Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2014, 00:23   #121
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
euhm laten we zeggen dat ik het niet zo ingewikkeld en duur had gezien als hier vooraf werd gemeld met die huizen enzo .. dus reageerde ik laconiek en onverschillig want tja, het is ergens niet fijn van je als een old spinster én zonder kind(eren) in een verre toekomst te zien dat ik geen man heb vind ik nog niet zo erg, maar eenzaam en alleen sterven wel ouinnnnnnnnnnnn! (eigenlijk ben ik jaloers op m'n zus die wel een kind heeft en later wellicht kleinkindjes, bezoekjes enzo zal hebben!)
En hoe oud ben jij precies?
Oud 3 november 2014, 00:25   #122
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En hoe oud ben jij precies?
35 (de biologische klok tikt, jawel)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 00:32   #123
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
35 (de biologische klok tikt, jawel)
Ok, granted.

Oud 3 november 2014, 12:20   #124
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euhm laten we zeggen dat ik het niet zo ingewikkeld en duur had gezien als hier vooraf werd gemeld met die huizen enzo .. dus reageerde ik laconiek en onverschillig want tja, het is ergens niet fijn van je als een old spinster én zonder kind(eren) in een verre toekomst te zien dat ik geen man heb vind ik nog niet zo erg, maar eenzaam en alleen sterven wel ouinnnnnnnnnnnn! (eigenlijk ben ik jaloers op m'n zus die wel een kind heeft en later wellicht kleinkindjes, bezoekjes enzo zal hebben!)
Ben je daar zeker van ? De bejaardentehuizen zitten vol met mensen die kinderen en kleinkinderen hebben....Die zitten op Zondag dan aan het venster te turen rond 11 uur in de hoop dat 'ze' is langskomen voor 10 minuten..! Als je daarom kinderen wil om met name een stok om op te steunen te hebben op je oude dag dan kan je op dezelfde lijst staan van rijkaards die een kind maken om hun vermogen aan kunnen door te geven
Trouwens sterven doe je altijd alleen....net als dat je alleen wordt geboren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 november 2014 om 12:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 12:34   #125
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een dikke 20 jaar lang oppas, eten, drinken, logies, energieverbruik, studies, hobbies, reizen, transport, kleding, cadeautjes, electronica, en een pak gederfde inkomsten.....
Reken maar dat je daar op zijn minst een goedkope woning aan opsoupeert.
75.000€ /20/12 = 312€/maand.
En hoeveel denk je dat een vrouw je kost?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 15:07   #126
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
In mijn persoonlijke omgeving ken ik een koppel vijftigers, kinderloos, volgend jaar 30 jaar getrouwd, met nog ettelijke jaren verkering die hieraan voorafgingen.
Waarom hebben zij bewust gekozen om kinderloos te blijven? Omdat de man van het koppel, zijn ouders en zijn broers én zussen allemaal heeft verloren aan een agressieve kanker waarvoor zijn familie blijkbaar een genetische aanleg had.
Hij is de dans ontsprongen, maar om hun verdriet bij het verlies van hun hypothetische kinderen te vermijden, hebben ze er dus voor geopteerd om kinderloos te blijven.

Hoe verzoen jij dat met jouw uitlating die je eerder deed?
Babel. Als ik je verhaal goed lees, dan heeft de vrouw zich bij de beslissing neergelegd. Vertel mij welke vrouw partner in dergelijke situatie meeleeft, of hoe lang dit blijft duren.
Beste Babel. Die vrouw zoekt vroeg of laat een andere partner.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 15:20   #127
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Rudy, lees anders aandachtig mijn verhaal.

Rudy, ze zijn volgend jaar 30 jaar getrouwd. Het spreekwoordelijke kalf van zelf kinderen krijgen is voor de vrouw in kwestie al lang verdronken.
Ze zag hem zo graag dat ze, ondanks die moeilijke keuze, toch samen zijn gebleven en er samen het beste van hebben gemaakt. Nogal iets anders dan jouw idiote stelling dat mensen die er bewust voor kiezen kinderloos te blijven het gevolg is van een gebrek aan affectie.
Wat dan te zeggen over kinderrijke koppels die uit elkaar gaan? Een geval van té veel affectie?
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 15:26   #128
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rudy, lees anders aandachtig mijn verhaal.

Rudy, ze zijn volgend jaar 30 jaar getrouwd. Het spreekwoordelijke kalf van zelf kinderen krijgen is voor de vrouw in kwestie al lang verdronken.
Ze zag hem zo graag dat ze, ondanks die moeilijke keuze, toch samen zijn gebleven en er samen het beste van hebben gemaakt. Nogal iets anders dan jouw idiote stelling dat mensen die er bewust voor kiezen kinderloos te blijven het gevolg is van een gebrek aan affectie.
Wat dan te zeggen over kinderrijke koppels die uit elkaar gaan? Een geval van té veel affectie?
Tuurlijk. Voor die vrouw is het ondertussen te laat. Is ze met dit alles gelukkig ? Ze ziet haar man nog steeds doodgraag ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 3 november 2014 om 15:28.
Oud 3 november 2014, 15:30   #129
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat ze dat niet is. Mocht ze zich niet hebben kunnen neerleggen bij hun gezamenlijke beslissing betreffende kinderen, zou het huwelijksbootje al lang schipbreuk geleden hebben.
Toch nog even in herinnering brengen dat het hier niet alleen over dit specifieke geval gaat. Het ging over jouw veralgemening dat mensen die er bewust voor kiezen om kinderloos te blijven, een gebrek aan affectie hebben. Dat is hetgene wat ik wilde ontkrachten.
Oud 3 november 2014, 16:20   #130
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat ze dat niet is. Mocht ze zich niet hebben kunnen neerleggen bij hun gezamenlijke beslissing betreffende kinderen, zou het huwelijksbootje al lang schipbreuk geleden hebben.
Zou kunnen. Ik ken die mensen niet. Jij zal hun situatie wel beter kunnen inschatten dan ik.

Citaat:
Toch nog even in herinnering brengen dat het hier niet alleen over dit specifieke geval gaat. Het ging over jouw veralgemening dat mensen die er bewust voor kiezen om kinderloos te blijven, een gebrek aan affectie hebben. Dat is hetgene wat ik wilde ontkrachten.
Ik ben die mening nog steeds genegen. Als het gaat om mensen die bewust kiezen om kinderloos te blijven. Ze zijn egocentrisch.
Oud 3 november 2014, 16:24   #131
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zou kunnen. Ik ken die mensen niet. Jij zal hun situatie wel beter kunnen inschatten dan ik.

Ik ben die mening nog steeds genegen. Als het gaat om mensen die bewust kiezen om kinderloos te blijven. Ze zijn egocentrisch.
En jouw mening is nog steeds even weinig onderbouwd en idioot geformuleerd. Mensen die kinderen willen maken ook een egocentrische keuze. Elke keuze over de eigen toekomst is per definitie egocentrisch.
Oud 3 november 2014, 16:55   #132
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jouw mening is nog steeds even weinig onderbouwd en idioot geformuleerd. Mensen die kinderen willen maken ook een egocentrische keuze. Elke keuze over de eigen toekomst is per definitie egocentrisch.
Babel. Ik zeg dat mensen die bewust kinderloos willen zijn egocentrische mensen zijn. Dat is mijn perceptie en mijn mening. Dit hoef ik zelfs niet te onderbouwen. Als jij vindt dat ik ongelijk heb, probeer dan het tegendeel te bewijzen (onderbouwen).
Vertel maar eens tegen je lief dat je geen kinderen wilt. Ze zal je met haar reeënogen aankijken maar jij gaat door het leven als eenzaat, ook al heb je een wip links en rechts.
Oud 3 november 2014, 17:17   #133
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Babel. Ik zeg dat mensen die bewust kinderloos willen zijn egocentrische mensen zijn. Dat is mijn perceptie en mijn mening. Dit hoef ik zelfs niet te onderbouwen. Als jij vindt dat ik ongelijk heb, probeer dan het tegendeel te bewijzen (onderbouwen).
Vertel maar eens tegen je lief dat je geen kinderen wilt. Ze zal je met haar reeënogen aankijken maar jij gaat door het leven als eenzaat, ook al heb je een wip links en rechts.
Ik ben gehuwd, maar soit.
Jij beweert dat mensen die wensen kinderloos te blijven een eenzaam leven lijden/leiden. De realiteit spreekt dat tegen. Er zijn voldoende kinderlozen koppels of zelfs mensen die ervoor opteren om als single door het leven te gaan (priesters bijvoorbeeld).
Ik hoef niks te onderbouwen aangezien er voldoende mensen rondlopen die jouw stelling ondergraven.
Mening, mening. Formuleer het dan ook als mening.
Een mening gaat als volgt:

"ik vind mensen die ervoor opteren om kinderloos te blijven..."
Ter vergelijking, dit is een stelling:
Citaat:
Wie kinderloos is is doorgaans nooit in staat geweest een partner te vinden. Gebrek aan affectie.
Oud 3 november 2014, 17:37   #134
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben gehuwd, maar soit.
Jij beweert dat mensen die wensen kinderloos te blijven een eenzaam leven lijden/leiden. De realiteit spreekt dat tegen. Er zijn voldoende kinderlozen koppels of zelfs mensen die ervoor opteren om als single door het leven te gaan (priesters bijvoorbeeld).
Priesters. Babel, priesters zijn actueel eenzaten. Wegens geen machtspositie zijn er ook geen jonge priesters meer. Je zou dus kunnen stellen dat macht de behoefte aan affectie en seks kan vervangen.
Hoe dan ook, de doorsnee burger wordt geen priester. Uw voorbeeld vind ik dan ook misplaatst.
Oud 3 november 2014, 17:45   #135
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb steeds ondervonden dat mensen die gekozen hadden om kinderloos te blijven heel intelligente mensen waren.....Marginalen daarentegen heb ik nooit die keuze weten maken laat staan ze te overwegen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 16:49   #136
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Cliff Huylebroeck's schermafbeelding

Standaard

Voordat je een kleine maakt zou je eerst moeten uitrekenen hoeveel hij gaat kosten aan energie, hoeveel Watt hij gaat verbruiken op 80 jaar om verwarmd en verplaatst te worden, om er eten voor te telen enz, dus hoeveel bomen, hoeveel liter mazout en hoeveel kilo kolen moeten daar voor worden in brand gestoken, en is het dan nog de moeite om er aan te beginnen? Blijkbaar kan de mens niet veel meer dan het gecontroleerd in brand steken van de omgeving en moet daarom beschouwd worden als de meest mislukte diersoort ooit, die het verdient om zo rap mogelijk te verdwijnen. En zeg niet dat dat niet kan. De dinosaurussen dachten ook dat ze niet konden verdwijnen.
Oud 4 november 2014, 16:53   #137
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ben je daar zeker van ? De bejaardentehuizen zitten vol met mensen die kinderen en kleinkinderen hebben....Die zitten op Zondag dan aan het venster te turen rond 11 uur in de hoop dat 'ze' is langskomen voor 10 minuten..! Als je daarom kinderen wil om met name een stok om op te steunen te hebben op je oude dag dan kan je op dezelfde lijst staan van rijkaards die een kind maken om hun vermogen aan kunnen door te geven
Trouwens sterven doe je altijd alleen....net als dat je alleen wordt geboren.
fred ik heb geen glazen bol waar ik in de toekomst mee kijk, maar waar ik wel zeker van ben is dat ik sowieso alleen zal zijn zonder kind(eren)

Laatst gewijzigd door bembem : 4 november 2014 om 16:53.
Oud 4 november 2014, 16:56   #138
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Huylebroeck Bekijk bericht
Voordat je een kleine maakt zou je eerst moeten uitrekenen hoeveel hij gaat kosten aan energie, hoeveel Watt hij gaat verbruiken op 80 jaar om verwarmd en verplaatst te worden, om er eten voor te telen enz, dus hoeveel bomen, hoeveel liter mazout en hoeveel kilo kolen moeten daar voor worden in brand gestoken, en is het dan nog de moeite om er aan te beginnen? Blijkbaar kan de mens niet veel meer dan het gecontroleerd in brand steken van de omgeving en moet daarom beschouwd worden als de meest mislukte diersoort ooit, die het verdient om zo rap mogelijk te verdwijnen. En zeg niet dat dat niet kan. De dinosaurussen dachten ook dat ze niet konden verdwijnen.
denk je dat die überhaupt veel dachten met hun reptielhersens?
Oud 4 november 2014, 17:09   #139
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ok, granted.

Mja, ik geef mijzelf nog zo'n 2-3 jaar en dan hak ik definitief de knoop door, 't is nu ook niet omdat ik zogezegd 'arm' ben dat ik maar voor de rest van m'n leven geheel kinderloos verder dien te gaan, tenslotte zie ik andere 'armen en precairen' dagelijks rondlopen met hun 4 patotters enzo, en 't is nu ook niet dat ik dat kind helemaal niets zou kunnen meegeven voor een goede start in het leven later, daarbij zijn bemiddelde ouders heus niet altijd een garantie op 'een goed leven later', kijk bvb. maar naar mij -> ik was rotverwend vroeger, m'n ouders passeerden grandioos de adoptietesten, papounet had een diplomatieke functie in het buitenland (no kidding), en wat is er van me geworden? juist ja: een werkloze bijna marginale eenzame vrouw van middelbare leeftijd die waarschijnlijk binnenkort op het Ocmw vliegt als kuisvrouw via art. 60 ...
Oud 4 november 2014, 17:33   #140
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Huylebroeck Bekijk bericht
Wat doet u hier dan nog?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be