![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Akkoord met het vetgedrukte voorstel voor loonlastendaling met jobgarantie? | |||
Akkoord. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 50,00% |
Niet akkoord. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 50,00% |
Akkoord als minimumverhouding (extra jobs)/(loonlastendaling) kleiner is. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Akkoord als minimumverhouding (extra jobs)/(loonlastendaling) groter is. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het verbaast me dat de meesten hier de input over technologische vooruitgang waarvan de invloed oneindig veel groter is negeren en gewoon verder gaan met de zo goed als irrelevante discussie over wat fiscaal gerommel in de marge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
laat eens uw voeten verzorgen, uw haar knippen en vraag u af waarom dat madammeke daar 20euro voor vraagt laat een aannemer prijs insteken om uw huis te verbouwen, en vraag u af waarom dat zo waanzinnig duur kost en hoelang wil men nog de ILLUSIE ophouden dat de rijken de sociale zekerheid betalen. De werkende MASSA torst een last van een leger werklozen,zieken en ambtenaren. En die massa weegt als een molensteen aan de nek, en bepaalt inderdaad de competitieviteit samen met de technologie maar je mag gerust twijfelen en erover debatteren, maar zoek dan cijfers , en bij gebrek aan cijfers geloof misschien de mensen die boven op de cijfers zitten.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 23 januari 2014 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu ik het gelezen heb, zie ik er niets instaan dat mijn beweringen weerlegt. Werkloosheidsuitkeringen afpakken zet de lonen van alle werknemers onder druk omdat het werkgevers toelaat steeds strengere eisen te stellen omdat de job toch vroeg of laat aangenomen moet worden. Onze hoge loonkost verandert niets aan die redenering. Samengevat: ik denk dat vooral de fcals van deze wereld op dieet moeten. Dat is ook onvermijdelijk, want de werknemers in het buitenland blijven hun lage lonen ook niet pikken. Integendeel, die lonen zijn nu al volop aan het stijgen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 23 januari 2014 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En je hebt me bovendien totaal verkeerd begrepen. Een werkloze kan mijns inziens enkel verplicht worden om gemeenschapsdienst te doen. Dat zijn taken die nu niet uitgevoerd worden. De bedoeling is enkel om ze bezig te houden op een gelijkaardige manier als iemand die werkt, van 9 tot 5. Iemand ontslaan en dan goedkoper terug aannemen kan dus niet. Een werkloze krijgt nu geld om niets te doen, en derhalve is de markt ontwricht. Het huidige markt evenwicht is verschoven ten gevolge daarvan. Als werklozen op mijn manier geactiveerd worden zal dat een invloed hebben op de marktwerking, logisch ik neem de verstoring weg, en er ontstaat een nieuw marktevenwicht. Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 januari 2014 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is trouwens aandoenlijk dat jullie van onderwerp wensen te veranderen en de negatieve effecten op zowat alle werknemers van werkloosheid afschaffen gewoon negeren. Laatst gewijzigd door Robinus V : 23 januari 2014 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tal van bruggepensioneerden zijn technici en ingenieurs, dat zijn voor mij evenzeer werklozen. Als fabrieken verkassen naar lage loonlanden denk je dan echt dat ingenieurs daarvan geen invloed ondervinden ? Dat had je dan verkeerd gedacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En het is die groep (laaggeschoolden) die steeds groter wordt. Dat vind je dus goed ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En ik ben wel eens benieuwd naar cijfers van jou. Hoeveel belastingen betaalt een Belg die aan het minimumloon werkt? (een minimumloon dat volgens Van Overtveldt te hoog is om aan werk te kunnen geraken) Hoeveel belastingen betaalt men in Polen op een even groot loon? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja iedereen studeert psychologie dan heb je een universitair diploma, stel dat je per ongeluk ingenieur studeert, dan ben je natuurlijk direct aan de slag, maar ja zo'n hard beroep, zijn dat wel mensen die ingenieurs ? kunnen die wel redeneren met een hart ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een hoger opgeleide die 40.000euro verdient per jaar, draagt 35.000 euro bij aan de maatschappij per jaar, of over een carriere van 40 jaar , brengt die 1.4miljoen euro op, verdient bij een perfect parcours 0.8Miljoen Een lager opgeleide die permanent zich knuffelt in de werkloosheid, brengt daarentegen 15K verlies op voor de staat, dus kost 0.6Miljoen. Of 2 Miljoen verschil. Voor de burger is het verschil echter ik verdien 0.6Miljoen, en als ik ga werken verdien ik 0.8Miljoen... 0.2Miljoen. Dus de burger mag dankzij de solidariteit 20-30% meer verdienen dan het minimumloon. De staat daarentegen krijgt de volledige bonus van de werknemer op zijn boterham Dus de staatsschuld kun je doen verdwijnen door 100.000 werklozen permanent te activeren.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 23 januari 2014 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Wij zitten inderdaad met teveel volk in richtingen waarvan eigenlijk redelijk weinig mensen van nodig zijn. De instroom in pol&soc is te groot (en de outputkwaliteit miserabel).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Je kunt van de normaalslimmen niet verwachten dat zij analyses kunnen maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() O en die managementrichtingen gewoon sluiten. Pardonloos. Dat zijn dingen die moeten worden ingevuld door mensen uit secretariaat-talen TSO, of op een lager niveau door BSO-kantoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
van mij mogen ze alle sociale assistenten opleidingen zonder weerga opdoeken in feite hebben we nodig - (land)(bouw)(productie)(diensten)bedrijven die goederen produceren die we kunnen exporteren PUNT - opleidingsberoepen, maar meestal moet dat gewoon een avondcursusje zijn , maar vooral mensen die vakbekwaam zijn en een vak nog kennen of kunnen uitleggen hoe je iets kunt produceren - infrastructuurwerken mogen ze houden, en budget verdubbelen, en leger mag helpen met infrastructuurwerken te doen. - gezondheidsberoepen dat heb je nodig - alle sociale sectoren mogen ze volledig afschaffen is totaal nutteloos - alle ambtenaren die bezighouden met controles mogen ze afschaffen - alle ambtenaren die zich bezighouden met geld herverdelen of subsidies geven mogen ze afschaffen, dan heb je direct budget over - alle ambtenaren die zich bezighouden met wetten verzinnen of gat te likken van kabinetards mogen ze afschaffen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |