beschouw ik niet alleen als een persoonlijke aanval, dat IS er ook een.
Wablieft ??? Dat heb ik helemaal niet geïnsinueerd. Je visie op de maatschappij is omwille van je geaardheid helemaal niet minderwaardig daarvoor. Jij hebt wel een rare manier van interpreteren hoor. Doch, hoe je op zulk een gedachte ook komen mag, ik maak hiermee duidelijk dat je op het verkeerde spoor zit, of is dit alles louter soms bedoeld om rond te pot te draaien opdat we het niet meer zouden hebben over het ware gelaat van de Islam die wel heel onheilspellend is ?
Oud 28 augustus 2004, 00:11   #136
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wablieft ??? Dat heb ik helemaal niet geïnsinueerd. Je visie op de maatschappij is omwille van je geaardheid helemaal niet minderwaardig daarvoor. Jij hebt wel een rare manier van interpreteren hoor. Doch, hoe je op zulk een gedachte ook komen mag, ik maak hiermee duidelijk dat je op het verkeerde spoor zit, of is dit alles louter soms bedoeld om rond te pot te draaien opdat we het niet meer zouden hebben over het ware gelaat van de Islam die wel heel onheilspellend is ?
Je vorige bericht was nochtans zeer duidelijk: omwille van mijn geaardheid heb ik blijkbaar niemand de les te spellen over de Vlaamse identiteit. Of heb jij een andere verklaring voor wat je in je vorige post schreef?

Citaat:

Citaat:
Oud 28 augustus 2004, 00:40   #137
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vorige bericht was nochtans zeer duidelijk: omwille van mijn geaardheid heb ik blijkbaar niemand de les te spellen over de Vlaamse identiteit. Of heb jij een andere verklaring voor wat je in je vorige post schreef?
De les spellen over de Vlaamse identiteit is wel iets geheel anders dan het hebben over de visie op de maatschappij, want dit laatste is heel ruim en bevat meer dan alleen de Vlaamse identiteit.
Trouwens, dat je voor multikul bent en volledig pro-Islam en pro-vreemdeling bent met al de nadelige gevolgen dat deze voor Vlaanderen veroorzaken, zegt genoeg dat je geen echte Vlaming bent. M.a.w. je hebt niet het samenhorigheidsgevoel te behoren tot een specifiek volk.
Ik denk dat iemand als jij het niet kan schelen tot welk volk je behoort, juist omwille van het feit dat je in jezelf geen samenhorigheidsgevoel tot een bepaald volk aanvoelt.
Oud 28 augustus 2004, 00:52   #138
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De les spellen over de Vlaamse identiteit is wel iets geheel anders dan het hebben over de visie op de maatschappij, want dit laatste is heel ruim en bevat meer dan alleen de Vlaamse identiteit.
Trouwens, dat je voor multikul bent en volledig pro-Islam en pro-vreemdeling bent met al de nadelige gevolgen dat deze voor Vlaanderen veroorzaken, zegt genoeg dat je geen echte Vlaming bent. M.a.w. je hebt niet het samenhorigheidsgevoel te behoren tot een specifiek volk.
Ik denk dat iemand als jij het niet kan schelen tot welk volk je behoort, juist omwille van het feit dat je in jezelf geen samenhorigheidsgevoel tot een bepaald volk aanvoelt.
leg ons dan eens uit wat uw objectieve criteria zijn om te bepalen of iemand al dan niet tot dat "eigen volk" behoort,?? Is het nationaliteit (ah nee, iedereen kan zo van nationaliteit veranderen, bv. de "nieuwe Belgen", bovendien worden heel wat "vreemdelingen" hier geboren), is het dan afstamming (ah neen, want iedereen heeft buitenlandse voorouders, meestal helemaal niet zoveel generaties terug), is het dan huidskleur ofwat?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 28 augustus 2004 om 00:55.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 03:13   #139
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Dat is appels met peren vergelijken wat je doet en daardoor heb je zelf een achterlijke opmerking gemaakt.
Wie een put graaft voor een ander ...
En jij stuikt daar weer met 2 voeten in zoveel is duidelijk.
Wolf moest weer zo nodig schromelijk overdrijven met zijn 100 generaties en nu gaan jullie die idiote stelling nog eens met hand en tand, in alle serieux verdedigen.
Citaat:
Wie weet hoeveel problemen ze destijds niet hebben gehad, of dat zo probleemloos is geweest zou ik niet zo durven stellen. Makkelijk gezegd nu hee, 100 generaties later
Citaat:
De 'nieuwe Belgen' daarentegen die zich niet willen integreren zullen na 100 generaties zich nog altijd niet aangepast hebben aan de Vlaamse identiteit daar ze hun eigen van vreemde oorsprong cultuur dan nog steeds zullen beschouwen als belangrijkste norm en de onze via multikul nog steeds zullen defragmenteren.
Jij bezit dus een glazen bolen en kan dit met 100 % zekerheid zeggen? Dat is wel straf, anders is het maar een zeer gratuite opmerking.
Je maakt ook een contradictie in termis nl de nieuwe Belgen die zich niet willen integreren. Het feit dat ze Belg geworden zijn bewijst al dat er eerste stap naar integratie reeds gezet is.
Als zij zich zo fanatiek zouden opstellen zoals jij stelt, zo fanatiek dat het 100 generaties ver nog te merken is, dan hadden zij zeer zeker onze nationaliteit niet eens willen aannemen.
Citaat:
Het is niet omdat dankzij de Linkse smeerlapperij, nl. de snelbelgwet, een vreemdeling nu Belg heet dat integratie op hun niet meer van toepassing zou zijn. Het is niet omdat ze nakomelingen laten geboren worden op Vlaams grondgebied, dat dit een voldoende feit van integratie betekent.
Integratie is een proces en een evolutie, dat gebeurt niet van de ene dag op de andere en duurt ook wel enkele generaties. Ik ben bereid hen die kans en die tijd te geven. Uiteraard moet er inzet van hen verwacht worden, wij moeten ze echter ook die kans geven.

En kom nu weer niet met criminelen en profiteurs af, ALLE vormen van misdrijven moeten aangepakt en gestraft worden.
Oud 28 augustus 2004, 09:40   #140
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je danst hier netjes rond de hete brij heen. De vraag was wat dat alles te maken heeft met mijn geaardheid.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be