Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Denkt u dat er een clash tussen de islamitische wereld en het Westen zal komen?
Ja 31 93,94%
Nee 1 3,03%
Ik weet het niet/ben onzeker 1 3,03%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2014, 06:40   #121
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar ge vindt het een achterlijke cultuur. Wat zou U het interesseren wat ze elkaar aandoen? Het is erg, maar wat heeft de werkende moslim in België ermee te maken? Waarom gebruiken we zulke argumenten bij "de clash van het westen en de islam", wanneer het niet eens ter sprake komt onder moslims van hier.
Schatting is dat er hier 14.000 besneden meisjes rondlopen, iemand in de familie begeleid zo'n meisje, en nog 4000 lopen gevaar. In Engeland is dit al 70.000 meisjes en nog nooit is er ergens in West Europa al iemand voor gestraft, ik herhaal, nog nooit. Ik denk dat de eerste strafzaken nu bezig zijn, het is nochtans makkelijk te bewijzen.

Allemaal onder het mom van cultuur en godsdienst, ongeveer 1/4 van alle moslims doen die praktijk dus het is wel degelijk islamitisch en relevant in de zaak, imams veroordelen de zaak ook niet en het breid zelfs uit. Moslims die hun dochter verminken is een groeiend fenomeen, dat de Marokkanen en Turken het niet doen is maar een schrale troost.

Egypte doet het ook, Indonesië en een hele rits zwart Afrikaanse landen, quasi allemaal moslims. Als er dan projecten lopen om dat te vermijden dan komen er protesten omdat het toegelaten in onder de sharia, de meeste moslims vinden dat het niet moet verboden worden, ook hier al zijn de meeste geen voorstander om het zelf te doen.

Knack, meisjes verminking in België.
http://www.knack.be/nieuws/wereld/vr...al-127639.html

Laatst gewijzigd door Doge : 2 mei 2014 om 06:45.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 06:50   #122
Peche
Banneling

Standaard

6000 is genoeg inderdaad. De oplossing voor zulke problemen is niet die 6000 op de ander miljoen door te schuiven.
Spoor die 6000 op en stel voorbeelden. Stop bending over om dan de iedereen voor de SOA verantwoordelijk te stellen. Hakt hunne piet af? Pas de wet toe op mensen zoals zij denken dat het moet? Het zal rap gedaan zijn denk ik Maar we durven nog geen pv schrijven voor extremisme. Wantde statistieken tijdens de verkiezingen, zolang drugs er maar slecht uitkomt... Viva la politics!
Grijpen wat je uitkomt, en de echte problemen ermee overschaduwen...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 07:01   #123
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
6000 is genoeg inderdaad. De oplossing voor zulke problemen is niet die 6000 op de ander miljoen door te schuiven.
Spoor die 6000 op en stel voorbeelden. Stop bending over om dan de iedereen voor de SOA verantwoordelijk te stellen. Hakt hunne piet af? Pas de wet toe op mensen zoals zij denken dat het moet? Het zal rap gedaan zijn denk ik Maar we durven nog geen pv schrijven voor extremisme. Wantde statistieken tijdens de verkiezingen, zolang drugs er maar slecht uitkomt... Viva la politics!
M'n cijfers waren verouderd, het zijn er 14.000 en nog 4000 op de lijst, een groeiend fenomeen. Het gaat 'm niet alleen over die 18.000 meisjes want dat zijn enkel de slachtoffers, als je de familie daar rond gaat meerekenen kom je makkelijk op 100.000 mensen die daarmee betrokken zijn.

Dat is 10% van alle moslims in België, geen klein fenomeen. Als je een zwarte moslima ziet rondlopen dan is die quasi gegarandeerd besneden, kijk maar eens rond je.

Laatst gewijzigd door Doge : 2 mei 2014 om 07:06.
Oud 2 mei 2014, 07:08   #124
Peche
Banneling

Standaard

Awel, dat ze dan politieke moed ontwikkelen ? En in plaats van zoveel focus op de hoofddoek te leggen, jacht maakt op de besnijders. Als men het afhakken van de piet te extreem vindt, is burgerlijk schrappen niet misplaatst. En daarbovenop moet er een fikse schadevergoeding naartoe het slachtoffer volgen en de personen in kwestie alle vrijheid ontnomen worden.
Maar ze verbieden nog liever een plantje dan werkelijk op te komen voor de echte vrouwenrechten. Ze leiden U liever af met een hoofddoekenkwestie of rituele slacht. Maar als men dan toch zo begaan is met de vrouwenrechten, waar wachten ze op? Het lijkt mij er meer op dat men dingen zoekt om te stigmatiseren en eigenlijk geen moer om de vrouwen in kwestie geeft...
We moeten ons tolerant opstellen, maar ook niet zot he... Hakt hunne piet af!
Oud 2 mei 2014, 07:15   #125
Peche
Banneling

Standaard

Met een middeleeuwse penisguillotine op de grote markt van Antwerpen.
Oud 2 mei 2014, 09:44   #126
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als de 'echte' moslims nu eens druk moesten zetten op onze politiekers en deze toestanden openlijk afkeuren in de media. Niet dus.

U weet toch dat bepaalde politieke partijen angst hebben om kiezers te verliezen of in het slechtste geval dat er steden in brand worden gestoken door islamieten, omdat hun cultuur wordt aangevallen ....

Allé moslims, leg uw haatboekje aan de kant en geef onze bange paarse bende een zetje door massaal op straat te komen en 'vredelievend' te betogen tegen de wantoestanden in de moslimwereld !!!! Voor dat hoofddoekje komen jullie wel op straat !!!

Laatst gewijzigd door Lukkas : 2 mei 2014 om 09:50.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 09:53   #127
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Als de 'echte' moslims nu eens druk moesten zetten op onze politiekers en deze toestanden openlijk afkeuren in de media. Niet dus.

U weet toch dat bepaalde politieke partijen angst hebben om kiezers te verliezen of in het slechtste geval dat er steden in brand worden gestoken door islamieten, omdat hun cultuur wordt aangevallen ....

Allé moslims, leg uw haatboekje aan de kant en geef onze bange paarse bende een zetje door massaal op straat te komen en 'vredelievend' te betogen tegen de wantoestanden in de moslimwereld !!!! Voor dat hoofddoekje komen jullie wel op straat !!!
Ik zie inderdaad weinig 'gematigde' moslims opkomen voor de rechten van vrouwen. Hier en daar verschijnt er wel eens een moslima ten tonele die zelf besneden is en tegen deze foltering opkomt, maar dat is het dan ook. De grote meerderheid houdt zich stil. Voor mij betekent dat dan dat zij er gewoon geen kloten om geven en stilletjes instemmen met die barbaarse praktijk. Maar ondertussen wel altijd de schuld afschuiven op de westerlingen, hé. Als moslims ZELF eens de moeite doen om zich aan te passen en uit hun achterlijkheid te kruipen. Maar nee, kakken op het westen is zo veel eenvoudiger.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 10:16   #128
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
http://igvm-iefh.belgium.be/nl/actie...le_verminking/
Citaat uit de tekst: Deze zeer ernstige vorm van geweld tegenover vrouwen en meisjes is ook in België een bron van bezorgdheid, zoals overigens blijkt uit een recent gefinancierd onderzoek in België (PDF, 1.42 MB) naar de prevalentie van besneden vrouwen en meisjes die het risico lopen te worden besneden.

Citaat:
Kunt ge dan aub zelf stoppen met zeuren over de hoofddoek. Jullie geven niet het minste om de moslima vrouwenrechten. Het is pure propaganda waarmee U zichzelf enkel hypocriet opstelt. Als meisjes massaal in opstand komen tegen het hoofddoeken verbod dan telt dat niet?
Nee, ik vind het mijn morele plicht op te komen voor mensen die bedreigd worden met onderdrukking.
Massaal opkomen? Ik zie in mijn omgeving het tegendeel...
Bovendien zou dat mee bepaald worden door de geloofwaardigheid van de groep die massaal opkomt.
Er zijn wijken en metrostations in Brussel waar de 'jongeren' massaal opkomen tegen politieaanwezigheid.
Hun "massale inzet" kan ik echter geen reden vinden voor positivisme.
Hier heb je al meteen een bron voor je begint te zeuren...
http://www.youtube.com/watch?v=-rH09SumLjU

Citaat:
Joris, we moeten een voorbeeldmaatschappij worden. Europa moet Europa blijven en inderdaad, we moeten stoppen met ons voorover te buigen om daarna schrik van een SOA te hebben. Belkacem mannen, schrap ze ambtelijk en zet ze aan de rand van de maatschappij. Stel voorbeelden.
Maar geef ook een cultuur kans zich aan te passen in onze maatschappij... En ik als multiculturele Antwerpenaar stel vast dat Marokkanen beter aangepast zijn dan Joden. Ik ken er al die curryworsten special durven eten en vloeken gelijk nen echte Antwerpenaar. Gaan we eens door de Plantin Moretuslei lopen? Ik hoor daar ook geen Vlaams, hoeden overal, en ik voel me er niet meer thuis in eigen land... Ze slachten nog ritueler dan meeste moslims... Ge zeurt tegen het verkeerde publiek he? Maar consequentie is iets dat we niet moeten verwachten van politici. Creëer maar meer haat manneke, en zaai maar meer verderf, uw rijk kome.
Het ontkennen van de zon, zoals jij dat doet, zal de zaken niet verbeteren.
Je noemt jezelf multicultureel en dat is je goede recht.
Hele en halve waarheden gebruiken om je gelijk te onderstrepen is dat dus niet.
Ik gaf je hierboven al de bronnen voor de feiten die ik stelde en kan daarmee nog heel lang doorgaan.
Als ex parlementair medewerker ken ik genoeg bronnen aangaande de zaken die in onze samenleving plaatsvinden...

U beschuldigt mij, na de nodige betekenisloze litanie dan maar even van haat zaaien.
Het nonargument bij uitstek...

Uw soort (blinde pro) multiculturaliteit is net één van de hoofdoorzaken voor het nog steeds vallen van slachtoffers van genitale verminking. Zeker in België en bij uitbreiding in het westen.
Voor dit soort verrijking bedank ik feestelijk maar ik zal blijven ijveren opdat u hierover zou kunnen blijven liegen.
Vrijheid van meningsuiting is nog steeds het beste wapen tegen dit soort verderfelijk fanatisme en tegen de misleiden die dit blijven verdedigen... zoals u...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 11:31   #129
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Er bestaat een regel in de natuur:' Surviving of the fittest.' Ik denk dat dezelfde regel toepasbaar is voor culturen, die culturen die het best aangepast zijn aan de opgaven van hun tijd hebben de meeste overlevingskansen. Ik beschouw de islamitische cultuur niet bepaalt als een toonbeeld van aangepastheid aan de vereisten van de 21 eeuw, integendeel. Er is nog een andere regel en dat is dat elke nieuwe generatie de neiging heeft om zich af te zetten tegenover de vorige. Dit is noodzakelijk opdat die generatie zijn eigen weg kan vinden. Dat islamisme van de tweede en derde generatie is een zoeken naar een eigen identiteit en een product van culturele ontworteling. Hoe de kinderen van die generatie daarop gaan reageren is onvoorspelbaar, vooral in een open samenleving met meerdere keuzen mogelijkheden.
Oud 2 mei 2014, 11:36   #130
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel, dat ze dan politieke moed ontwikkelen ? En in plaats van zoveel focus op de hoofddoek te leggen, jacht maakt op de besnijders. Als men het afhakken van de piet te extreem vindt, is burgerlijk schrappen niet misplaatst. En daarbovenop moet er een fikse schadevergoeding naartoe het slachtoffer volgen en de personen in kwestie alle vrijheid ontnomen worden.
Maar ze verbieden nog liever een plantje dan werkelijk op te komen voor de echte vrouwenrechten. Ze leiden U liever af met een hoofddoekenkwestie of rituele slacht. Maar als men dan toch zo begaan is met de vrouwenrechten, waar wachten ze op? Het lijkt mij er meer op dat men dingen zoekt om te stigmatiseren en eigenlijk geen moer om de vrouwen in kwestie geeft...
We moeten ons tolerant opstellen, maar ook niet zot he... Hakt hunne piet af!
1 de hoofddoek is de guillotine van vrouwenrechten zoals het Westen dat ziet, na emancipatiestrijd die vrouwen hier al gevoerd hebben. Dat hoeven we niet opnieuw te doen, omdat via migratie massaal totaal achterhaalde opvattingen over vrouwen door goedbedoelende mensen als gelijkwaardig worden voorgesteld. Daar aandacht aan besteden,aan het gedachtengoed waar hoofddoeken voor staan is opkomen voor de reeds door vrouwen verworven rechten.

2. Het verminken van vrouwen en meisjes door besnijdenis is in strijd met alle mensenrechten, daar tegen ageren en dit beter opvolgen met strenge straffen is de taak van ieder land wat enige beschaving heeft.
3. Uw redenering is zo wereldvreemd, dat het lastig wordt ze nog ernstig te nemen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 11:40   #131
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Er bestaat een regel in de natuur:' Surviving of the fittest.' Ik denk dat dezelfde regel toepasbaar is voor culturen, die culturen die het best aangepast zijn aan de opgaven van hun tijd hebben de meeste overlevingskansen. Ik beschouw de islamitische cultuur niet bepaalt als een toonbeeld van aangepastheid aan de vereisten van de 21 eeuw, integendeel. Er is nog een andere regel en dat is dat elke nieuwe generatie de neiging heeft om zich af te zetten tegenover de vorige. Dit is noodzakelijk opdat die generatie zijn eigen weg kan vinden. Dat islamisme van de tweede en derde generatie is een zoeken naar een eigen identiteit en een product van culturele ontworteling. Hoe de kinderen van die generatie daarop gaan reageren is onvoorspelbaar, vooral in een open samenleving met meerdere keuzen mogelijkheden.
Je bedoelt dus dat in een Afrikaans land waar de helft van de bevolking vredelievend en toekomstgericht is en de andere helft zich bedient van terrorisme, moord, ontvoering van kinderen om als "bruiden" voor hun vrijheidstrijders te dienen, enzoverder... het onvermijdelijk is dat de vredelievenden het gaan halen?
Wishfull thinking hooft nog geen enkele kindslaaf gered vrees ik...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 12:24   #132
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Je bedoelt dus dat in een Afrikaans land waar de helft van de bevolking vredelievend en toekomstgericht is en de andere helft zich bedient van terrorisme, moord, ontvoering van kinderen om als "bruiden" voor hun vrijheidstrijders te dienen, enzoverder... het onvermijdelijk is dat de vredelievenden het gaan halen?
Wishfull thinking hooft nog geen enkele kindslaaf gered vrees ik...
Gij denkt al even fundamentalist als boko haram. Die acties van boko haram zijn zo inspirerend op de Nigerianse bevolking zowel in noord als zuid dat leiders Nigeria een front vormen tegen Boko Haram.
"Het grotendeels christelijke zuiden van Nigeria en het overwegend islamitische noorden willen samen een einde maken aan de al vijf jaar durende opstand van de islamitische terreurgroep."
Ik betwijfel of de toekomst wordt bepaald door de loop van een AK-47. Primitieve geesten denken zo.
Oud 2 mei 2014, 13:43   #133
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
In de jaren '50 was 10% van de wereldbevolking islamitisch, nu is dat 25% en groeiende. Achterlijke culturen kweken meer en gaan ons zo wel overrompelen, aangepast aan de 21e eeuw of niet.

Hier geven we die inteelt achterlijken nog een uitkering en ziekenzorg ook, zo gaat het nog vlugger.

Laatst gewijzigd door Doge : 2 mei 2014 om 13:46.
Oud 2 mei 2014, 13:48   #134
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij denkt al even fundamentalist als boko haram. Die acties van boko haram zijn zo inspirerend op de Nigerianse bevolking zowel in noord als zuid dat leiders Nigeria een front vormen tegen Boko Haram.
"Het grotendeels christelijke zuiden van Nigeria en het overwegend islamitische noorden willen samen een einde maken aan de al vijf jaar durende opstand van de islamitische terreurgroep."
Ik betwijfel of de toekomst wordt bepaald door de loop van een AK-47. Primitieve geesten denken zo.
In Irak en Libië hebben ze zo de westerse invloed toch buiten gekregen, dat is nu een volledig islamitische dictatuur.
Oud 2 mei 2014, 13:56   #135
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Die clash is al lang bezig buiten het Westen, er is geen reden om aan te nemen dat het niet naar hier zal verplaatsen. In Engeland en Frankrijk wordt dat al langer duidelijk omdat ze daar meer moslims hebben door hun kolonies, vooral Engeland met hun extreem achterlijke Pakistaanse moslims (inteelt percentage 85%).
Inderdaad. Nigeria (waar Islamitische bastaards de mensen hun kinderen stelen en de betrokken meisjes dan dwingen om met dergelijke haatbaard te huwen), Centraal Afrikaanse Republiek, Indonesië, Thailand, China, Soedan, Mali enz. In 90% van de brandhaarden in de wereld zijn nachtjapondragers gemoeid. Om dan nog maar te zwijgen over de gruwelen die ze onder elkaar uitspoken (soennieten versus sjiïten).
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 14:10   #136
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de jaren '50 was 10% van de wereldbevolking islamitisch, nu is dat 25% en groeiende. Achterlijke culturen kweken meer en gaan ons zo wel overrompelen, aangepast aan de 21e eeuw of niet.

Hier geven we die inteelt achterlijken nog een uitkering en ziekenzorg ook, zo gaat het nog vlugger.

Volgens mij zijn onze machthebbers nog achterlijker dan de islamitische cultuur. Anders zouden ze nooit toelaten dat onze maatschappij kapot wordt gemaakt door geïmporteerde mensen die zich krampachtig blijven vasthouden aan hun middeleeuws boekje.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 14:16   #137
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat ligt niet enkel aan het hoog kweektempo bij de islamieten. De morele weerstand van het Westen tegen de islam wordt evenzeer verzwakt door het nagenoeg volledig wegvallen van spiritualiteit bij de eigen bevolking.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 14:25   #138
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gaat zo zijn als met de konijnen.
Vroeg of laat komt er myxomatose .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 14:28   #139
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
In Irak en Libië hebben ze zo de westerse invloed toch buiten gekregen, dat is nu een volledig islamitische dictatuur.
Ik dacht dat de staatsvorm verandert is van een strikt geordende dictatuur naar een chaotische semi-democratie.
Oud 2 mei 2014, 14:47   #140
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat de staatsvorm verandert is van een strikt geordende dictatuur naar een chaotische semi-democratie.
Ik dacht van chaos onder een dictator naar gewoon chaos.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be