Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2014, 07:44   #121
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Alle waarachtige Christenen zijn communisten.
Alle communisten zijn losers.
Oud 5 december 2014, 08:30   #122
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja. En dat meen ik oprecht. De Wever is een bijzonder intelligente kerel en weet heel goed dat zijn partij in een ongelooflijke shitstorm zou terecht komen moest men de poort van het cordon openzetten en de besmetting terug loslaten.
Je kunt dan een paar zinvolle discussies houden of hij dat doet uit tactische overwegingen, of uit oprechte abjectie voor die horde.
Ondanks mijn slecht karakter blijf ik er tot bewijs van tegendeel in geloven dat hij dat doet uit overtuiging.
En over de andere beslissers van zijn partij heb ik gemengde verwachtingen : een Bourgeois is naar mijn aanvoelen even principieel als BDW op het vlak van cordonisatie. Aan Peumans twijfel ik geen seconde. Homans zal gewoontegetrouw als een schaduw doen wat haar idool haar voorkauwt, van Weyts zou het me verwonderen als die een opinie heeft en Jambon is dan wel de zwakste schakel op dat specifiek punt gezien nogal wat familiale verbanden en zijn affiliaties met clubjes die blokkers als decent behandelen. Maar tot bewijs van tegendeel is zelfs hij iemand die zich aan de afspraken blijkt te houden.
Laat ons eerlijk zijn : dan is er géén probleem.
Tenzij we mensen gaan 'veroordelen' op basis van geruchten en intentieprocessen.
De dag dat hij een blokker of een voorstel vanuit het blok zou verdedigen zal ik de eerste zijn om hem verbaal te molesteren.

Maar wat we nu meemaken is lulkoek.
Volledig mee eens.
Oud 5 december 2014, 08:58   #123
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik heb trouwens de indruk dat op dit eigenste forum een echte mobilisatie aan de gang is. Mensen die in maanden niet meer gepost hebben staan plots weer op de barricaden. Vreemd.
Mobilisatie? Terug op de barricaden? Je doet mij teveel eer aan. Ik verdwijn af en toe wel eens van dit forum om na enige maanden terug te keren. Hoef je echt niet achterdochtig om te zijn of complotten in te zien.
Citaat:
Hebben jullie dan kritiek op de Spa?
Wie zijn die 'jullie'? Wat heb ik te maken met de SPA?
Citaat:
Ik reken me er niet toe, maar je loyauteit tegenover de partij nu en dan eens benadrukken is gezond.
Ik vind van niet, maar goed, ieder zijn meug.
Citaat:
De echte slaven vind je in Azië, in de rode paradijzen nota bene. Wie kritiek heeft op de partij krijgt huisarrest of verdwijnt achter de tralies. D�*t is pas slavernij.
Volkomen mee akkoord. Hoezo? Had je soms verwacht dat ik Noord-Korea zou bejubelen?

Als je dan toch van plan bent om mijn intentieproces te maken, iets beter je best doen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 5 december 2014 om 09:08.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 09:25   #124
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Limburger Bekijk bericht
Sinds wanneer draaien kinderen op voor de daden van hun ouders? .
Zolang ze het collaboratieverleden van hun ouders, oom, of andere familieleden zullen blijven vergoelijken. Lees de bijdragen hier van ene Peeters en co. Verhelderend.
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 09:48   #125
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De NVA is goed bezig als luis in de pels

en dat terwijl het de regering aanvoert. Als je goed wilt regeren, gedraag je dan niet als een luis.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 10:02   #126
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja. En dat meen ik oprecht. De Wever is een bijzonder intelligente kerel en weet heel goed dat zijn partij in een ongelooflijke shitstorm zou terecht komen moest men de poort van het cordon openzetten en de besmetting terug loslaten.
Je kunt dan een paar zinvolle discussies houden of hij dat doet uit tactische overwegingen, of uit oprechte abjectie voor die horde.
Ondanks mijn slecht karakter blijf ik er tot bewijs van tegendeel in geloven dat hij dat doet uit overtuiging.
En over de andere beslissers van zijn partij heb ik gemengde verwachtingen : een Bourgeois is naar mijn aanvoelen even principieel als BDW op het vlak van cordonisatie. Aan Peumans twijfel ik geen seconde. Homans zal gewoontegetrouw als een schaduw doen wat haar idool haar voorkauwt, van Weyts zou het me verwonderen als die een opinie heeft en Jambon is dan wel de zwakste schakel op dat specifiek punt gezien nogal wat familiale verbanden en zijn affiliaties met clubjes die blokkers als decent behandelen. Maar tot bewijs van tegendeel is zelfs hij iemand die zich aan de afspraken blijkt te houden.
Laat ons eerlijk zijn : dan is er géén probleem.
Tenzij we mensen gaan 'veroordelen' op basis van geruchten en intentieprocessen.
De dag dat hij een blokker of een voorstel vanuit het blok zou verdedigen zal ik de eerste zijn om hem verbaal te molesteren.

Maar wat we nu meemaken is lulkoek.
we leven meer en meer in een gepolariseerd land. de verwijten vliegen langs de alle kanten en komen van alle kanten.

Alle N-VA'ers zijn per definitie verdacht van collaboratie en alle PS'ers zijn communisten waar niets mee aan te vangen is.

Beide stellingen zijn even stompzinnig maar beide stellingen worden gretig overal verkondigd, tot in het parlement toe.

We zijn goed bezig.....
Oud 5 december 2014, 10:09   #127
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
we leven meer en meer in een gepolariseerd land. de verwijten vliegen langs de alle kanten en komen van alle kanten.

Alle N-VA'ers zijn per definitie verdacht van collaboratie en alle PS'ers zijn communisten waar niets mee aan te vangen is.

Beide stellingen zijn even stompzinnig maar beide stellingen worden gretig overal verkondigd, tot in het parlement toe.

We zijn goed bezig.....
Het is politieke armoede. De regering is niet in staat om de bevolking bij elkaar te brengen en gezamelijk maatregelen af te spreken om deze moeilijke periode te overbruggen. Di Rupo 1 heeft ook zware maatregelen genomen (inschakelingsuitkering, pensioenen, etc..) maar die stoten op veel minder tegenstand omdat het een centrumregering was die op een breder draagvlak kon rekenen. Links en rechts waren vertegenwoordig. Dat de toemalige oppositie dat niet kon smaken was vooral omdat het soms lelijke compromissen waren, maar dat is nu eenmaal de aard van het beestje.

De huidige coalitie is rechts en heeft zelfs geen meerderheid in Wallonie. Watblieft, ze heeft slechts een kleine minderheid in Wallonie. En in Vlaanderen regeert ze vanuit rechtse hoek en is ze vaak te zien op VOKA feestjes. Tja, dan kan je niet verwachten dat je beleid op een draagvlak kan rekenen. Men neemt de ene OESO aanbeveling (loonkosten, index) en past die toe alsof het in de bijbel staat, en legt andere (tax shift, bedrijfswagens) gewoon los naast zich neer. Ze haalt haar eigen argumenten onderuit.

Het is nu aan de vakbonden om de druk hoog genoeg te houden om dit onding te doen vallen. Dan kunnen we terug gaan naar een centrumregering die soortgelijke maatregelen doorvoert (lees: een drastische besparing en verlaging van de loonkost) maar op een veel evenwichtigere manier die wel op een maatschappelijk draagvlak kan rekenen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 10:14   #128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Zolang ze het collaboratieverleden van hun ouders, oom, of andere familieleden zullen blijven vergoelijken. Lees de bijdragen hier van ene Peeters en co. Verhelderend.
Na de oorlog werden de ergste collaborateurs terecht gesteld. Door gendarmes die het vuurpeloton bevolkten. Tegen een gevangenismuur.
Zelfs bij die gevallen, is inmiddels gebleken dat er 'gerechtelijke dwalingen' waren.
Erge collaborateurs werden wel ter dood veroordeeld, maar niet terecht gesteld. Ze ondergingen zeer lange gevangenisstraffen.
Prutskes colloborateurs kregen gewone gevangenisstraffen, die ze al lang uitgezeten hebben.

In dit forum heb ik nog verwezen naar een recent tv-programma: een onderwijzer kreeg een of twee jaar gevang, omdat hij tijdens de oorlog in zijn klaske liedjes had aangeleerd over Vlaanderen mijn land.

Wel, als gij het lef hebt om aan hun nakomelingen wat dan ook te 'eisen', dan stel ik me daar diametraal tegenover.
Bij mij hebben die nakomelingen een voetje voor.
Minstens zo lang tot er verontschuldigingen komen vanwege de uitvoerende en gerechtelijke macht, voor de vele dwalingen bij de repressie.

Neem eens een voorbeeld aan Nelson Mandela.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 10:14   #129
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is politieke armoede. De regering is niet in staat om de bevolking bij elkaar te brengen en gezamelijk maatregelen af te spreken om deze moeilijke periode te overbruggen. Di Rupo 1 heeft ook zware maatregelen genomen (inschakelingsuitkering, pensioenen, etc..) maar die stoten op veel minder tegenstand omdat het een centrumregering was die op een breder draagvlak kon rekenen. Links en rechts waren vertegenwoordig. Dat de toemalige oppositie dat niet kon smaken was vooral omdat het soms lelijke compromissen waren, maar dat is nu eenmaal de aard van het beestje.

De huidige coalitie is rechts en heeft zelfs geen meerderheid in Wallonie. Watblieft, ze heeft slechts een kleine minderheid in Wallonie. En in Vlaanderen regeert ze vanuit rechtse hoek en is ze vaak te zien op VOKA feestjes. Tja, dan kan je niet verwachten dat je beleid op een draagvlak kan rekenen. Men neemt de ene OESO aanbeveling (loonkosten, index) en past die toe alsof het in de bijbel staat, en legt andere (tax shift, bedrijfswagens) gewoon los naast zich neer. Ze haalt haar eigen argumenten onderuit.

Het is nu aan de vakbonden om de druk hoog genoeg te houden om dit onding te doen vallen. Dan kunnen we terug gaan naar een centrumregering die soortgelijke maatregelen doorvoert (lees: een drastische besparing en verlaging van de loonkost) maar op een veel evenwichtigere manier die wel op een maatschappelijk draagvlak kan rekenen.
Op die centrumregering na, ben ik het met je eens. Wat we nodig hebben, is niet een centrumregering, maar een Belgisch Podemos of Syriza.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 10:14   #130
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op die centrumregering na, ben ik het met je eens. Wat we nodig hebben, is niet een centrumregering, maar een Belgisch Podemos of Syriza.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 10:16   #131
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Di Rupo 1 heeft ook zware maatregelen genomen (inschakelingsuitkering, pensioenen, etc..) maar die stoten op veel minder tegenstand omdat het een centrumregering was die op een breder draagvlak kon rekenen.
....
Zware maatregelen?
Te zien aan het resultaat: omgekeerde maatregelen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 december 2014, 10:18   #132
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zware maatregelen?
Te zien aan het resultaat: omgekeerde maatregelen.

.
Ik weet het, voor u is er pas resultaat als mensen afzien en minder inkomen krijgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 10:30   #133
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
We hebben toch de PvdA van Mertens, volgens sommige een wel bespraakt ( tenminste als je hem niet onderbreekt) charismatisch leider die inhoudelijk niet verschilt van Podemos en Syriza.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 10:32   #134
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het, voor u is er pas resultaat als mensen afzien en minder inkomen krijgen.
Gij gvd se vuil l***ebeest !

Ik wil jobs !!!
Echte jobs, geen staats-gesubsidieerde jobs.

Als één index-sprong staat voor 60.000 jobs, wat zeg ik, zelfs al zou die maar voor 6.000 jobs staan,
dan ben ik bereid drie indexsprongen over te slaan.

.

Oud 5 december 2014, 10:35   #135
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Na de oorlog werden de ergste collaborateurs terecht gesteld. Door gendarmes die het vuurpeloton bevolkten. Tegen een gevangenismuur.
Zelfs bij die gevallen, is inmiddels gebleken dat er 'gerechtelijke dwalingen' waren.
Erge collaborateurs werden wel ter dood veroordeeld, maar niet terecht gesteld. Ze ondergingen zeer lange gevangenisstraffen.
Prutskes colloborateurs kregen gewone gevangenisstraffen, die ze al lang uitgezeten hebben.

Neem eens een voorbeeld aan Nelson Mandela.

.
In die zin vind ik het persoonlijk onbegrijpelijk dat de NVA geen initiatief tot verzoening/amnestie heeft genomen.
Een van de vorige regeringen, ik weet niet meer precies welke, had ten minste in het regeerakkoord daar een - toegegeven: nietszeggende - zinsnede over.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 11:46   #136
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de vorige regering was een centrumregering, en dat is deze ook. De maatregelen zijn uiteindelijk allemaal een variatie op hetzelfde thema: het geld moet gehaald worden waar het het gemakkelijkst gehaald wordt: bij de middenklasse.
Oud 5 december 2014, 12:43   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Alle waarachtige Christenen zijn communisten.
Christenen geloven in God, in Zijn genade, in Zijn heil, in Jezus' verlossende boodschap en kruisiging.

Ooit zoiets bij communisten gehoord?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 12:47   #138
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Nu gaat het al over de collaboratie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 12:48   #139
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de vorige regering was een centrumregering, en dat is deze ook. De maatregelen zijn uiteindelijk allemaal een variatie op hetzelfde thema: het geld moet gehaald worden waar het het gemakkelijkst gehaald wordt: bij de middenklasse.
Er is wel een groot verschil hoor.
Natuurlijk wordt hierover zedig gezwegen door de vakbonden en de linkse media.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2014, 12:49   #140
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Christenen geloven in God, in Zijn genade, in Zijn heil, in Jezus' verlossende boodschap en kruisiging.

Ooit zoiets bij communisten gehoord?
Ja, alleen wordt God dan vervangen door de Leider.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 december 2014 om 12:50.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be