![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet de echte parasieten.
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over mijn functie kan ik niks kwijt, anders zou ik te gemakkelijk te identificeren zijn.
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik een voorbeeld uit mijn direkte familie neem, die een taak heeft vergelijkbaar met de "leidinggevende" van een kuisploeg in de privé, dan vraag ik me af dat beiden hetzelfde soort loon en vakantiedagen halen voor hetzelfde aantal uren. Ik heb mijn twijfels dat de persoon werkzaam in de privé €1800 netto haalt, met 34+12 dagen betaald vrij. (en dan mogen we niet denken aan de andere privileges van een benoemd ambtenaar) En dat is maar 1 voorbeeld waarvan ik zeker ben.
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar heb je statutairen en interimmers die de brieven bestellen. De grote baas himself zei dat de interimmers veel produktiever waren dan de statutairen EN veel GEMOTIVEERDER. Het spijtige vd zaak is dat die interimmers ongeveer 40% minder verdienen om nog te zwijgen van hun latere pensioen dat slechts het bestaansminimum zal zijn. Wie wil zo'n systeem in stand houden met Ubermenschen en de verworpenen der aarde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een interimmer werkt daar tenslotte maar even. In mijn studententijd heb ik ook eens 's nachts bandwerk gedaan in een fabriek (in de privé dus) voor 2 weken. Daar zeiden ze ook dat ik sneller werkte dan diegene die ik verving. Die arme duts die ik verving werkte daar echter al vele jaren. Moest ik er al zolang staan, zou ik ook niet meer zo snel werken.
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verwacht niks, ik weet gewoon dat mijn privé-tegenhangers zo'n 6000 �* 7000 euro brutto in de maand verdienen, bonussen niet inbegrepen uiteraard.
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Vreemd, ik zou als ik in de openbare sector zou werken (overheid, onderwijs) een goei 1500 euro butto meer opstrijken. Minimaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() goed voor u en laat nu andere werkende of gepensioneerde mensen met rust,rockefeller!
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Neen, aangezien ik uw onrechtvaardig pensioen moet betalen. Zolang ik dat moet doen, laat ik u niet met rust. In de tussentijd ga ik alle mogelijke achterpoortjes afwandelen om de belastingen te ontduiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de ubermench ben jij met je belachelijke mentaliteit,die ik trouwens dik beu aan het worden ben. Hoe kunnen we onder de mensen nog meer verdeeldheid brengen is uw motto,en van al wie op dezelfde manier denkt!
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De oplossing voor mij is een vennootschap. Of ambtenaar worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar trek het u niet zo aan, die man is niet representatief voor zo een discussie. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn vader, statutair ambtenaar 'gesneuveld' op 59. Zijn weduwetoelage houdt mijn ma (60) momenteel uit armoede, zorgt ervoor dat ze op het nippertje de laatste leningen kan afbetalen en zal ervoor zorgen dat ze voor de, hopelijk, vele jaren hier nog net haar rekening zal kunnen betalen, zonder te moeten aankloppen bij sociale huisvestingsmaatschappijen en het OCMW! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ze durven zelf zeggen dat ambtenaren en statutairen niks afdragen voor de pensioenen,terwijl ik heel zeker weet dat ik afgedragen heb voor weduwen en wezen!
![]() |
![]() |
#139 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar zelf als je het bekijkt als een fictieve afdracht, dan heb je nog voor 1/3 van de prijs van een privébedrijf een werknemer in dienst, want uiteindelijk moet het werk toch gebeuren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat het verschil tussen overheid en KMO's het grootst is, tussen grote bedrijven en de overheid is er weinig verschil in verloning. Ik weet persoonlijk hoe de arbeiders van grote staalbedrijven hun voordelen na jaren syndicalisme uitgebouwd hebben en die zijn ook vrij groot op het vlak van compensatie in tijd, extra-legal en pensioenverzekeringen. |
|
![]() |
![]() |