![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Stemt U opnieuw N-VA? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
56 | 63,64% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
32 | 36,36% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar niet wie gestemd heeft.
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je er echt hééél zeker van dat je hier nooit geschreven hebt dat het blok zijn kans heeft gehad en dat het nu aan n-va is ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() Veel verschil maakt het niet voor mij nu N-VA aan de macht is. Ik ben wel blij dat ze geen schulden bijmaken, vreselijk irritante gewoonte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met je laatste zin ben ik het voor 100% eens : de duurtijd dat Philip nog mee kan als parlementair (zijn wedde hee...) zal bepalend zijn voor de overlevingstijd die het vlaams blok nog rest. Daarna zal het licht snel uitgedaan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het klopt wel dat pas zal blijken of we van de rooien verlost zijn als de regering Michel I de eindstreep haalt.
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kiezer moet zich niet verantwoorden, in die discussies gaat het erom op wie ze stemmen. Als ze op een racistisch zwijn van het blok stemmen is dat hun recht. Maar die kandidaat verkozene is daar niet minder een zwijn door.
Citaat:
De racisten staan op de lijst, daar zit het kwaad. Niet bij Jan met de pet op die zijn stem gaat uitbrengen. Citaat:
Citaat:
Wat ga je de Vlaams Belang stemmers in hun schoenen schuiven als blijkt dat de N-VA méér doet aan het zogenaamde "vreemdelingenthema" van het Vlaams Belang dan aan haar eigen thema: de Vlaamse onafhankelijkheid, en de VB-stemmers de N-VA toch de rug toekeren?[/quote] Je stelt een vreemde vraag : n-va doet niets aan wat jij het vreemdelingenthema noemt maar voert echt beleid samen met andere echte politieke partijen. We spreken tenslotte niet over wat blokkers hee. Waarom zou een kiezer eigenlijk n-va de rug toekeren ? Als die dat zou doen zal het wellicht wel om socio-economische keuzes zijn en niet om communautaire futiliteiten gezien die voor een decennium in de koelkast zitten. En om mocro-thema's denk ik niet dat er veel mensen van partij gaan verschuiven.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 november 2014 om 21:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De vermogenswinstbelasting moet er komen of NVA is echt een partij voor de rijken. Ze hebben met een vermogenswinstbelasting echt een kans te laten zien dat ze een sociale partij zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Indien de liberalen niet mee willen, kan men een vermogenstaks implementeren op Vlaams niveau. Daar zijn de liberalen niet nodig in de meerderheid. Het geld kan Vlaanderen dan gebruiken voor onderwijs, gezondheidszorg en een beter wegennet. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 14 november 2014 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil ? Vorige keer heeft Bartje er alles aan gedaan om te kunnen weglopen, wat hij dan ook gedaan heeft door 'neen' te zeggen tegen EDR. Een welliswaar zelfgekozen oppositiekuur extra is dan misschien wel leuk, maar duurde toch te lang. Vandaar dat BDW het amateurisme blijkbaar voorgoed heeft buitengezet en nu gaat hij ervoor. Logischerwijze doen ze deze keer bewust wèl mee en de bijbehorende compromissen bleken deze keer plots niet zo 'onoverkomelijk' als ze vroeger waren. De enige keuze die hij mentaal nog niet heeft kunnen/durven zetten is om zelf premier te worden. Misschien in 2019 ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 november 2014 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat versta jij juist onder "vermogenswinstbelasting" ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Burger
|
![]() Ik stem op N-VA omdat deze het minste kwaad vormt. De ideale politieke partij zou echter een heel simpel programma hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Pericles;7409227]Ik heb nooit een lidkaart van de N-VA gekocht.
Ik heb wel een moment zitten twijfelen om toch maar voor de N-VA te stemmen, uiteindelijk niet gedaan . Vlak na de verkiezingen had ik even spijt, wegens het bijzonder slechte resultaat van het VB en vroeg ik me af of dat ik toch niet beter N-VA gestemd had om hen te versterken. Maar als ik het nu zie , dan vind ik dat ik toch de juiste beslissing genomen heb. Een mens die nooit twijfelt , is niet verstandig , nietwaar Robert. Citaat:
bericht van jou van 28 mei jl. Volledig in tegenspraak met hetgeen je nu vertelt. Dit is niet twijfelen, wel een totale bocht. Nog iets over de kern van de zaak : de zware nederlaag van het VB bij de laatste verkiezingen heeft veel redenen : in de eerste plaats het ondemocratisch cordon, maar ook de aantrekkingskracht van BDW en niet in het minst de interne twisten die niet binnenskamers maar wel in de media uitgevochten werden. Dit is nefast voor gelijk welke partij. De nieuwe voorzitter heeft er ook niks van begrepen. I.p.v. inhakken op de N-VA moet de man een paar raakpunten met de N-VA zoeken en deze in zijn tussenkomsten benadrukken. Deze Vlaams-nationale éénheid (pro forma) zal de N-VA geen goed doen en veel mensen doen twijfelen voor 2018. Zoniet zal het VB verder verschrompen, hetgeen ik in ieder geval NIET wens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de situatie met Jean Luc DHN is vergelijkbaar. JL moest de Maastricht norm halen. Hij heeft met zijn regering ons "pijn " gedaan. Maar het resultaat was, België klokte af met een historisch lage staasschuld. JL heeft ook in de begin jaren veel tegenwind gekregen. JL wilde wel nog verder gaan. De erg dure ambtenaren pensioenen aanpakken. Maar dit mocht niet van de vakbonden. Deze tegenwerking speelt ons nog altijd parten anno 2014. Jammer dat de dioxine crisis eraan kwam en JL nekte. Mocht JL nog mogen doordoen, dan stonden we nu niet voor een besparing van 17 miljard. persoonlijk was ik niet zo'n fan van JL het moment zelf. maar achteraf was dit de beste premier die er was. Na JL is het opnieuw slechter beginnen gaan met een België die opnieuw boven zijn stand leefde. Yves Leterme heeft dit proberen te veranderen, maar kreeg constant een "non". deze "non" speelt ons anno 2014 nog steeds parten. Di Rupo zag in 2014 een begrotingstekort afkomen van 13 miljard. hij heeft niets gedaan. hij zou wel 3 miljard bespaart hebben, maar twee weken na de verkiezingen bleek dat hij zich misrekend had. 0 miljard bespaart en de volgende regening met een tekort van 17 miljard opgezadeld. ik heb gestemd op NVA om zo op CDV te stemmen. Ik wilde NVA zo sterk hebben , zodat de vleugel Peeters in de CDV sterker werd. En er zo opnieuw een regering kwam in de stijl van JL. Ik dacht aan Peeters, maar het is nu Michel geworden. ook nu zie ik hetzelfde gebeuren als in de tijd van JL. ik heb geen spijt van mijn stem. er moet nu eenmaal geopereerd worden en dat doet pijn. en we weten ook, zachte heelmeester maken stinkende wonden. in wallonie zal men nog decennia lang de gevolgen dragen van de waalse regering nu die niets doet concreet , ik zou opnieuw NVA stemmen
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 15 november 2014 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is Guy die de staatsschuld echt drastisch heeft doen dalen: Tussen 2000 en 2007 daalde deze van 113,6% naar 84% van het BBP... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |