Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2014, 10:49   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zeg alleen dat heel de geschiedenis van Sinterklaas en Zwarte Piet in wezen een racistische ondertoon draagt. En dat we dus het verhaal wat moeten aanpassen en eigentijds maken. Da's alles. Verre van mij om het feest van Sinterklaas af te schaffen. Alhoewel ik soms de indruk krijgt dat voor vele kinderen het elke week of maand Sinterklaas is. Als ik zie wat voor gadgets die permanente snoepertjes allemaal hebben... Zwarte Piet kruipt waarschijnlijk elke week of elke maand door de schouw nu.
Het is duidelijk dat u geen snars geen sikkepit geen greintje besef hebt waar het sinterklaasfeest over gaat. Jammer voor u.

Hou U dus gerust bezig met uw eigen cultuur, maar blijf met je tengels van die van mij af.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 11:12   #122
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neeeneeeneeen! een zwarte mag geen knecht zijn van de sint. Kiezen of delen hé makker! niet terugkrabbelen.

Er is trouwens maar één Zwarte Piet, en soms heeft die helpers, ook allemaal zwart. Maar dat zijn in feite zwartgeschminkte BLANKEN natuurlijk. Negers brengen nooit pakjes aan blanke kinderen.

Content nu?
Ik heb nooit gesteld dat een zwarte geen zwarte piet mag spelen. Wel dat het niet 'louter' zwarte pieten kunnen zijn die knecht spelen. Blijkbaar stoort u dit. Het zij zo.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 11:15   #123
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat u geen snars geen sikkepit geen greintje besef hebt waar het sinterklaasfeest over gaat. Jammer voor u.

Hou U dus gerust bezig met uw eigen cultuur, maar blijf met je tengels van die van mij af.
Uw cultuur is maar evenzeer van mij als van u. Of bent u zich weer aan het opwerpen als 'de goede Vlaming'. Straks benoemt u zichzelf nog als 'de Goede Herder(in)'! En dus, als ik vind dat er iets fout zit met 'folklore' uit het verleden en uit mijn cultuur, dan zal ik dat proberen te verbeteren. Punt uit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 september 2014 om 11:16.
Oud 29 september 2014, 12:16   #124
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw cultuur is maar evenzeer van mij als van u. Of bent u zich weer aan het opwerpen als 'de goede Vlaming'. Straks benoemt u zichzelf nog als 'de Goede Herder(in)'! En dus, als ik vind dat er iets fout zit met 'folklore' uit het verleden en uit mijn cultuur, dan zal ik dat proberen te verbeteren. Punt uit.
Wat een belachelijke persoonlijke aanval. Geen serieuze tegenargumenten?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 29 september 2014 om 12:17.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 12:31   #125
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gesteld dat een zwarte geen zwarte piet mag spelen. Wel dat het niet 'louter' zwarte pieten kunnen zijn die knecht spelen. Blijkbaar stoort u dit. Het zij zo.
er is er maar één hoor! What shall it be boy? black or white?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 september 2014, 12:34   #126
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Wat een belachelijke persoonlijke aanval. Geen serieuze tegenargumenten?
Een persoonlijke aanval was eerder deze van de poster:

Citaat:
Oud 29 september 2014, 12:44   #127
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een persoonlijke aanval was eerder deze van de poster:
ha ja? Gaat ge me nu nog Nederlands leren ook?

Citaat:
tengels

[zelfstandig naamwoord]• elk van de vijf uitsteeksels van je hand
vb:je moet daar met je tengels (alleen meervoud) van afblijven
synoniem: vinger
zelfstandig naamwoord: ten-gels
de tengels
het tengelstjes

Oud 29 september 2014, 13:19   #128
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar wordt de oorspronkelijke helper van Sinterklaas over het hoofd gezien:

linkje

Citaat:
Nicodemus: De oorspronkelijke handlanger van Sinterklaas, een bijbelgeleerde die vooral 's nachts actief was. Omdat Nicolaas en Nicodemus tijdens de nachtelijke avonturentochten niet betrapt wilden worden, gaf Sinterklaas aan het manusje-doet-al de opdracht om zijn gezicht zwart te schilderen, dan zouden kinderen de pieterman (dit is: de knecht) niet herkennen en kon hij, als een duvel uit een doosje, tevoorschijn komen en weer verdwijnen.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 14:24   #129
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heeft er al een zwarte echt nadeel ondervonden omdat wij een zwarte piet hebben rondlopen? Het zit allemaal tussen de oren van de linkiewinkies. Het wordt stilaan schrijnend en meelijwekkend. Trouwens is de gemiddelde Vlaming vragende partij voor een multiculturele maatschappij? Neen, dit monster werd gewoon aan ons opgedrongen. De enigen die er goed mee zijn, zijn de allochtonen. Want voor hen wordt gezorgd. Gaan jullie nu ook vreemde culturen uitpluizen, om racistische kenmerken terug te vinden. Ik denk het niet.
Het Oosten, waarom negeert u mij? Dit is toch een democratisch forum.
Oud 29 september 2014, 14:30   #130
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Oosten, waarom negeert u mij? Dit is toch een democratisch forum.
Ik negeer u helemaal niet. Maar ik kan niet altijd hetzelfde blijven herhalen.
Oud 29 september 2014, 15:49   #131
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik negeer u helemaal niet. Maar ik kan niet altijd hetzelfde blijven herhalen.
U doet niets anders.

Gaat u nu ook vreemde culturen napluizen op racisme? Of alleen de onze?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 29 september 2014 om 15:51.
Oud 29 september 2014, 17:45   #132
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U doet niets anders.

Gaat u nu ook vreemde culturen napluizen op racisme? Of alleen de onze?
Elke cultuur heeft zijn vorm van racisme. Alhoewel men een onderscheid dient te maken volgens mij tussen etnocentrisme en racisme.
Oud 29 september 2014, 17:53   #133
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb Het Oosten nog steeds niks horen zeggen over die Iraanse Zwarte Piet, die tot het Unesco Werelderfgoed behoort.

Deze mijnheer is écht een zwarte slaaf en wordt als dusdanig voorgesteld, ook dom en grappig.

Maar Iraniers zijn natuurlijk geen verwerpelijke westerse racisten zeker?

Citaat:
Niet alleen Nederland kent een Zwarte Piet. Ook in het Midden-Oosten verschijnt een soortgelijk figuur één keer per jaar in de straten. De VN heeft deze Hajji Firuz al uitgeroepen tot een beschermde traditie. Nederland is in alle staten na het pleidooi van VN-rapporteur professor Verene Shepherd om het sinterklaasfeest af te schaffen.

Firuz speelt vooral in Iran een grote rol tijdens de viering van het nieuwe jaar volgens de Perzische Kalender, rond 20 maart. De zwartgeschminkte figuur met felrode lippen is gehuld in rode kleren. Hij speelt tamboerijn en zingt voor kinderen en hun ouders. Er zijn enkele verklaringen voor Hajji Firuz. Een verklaring luidt dat de figuur stamt uit de tijd dat zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de bevolking. In 2009 werd het feest vermeld op de Lijst van Meesterwerken van het Orale en Immateriële Erfgoed van de Mensheid. In 2010 werd de feestdag ook erkend door de VN. Daarmee wordt hij beschermd door de VN.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...or-de-VN.dhtml

Oud 29 september 2014, 18:21   #134
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb Het Oosten nog steeds niks horen zeggen over die Iraanse Zwarte Piet, die tot het Unesco Werelderfgoed behoort.

Deze mijnheer is écht een zwarte slaaf en wordt als dusdanig voorgesteld, ook dom en grappig.

Maar Iraniers zijn natuurlijk geen verwerpelijke westerse racisten zeker?

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...or-de-VN.dhtml

Ik moei me niet met andere culturen. Ik wens wel dat mijn cultuur gezuiverd wordt van mogelijke oude racistische relicten.

Ik heb niets te maken met de Iraanse cultuur. Zeker niet met de cultuur van dit land waar de vrije meningsuiting wordt gefnuikt en waar homo's worden opgehangen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 september 2014 om 18:22.
Oud 29 september 2014, 21:28   #135
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik moei me niet met andere culturen. Ik wens wel dat mijn cultuur gezuiverd wordt van mogelijke oude racistische relicten.

Ik heb niets te maken met de Iraanse cultuur. Zeker niet met de cultuur van dit land waar de vrije meningsuiting wordt gefnuikt en waar homo's worden opgehangen.
U bent hard voor onze cultuur, terwijl andere culturen hier hun ding mogen blijven doen. Moslimjongeren schelden onze dochters uit voor hoer. Homo's worden aangevallen en afgeranseld door moslims. Moslimjongeren overvallen onze ouderlingen, terwijl zij hun eigen ouderlingen met rust laten. Moslims krijgen strafvermindering in verkrachtingszaken, omdat in hun cultuur de vrouw minderwaardig is. De lijst is zeer lang. Waar is UW rechtvaardigheidsgevoel, als u dat tenminste heeft? Moeten wij deze scheefgetrokken multicultuur blijven slikken? Wat met het racisme van immigranten, dat nooit op de agenda komt van onze extreem-linkse politiekers? Wat gaan onze linkiewinkies hieraan doen? Nog eens een praatronde organiseren? Nog wat lullen over Zwarte Piet?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 29 september 2014 om 21:42.
Oud 29 september 2014, 21:34   #136
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus een zwarte is te min om knecht te zijn?

U spreekt van racisme bestrijden?

Sorry maar u bent een racist.
Oud 30 september 2014, 00:14   #137
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

http://idordt.nl/wp-content/uploads/...interklaas.jpg
of of

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 01:02   #138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht

De sint is een TURK. Turken zullen op hun teen getrapt zijn als je er een neger van maakt.

Oud 30 september 2014, 07:51   #139
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De sint is een TURK. Turken zullen op hun teen getrapt zijn als je er een neger van maakt.
Ik zeg niet dat Sinterklaas zwart moet zijn. Wel, dat er ook eens een zwarte Sinterklaas zou mogen zijn. Begrijpt u? Het lijkt precies moeilijk. Als ik nu discriminerend zou willen zijn (maar daarom nog niet racistisch) zou ik aan u kunnen vragen: hebt u soms ook blond haar?
Oud 30 september 2014, 07:54   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat Sinterklaas zwart moet zijn. Wel, dat er ook eens een zwarte Sinterklaas zou mogen zijn. Begrijpt u? Het lijkt precies moeilijk.
Sinterklaas verandert niet van huidskleur het ene jaar tegen het andere jaar. U hebt duidelijk nooit kaas gegeten van het sinterklaasverhaal of als kind nooit die spannende weken meegemaakt.

Ga snel een schaap kelen.

(en uw racistische opmerking zal ik melden: ik ben inderdaad natuurlijk blond en voel me dus zwaar persoonlijk beledigd)

Laatst gewijzigd door circe : 30 september 2014 om 07:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be