![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelul, after PMS, no more period. Period.
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ge zaagt. Toon eens dat je karakter hebt zeg. Ik ben 5 jaar, 3 maand, 1 week, 1 dag, 7 uur en 25 minuten geleden gestopt met roken, maar ben ik daar zo obsessief mee bezig? ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In 't begin is zo'n pijpje 'n handig hulpmiddeltje, na 'n tijdje dacht ik er zelfs niet meer aan.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder niks en ik ben blij dat ik gestopt ben.
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zei ik al dat ik mijn stopdatum nooit zou vergeten (kwestie van dat ik het dé ultieme inspanning vond)? Tot een paar jaar geleden, en ik zelfs niet meer wist hoelang ik gestopt was, laat staan op welke dag. Gelukkig heb ik buren die - zuiver toevalling - op exact dezelfde dag gestopt waren (ook met Champix) en die het nog wel wisten. We kunnen het nu allemaal samen vieren (en nu heb ik het opgeschreven.)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het zo goed omdat ik de stop een jaar op voorhand gepland heb.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu heb ik geen bronchitis meer. Alleen dat al is het het waard.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt, ik rolde zelf met vloeitjes, deed +- een week met een pakje tabak.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na één jaar hield ik haar aan haar woord. Denk je dat ze me alleen naar ginder liet vertrekken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Man, man ,man ik dacht dat het zou beteren na een week maar blijkbaar wordt het nog erger, 12 dagen rookvrij en de goesting naar een sigaret neemt alleen maar toe pfffff.
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() water drinken! puur plat water Hoomer. En op zo'n pijpje (of rietje) inhaleren. Diep inhaleren en uitblazen net of je aan een sigaret lurkt. Het helpt echt!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Een tijd geleden stapte ik naar mijn huisarts met verschrikkelijke keelpijn en een gortige rokershoest. In mijn angstige oogopslag heeft die iets gemerkt en me gerustgesteld met de woorden: "er is niks aan de hand, het is veel te vroeg voor u om aan roken gerelateerde kanker te krijgen; bij u gaat dat minstens nog 10 jaar duren."
Hij heeft me toen vaag 3 interessante studies geciteerd: (1) elke poging tot stoppen met roken verhoogt statistisch de kans dat ge ook effectief zult stoppen, want die mislukte pogingen foefelen met uw brein en herstellen heel mild het gebied dat genotshormonen genereert en dat nu gekidnapt is door nicotine, door aan te geven dat ge andere vormen van genot wilt toelaten, en (2) dat het heel nuttig is bewuste schijnpogingen te ondernemen, waarvan ge zelf sterk voorspelt dat ze zullen mislukken; ook die valse pogingen verhogen uw kans op later succes; (3) dat de grootste factoren die bijdragen aan de successvolle stoppoging zijn: 1/ het aantal intieme vrienden dat ge op dat moment hebt, 2/ de stabiliteit van uw liefdesrelatie, 3/ het aantal kinderen dat ge hebt, en 4/ vreemd genoeg, uw postcode (omdat die vele socio-economische criteria omvat, zoals opleidingsniveau, carrière, rijkdom, levensstijl, toegang tot openbare diensten van hoge kwaliteit, etc...). Hij voegde eraan toe dat het te vroeg was voor mij om te stoppen, en dat ik wel moet beginnen met vele bewuste schijnpogingen. Dat ik me beter concentreer op het in orde brengen van de successfactoren die bijdragen tot de gelukte poging. Wel een dokter met een hippie verleden, wat blijkt.
Laatst gewijzigd door C2C : 16 november 2014 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
De eerste keer heb ik het 3 weken uitgehouden. Toen uit miserie om 2 uur s'nacht sigaretten gaan zoeken - en ook gevonden in een benzinepomp op de autosnelweg. Tweede keer ging het nog een pak slechter - amper 4 dagen en ik hing opnieuw aan de sigaret. Vanaf toen heb ik het anders aangepakt. Telkens ik een sigaret opstak overliep ik bewust alle nadelen die samengaan met het roken. Ik keek de sigaret bij wijze van spreken diep in de ogen, opnieuw en opnieuw tot ik werkelijk zag dat het onding mijn leven opvrat. Op een zekere morgen stond ik op en ik heb mijn resterende voorraad weggegeven. Het was niet echt geplant - het gebeurde gewoon. Weken later vroeg ik een sigaret aan een collega en die antwoordde : daar ligt het pakje, neem er een als je wil maar ikzelf geef je GEEN sigaret. Het was op het randje maar ik heb het gered. Nu zijn we 16 jaar later en rook nog steeds niet. Het stoort me zelfs niet als men in mijn buurt rookt - ik ben er gelukkig vanaf. Hou de moed erin, een dikke beloning wacht. Gezondheid, een pak uitgespaarde centen en het respect van al wie je lief is. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 16 november 2014 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje karakter tonen hé. Ik heb 20 jaar aan een stuk gerookt, zware sigaretten, dag in dag uit. Ik heb op een mooie dag zomaar beslist dat ik lang wilde leven, en ben a la minute gestopt met roken. Dat is nu meer dan 15 jaar geleden. Nooit nog maar één sigaretje gerookt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Argh, blijkbaar een nieuwe fase bereikt.
Vreten, fretten, zwelgen scranzen, schrokken help ik ben ziek en vol gevreten, alles wat ik tegen kom en wat enigzins eetbaar is eet ik op. Pffff ik kan niet meer hmm chocolade korreltjes met veel boter tussen de boterham lekker, moment jongens ben zo terug. Hmm die noordzeegarnalen met mayonaise en een slaatje, zou ik er frietjes bij bakken. Help help help.