![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan het inderdaad gebruiken, maar ik ga ervan uit dat je meer dan 1 kogel moet afvuren. Je zou niet in de situatie willen komen dat je vuurt, mist en vervolgens je tegenstander niet meer ziet...om nog maar niet te spreken van de eventuele herlaadtijd. Om terug te komen op de topic. Het land zit nog steeds vol met wapens die niet zijn aangegeven. De eenvoudigste manier om aan munitie te geraken is je aansluiten bij een schietclub....de rest wijst zichzelf uit. Laatst gewijzigd door Stingray : 31 oktober 2013 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na 2 schoten met een deftig zwart kruit wapen heeft een inbreker een ander probleem. Die ziet geen kloten meer in die grijswitte wolk die naar zwavel stinkt.
Stingray, de bottleneck voor een zelfbouw vuurwapen is munitie. Ik kan , mits tijd zelf patronen maken. Rookloos kruit is alleen maar een probleem omdat ik daar geen gereedschap voor heb. Ben metaalbewerker, geen chemicus. Slaghoudjes daarentegenover, da's teveel van't goeie en ik klooi niet met kwik. Maar men moet niet met kruit werken. Er zijn zoveel andere opties. Wat betreft lopen, trekken en velden. Met mijn gereedschap is 400mm het langste ik kan doen. Maar een pistool voor "home defence" kan het al af met een 80mm loopje. Als ik een langere loop wil, gemakkelijk zat hoor. Gewoon in de handel verkrijgbare buis hoor. Trekken en velden zal maar over 400mm zijn. Maar men kan opteren voor de blunderbus optie. 1 of 2 schoten, en wat is er voor nodig. Een stevige buis, een explosief en een ontstekingsmechanisme? Sorry, maar als men zulke dingen kon maken in de 14de eeuw, dan moet men geen raketgeleerde zijn om het nu ook te kunnen.
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() of doe zoals de (oude) vlamingen: smijt met een emmer gevuld uit je eigen beerput.
ook een dodelijk wapen, en geheel gratis.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 31 oktober 2013 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Stel je die inbreker zijn gezicht voor als je met plots met een blunderbus voor zijn neus staat, met vuursteenslot en alles. Of een handkanon. ![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat soort wapens is gemakkellijk weg te moffelen tussen uw kleren, en als je als een deftige mens aangekleed bent, en er niet bedronken of gedrogeerd bijloopt zal de politie u zo snel niet lastig vallen of willen fouilleren. De TOP is natuurlijk een pistool/revolver, maar dan zit je reeds in een ander categorie wat betreft de strafwet. Laatst gewijzigd door meneer : 31 oktober 2013 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Voor de doorsnee burger gaat het er niet om een heel land of de halve wereld af te schrikken of plat te nuken, maar gewoon zich zelf beschermen tegen dikwijls GEWAPENDE MISDADIGERS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Geld zet iedereen op de bank. Inbrekers tegenwoordig, dat zijn kleine viskes, of zotten, of junkie's, die pikken wat niet te heet of te zwaar is. Geweld gebruiken zullen die wel durven, die niksnutten, als je in hun weg loopt, maar die hebben de middelen niet voor een gepantserde vrachtwagen aan te schaffen ! Als iedereen gewapend is, en wettelijk het recht heeft zijn wapen te gebruiken in het kader van zelfverdediging bij inbraak, en er een paar van die snullen doodgeschoten worden, dan komt dat in de gazet, en dan zullen de andere wannabee-inbrekers al eens beginnen nadenken of het inbreken nog wel goede bizness is ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien laten ze u dan slapen, en stelen in vrede & stilte uw kot leeg... Behalve als er ééntje ook nog eens goesting heeft om te neuken natuurlijk, dan moet hij u wel wakker maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die dat eventueel bij mij zou binnenbreken zijn gelegenheids-inbrekers, op zoek naar wat cashgeld en juwelen, een computer een TV... Daar tegenover plaats ik mijn hond en mijn jachtgeweer. Zich gewoon laten doen vind ik een slechte boodschap uitzenden naar die mannen. Wie weet komen ze dan een jaar later terug langs. Ik wil dat ze zich de inbraak in mijn kot als een slechte herinnering in de geest houden. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou dus geen pistonnetjes gebruiken om kogels van te maken maar wel deze http://www.anticsonline.co.uk/1873_1_105701686.html Plastiek hoedje er uit een loden punt in de plaats. Poepsimpel dus Laatst gewijzigd door Garry : 31 oktober 2013 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook, de casings, dat ziet er geen koper uit. Als je er een loden bal insteekt, heb je meer om tegen te drukken dan een plastic hoedje, dus meer druk op de huls. Hoe zeker ben je dat die huls met een loden projectiel erop niet vervormd geraakt in de kamer en vastzit in je vuurwapen? Nogmaals, ik ben geen expert, ik heb nog nooit zelf munitie gemaakt.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 oktober 2013 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Moest in de blanks die Garry voorstelt geen kruit zitten, lijkt het me nog een slechter idee, want dan ben ik er vrij zeker van dat die hulzen niet gemaakt zijn om de druk van een echte kogel te doorstaan. Al zeker niet als je ze zelf in elkaar knutselt.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 oktober 2013 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() De percussiehoed van een modern geweer is voldoende om een kogel enkele tientallen meters ver te krijgen. Men leest soms op Amerikaanse wapenfora dat sommige mensen met kleinkaliberpistolen zo oefenen in hun woonkamer.
Ik trof onlangs een site aan die beschreef hoe je eigen hagelpatronen te maken. Daar wordt een volledige .22 blank gebruikt als percussiehoed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() De Derringer Rider schiet met enkel een (zwartkruits, dus zwakker) percussiehoed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Remingt...le_Shot_Pistol |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja, als je een koperen huls hebt (en niet overlaadt natuurlijk), lijkt het me dat er weinig kan mislopen als je zelf je kogels laadt. In het slechtste geval heeft je kogel te weinig snelheid. Ik heb echter geen zin om mijn wapen te vernielen met een huls die voor een blank bedoelt was en ontploft is in de kamer van wapen omdat er een loden bal voorzit. Met .22 hagel zal je het wel van afschrikking moeten hebben denk ik. Dat is niet bepaald een 'incapacitating' schot.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 oktober 2013 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Nee, ik bedoel geen .22 ratshot. Ik bedoel dat er from scratch een volledig hagelpatroon, kaliber 8 of groter, werd opgebouwd uit een pvc-buis. Het kruit dat men daarvoor gebruikt wordt ontstoken met een volledige .22 blank die als percussiehoedje dient.
Je hebt uiteraard gelijk wat de heel stoere uitboorplannen betreft. Dwaasheid. Doet mij denken aan een idioot die de cylinder van zijn brommer heeft uitgeboord. De redenering was: "ne cilinder is 50 cc, ask ne boormachien pak en een stuk van dieje piston wegboor dan krijgk meer cc en dus rij ik rapper". De gevolgen worden overgelaten aan de fantasie van de lezer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |